فیوژن فیبر نوری

فیوژن ( Fusion ) و Fast Connector به فرآیند اتصال دو کر  ( core ) فیبر نوری به یکدیگر ، فیوژن ( Fusion ) گفته می شود . درگذشته ، برای انجام فیوژن (Fusion) فیبر نوری ، دو کر ( core ) فیبر نوری را به صورت مکانیکی و یا با دستگاه های مبتدی فیوژن میکردند . ( حتی بعضی از دوستان در سال های دور ، در زمان نبود امکانات استفاده از چسب را تست کرده و جواب نیز گرفته بودند !!! البته با تلفات بالا ). به این صورت که برای فیوژن ( Fusion )  در روش مکانیکی دو کر ( core ) بدون ذوب شدن و قوس‌الکتریکی به هم متصل شده و قطعا تلفات این نوع اتصال بالا بوده است.اما با دستگاه فیوژن ( Fusion ) دو سر کرهای فیبر نوری ذوب شده و با یکدیگر درآمیخته میشوند .

فیوژن فیبر نوری

دستگاه های جدید با برندهای متفاوت ( مانند برندهای  Fujikura، Furukawa ، Corning، Sumitomo، Ruiyan و…) توانایی اتصال دو کر ( core ) با تلفات صفر را دارند، در صورتی که تلفات در حالت فیوژن تا   0.2 db قابل اغماض است. همچنین توانایی این را دارند که میزان تلفات (LOST) نقطه فیوژن ( Fusion ) را اعلام کنند. از دیگر  توانایی‌های این نوع تجهیزات ، می توان فیوژن ( Fusion )  چند کر ( core ) همزمان را نام برد.

در حالت Fast Connector شما انتهای فیبر نوری را به کانکتور ( Connector ) دلخواه متصل کرده و توانایی این را دارید که در مکان هایی که قادر به استفاده از دستگاه فیوژن Fusion   نیستید ( در ارتفاع ، مکان های بد موقعیت ، زمان هایی که دسترسی به دستگاه ندارید و… )  از این حالت استفاده کنید. همچنین در این روش بسته به نوع کانکتور شما و اصل بودن آن هزینه اتصال کاهش میابد.

fast connector فیبر نوری

شرکت شایگان با داشتن متخصصانی مجرب و کارآزموده توانایی انجام پروژه های اجرای فیوژن ( Fusion ) چه به صورت تعدادی و چه به صورت روز کارشناس را دارا است. همچنین برای مفصل بندی و نصب پچ پنل های فیبر نوری میتوانید با ما در تماس باشید. ضمنا برای انجام تست لیزر یا تست OTDR مربوط به فیبر نوری در خدمت شما هستیم.

نمونه ای از نحوه فیوژن