نصب و راه اندازی سرور Backup

سرور backup

نصب و راه اندازی سرور بک آپ Back UP

پس از راه اندازی سرور، آماده سازی دیتابیسِ مربوطه و وارد کردن اطلاعات، گام بعدی ای که باید انجام گیرد، نگهداری از اطلاعات و جلوگیری از هر گونه از دست رفتن اطلاعات ضروری مختص هر شرکت می باشد.

از ساده ترین اطلاعات گرفته تا پیچیده ترین و با ارزشترین اطلاعات، مثل اطلاعات پروژه ها، اطلاعات مالی ، اطلاعات بازرگانی و…

همچنین در شرایطی که با خرابی های سخت افزاری از قبیل خرابی هارد دیسک ها و یا ویروسی شدن آنها به هر دلیلی مواجه می شوید؛ وجود راهکاری مناسب که بتواند آسیب وارد آمده را رفع کرده و یا به حداقل برساند امری ضروری است.

برای تهیه نسخه پشتیبان چه چیزهایی ضروری است:
در حال حاضر، تهیه نسخه پشتیبان، در هر نرم افزاری به صورت مجزا تعریف شده و به کاربرانی که با آنها کار می کنند آموزش داده می شود، تا در زمان لزوم به بازیابی اطلاعات آنها بپردازند. اما سوال این است که آیا این نسخه های پشتیبان سالم هستند؟ و یا در مواقعی که هارد یا سخت افزاری که این نسخه ها بر روی آنها نگهداری می شود، قابل دسترس نبودند، آن وقت تکلیف چیست؟ و چقدر زمان لازم است تا بازیابی ها انجام شوند و با چه کیفیتی این کار صورت می پذیرد؟ از طرفی چقدر فضا لازم داریم تا نسخه های پشتیبان را نگه داریم و چه زمانهایی باید از سیستم پشتیبان تهیه کنیم؟

سرور بک آپانواع پشتیبان گیری:

در ابتدا می بایست با انواع پشتیبان گیری در شبکه آشنا شویم. بک آپ ها به دو نوع نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم بندی می شوند؛ که بسته به نیاز شرکت و یا سازمان، وسعت و حجم اطلاعات، از نوع نرم افزاری، سخت افزاری و یا ترکیبی از هر دوی آنها استفاده می شود.
از جمله نرم افزارهای بک آپ گیری می توان بهSymantec Backup Exec, Veeam Backup, Acronis, VMware Backup Solutions اشاره کرد و از جمله راهکارهای سخت افزاری می توان به استفاده از SAN ، NAS ، Tape ، RAID و … اشاره نمود.
در هر دو راهکار نیازمند تعریف نوع بک آپ هستیم و اینکه چه زمانی بک آپ تهیه شود که کمترین میزان از دست رفت اطلاعات یا Data Lost را داشته باشیم.

از طرفی با تعریف نوع بک آپ نسبت به تغییرات اعمال شده در سیستم، لزوم داشتن فضای زیاد حافظه، برای نگهداری بک آپ ها بر طرف می شود و با تست کردن سلامت بک آپ ها این اطمینان وجود دارد که سیستم ها در کمترین زمان ممکن، نسبت به تغییرات صورت گرفته بازیابی شوند.

به بیان دیگر در هر بار بک آپ گیری، تنها تغییرات سیستم بر روی بک آپ اصلی اضافه می شود؛ و این باعث می شود تا فضای کمتری اشغال گردد و به دنبال آن سرعت بالاتری در بازیابی اطلاعات خود داشته باشید.

در کنار آن انتخاب سخت افزار مناسب برای بک آپ گیری، به شما این امکان را می دهد که حتی در حین انجام کار هم کوچکترین خللی در انجام امور خود نداشته و تنها با تعویض هارد یا سخت افزار به ادامه کار خود بپردازید و در آن زمان، روال انجام کار به همان صورت ادامه خواهد داشت و وقفه ای ایجاد نخواهد شد. در کنار تمامی این مزایا، ارائه گزارش از روند عملکرد بک آپ ها نیز، می تواند اطمینان را چند برابر کند.

شرکت شایگان با تجربه بالا در زمینه راه اندازی انواع راهکارهای نرم افزاری و سخت افزاری سیستم های بک آپ گیری برای شرکت ها و سازمان ها، این امکان را برای شما فراهم می‎آورد تا با بالاترین ضریب اطمینان از سیستم های خود در برابر هر گونه خرابی سخت افزاری و نرم افزاری محافظت کنید.

 

//]]>