پیمانکار پشتیبانی شبکه

کمک به انتخاب پیمانکار پشتیبانی شبکه

تمام صاحبین تجارت ، باید بدانند چگونه با عقد یک قرارداد درست پشتیبانی شبکه ، خدماتی با بالاترین کیفیت و قیمتی مناسب دریافت کنند . مخاطب گرامی، یافتن یک شرکت ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات کاردشواری است.
اگر از تنوع شرکت‌های پشتیبانی شبکه  متعجب شده و در انتخاب آن سردرگم هستید و این موضوع ، باعث سردرگمی شما در انتخاب درست پیمانکار پشتیبانی شبکه شده است ،ما با اختیار گذاشتن نکاتی کلی در مورد انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه کمک میکنیم تا شما با آگاهی کامل نسبت به انتخاب پیمانکار پشتیبانی شبکه اقدام کنید .

سوالاتی که قبل از انتخاب پیمانکار پشتیبانی شبکه، باید از آنها بپرسید.

1 آیا آنها یک کارشناس پشتیبانی شبکه به طور اختصاصی برای مشکلات و نیازهای شما در نظر گرفته اند؟
پیمانکار پشتیبانی شبکه معتبر نفراتی دارد که به مشکلات شما به صورت تلفنی و حضوری رسیدگی خواهند کرد.
همچنین به مشتریان خود یک شماره تماس اضطراری می دهد تا بتوانند در خارج از ساعات اداری با آن ها تماس بگیرند.به عنوان یک مدیر یا صاحب کسب و کار شما تنها در زمان های اداری مشغول کار نیستید، بنابراین پشتیبانی شبکه و سرویس دهی خارج از این ساعات می تواند به تداوم تجارت شما کمک شایانی کند.
2آیا شرکت پشتیبانی شبکه به طور مکتوب به شما مدت زمان پاسخگویی برای درخواست هایتان را اعلام می دارد؟
یک شرکت معتبر وجود یک کارشناس پشتیبانی شبکه از زمانی که شما به مشکل بر میخورید یا درخواستی را اعلام می کنید ، تضمین می کند که در حداقل زمان ممکن (با توجه به مشکل و اهمیت موضوع و تاثیر آن بر روی کسب و کار شما) درخواست شما را انجام دهد. در واقع این تعهد باید در قالب یک بند از قرارداد پشتیبانی شبکه به شما ارائه شود.
3آیا آنها راه حلی برای توسعه تجارت و برند سازی شما ارائه می دهند؟
پیمانکاران پشتیبانی شبکه ، مشتریان خود را به صورت دوره ای ارزیابی میکنند و بر مبنای اهداف و نیازهای آن شرکت ، برایشان یک طرح توسعه در حوزه فن آموری اطلاعات گردآوری میکنند  .
4آیا شرکت پشتیبانی شبکه به شما یک براورد اولیه و یا پیش فاکتور خدمات ارائه می دهند؟
برخلاف بسیاری از سرویس دهندگان خدمات شبکه ، پیمانکار پشتیبانی شبکه معتبر هیچ هزینه پنهانی را به شما تحمیل نمی کند. هزینه کلیه خدمات و سرویس های آن ها باید به صورت شفاف و در قالب پیش فاکتور و پیش قرارداد به شما ارائه شود و در صورت تغییر سرویس و خدمات این مبلغ طبیعتا تغییر می باید.این پیشنهادها و هزینه چندیدن و چند بار مورد ارزیابی قرار می گیرد تا شما متحمل هزینه های اضافی نشوید.
5آیا  شرکت های پشتیبانی شبکه اجرای پروژه های محوله را  با بودجه و زمان تعریف شده ، تضمین می دهند؟
تمام پروژه ها با پیش بینی دقیق مدت زمان و هزینه انجام کار توسط شرکت پشتیبانی شبکه باید انجام شود . شرکت پشتیبانی شبکه به شما در مورد مبلغ ،  نحوه پیاده سازی و زمان انجام کار مشاوره می دهد و به آن متعهد است.
6آیا شرکت های پشتیبانی شبکه شیوه ای برای مانیتور کردن عملکرد صحیح سیستم های حیاتی کسب و کارتان از راه دور دارند؟
قبل از این که مشکل حاد و بزرگی رخ دهد ، شما را مطلع کرده و راه حل ها را پیاده سازی کنند. مشکلات زیر ساختی ، امنیتی و … جزء مواردی هستند که پیمانکار پشتیبانی شبکه باید در گزارشات مانیتورینگ به آن ها اهمیت ویژه ای بدهد.
7آیا ارائه گزارشات  دوره ای که برای شما واضح باشند بر عهده شرکت پشتیبانی شبکه است؟
یک پیمانکار خوب سعی می کند گزارشاتی را آماده کند که بتواند برای مدیران و صاحبین کسب و کار قابل لمس باشد.
8آیا آنها به شما مستندات تجهیزات و سرویسها های مربوط به شبکه شما را ارائه می دهند؟
همه مشتریان باید مستندات دارایی های کامپیوتری ، شبکه ای و تنظیمات را که به طور دوره ای به روز می شوند، از پیمانکار خود دریافت کنند. در واقع وجود این اسناد باعث می شود به راحتی پیمانکار خود را در مواقع لزوم جایگزین کنید. حتما نمونه ای از این اسناد را قبل از انعقاد قرارداد پشتیبانی شبکه ، از پیمانکار بخواهید. شرکت شایگان این موضوع را در پیوست قرارداد خود همیشه لحاظ کرده و میکند
9 آنها چند کارشناس پشتیبانی شبکه برای سرویس دهی به شرکتتان در نظر می گیرند ؟
شرکت پشتیبانی شبکه خوب حداقل دو نفر را برای کار پشتیبانی شبکه یک شرکت در نظر می گیرد تا همه زوایای شبکه آن شرکت را ساپورت کنند. نحوه کار و مستندات این  شرکت ها به گونه ای است که سایر اعضای فنی نیز می توانند در هر لحظه ای که نفرات اختصاص داده شده به شما در دسترس نباشند به شما سرویس دهند.
10آیا شرکت پشتیبانی شبکه  از یک روش صحیح برای پشتیبان گیری از اطلاعات استفاده می کنند؟
پیمانکاران پشتیبانی شبکه از بهترین گزینه ذخیره سازی اطلاعات ( External –NASSANDAS- Tape ) برای ذخیره کردن فایل های اصلی و بکاپ ( Backup ) استفاده میکنند .چرا؟ چون بر حسب تجربه و تخصص هر کدام از این ابزارها در جاهای مختلف کاربرد دارند.آن ها مطمئن می شوند که کلیه سرورهای مشتریانشان از تکنولوژی مجازی سازی استفاده می کنند و حداقل دو نسخه بکاپ یکی در همان شرکت و دیگری به طور Offline و یا Offsite تهیه می گردد.
11آیا آنها اعتقاد به بازگرداندن فایل های پشتیبان به طور دوره ای برای اطمینان  مشتری از صحت backup ها دارند؟
شرکت های معتبر در یک برنامه زمانی تدوین شده به طور منظم و با هماهنگی مشتریانشان اقدام به بازگرداندن اطلاعات پشتیبان گرفته شده شامل نرم افزارها ،  سرورها و اطلاعات حیاتی می کنند تا بتوانند این اطمینان را به مشتریان بدهند که فایل های بکاپ در مواقع لزوم قابل بازگردانی صد درصدی هستند.
12آیا کارشناسان شرکت پشتیبانی شبکه ، در استخدام شرکت خودشان هستند یا از شرکت های دیگر نیرو تامین می کنند؟
تمام کارشناسان فنی پیمانکار باید در استخدام همان شرکت بوده و نباید از پرسنل شرکتی دیگر باشند تا از نظر امنیت و حفاظت از اطلاعات  شرکت مشتری اطمینان خاطر حاصل شود.در حقیقت با این روش آن ها می توانند سطح SLA  خود را افزایش داده و کیفیت سرویسشان را تضمین کنند.
13آیا کارشناسان فنی آنها خود را fresh نگه میدارند و در پی کسب تکنولوژی و یا  تهدیدات امنیتی جدید  هستند ؟
یک پیمانکار پشتیبانی شبکه حرفه ای، باید کارشناسانش با جدیدترین تکنولوژی های این فیلد کاری آشنا  باشد.از وب سایت و رزومه شرکت ها می توانید پی به این اصل مهم ببرید.شرکت پشتیبانی شبکه همیشه سعی خود را بر این اصل قرار داده و تلاش می کند تا آخرین تکنولوژی های روز و امکانات لازم جهت پیشرفت و توسعه کسب و کار مشتریان را به آنها ارائه دهند.
14آیا کارشناسان آنهاسر وقت در شرکت مشتری حاضر می شوند؟
جواب: کارشناسان یک پیمانکار پشتیبانی شبکه باید متعهد به اصول حرفه ای  باشند ، یعنی سر وقت و یا حتی زودتر در شرکت مشتری حضور پیدا کرده و پوشش آنها متناسب با فضای کسب و کار باشد.
15آیا آنها می توانند با نرم افزارهای تخصصی کسب و کار شما آشنایی پیدا کرده و به شما پشتیبانی دهند؟
هر کاری از ابزار و نرم افزارهای تخصصی خود استفاده می نماید، بنابر این کارشناسان شرکت پشتیبانی شبکه باید تلاش کنند که با این ابزار آشنا شده و بتوانند در مواقع نیاز به پشتیبانی سریع ، این خدمات را نیز به شما ارائه دهند.
16آیا آنها به هنگام بروز مشکلات خارج از حیطه وظایف تعریف شده ، به دنبال حل مشکل شما هستند؟
کارشناسان یک شرکت پشتیبانی حرفه ای پیگیر همه مشکلات ، از قبیل اختلال در سرویس اینترنت، مشکلات نرم افزارهای مالی و اداری، اختلال در سیستم تلفنی، مشکلات سخت افزاری پرینترها و…هستند و در تعامل با شرکت های ثانویه می کوشند مشکل را حل کنند.تعهد به تداوم کسب و کار مشتری می باشد باید یک هدف برای شرکت پشتیبانی شبکه باشد.
17آیا آنها در زمان  راه اندازی یک سرویس جدید برای شما، پیش بینی های لازم را انجام می دهند؟
یک پیمانکار باید تلاش کند تا زمان قطعی سیستم برای  راه اندازی یک سیستم جدید را به حداقل ممکن برساند. بک اپ گیری از اطلاعات، مدیریت ریسک توسط یک پیمانکار پشتیبانی شبکه حرفه ای، موجب اطمینان خاطر مشتری می شود و باید یک مفاد از قرارداد پشتیبانی شبکه به این اصل اختصاص داده شود.
18 آیا شرکت پشتیبانی شبکه وقتی را برای آموزش شبکه وتوضیح  آنچه که در شبکه در حال رخداد است ،قرار می دهند؟
کارشناسان یک شرکت پشتیبانی شبکه واقف به این موضوع هستند که کارکنان شرکت مشتری متخصص فناوری اطلاعات نیستند وهمه آنچه برای مشتری اهمیت دارد، تداوم کسب و کارشان با راندمان بالا است. کارشناسان باید توضیحات ساده و کاربردی را در مورد آنچه در حال رخ دادن است، به شما ارائه دهند.
19آیا آنها به شما SLA برای تضمین کیفیت سرویسشان ارائه می دهند؟
SLA  تضمینی است که یک شرکت پشتیبانی شبکه به صورت رسمی و مکتوب به مشتری خود عرضه میدارد و در آن متعهد می شود که کیفیت خدمات دهی از یک میزان مشخصی پایین تر نرود.پس به دنبال یک شرکت پشتیبانی شبکه باشید که SLA  را برای شما  تعیین کند . پس جستجوی خود را برای یافتن پیمانکاری که به شما تضمین کیفیت خدمات ارائه می دهد، متوقف نکنید ؛ و اگر هم با یک پیمانکار قرارداد دارید ،  همین امروز خواستار اضافه کردن بند SLA به آن قرارداد پشتیبانی شبکه باشید.

شرکت شایگان، یک پیمانکار خوب و مطمئن برای پشتیبانی شبکه در شرکت و یا سازمان شماست. ما همه استانداردها را در هنگام کار، در نظر میگیریم. با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

//]]>