شبکه و فناوری, مقالات

ویندوز سرور 2016

ویندوز سرور

پس از به روز شدن ادارات و شرکت ها و مجهز شدن به سیستم های کامپیوتری، همچنین استفاده وسیع کاربران از این کامپیوترها نیاز به مدیریت سیستم های موجود، احساس می شود؛ که چگونه باید عملکرد کاربران با کامپیوتر و نحوه استفاده از منابع تحت شبکه یک سازمان مدیریت شود. لذا استفاده از یک سیستم عامل مدیریتی و جامع برای مدیریت منابع و نحوه عملکرد کاربران چه در ادارات چند کاربره و یا در شرکت‎ها و ادارات بزرگ، امری ضروری است.

ویندوز سرور ۲۰۱۲ و به دنبال آن ۲۰۱۶ یکی از جامع ترین سیستم عامل‎های مدیریتی هستند که به مدیران شبکه این امکان را می دهد که با کنترل شبکه و کامپیوترهای موجود در شبکه امکان به اشتراک گذاری منابع موجود در سازمان و کنترل آنها را به عهده گیرند.

شرکت شایگان با تکیه بر دانش فنی به روز متخصصان شبکه خود، این امکان را دارد تا با راه اندازی این سیستم امکان کنترل منابع موجود در شرکت‎ها، سازمان‎ها و ادارات کوچک و بزرگ، امکان استفاده هر چه بهتر از منابع و به دنبال آن به اشتراک گذاری آنها را فراهم سازد.

سرویس هایی نظیر:

Active Directory – Application Server – Failover Cluster – File & Storage Services – Hyper-V – DNS – DHCP – WDS – WSUS – Web Server – Group Policy – NAT
و سایر سرویس‎های مبتنی بر ویندوز سرور 2012 و2016.

 

ویندوز سرور 2016

در ادامه می توان به برخی از تفاوت‎های ویندوز سرور 2016 و 2012 به منظور ارتقاء سیستم عامل اشاره کرد:

  •  ویژگی جدید و منحصر به فردی که از آن به عنوان انقلابی در مایکروسافت یاد شده، تغییر هسته ویندوز سرور 2016 از زمان ویندوز NT تاکنون
  • Nano سرور که بر مبنای رایانش ابری بهینه شده
  • بروز رسانی Active Directory و اضافه شدن تنظیماتی به جهت دسترسی‎های جدید
  • اضافه شدن PowerShell Direct که امکان کنترل ماشین‎های مجازی موجود در شبکه بدون جا به جایی را فراهم میسازد
  • امکان اضافه و حذف کردن بلادرنگ کارت شبکه و RAM
  • امکان ساخت ماشین مجازی درون ماشین مجازی دیگر
  • همچنین پشتیبانی از سخت افزار بیشتر و امنیت بالاتر نسبت به ورژن های قدیمی‎تر ویندوز سرور،

تنها بخش کوچکی از تفاوت‎ها و ویژگی های جدید ویندوز سرور 2016 است.