قیمت خدمات نصب و راه اندازی ویپ ( VoIP)

در ادامه شما می توانید قیمت خدمات نصب و راه اندازی ویپ (VoIP) که توسط شرکت شایگان ارائه می شود را مشاهده بفرمایید:

1راه اندازی سرویس ویپ تا 10 داخلی به صورت تنظیمات ابتدایی و پیش فرض موجود سیستم(بدون قابلیت پیام های صدا فارسی) ، تنظیم یک سیپ ترانک یا 2 خط شهری به همراه IVR  یک یا دو سطحی20.400.000 تومان
2راه اندازی سرویس ویپ تا 25 داخلی به همراه تنظیمات صدا و پیام های فارسی سیستم ، تنظیم سیپ ترانک و تا 8 خط شهری به همراه IVR چند سطحی و صف های انتظار25.700.000 تومان
3راه اندازی سرویس ویپ تا 50 داخلی به همراه موارد موجود در بند 2 بعلاوه راه اندازی یک سری ماژول های موجود روی سرویس تلفنی مانند کال بک در تماس های داخلی و تماس مستقیم به داخلی در صورت داشتن خط سیپ ترانک 8 رقمی مخابرات و موارد دیگر29.000.000 تومان
4قیمت ویپ (سیستم تلفنی ) پایه شایگان- راه اندازی سرویس ویپ تا 25 داخلی به همراه تنظیمات صدا و پیام های فارسی سیستم ، تنظیم سیپ ترانک و تا 8 خط شهری40.000.000 تومان
5قیمت ویپ ( سیستم تلفنی ) به همراه ماژول امنیتی TLS برای ارتباط بین دفاتر و ارتباط از روی موبایل و خارج از دفتر مرکزی45.000.000 تومان
6در صورت نیاز به خدمات ویپ ( VOIP ) متفاوتتماس بگیرید

نکات:

  • مبلغ ارائه شده بابت راه اندازی سرور ویپ ( VOIP ) و تنظیمات داخلی روی آی پی فون ( IP PHONE ) های رایج بازار تحت وب یا سافت فون ( Softphone ) غیر از گوشی های سیسکو میباشد.
  • هزینه نصب و راه اندازی گیتوی ( Gateway ) FXO یا FXS ، بصورت جداگانه محاسبه میگردد.
  • پشتیبانی رایگان برای بند 1 و2 به مدت یک ماه و  برای بند 3 ، 4 و 5 به مدت سه ماه در نظر گرفته شده است.
  • در صورت نیاز مشتری امکان راه اندازی به صورت اختصاصی طبق موارد بالا وجود دارد. و هزینه آن بعد از مشاوره و کارشناسی به مشتری اعلام میگردد.
  • راه اندازی سرویس ویپ به صورت ماشین مجازی و در بستر مجازی سازی شده به علت پایداری بالاتر و همچنین امکان بکاپ گیری از سرویس انجام میگردد.
  • در صورت نیاز آماده کردن بستر مجازی برای راه اندازی سرویس توسط شرکت شایگان قابل انجام است. و هزینه اجرای آن بعد از کارشناسی به مشتری اعلام میگردد.
  • آن دسته از مشتریانی که خواهان مشاهده گزارشات و اطلاعات تکمیلی در سرویس ویپ ( Voip ) به همراه پنل کاملا فارسی و ماژول های اختصاصی هستند میتوانند از پکیج ویپ اختصاصی شرکت شایگان ( ردیف 4 و 5 ) استفاده کنند.

خدمات نصب و راه اندازی ویپ ( Voip )

توسعه شبکه و ارتباطات شایگان ارائه دهنده خدمات نصب و راه اندازی ویپ (Voip) در این بخش اطلاعات ضروری در مورد سیستم ویپ و گوشی‌های ویپ را در اختیار شما قرار می‌دهد. ارتباطات روان و هموار داخلی و خارجی ، یکی از سنگ بناهای عملیاتی روزانه یک کسب و کار است. امروزه Voice over Internet Protocol (VoIP)  به‌طور فزاینده‌ای به قانون طلایی ارتباطات شرکتی مدرن تبدیل شده است. به‌عبارت ساده، ویپ یک فناوری اثبات شده است که به افراد این امکان را می‌دهد که از طریق اتصال به اینترنت، تماس تلفنی برقرار کنند. VoIP  در سال 1995 توسعه یافت و با توسعه پهنای باند پایدارتر و قابل اعتمادتر شد و به راه حلی برای کسب و کارها تبدیل شد.

برای مشاهده امکانات سیستم تلفنی پایه (ردیف 1 و 2 و 3 ) و قیمت ماژو‌ل‌های اضافی کلیک کنید.

برای مشاهده امکانات سیستم تلفنی شایگان (ردیف 4 و 5 ) کلیک کنید.

مفهوم ویپ (voip) چیست؟

VoIP (Voice Over Internet Protocol) چیست؟ به طور سنتی، سیستم‌های تلفن قدیمی سیگنال‌های صوتی را با استفاده از خطوط تلفن آنالوگ حمل می‌کنند، بنابراین برای برقراری و دریافت تماس‌ها نیاز به تنظیم کابل کشی مدار دارد. در این شرایط، یک قطعه تجهیزات سخت افزاری تخصصی به نام  (PBX) برای اتصال داخلی تلفن داخلی به شبکه تلفن عمومی استفاده می شود.اما ویپ چیست؟ ویپ VoIP مخفف (Voice over Internet Protocol) که گاهی اوقات آی پی فون IP Phone  نیز نامیده می‌شود، فناوری‌ای است که صدا را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می‌کند که می‌تواند از طریق بسته‌های داده دیجیتالی اینترنتی منتقل شود. شبکه محلی / WAN / زیرساخت‌های دیگر برای فعال کردن تماس‌های تلفنی  VoIP از RTP (پروتکل بلادرنگ) استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند که این بسته‌ها به موقع تحویل داده می‌شوند. می‌توانید از کابل اترنت یا اتصال Wi-Fi پرسرعت برای VoIP استفاده کنید. نکته حائز اهمیت در استفاده از ویپ این است که خبری از خطوط سنتی مخابرات نیست و صدا در بستر شبکه ارسال می‌شود.

بررسی انواع سیستم voip از نظر فناوری

سیستم ویپ از نظر فناوری به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. در واقع چهار نوع فناوری در ساخت انواع ویپ مورد استفاده قرار گرفته شده است. انواع VOIP  از نظر فناوری به شرح زیر است:

۱- integrated Access

یکی از سرویس‌های ویپ محسوب می‌شود که به خطوط تلفن ثابت سنتی بسیار شبیه است. ازاین‌رو کسب‌وکارها به‌وسیله این سرویس می‌توانند نرم‌افزارهای VOIP  را با سیستم تلفن سنتی ادغام کنند. در واقع کاربران با استفاده از این نوع ویپ می‌توان هم دسترسی به امکانات مخابراتی پیشرفته داشته باشند و هم شماره تماس و تجهیزات قدیمی خود را نیز حفظ کنند.

۲- SIP Trunks

سرویس SIP Trunks یکی دیگر از انواع ویپ است که این سیستم SIP اطلاعات صوتی و تصویری را از طریق یک شبکه داده انتقال می‌دهد و به کاربران VoIP اجازه می‌دهد تا از خطوط مشترک برای ارتباط بهره ببرند. استفاده از این تکنولوژی باعث افزایش انعطاف‌پذیری در ارتباطات کاربران می‌شود. با توجه به اینکه تمام داده‌ها از طریق یک شبکه ارتباطی منتقل می‌شوند، شرکت‌ها می‌توانند سیستم SIP Trunk را به جای سیستم سنتی آنالوگ خود مورد استفاده قرار دهند. از مزایای آن نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کار با فناوری ابری 
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  • مناسب برای انواع مشاغل
  • ادغام با تلفن‌های PBX

۳- Hosted IP PBX

با استفاده از این نوع تکنولوژی VoIP، شرکت‌ها می‌توانند از طریق شبکه IP خود به یک سیستم Hosted IP PBX متصل شوند که بر پایه ابر است. در این سیستم، تجهیزات سخت‌افزاری سیستم تلفن توسط فروشنده Hosted IP PBX در محل خارج از شرکت نگه‌داری می‌شود. تمام مسئولیت‌های مربوط به سخت‌افزار، نرم‌افزار، نگه‌داری، امنیت و به‌روزرسانی به عهده ارائه‌دهنده میزبان است. این نوع سرویس ویژه اغلب برای شرکت‌های کوچک تا متوسط مناسب است و دارای یک پنل کنترل کاربری متناسب می‌باشد. از طریق این پنل کنترل، مدیران شرکت‌ها قادرند سیستم تلفن خود را مدیریت و کنترل کنند.

۴- Managed IP PBX

سرویس Managed IP PBX یکی از انواع دیگر تکنولوژی VoIP است که مانند نوع قبلی، به شرکت‌های سوم برون‌سپاری می‌شود. در این نوع خدمات VoIP، تمامی مسئولیت‌های مدیریتی به عهده شرکت‌های سوم است؛ در واقع تجهیزات سخت‌افزاری تلفن در داخل شرکت و به اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. ارائه‌دهنده سرویس Managed PBX عموماً هزینه‌ای ثابت بر اساس تعداد خطوط تلفن دریافت می‌کند. همچنین، نصب تجهیزات، نگه‌داری، به‌روزرسانی و ارتقا تجهیزات نیز توسط ارائه‌دهنده انجام می‌شود.   

VoIP چگونه کار می‌کند؟ نحوه عملکرد فناوری VoIP

همانطور که در بالا ذکر شد،  VoIP به طور کلی با تبدیل سیگنال‌های تلفن آنالوگ به سیگنال‌های دیجیتال و با کمک پروتکل انتقال صدا روی اینترنت کار می‌کند. حالا بیایید کمی عمیق‌تر به جزئیات این فرایند بپردازیم.

۱- پروتکل SIP و SIP Trunking 

Voice over IP  با استفاده از فناوری‌های پروتکل کار می‌کند و SIP پروتکلی است که VoIP را فعال می‌کند. پروتکل (SIP) یک پروتکل ارتباطی برای تماس‌های VoIP و سایر جلسات متنی و چند رسانه‌ای مانند پیام‌رسانی فوری و ویدیویی است.  SIP Trunking  بر اساس پروتکل SIP  کار می‌کند و اساساً سرویسی است که به صورت مجازی از طریق اتصالات اینترنتی شما ایجاد می‌شود و توسط ارائه دهندگان خدمات تلفن اینترنتی (ITSP)  ارائه می‌شود و اتصال فیزیکی به یک شرکت تلفن را حذف می‌کند.

۲- سیستم تلفن ویپ (PBX)

 PBX یک سیستم تلفن تجاری است که تماس‌های تلفنی را از طریق شبکه داده LAN یا WAN شرکت به جای شبکه‌های سوئیچ مدار تسهیل می‌کند.

VoIP PBX  با دو گزینه استقرار در دسترس است (مبتنی بر سایت و مبتنی بر ابر). با یک راه حل مبتنی بر سایت، سخت افزار در دفتر یا دیتاسنتر شما نصب می‌شود و در محل اجرا می‌شود، در حالی که یک سیستم     PBX ابری به‌طور کامل از طریق اینترنت تحویل داده می‌شود و کاملا خارج از سایت توسط یک ارائه‌دهنده خدمات، مدیریت می‌شود.

۳- ویپ فون یا آی پی فون

تلفن‌های VoIP یا فون آی پی، تلفن‌های اداری فیزیکی هستند که می‌توانید با سیستم تلفن VoIP از آن‌ها استفاده کنید. از نظر بصری، تفاوت چندانی با تلفن‌های ثابت و سنتی که در خانه یا روی میز کار خود دارید، ندارند. به همین دلیل سازگاری کارمندان با تلفن‌های ویپ جدیدتر بسیار ساده است. یک تفاوت اساسی این است که آنها با اینترنت فعال هستند (چه از طریق وای فای و چه از طریق اترنت). آدرس‌های IP برای تسهیل تماس‌ها، از طریق شبکه شما به آنها اختصاص داده شده است.

۴- تلفن همراه، کامپیوتر، دستگاه‌های آماده شبکه

علاوه بر آی پی فون‌ها، می توانید با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه، کامپیوتر و سایر دستگاه‌های آماده شبکه خود با برنامه های VoIP یا برنامه تلفن نرم افزاری نصب شده، به سیستم‌های تلفن VoIP نیز دسترسی داشته باشید. امروزه می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های متصل به اینترنت خود، بدون نگرانی در مورد از دست دادن کیفیت تماس VoIP؛ در هر زمان و هر مکان تماس‌های تلفنی تجاری برقرار و دریافت کنید. کارمندان دیگر به تلفن‌های دسکتاپ متصل نیستند و می‌توانند از هر وسیله‌ای که انتخاب می‌کنند استفاده کنند.

گیت وی ویپ (VoIP gateways)

گیتوی ویپ یک دستگاه سخت افزاری است که ترافیک تلفن سنتی (آنالوگ یا دیجیتال) را به بسته‌های داده تبدیل می‌کند و امکان اتصال بین زیرساخت تلفن قدیمی و ارتباطات مبتنی بر IP را فراهم می‌کند و به عنوان پلی بین یک شبکه IP ، PSTN  و شبکه سلولی عمل می کند.

چرا راه اندازی سیستم VOIP

  مزایای VoIP چیست؟ دلایل متعددی برای راه‌اندازی سیستم تلفنی ویپ وجود دارد که در ادامه به بررسی چند نمونه از آنها خواهیم پرداخت.

۱- صرفه جویی در هزینه تلفن

کاهش هزینه‌ها از مهمترین مزایای استفاده از این تکنولوژی است. اغلب شرکت‌ها با استفاده از VoIP می‌توانند به راحتی در مصرف هزینه‌های تلفنی خود صرفه‌جویی کنند. VoIP بهترین راه مقرون به صرفه برای راه اندازی یک سیستم ارتباطی تجاری است. خدمات VoIP می‌تواند بر اساس اتصال IP مستقیم به ارائه دهنده خدمات تلفن شما، به سادگی بر اساس اتصال اینترنتی موجود یا ترکیبی از هر دو باشد. بنابراین، هزینه تماس‌های داخلی در سازمان شما را کاهش می‌دهد، هزینه‌های تماس‌های تجاری خارجی و بین‌المللی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و مقدار قابل‌توجهی در سرمایه‌گذاری خرید خطوط تلفن سنتی، نصب و نگهداری مداوم صرفه‌جویی می‌کند.

سیستم های VoIP داخلی و مبتنی بر ابر هر دو مقرون به صرفه هستند اما از نظر هزینه تفاوت‌هایی با هم دارند. اگرچه برای یک سیستم op-premises باید هزینه را به طور کامل پرداخت کنید، اما از شما در برابر خطر افزایش کارمزد محافظت می‌کند و به معنای کاهش هزینه ماهانه است.

۲- عدم نیاز به کابل کشی و نصب آسان

در سیستم‌های معمولی تلفن، نیاز به کابل کشی و پیاده‌سازی خطوط تلفن، معمولا یکی از چالش‌های شرکت‌های بزرگ بوده است. با راه‌اندازی سیستم VoIP، نیاز به سیم‌کشی اختصاصی از بین می‌رود. در مقایسه با سیستم‌های تلفن سنتی، نصب و پیکربندی سیستم‌های VoIP می‌تواند بسیار آسان باشد. به طور سنتی، با سیستم تلفن ثابت، تلفن‌های اداری برای دریافت خدمات تلفنی نیاز به خطوط فیزیکی دارند. سیستم‌های تلفن VoIP نیاز به نصب خطوط تلفن فیزیکی را برطرف می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلفن های IP را از طریق خطوط اترنت به شبکه شرکت متصل کنید.

اگر به کارکنان فناوری اطلاعات خود نیاز دارید که به جای مدیریت سیستم تلفن، پروژه‌های مهم‌تر و درآمدزا را اولویت‌بندی کنند، خدمات تلفن را به ارائه‌دهنده خدمات بسپارید و نیازی به نگرانی در مورد مشکلات شبکه نیست. برای کسب و کارهای کوچک و استارت آپ‌هایی که فاقد تخصص فنی یا منابع هستند نیز مفید خواهد بود.

۳- کیفیت بالای تماس VoIP

هنگامی که Voice over IP برای اولین بار معرفی شد، کیفیت تماس آن در واقع رضایت بخش نبود. اما این مشکل به لطف پیشرفت باند پهن و خود فناوری Voice over Internet Protocol برطرف شده است. احتمالاً بزرگترین تصور غلط در مورد VoIP در حال حاضر، “کیفیت تماس ضعیف” است. به دلیل اینکه تماس‌های VoIP از طریق اینترنت برقرار می‌شوند و داده‌ها به صورت دیجیتال منتقل می‌شوند، این سامانه نسبت به روش‌های دیگر برقراری تماس، کیفیت بهتری ارائه می‌دهد.

تا زمانی که اتصال اینترنتی سریع و پایدار دارید، مطمئن باشید که کیفیت صدای با وضوح بالا را دریافت می‌کنید. اکثر ارائه دهندگان VoIP تعداد زیادی پروتکل و کدک مختلف را برای اطمینان از کیفیت صدای HD ارائه می‌دهند. با یک راه حل قوی و اجرای مناسب، کیفیت صدای VoIP می‌تواند به خوبی یا حتی بهتر از تماس های مبتنی بر تلفن ثابت باشد. شما حتی نمی‌توانید تفاوت را تشخیص دهید.

 ۴- عدم وابستگی به محیط

سیم‌کشی در محیط باعث ایجاد محدودیت می‌شود چراکه وجود سیم‌کشی موجب وابستگی به محیط می‌شود.اما استفاده از VoIP منجر به انعطاف‌پذیری بیشتری می‌شود و هزینه‌ای برای راه‌اندازی مجدد سیستم به دنبال ندارد. از مزایای دیگر سیستم ویپ (VOIP) نامحدود بودن تعریف داخلی است و نیازی به خرید گوشی برای هر کاربر نیست. چرا که هر کاربر، تنها با داشتن کامپیوتر و هدست خود میتواند به راحتی یه تلفن در داخل کامپیوتر خود داشته باشد و هر جایی که در شرکت جابه جا شوند نیز تلفن خود را تنها به وسیله کامپیوتر خود جا به جا کند.

۵- مدیریت تماس ها

ضبط مکالمات مشتریان و مدیریت تماسهای داخلی ، موبایل، خارج از کشور و شهرستان، امکان فراهم کردن سطح دسترسی کاربران به نسبت موقعیت و جایگاه شغلی، صندوق صوتی که به راحتی از هر جا قابل دسترس است، تقویم و دفترچه تلفن، مکالمه کنفرانس و تصویری و بسیاری امکانات دیگر تنها بخشی از امکانات گسترده و مقرون به صرفه ویپ (VOIP ) است که میتوان به آنها اشاره کرد.

پس اگر حتی دارای خطوط قدیمی و حتی دستگاه‌های سانترال باشید، در صورتیکه کابل کشی شبکه داشته باشید، می‌توانید آن را با سیستم جدید مرتبط کرده و از مزایای هر دو در قالب بستر ویپ ( VOIP ) استفاده کنید.

۶- مقیاس پذیری

مقیاس پذیری (یکی از با ارزش ترین ویژگی ها برای کسب و کارها) به توانایی یک سیستم برای مدیریت حجم فزاینده ای از حجم کار، معمولاً با افزودن منابع به سیستم، بدون تأثیر بر عملکرد یا کارایی کلی آن اشاره دارد. VoIP  یک راه حل مقیاس پذیر است که می تواند با کسب و کار شما رشد کند، به خصوص سرویس VoIP مبتنی بر ابر، که انعطاف پذیری بیشتری را برای مشاغل با رشد یا کاهش کارکنان ارائه می‌دهد. افزایش و کاهش افزونه‌های تلفن می‌تواند بلافاصله انجام شود و کسب‌وکارها فقط برای آنچه نیاز دارند، بدون خرید تجهیزات سخت‌افزاری اضافی یا خطوط اختصاصی جدید پرداخت می‌کنند. همه اینها را می‌توان عملا در زمان واقعی انجام داد. اگر یک کسب و کار فصلی با نیازهای ارتباطی نوسانی هستید یا رشد سریعی را تجربه می‌کنید، یک مدل میزبانی شده می تواند مناسب شما باشد.

۷- استفاده آسان از تلفن VoIP

علی رغم باور عموم، استفاده از این سامانه برای تمامی افراد بسیار ساده و آسان است و دقیقا مشابه استفاده از تلفن معمولی عمل می‌کند.

۸- سایر مزایا

خدمات VoIP تعدادی ویژگی را ارائه می‌دهد که یا توسط سیستم‌های تلفن سنتی پشتیبانی نمی‌شوند یا فقط با هزینه اضافی در دسترس هستند. بسیاری از کسب و کارها استفاده از VoIP را آسان کرده‌اند و با مجموعه کامل ویژگی‌های داخلی رقابتی‌تر شده اند. برخی از ویژگی‌ها ممکن است به شرکت‌ها کمک کند تا نیازهای مهم ایمنی و امنیتی را برآورده کنند )از جمله توانایی اتصال با خدمات اضطراری در حین استفاده از VoIP اینترنتی(

کاربرد ویپ چیست؟

شناخت کاربرد VoIP به مشتریان کمک می‌کند تا با توجه به نیازها و شرایط خود، بتوانند بهترین گزینه را هنگام تصمیم‌گیری درباره خرید این خدمت انتخاب کنند. به‌طور کلی، سامانه VoIP با ادغام تکنولوژی‌های ارتباطی مختلف، این تکنولوژی‌ها را به یک سیستم جامع تبدیل می‌کند. بدین ترتیب، فناوری VoIP امکان استفاده از روش‌های ارتباطی چون تماس صوتی، تصویری و متنی را برای کاربران فراهم می‌سازد. بنابراین، کاربران برای برقراری ارتباطات موثر با همدیگر نیازی به استفاده همزمان از چندین برنامه ندارند. این ویژگی باعث شده است که فناوری VoIP به عنوان یک راه‌حل مناسب برای شرکت‌ها تبدیل شود. این فناوری به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق کامپیوتر شخصی، تلفن همراه و… تماس‌های صوتی به‌صورت جلسات وب و کنفرانس برگزار کنند. برای این منظور، در ادامه به کاربردهای ویپ اشاره خواهیم کرد:

  • برقراری تماس‌های صوتی و تصویری
  • ایجاد پست صوتی
  • پیام‌رسانی فوری
  • پست الکترونیک
  • پیامک(SMS)
  • چت‌های گروهی

مثالی از کاربرد ویپ

بسیاری از شركت‌ها برای ارتباطات خود و برای سایر نیازهای خود اعم از خرید، فروش، بازاریابی، ثبت و سفارشات و… نیازمند ارتباطات تلفنی می‌باشند . امروزه اكثر شركت‌ها علاوه بر ارتباط تلفنی نیازهای بیشتری دارند كه در قالب استفاده از تلفن‌های سیستم مركزی یا سانترال قابل دسترسی نیست یا در سطوح گسترده عملیاتی نیست. برای مثال زمانی كه نیازمند ارتباط بین شعب به صورت داخلی هستید و این ارتباطات در سطح گسترده هزینه زیادی را برایتان به همراه دارد یا زمانی كه نیازمند ارتباط بین كارخانه و دفتر در قالب تلفن داخلی دارید دیگر استفاده از خطوط قدیمی و تكنولوژی سانترال پاسخگو نیست.

راه حل پیشنهادی، استفاده از ویپ است؛

راه حل پیشنهادی استفاده از سیستم تلفنی مبتنی بر آی پی یا همان ویپ ( VOIP ) است كه امروزه در بسیاری از شركت‌های دارای چند شعبه مورد استفاده قرار می‌گیرد و امكانات فراوانی را در اختیار كاربران قرار می‌دهد. از جمله صندوق پستی و ارسال ایمیل ، تماس های مبتنی بر صف كه به شما اجازه می‌دهد مشتری خود را از دست ندهید، تماس‌های گروهی برای پاسخگویی بیشتر و بهتر، ارتباط افرادی كه بیرون از شركت بوده و نیازمند تماس داخلی با شركت هستند به صورتی كه تنها با گرفتن داخلی مورد نظر بر روی گوشی هوشمند خود ارتباط بر قرار شود و بسیاری از نیازهایی كه همگی با هم در سیستم‌های تلفنی ویپ ( VOIP ) قابل دسترسی است.

در حال حاضر دو سیستم تلفنی مبتنی بر شبکه (ویپ – VOIP) حرف اول ارتباط را می‌زنند که در بسیاری از شرکت‌‎های ایرانی نیز به بهترین شکل قابل اجراست.

  •   سیستم تلفنی CUCM که به شرکت سیسکو اختصاص دارد.  سیستم عامل و تمامی تجهیزات آن مربوط به شرکت سیسکو است.
  •   سیستم تلفنی Isabell که نسخه جدید سیستم Elastix است ، که به راحتی با بسیاری از آی پی فون‌های موجود و تجهیزات مختلف سخت افزاری و نرم افزاری همخوانی داشته و متن باز است.

از  شرکتهای بزرگ جهانی که خدمات ویپ (VIOP) را ارائه میدهند میتوان به شرکت‌های sangoma ،asterisk و.. نیز اشاره کرد.

آیا کسب و کار من به سیستم تلفن VoIP نیاز دارد؟

ما می دانیم که برخی از مشاغل ممکن است برای مدت طولانی از سیستم های تلفن سنتی استفاده کرده باشند و مطمئن نیستند که آیا سیستم تلفن VoIP برای مشاغل آنها منطقی است یا خیر. در واقع تفاوت های قابل توجهی بین VoIP و تلفن ثابت سنتی وجود دارد. در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید قبل از تصمیم گیری آگاهانه از خود بپرسید.

 آیا در کشور شما  ISDN منسوخ شده است؟

با پیشرفت فناوری و تقاضا برای ارتباطات تجاری که به سرعت رشد می‌کند، خطوط سنتی PSTN و ISDN به سختی می‌توانند انتظارات کسب‌وکارهای امروزی را برآورده کنند و به تدریج بیشتر و بیشتر به سمت منسوخ شدن می‌روند. اکنون  استفاده نکردن از  ISDN در سراسر جهان در حال وقوع است. همانطور که شرکت های بزرگ مخابراتی به طور متوالی اعلام کردند ISDN و PSTN را غیر فعال می کنند ، آلمان، استرالیا، ایتالیا و بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان در حال تغییر از خطوط ثابت سنتی به تمام راه حل های IP هستند. پیدا کردن یک راه‌حل VoIP یکپارچه و قابل اعتماد در پاسخ به این منسوخ شدن  بسیار مهم است. در غیر این صورت، ممکن است خدمات تلفن خود را از دست بدهید.

 آیا کارمندانی دارید که از خانه کار می کنند؟

از زمان شیوع کووید-19، بسیاری از مشاغل که قبلاً به خطوط ثابت سنتی محدود می‌شدند، به سیستم‌های تلفن VoIP ارتقاء داده‌اند تا محیط دورکاری را تسهیل کنند. به لطف VoIP، نیروی کار از راه دور می توانند با همان شماره ای که در دفتر دارند با دستگاه های خود تماس های تجاری برقرار و دریافت کنند و به همان قابلیت های تماس دسترسی داشته باشند.

VoIP به یک ابزار ضروری برای کار از راه دور و همچنین یک گام بزرگ به سمت تحول دیجیتال تبدیل شده است. علاوه بر این، با استفاده از اتصال VPN (شبکه خصوصی مجازی) همراه با راه حل VoIP، مکالمه شما توسط یک تونل رمزگذاری محافظت می شود. یک ارائه‌دهنده خدمات VoIP قابل اعتماد باید بتواند اطلاعات دقیقی در مورد نحوه ایمن کردن ارتباطات راه دور برای مشتریان با استفاده از راه‌حل‌های VoIP تجاری خود ارائه دهد.

 آیا سیستم آنالوگ فعلی شما می تواند نیازهایتان را برطرف کند؟

چندین مشکل عمده وجود دارد که گریبانگیر خدمات تلفن سنتی می شود.

اول از همه، PBX های سنتی نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی دارند، از جمله خرید خطوط تلفن و سخت‌افزار (که باید توسط تکنسین‌های با تجربه نصب شود)، و همچنین هزینه‌های تعمیر و نگهداری مداوم. پس از نصب، هنگامی که نیاز به توسعه را تجربه می کنید، مانند افزایش قابل توجه کارکنان ، مقیاس پذیر کردن سیستم نیز می تواند گران و دشوار باشد.

علاوه بر این، سیستم‌های تلفن سنتی معمولاً فقط ویژگی‌های تماس اولیه را ارائه می‌دهند و نمی‌توانند با سناریوهای پیچیده‌تر ارتباط تجاری کنار بیایند. با افزایش تعداد نیروی کار سیار و از راه دور، عدم تحرک به یکی از معایب اصلی آن تبدیل شده است. خدمات تلفن آنالوگ برای انتقال ترافیک صوتی به خطوط فیزیکی متکی هستند که کارمندان را در پشت میزها برای رسیدگی به تماس‌های کاری زنجیر می کند.

بر خلاف گزینه های مدرن مانند VoIP، سفارشی سازی و یکپارچه سازی در سیستم های تلفن قدیمی کاملاً محدود است. آنها قادر به ادغام با اکوسیستم ارتباطات تجاری امروزی نیستند، که از مجموعه پیچیده ای از برنامه های کاربردی پیشرفته تشکیل شده است و تماس های صوتی را از بقیه سیستم های اطلاعاتی کسب و کار در خاک باقی می گذارد.

چه مواردی که هنگام انتخاب سرویس VoIP باید در نظر گرفت؟

هنگام تصمیم گیری در مورد راه حل ارتباطات تجاری، VoIp می تواند تأثیر زیادی بر تجارت شما داشته باشد.VoIP ممکن است بهترین راه حل باشد، اما مهم است که ابتدا یک تحلیل از وضعیت فعلی و نیازها انجام دهید. سپس، می توانید تعیین کنید که آیا VoIP برای شما کار می کند یا خیر. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا نیازهای خود را تعیین کنید و انتخاب های هوشمندانه ای داشته باشید.

آیا می خواهید تجهیزات موجود را حفظ کنید؟ آیا نیازهای شما را پشتیبانی می کند؟

اگر از PBX سنتی و با بودجه محدود برای جایگزینی کامل تجهیزات موجود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که راه‌حل ویپی  را انتخاب کرده‌اید که به شما امکان انتقال مرحله‌ای را می‌دهد . اینکه آیا سیستم VoIP جدید با سیستم تلفن سنتی شما سازگار است، چگونه آنها را به یکدیگر متصل کنید، چگونه اطمینان حاصل کنید که ارتقاء بر تداوم کسب و کار تأثیر نمی گذارد، و غیره را بررسی کنید. همچنین تأیید اینکه ارائه دهندگان خدمات VoIP مورد نظر شما از این تجهیزات پشتیبانی می کنند نیز مهم است.

 آیا امکان ادغام در پلتفرم ها و ابزارهای دیگر وجود دارد؟

برای کسب و کارها بسیار مهم است که در چنین دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، چابک و آماده بمانند. با افزایش روزافزون سیستم‌ها، پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهایی که در محیط کار ظاهر می‌شوند، هم مدیران و هم کارکنان انتظار دارند راه‌حلی یکپارچه برای بهبود کارایی داشته باشند، به همین دلیل است که توانایی سیستم VoIP برای یکپارچه‌سازی و کار یکپارچه با راه‌حل‌های دیگر بسیار مهم‌تر می‌شود .

با اتصال سیستم تلفن شما به سایر ابزارها ، برقراری ارتباط، همکاری، تعامل با یکدیگر و ساده کردن گردش کار برای شما و تیمتان آسان تر خواهد بود. خوشبختانه، ارائه دهندگان VoIP وجود دارند که تضمین می کنند که خدمات تلفنی آنها با برخی از ابزارهای رایج همکاری و ارتباطی سازگار است.

آیا به مشاوره رایگان خدمات ویپ نیاز دارید؟

اگر هنوز برای بره‌مندی از خدمات VOIP  شک و تردید دارید، به شما توصیه می‌کنیم از خدمات مشاوره رایگان شایگان استفاده کنید. مجموعه توسعه شبکه و ارتباطات شایگان در طول تمام مراحل نصب و اجرای سیستم وی‌آی‌پی آماده مشاوره به کاربران عزیز است. تیم آموزش دیده و با تجربه سایت، در کنار شما هستند تا بهترین راه‌حل‌ها و تجهیزات مناسب با نیازهای سازمان شما را فراهم سازند.

چرا خدمات پشتیبانی ویپ شایگان

استفاده از خدمات پشتیبانی شایگان، برای کاربران و کسب‌وکارهایی که از این خدمات بهره‌مند شده‌اند، بسیار رضایت‌بخش بوده است. برای اطمینان شما، اطلاعات کامل و جامع‌تری درباره امکانات سیستم تلفنی ویپ شایگان و مزایای آن نسبت به سایر شرکت‌ها را بررسی خواهیم کرد. ساختار سیستم تلفنی ویپ شایگان به عنوان یک سیستم کاملاً ماژولار است که در این ساختار، علاوه بر اجزای اصلی و عمومی سیستم، ماژول‌های اختصاصی مختلف مانند ماژول نظرسنجی، نوبت‌دهی، پیام اضطراری و تماس‌گیر خودکار و غیره برای استفاده در صنایع و کسب و کارهای مختلف فراهم شده‌اند. هدف اصلی شرکت شایگان، ارائه نرم‌افزار مرکز تلفنی است که تا ۹۵ درصد از نیازهای شرکت‌ها را برطرف کند. این شرکت برای ارائه خدمات برتر، مراحل راه‌اندازی سیستم تلفنی ویپ را در سه فاز برنامه‌ریزی شده اجرا می‌کند. فاز اول به بررسی و جمع‌آوری اطلاعات و شرایط فعلی می‌پردازد، سپس در فاز دوم بر روی نصب و راه‌اندازی اجزای تخصصی تمرکز دارد و در فاز سوم نیازهای پیشرفته سیستم تلفنی شرکت را بدون خطا و اشتباهی پیاده‌سازی می‌کند. 

البته شرکت هنر توسعه و ارتباطات شایگان برای راه‌اندازی سیستم تلفنی ویپ بدون مشکل، از شرکت‌ها درخواست می‌کند که یک فرد را به عنوان رابط فنی و پیگیری انتخاب کنند. این اقدام نشان از توجه و پیگیری شرکت به کار است و خدمات خود را بدون خطا و مشکلی با پشتیبانی صددرصد ارائه می‌دهد. همچنین گواهی‌نامه‌ها و مدارک مورد نیاز که در انتهای سایت قابل مشاهده هستند، تضمین می‌کنند که شایگان یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در زمینه راه‌اندازی سیستم تلفنی ویپ است.

شما می‌توانید با اطمینان، از خدمات ویپ شایگان بهره‌مند شوید و از پشتیبانی آن بهره کافی را ببرید. در زمینه نصب و راه اندازی ، عیب یابی و ارتقا سیستم ویپ ( VOIP ) میتواند به شما کمک کند. میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

صفحات مرتبط