راه اندازی VoIP سیسکو
چرا باید برای راه اندازی VoIP سیسکو اقدام کنیم؟ VoIP مخفف Voice over Internet Protocol است. از اواسط دهه 1990، شرکتها پیشنهادات مخابراتی خود را از شبکههای صوتی سنتی به فناوری تلفن ویپ (VoIP) انتقال دادند. VoIP خانواده فناوری هایی است که به شبکه های IP اجازه می دهد تا برای برنامه های صوتی مانند تلفن، پیام های فوری صوتی و کنفرانس از راه دور استفاده شوند. VoIP روشی را برای انجام تماسهای صوتی از طریق شبکه IP تعریف میکند.
VoIP سیسکو چگونه کار می کند؟
با VoIP سیسکو ، تماس های صوتی آنالوگ به بسته های داده تبدیل می شوند. بسته ها مانند هر نوع داده دیگری مانند ایمیل، از طریق اینترنت عمومی و/یا هر شبکه پروتکل اینترنت خصوصی (IP) انتقال داده می شوند.
با استفاده از سرویس VoIP می توانید با تلفن ثابت یا تلفن همراه تماس بگیرید. همچنین میتوانید با سیستم به سیستم تماس بگیرید، هر دو طرف با میکروفون سیستم صحبت میکنند و از طریق بلندگوها یا هدستهای سیستم گوش میدهند.
نحوه کار VoIP سیسکو برای کسب و کار شما
نحوه عملکرد VoIP سیسکو برای کسب و کار شما ساده است: با افزودن صدا به شبکه داده، هزینه ها را کاهش می دهید، بهره وری را بهبود می بخشید و همکاری را افزایش می دهید.
با داشتن یک شبکه برای مدیریت در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد، حتی انعطاف پذیری بیشتری را در اختیار خواهید داشت. میتوانید به راحتی افزونهها و مکانهای تلفن را اضافه، جابجا یا تغییر دهید، که باعث صرفهجویی در هزینه و انعطافپذیری بیشتر شما میشود.
نیروی کار شما می تواند از سیستم ارتباطی شما در خانه یا در جاده استفاده کند. همچنین، آی پی فون های بیسیم، کاربران را در حالی که در انبار، در طبقه فروش یا هر جایی که میتوانند بهصورت بیسیم به شبکه دادههای شما دسترسی داشته باشند، به سیستم ارتباطی و منابع دادهتان، مانند اطلاعات مشتری، متصل میکنند.
راهحلهای کسبوکارهای کوچک فراتر از قابلیتهای VoIP اساسی در افزایش همکاری است. با یک راه حل ارتباطی یکپارچه، کارمندان می توانند به راحتی از طریق چت صوتی، چت تصویری، کنفرانس وب و پیام های فوری با یکدیگر همکاری کنند. کارمندان می توانند با استفاده از هر فناوری به صورت جداگانه یا به طور همزمان و از طریق یک رابط کاربری ساده با یکدیگر همکاری کنند.
آیا پست صوتی از طریق ایمیل من قابل دسترس است؟
بله، Exchange Unified Messaging برای هر VoIP سیسکو در دسترس است. علاوه بر این، می توانید از داخل و خارج از محوطه پردیس با سیستم پست صوتی تماس بگیرید.
VoIP سیسکو چگونه به هم متصل می شوند؟
جک شبکه داده موجود در دفتر شما مستقیماً به تلفن شما متصل می شود. سپس یک کابل از تلفن شما به سیستم شما متصل می شود که اتصال شبکه را برای سیستم شما فراهم می کند. تلفن VoIP شما روی سرعت شبکه شما تأثیری نخواهد داشت.
آیا AUTO ATTENDANTS در گوشی های VoIP سیسکو موجود است؟
بله. فناوری Auto Attendant که منوهای درختی را فراهم می کند، در گوشی های VoIP سیسکو موجود است. اگر به کمک نیاز دارید، با ما تماس بگیرید.
آیا تلفن های VOIP در هنگام قطع برق کار می کنند؟
در صورت قطع برق، شبکههای پردیس برای حفظ اتصال با استفاده از UPS (منابع برق بدون وقفه) برای حداقل 30 دقیقه طراحی شدهاند.
آیا می توانم از هدست بی سیم در تلفن های ویپ سیسکو استفاده کنم؟
تلفن های VoIP جدید سیسکو با بلوتوث سازگار هستند و انواع هدست های سیمی و بی سیم سازگار از تولیدکنندگانی مانند Plantronics، Sennheizer و Jabra را پشتیبانی می کنند. توصیه می کنیم برای انتخاب ترجیحات، بودجه و الزامات منحصر به فرد کاربران مبتنی بر هدست، وب سایت های تولیدکنندگان را بررسی کنید. به عنوان مثال، برخی از افراد هدست تک گوش را دوست دارند و برخی هدست های سبک هدبند را برای هر دو گوش دوست دارند. افرادی که در مناطق اداری باز کار می کنند ممکن است به میکروفون های نویز کنسلینگ نیاز داشته باشند که گران تر هستند.
آیا هدست سیمی ارائه شده توسط UCF روی تلفن های VoIP سیسکو کار می کند؟
بله، برخی از هدست های سیمی که OIT در گذشته ارائه کرده بود روی تلفن های VoIP 7945 / 7965 Cisco کار می کند. با این حال، یک آداپتور گران قیمت ضروری است. اگر می خواهید دوباره از هدست سیمی موجود خود استفاده کنید، باید یک آداپتور هدست برای گوشی جدید خود خریداری کنید.
گوشی VoIP سیسکو را با چه چیزی تمیز کنم؟
مدل های تلفن سیسکو به راحتی خراشیده می شوند، بنابراین بهتر است از دستمال خشن یا مواد زبرتر استفاده نکنید.
آیا VoIP سیسکو برای شما مناسب است؟
VoIP یک فناوری به سرعت در حال توسعه است و با سرعت فزاینده ای در بین شرکت ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. به این ترتیب، پیشنهاد شده است که ممکن است به موقع جایگزین POTS شود. ممکن است بخواهید به فکر ایجاد تغییر باشید. با توجه به هزینه های کم، انعطاف پذیری و خدمات فراوانی که با سیستم های VoIP در دسترس است، ساده است
مانند هر تصمیم تجاری، باید تحقیق کنید و با کارشناسان مشورت کنید. احتمالاً متوجه خواهید شد که شرکت هایی که به حفظ مزیت رقابتی اختصاص داده شده اند و به دنبال استفاده از هر مزیت ممکن برای تقویت تجارت خود هستند، VoIP را به عنوان یک ابزار مفید استفاده می کنند.