خط مشی شرکت هنر توسعه و ارتباطات شایگان با در نظر گرفتن موارد زیر اتخاذ شده است:
• نحوه مدیریت و رهبری سازمان،
• بازار هدف و نیاز مشتریان،
• و همچنین کارکنان و همکاران مجموعه، که در نگاه دقیق تر، مشتریان اولیه سازمان به حساب می آیند و در مرحله بعد همگام با مدیریت مجموعه، سعی در برآوردن نیاز مشتریان نهایی خواهند داشت.
مدیریت مجموعه شایگان با تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های خرد و کلان، بر اساس تحلیل منطقی و واقع گرایانه، به تعهدات خود در ارائه خروجی نهایی به مشتریان، با درنظر داشتن محرمانگی اطلاعات، پایبند خواهد بود. همچنین با یکپارچه سازی اطلاعات موجود، امکان رخ داد هرگونه خطا در نحوه انجام کار را به حداقل می رساند.
از دیگر مواردی که مدیریت این مجموعه متعهد می شود، تلاش برای تحقق الزامات قانونی لازم در همه ابعاد سیستم مدیریتی و هدفگذاری مجموعه برای به دست آوردن رضایت مشتریان و کلیه ذینفعان مجموعه است و از استخدام و به کارگیری نیروهای کاری متعهد، خلاق، متخصص، و کوشا به عنوان بخشی از سرمایه شرکت اطمینان حاصل می کند.
ایمان داشتن به موفقیت سازمان بدون سرمایه های انسانی پویا امکان پذیر نخواهد بود و در این راستا شرکت شایگان به بهبود کیفیت کار، ارتقای انگیزه های کارکنان و سلامت آنها توجه خاصی نشان داده است. توسعه آگاهی و دانش نیروهای کاری از طریق آموزش با هدف نهایی مجموعه که رضایت مشتریان و بالا بردن سطح کیفیت کار است هماهنگ می باشد.
این مجموعه همچنین با پیاده سازی فناوری اطلاعات روز دنیا به بهبود عملکرد هرچه بهتر و همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی سازمان می پردازد. بالا بردن سطح امنیت پایگاههای اطلاعاتی سازمان، افزایش راهکارهای استفاده بهینه از تجهیزات سخت افزاری مشتریان و ارائه خدمات با کیفیت در زمینه فناوری اطلاعات به منظور ارتقاء عملکرد کیفی مشتریان و همچنین ارتقای دانش مشتریان در زمینه فناوری اطلاعات و بکارگیری این دانش در توسعه سازمان ها از دیگر مواردی است که درخط مشی هنر توسعه و ارتباطات شایگان دیده شده است.
خلاصه خط مشی این مجموعه به شرح زیر تیتر شده است:
1- پیاده سازی فناوری اطلاعات در بهبود عملکرد سازمان
2- بالا بردن سطح امنیت پایگاههای اطلاعاتی در سازمان
3- افزایش راهکارهایی برای استفاده بهینه از تجهیزات سخت افزاری مشتریان
4- ارائه خدمات با کیفیت در زمینه فناوری اطلاعات به منظور ارتقاء عملکرد کیفی مشتریان
5- ارتقاء دانش مشتریان در زمینه فناوری اطلاعات و بکارگیری این دانش در توسعه سازمانها