ویپ voip, مقالات

هک VoIP : نحوه کارکرد و نحوه محافظت از تلفن VoIP شما

هک VoIP : نحوه کارکرد و نحوه محافظت از تلفن VoIP شما

 آیا در مورد هک VoIP و نحوه محافظت از تلفن VoIP خود اطلاعات دارید؟ سیستم های تلفنی VoIP با تنظیمات سنتی متفاوت است؛ زیرا شما به سیم کشی مسی که در کل فضای دفتر کار یا خانه شما باشد، نیازی ندارید. ارتباطات عملاً با استفاده از اتصال به اینترنت انجام می شود. اما این اغلب باعث ایجاد یک نگرانی بزرگ در مورد امنیت می شود : همه چیز در فضای ابری شکل می گیرد.

انقلاب اینترنت اشیا به این معنا است که همه کار ها به صورت آنلاین انجام می شود – از جمله ارتباطات تجاری شما. اگر یک هکر به آن نفوذ کند، آنها اطلاعات کسب و کار شما و مشتریان شما را کسب می کنند.

بیشتر بخوانید: سوالاتی که قبل از خرید VoIP باید از خود بپرسید!

هک VoIP چیست؟

هک VoIP نوعی حمله است که هکر ها از آن برای نفوذ به سیستم تلفنی تجارت شما استفاده می کنند. آنها می توانند به مکالمات شما گوش دهند، قبض های گران قیمت را جمع آوری کرده و اطلاعات حساس را سرقت کنند – هم در مورد کسب و کار شما و هم مشتریان.

هک معمولاً زمانی اتفاق می افتد که یکی از کارمندان شما به طور تصادفی اطلاعاتی را به کلاهبردار و هکر، بدهد. این نوع کلاهبرداری های مهندسی اجتماعی 97٪ از کل حملات بدافزار ها را تشکیل می دهند.

هکر ها افرادی را که در خدمات مشتری و در مرکز عملیات شبکه (NOS) کار می کنند، هدف قرار می دهند و خود را به عنوان شخص دیگری معرفی می کنند. کارمندان می توانند ناآگاهانه به هکر دسترسی غیر مجاز بدهند و آنها سیستم تلفن VoIP شما را کنترل کنند.

دسترسی به سیستم تلفنی تجاری شما می تواند سکوی پرش برای حملات دیگر باشد. به عنوان مثال، هکر ها می توانند برای شارژ کارت اعتباری شما، جعل هویت تجارت شما و دسترسی به اطلاعات مشتری خصوصی، به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

مهم است که در مورد راه های به خطر افتادن سیستم های تلفنی کسب و کار در جریان باشید و مراحلی را که می توانید برای تأمین امنیت ارتباطات و ارائه دهنده خود بردارید، بررسی کنید.

پنج نوع هک VoIP

سیستم های تلفنی VoIP به دلیل تنظیمات، خطرات امنیتی شبکه متفاوتی نسبت به سایر سیستم های تلفنی سنتی دارند. در اینجا پنج نوع متداول هک VoIP وجود دارد که باید از آنها مطلع شوید.

هک VoIP از طریق استفاده غیر مجاز

این نوع حمله، زمانی است که هکر ها از سیستم تلفنی مشاغل شما برای برقراری تماس تلفنی استفاده می کنند.

هکر ها می توانند از سیستم تلفنی شما برای استفاده از نرم افزار تماس تلفنی و شماره گیری خودکار استفاده کنند. افرادی که تلفن را به شناسه تماس گیرنده شما پاسخ می دهند، پیامی از پیش ضبط شده را می شنوند که از آنها می خواهد کاری را انجام دهند – مانند شماره کارت اعتباری خود را وارد کنید تا “حساب خود را تأیید کند”. اگر چه که این تماس از طرف شرکت شما نیست. هکر اکنون به همه این اطلاعات دسترسی دارد.

هکر ها همچنین می توانند با استفاده از سرویس تلفن مشاغل مشروع شما فعالیت های متقلبانه انجام دهند. شناسه تماس گیرنده شما هنگامی که با استفاده از سیستم VoIP شما تماس تلفنی برقرار می کنند، نشان داده می شود. آنها می توانند از طریق شرکت شما جعل هویت کنند تا از اطلاعات خصوصی مشتریان کلاهبرداری کنند.

بدترین قسمت؟ استفاده غیرمجاز از سیستم VoIP شما ممکن است شناسایی نشود، خصوصاً اگر رویکرد DIY برای راه اندازی دارید. گزارش تماس و سابقه تماس خود را به طور منظم بررسی کنید و در صورت استفاده بیش از حد، هشدار هایی را تنظیم کنید. به این ترتیب، زودتر از موعد استفاده غیر مجاز به شما اطلاع داده می شود.

هک VoIP از طریق کلاهبرداری

کلاهبرداری و گرفتن هزینه اضافی، زمانی رخ می دهد که هکر ها تماس های بین المللی برقرار می کنند. هزینه های تلفنی این شماره تلفن های راه دور می تواند گران باشد و از حساب شما کسر می شود. به گزارش ترند میکرو، به دلیل همین تماس ها، 27 میلیارد دلار خیره کننده از بین می رود.

مهاجمان می توانند با کلاهبرداری فیشینگ، کاربران و سرپرستان را هدف قرار دهند تا دسترسی غیرمجاز به سیستم VoIP شما را بدست آورند.

به عنوان مثال، هکر ها یک پیام صوتی از تیم مالی شما می گذارند که از آنها می خواهد اطلاعات بانکی خود را تأیید کنند. کارمند شما تفاوت را نمی داند، بنابراین آنها تماس تلفنی را برقرار می کنند و کد های تأیید را می دهند – مانند رمز ورود به سیستم تلفن یا آدرس IP شما.

سپس هکر اطلاعاتی در اختیار دارد که می تواند از آنها برای هک سیستم تلفنی VoIP شما و برقراری تماس های بین شهری گران قیمت استفاده کند.

هک VoIP از طریق جعل هویت شناسه تماس گیرنده

وقتی تلفن شما زنگ خورد و شناسه تماس گیرنده ظاهر می شود، آیا به شماره نشان داده شده اعتماد دارید؟

شناسه تماس گیرنده همیشه یک روش قابل اعتماد برای تأیید شخصی که با شما تماس می گیرد نیست. مهاجمان می توانند از شناسه های جعلی تماس گیرنده استفاده کرده و آنها را با هماهنگی با حمله دیگری مانند مهندسی اجتماعی استفاده کنند.

کارمندان معمولاً ارزش بالایی برای شماره تلفن یا نام یک تماس گیرنده قائل هستند. بنابراین، اگر از کسی تماس دریافت کنند که به نظر می رسد از طرف ارائه دهنده VoIP آنها است، ممکن است فریب ارائه اطلاعات مهم را بخورند.

دادن این اطلاعات، اغلب بدون اینکه بدانید آن طرفی که انتظار دارید در طرف دیگر خط باشد، نیست، می تواند به هکر ها اجازه دهد به سیستم VoIP کسب و کار شما دسترسی پیدا کنند.

هک VoIP از طریق استراق سمع

آیا پرداخت ها را از طریق تلفن انجام می دهید یا از مشتریان می خواهید برای دادن اطلاعات شخصی با شما تماس بگیرند؟ در این صورت، می خواهید از شنود مکالمات جلوگیری کنید. این زمانی است که هکر ها از طریق تماس های تلفنی یا ضبط های تلفنی مکالمات شما مانند پست صوتی گوش می دهند.

استراق سمع فقط زمانی امکان پذیر است که اتصال رمزگذاری نشده باشد یا خود شبکه محلی

خراب باشد. شبکه های Wi-Fi ناامن – آنهایی که امنیت لایه ارتباطی (TLS) و پروتکل حمل و نقل در زمان واقعی (SRTP) ندارند – می توانند مهاجمان را برای نظارت بر شبکه دعوت کنند.

استراق سمع به هکر ها امکان می دهد اطلاعات مربوط به تجارت و مشتریان شما را جمع آوری کنند. آنها می توانند به هر تعامل تجاری شما دسترسی داشته باشند.

بسته به مکالمه هایی که گوش می دهند، خطرات متفاوتی وجود دارد :

  • فروش اطلاعات خصوصی مشتریان
  • فروش اطلاعات اختصاصی به رقبا
  • رشوه گرفتن از تجارت شما یا مشتریان

به عنوان مثال، ممکن است بسته به نوع تماس، مبلغی نقدی برای خصوصی نگه داشتن مکالمات ضبط شده، درخواست کنند.

هک VoIP از طریق مهندسی اجتماعی

تحقیقات نشان می دهد که 62 درصد مشاغل در سال 2018 با حمله مهندسی اجتماعی روبرو شده اند. این یک نوع هک VoIP متداول است زیرا مردم را شکار می کند، نه فناوری را.

هکر ها سعی می کنند با قربانیان خود ارتباط برقرار کنند، بنابراین آنها فکر می کنند این یک تماس واقعی است، اما اینطور نیست. این تماس هکری است که هویت شخص دیگری را جعل می کند تا شما را فریب دهد و اطلاعات حساس را از شما کسب کند.

مهندسی اجتماعی توسط مهاجمین استفاده می شود، زیرا آنها این واقعیت را طعمه می کنند که مردم واقعاً می خواهند خوش برخورد باشند. نه گفتن وقتی کسی چیزی را درخواست می کند ناراحت کننده است – به خصوص اگر دلیلی ندارید که به کسی بگویید که چیست.

همچنین در مورد کمپین های مهندسی اجتماعی آگاهی کافی وجود ندارد. کارکنان به ندرت در مورد خطرات تماس تلفنی متقلبانه از سوی مهاجمانی که اقدام به مخفی کردن شناسه تماس گیرنده می کنند، آموزش می بینند.

مهاجمان افراد را شکار می کنند تا اطلاعات مربوط به هدفی را که بعداً می تواند مورد استفاده قرار گیرد، استخراج کنند. این می تواند شامل درخواست های حساب اشتباه باشد، مانند تأیید حساب شما، و آزار و اذیت یا تهدید قربانیان براساس داده هایی که از آنها به دست آورده اند.

این اوضاع و احوال پر از احساسات کارکنان را تحت فشار قرار می دهد تا کاری انجام دهند و این خلاف رویه مناسب کار صحیح است.

 11 تاکتیک دفاعی برای محافظت خود از هک VoIP

هک های VoIP ذکر شده در بالا برای مشاغل پر‌ از هزینه است. هزینه متوسط ​​هر گزارش به سرقت رفته برای شرکت های آمریکایی 242 دلار است – اگر قربانی هک شوید، این هزینه گران است و ضرر آن را می رساند.

اما این همه خبر بد نیست. بیشتر آسیب پذیری های VoIP با آگاهی بهتر، آموزش منظم و اقدامات فعالانه ای که تیم داخلی شما می تواند برای تقویت دفاع شما انجام دهد، برطرف می شود.

در اینجا 11 تا از بهترین روش ها برای جلوگیری از حمله به تجارت شما وجود دارد.

ارائه دهنده VoIP مناسب را انتخاب کنید

یک سیستم تلفن امن با ارائه دهنده ای که انتخاب کرده اید شروع می شود. یک ارائه دهنده ضعیف نفوذ هکر ها به شبکه تلفن شما و دستیابی به اطلاعات خصوصی را آسان می کند.

به همین دلیل است که همیشه باید قبل از بستن قرارداد با ارائه دهنده خدمات VoIP، سیاست امنیتی آنها را بررسی کنید. شما می خواهید مطمئن شوید که :

  • تعهدات خود را در مورد امنیت شبکه خود و اقدامات متقابل خود در میان می گذارند
  • نحوه گزارش یک آسیب پذیری را توضیح می دهند
  • اگر هک اتفاق افتاد، یک برنامه عملی داشته باشند
  • اعتبارنامه هایی داشته باشند که ثابت کند از نظر امنیتی به روز هستند
  • یک برنامه فاش امنیت امنیتی را به اشتراک بگذارند
  • اقدامات امنیتی خوبی را به نمایش بگذارند

کمی وقت بگذارید تا به این موضوع بپردازید و در مورد گواهینامه های ارائه دهندگان خود سوال کنید. آنها باید بتوانند این اطلاعات را در صورت درخواست به شما بدهند. اگر این کار را نکردند، به ارائه دهنده VoIP دیگری پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: معایب و مزایای VoIP – چرا باید به جای سیستم تلفن سنتی ویپ خریداری کنیم؟

دسترسی را کنترل کنید

دسترسی اداری به زیرساخت VoIP شما به این معنا است که کاربر می تواند همه موارد مربوط به سیستم تلفن مشاغل شما را کنترل کند. کاربر می تواند صورتحساب را مدیریت کند، به تماس های کنفرانسی بپیوندد، خطوط جدیدی تنظیم کند و منجر به نفوذ های پرهزینه تری شود.

باید بسیار مراقب باشید که کارمندان به سیستم تلفنی VoIP شما دسترسی اداری می یابند.

دسترسی به همه گزینه ها، احتمال حمله مهندسی اجتماعی را افزایش می دهد. مردم اشتباه می کنند، اما با مجوزهای مناسب، تأثیر آنها محدود است. این ساده است، به افرادی که نیازی به آن ندارند، کنترل اداری ندهید.

هرچه تعداد کارمندان بیشتری وجود داشته باشد، بیشتر در معرض خطر قرار می گیرید که قربانی کلاهبرداری شوید و دسترسی اداری به شبکه خود را به هکر بدهید.

برای دسترسی از راه دور از VPN استفاده کنید

گارتنر گزارش داد كه 82٪ از رهبران شركت قصد دارند به كاركنان خود اجازه دهند از راه دور كار كنند. این کارکنان از راه دور با همکاران و مشتریان خود از طریق تلفن ارتباط برقرار می کنند و همین امر آنها را در معرض هک VoIP قرار می دهد.

با این حال، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) آن تماس های تلفنی را رمزگذاری می کند. تیم راه دور شما VPN را روی دستگاه های کاری خود نصب می کنند – از جمله تلفن هوشمند یا تلفن نرم افزاری آنها.

این ارتباطی محکم بین آن دستگاه و سیستم تلفن شما ایجاد می کند، دقیقاً مانند آنچه در دفتر کار دارید. آنها به جای شبکه خانگی که می تواند مجموعه آسیب پذیری های خاص خود را داشته باشد، از شبکه امن شما تماس می گیرند.

این تقریباً غیرممکن است که هکر ها مکالمه هایی را که نیروی کار از راه دور شما با VPN برقرار می کند، هک کنند.

از VPN استفاده کنید و فیلتر کردن نقطه پایانی را فعال کنید

VPN مورد استفاده شما باید گزینه ای برای فعال کردن فیلتر نقطه پایانی داشته باشد. این کار، اتصال به سایت های مخرب را محدود می کند.

ارائه دهندگان VPN مانند Sophos و Cisco برای جلوگیری از دسترسی شبکه به سایت هایی که می توانند بدافزار ها را بارگیری کنند، یا هکر هایی که می توانند علیه شما از جمله آدرس IP عمومی استفاده کنند، از فیلتر کردن نقطه پایانی استفاده می کنند.

این اتصال کلی شبکه و یکپارچگی دستگاه را تقویت می کند. با این روش، کمتر خطر بازدید کارمندان از یک وب سایت و به خطر انداختن امنیت سیستم تلفن شما وجود دارد.

شبکه خود را تست کنید

معمول است که مشاغل کوچک یک بار سیستم VoIP خود را راه اندازی کنند و دیگر هرگز به آن نگاه نکنند. با این حال، انجام این کار شما را در معرض خطر هک VoIP قرار می دهد. تنظیماتی که استفاده می کنید ممکن است دیگر مانند گذشته امن نباشد.

بررسی منظم شبکه به شما امکان می دهد هرگونه اختلال در امنیت VoIP خود را مشاهده کنید. سرپرستان باید مرتباً دسترسی و بهترین روش ها را ارزیابی کنند تا از مشکلات جلوگیری کنند.

به عنوان مثال، ممکن است ببینید که :

  • کارکنانی که دو سال پیش شرکت را ترک کرده اند، هنوز حساب دارند
  • گذرواژه های سرپرست شما طی دو سال تغییر نکرده است
  • درگاه اتصال امنیت لایه ارتباط (TLS) یا پروتکل حمل و نقل در زمان واقعی (SRTP) را ندارد، به این معنی که تماس های VoIP رمزگذاری نشده اند

بخش IT شما همچنین باید یک بررسی امنیتی سالانه انجام دهد. این “تست نفوذ” یک هکر را شبیه سازی می کند و امنیت شبکه را تعیین می کند. هرگونه ضعف احتمالی باید در اسرع وقت بررسی و رفع شود.

تماس ها و دسترسی ها را کنترل کنید

گزارش تماس، تاریخچه تماس های ورودی و خروجی کسب و کار شما است. البته فقط برای اهداف فروش مفید نیست. دسترسی به این گزارش های تماس به این معنی است که شما قادر به دیدن این موارد هستید :

  • تاریخ و زمان هر تماس
  • چه تعداد تماس با یک شماره خاص دارید
  • موقعیت مکانی تماس های شما، هم موقعیت شما و هم موقعیت مشتری شما

با این گزارش ها، به راحتی می توانید ببینید که آیا سیستم تلفن VoIP شما هک شده است یا خیر. نظارت منظم بر گزارش های تماس خود به این معنی است که خواهید فهمید حالت “طبیعی” چگونه است. هرگونه ناهنجاری که ممکن است نشانه هک باشد قابل مشاهده است – حتی قبل از اینکه محدودیت تماس شما آنها را متوقف کند.

به همین ترتیب، یک ورودی دسترسی نشان می دهد چه کسی به سیستم تلفن VoIP شما وارد شده است. اگر آدرس IP غیرمعمولی مشاهده کنید یا ببینید که سرپرست شما در ساعت 11 شب به سیستم وارد شده است (زمانی که آنها در خواب بودند)، یک متجاوز را مشاهده خواهید کرد.

ایجاد آگاهی در مورد رمز های عبور قوی

وقتی در حال راه اندازی سیستم VoIP خود هستید، ارائه دهنده شما برای کمک به شما در شروع کار یک رمزعبور پیش فرض می دهد. اما مهم است که رمز ورود خود را از تنظیمات پیش فرض در اسرع وقت تغییر دهید.

اما این همیشه برای امنیت سیستم تلفن VoIP شما کافی نیست. شما باید با نیروی کار خود در مورد رمز های عبور قوی صحبت کنید. از انتخاب رایج ترین رمز های عبور خودداری کنید و از تکرار همان ترکیبات خودداری کنید.

تکرار استفاده از رمز عبور، معروف به پر کردن اطلاعات کاربری، به این معنی است که یک هکر در صورت شکستن این سیستم عامل، می تواند به سیستم عامل های دیگر دسترسی پیدا کند و برعکس. اگر آنها بتوانند رمزعبور فیس بوک یک نماینده خدمات مشتری را پیدا کنند، همان ترکیب را در سیستم تلفنی VoIP شما امتحان می کنند. رمز های عبور برای هر حساب VoIP باید کاملاً منحصر به فرد باشند.

علاوه بر این، به جای رمزهایی که حاوی عناصر خاصی هستند، برای گذر از حداقل حد کاراکتر، رمزهای عبور طولانی تر را انتخاب کنید.

گذرواژه های پیچیده با علامت تعجب، حروف بزرگ و علامت های خاص به سختی به خاطر سپرده می شوند. کارمندان ممکن است آنها را روی یادداشت های مهم بنویسند یا در ایمیل خود ذخیره کنند – یافتن هر دو مورد برای هکر ها نسبتاً آسان است.

با این حال، کارشناسان امنیتی در بلک هیلز ایجاد رمزهای عبور طولانی مدت را توصیه می کنند. شکستن رمز عبور 20 کاراکتری دشوار تر و طولانی تر از رمز‌ عبور هشت حرفی است. و به خاطر سپردن آن آسان تر است.

به این ترتیب، دسترسی به سیستم VoIP شما برای هکر ها دشوار می شود. رمز ورود پیش فرض و ناامن در آنجا منتظر هک شدن نیست.

از تایید هویت دو مرحله ای استفاده کنید

این روز ها، رمز عبور قوی برای بازداشتن یک هکر کافی نیست. پیدا کردن رمز عبور برای هکر های باتجربه و باهوش غیرممکن نیست – از این رو شما باید برای سیستم تلفنی VoIP خود احراز هویت دو عاملی داشته باشید.

احراز هویت دو مرحله ای، یک لایه امنیتی دیگر در بالای رمز ورود شما اضافه می کند. کاربران باید ورود به سیستم خود را با تأیید اعتبار انجام دهند :

  • ضبط صدای خود هنگام گفتن کدی مخفی
  • اسکن یک کد QR با یک برنامه احراز هویت
  • استفاده از شناسه اثر انگشت آنها

با یکی از این ویژگی های تأیید اضافی، هکر ها نمی توانند به  VoIP شما دسترسی پیدا کنند – حتی اگر رمز ورود شما را داشته باشند. فقط افرادی با تاییدیه دو مرحله ای صحیح، می توانند وارد شوند.

تیم خود را در زمینه امنیت سایبری آموزش دهید

فقط یک اخلال امنیتی در سیستم تلفن شما می تواند شما را در معرض هک VoIP قرار دهد. همین مفهوم در مورد کارمندان شما نیز صدق می کند : یک پرسنل تحصیل کرده ممکن است اشتباهی انجام دهد که باعث ضرر گران قیمت داده ها در سیستم تلفن مشاغل شما شود.

هر زمان که از کارمندان خود استفاده می کنید، یک آموزش کوچک در مورد امنیت سایبری ارائه دهید. اهمیت رمز عبور قوی را توضیح دهید، VPN را روی دستگاه آنها نصب کنید و آنها را در مورد انواع هک های VoIP آموزش دهید.

اما به یاد داشته باشید : امنیت یک کار تمام و تکمیل شده نیست. برنامه ریزی آموزش امنیت سایبری برای اعضای تیم خود را در اولویت قرار دهید تا بی دقت نباشند.

سیاست مدیریت دستگاه تلفن همراه داشته باشید

آیا می دانید 59٪ از افراد حرفه ای در هنگام کار حداقل از سه دستگاه استفاده می کنند؟ کارمندان شما ممکن است وسایل شخصی یا لپ تاپ دیگری را به دفتر بیاورند. هر یک از این دستگاه ها باید از نظر امنیتی از سطح بالایی برخوردار باشند.

اطمینان حاصل کنید که دستگاه های شخصی کارمندان شما هیچ مشکلی در سیستم تلفن شما ایجاد نمی کنند – به خصوص اگر آنها از این دستگاه ها برای برقراری تماس های VoIP تجاری استفاده می کنند. این کار را می توانید با سیاست مدیریت دستگاه همراه با جزئیاتی مانند :

  • همه مکالمات شخصی برای مکالمه صوتی رمزگذاری شده باید به شبکه Wi-Fi متصل شوند
  • اگر از آن برای اهداف تجاری استفاده می شود، باید نرم افزار موجود در دستگاه به روز باشد
  • برای باز کردن قفل دستگاه، همه تلفن های هوشمند باید شناسه اثر انگشت داشته باشند
  • کارکنان باید بلافاصله هرگونه وسیله دزدیده شده یا جا گذاشته شده را گزارش دهند

در صورت نفوذ، برنامه پاسخ آماده داشته باشید

هکر ها باهوش تر می شوند و به تعداد زیادی از ابزار ها برای دسترسی به سیستم تلفن مشاغل شما دسترسی دارند. گاهی اوقات، تاکتیک های امنیتی داخلی شما به اندازه کافی قوی نیستند که بتوانند آنها را بازدارند.

شما همیشه باید یک برنامه پاسخ به نفوذ داده ها داشته باشید، صرف نظر از اینکه اقدامات امنیتی شما چقدر قوی است. این سند مشخص می کند که در صورت حمله چه کاری را باید انجام دهید. در صورت بروز مشکل، شما گیج و درمانده نخواهید بود که ندانید چه کاری باید انجام دهید، که به استرس کل هک اضافه می کند.

یک طرح آمادگی در برابر بلایا نیز مفید خواهد بود. تحقیقات نشان می دهد که 40٪ از مشاغل کوچک پس از یک فاجعه بزرگ موفق به بازگشایی نمی شوند. اما برداشتن گام هایی برای ترسیم آنچه که انجام خواهید داد به شما کمک می کند پس از بروز مشکل، از پس حل آن، بر بیایید.

آیا ارائه دهنده VoIP شما وظیفه خود را انجام می دهد؟

همانطور که متوجه شدید، اقدامات مختلفی وجود دارد که می توانید برای امنیت بیشتر سیستم تلفن VoIP خود انجام دهید. اما گاهی اوقات، نفوذ در داده ها در نتیجه اشتباهات ارائه دهنده شما اتفاق می افتد.

در اینجا روش هایی برای تأیید اینکه آیا ارائه دهنده خدمات شما وظیفه خود را به درستی انجام می دهد یا خیر، وجود دارد.

اعتبار سنجی را بررسی کنید (مانند انطباق با HIPAA)

ساده ترین راه برای ایجاد لیست کوتاه از ارائه دهندگان VoIP، بررسی اعتبار آنها است. اینها گواهینامه هایی هستند که ثابت می کنند ارائه دهنده انتخابی شما از استاندارد های امنیتی استاندارد صنعت برخوردار است.

اگر مشاغل شما در صنایع خاصی فعالیت می کند، به تأمین کننده اعتبار VoIP خود نیز نیاز دارید. به عنوان مثال مراقبت های بهداشتی را در نظر بگیرید، این صنعت با بیشترین حملات سایبری رو به رو است؛ زیرا هکر ها به تعداد زیادی اطلاعات شخصی و حساس دسترسی پیدا می کنند.

قانون حمل و نقل و مسئولیت پذیری بیمه سلامت (HIPAA) برای کمک به مشاغل برای ایمن سازی داده های مربوط به سلامت است. این به عنوان یک سطح اساسی امنیت عمل می کند که همه مشاغل در صورت ذخیره سوابق بیمار باید داشته باشند. اگر در این بخش فعال هستید، ارائه دهنده VoIP شما باید با HIPAA سازگار باشد.

به دنبال سیستم های جلوگیری از نفوذ باشید

یک سیستم پیشگیری از نفوذ آنچه را که روی قرارداد می گوید انجام می دهد : از هک شدن سیستم تلفن VoIP توسط هکر ها جلوگیری می کند. بررسی کنید آیا ارائه دهنده شما این پیشنهاد را ارائه می دهد یا خیر.

این معمولا در دو قسمت وجود دارد :

ردیابی ترافیک VoIP : ارائه دهنده تلفن VoIP شما باید بتواند ترافیک را در شبکه تلفن شما ردیابی کند. تماس های دریافتی بسیار زیاد می تواند یک حمله DDoS باشد. نظارت بر این ترافیک می تواند تماس ها را قبل از اینکه شبکه شما بیش از حد تحت فشار قرار گیرد و خاموش شود، مسدود کند.

هشدارهای مربوط به فعالیت مشکوک : علائم هشدار دهنده هک VoIP می تواند شامل هجوم تماس ها، تماس های بین المللی بیشتر یا ورود از طریق دستگاه های دیگر باشد. به دنبال یک ارائه دهنده VoIP باشید که هنگام وقوع این موارد به شما هشدار دهد تا بتوانید خطر را برطرف کنید.

به دنبال رمزگذاری تماس باشید

هکر ها می توانند از طریق ارتباطات اینترنتی ناامن به سیستم VoIP شما دسترسی پیدا کنند. به محض ورود به شبکه Wi-Fi شما، می توانند تمام ترافیک شبکه را استراق سمع کنند، از جمله تماس هایی که از دفتر شما وارد و خارج می شوند.

Transport Layer Security (TLS) اطلاعاتی را که از مرکز داده به دستگاه های VoIP شما منتقل می شوند، پنهان می کند. همچنین تأیید می کند شخصی که در حال ارتباط با او هستید، همان کسی است که انتظار دارید باشد. این امر هنگام جعل شناسه تماس گیرنده بیشتر آشکار می شود.

مکالمات صوتی رمزگذاری شده یک لایه امنیتی اضافی به اتصال اینترنت شما اضافه می کند. با استفاده از TLS از طرف ارائه دهنده VoIP، تقریباً غیرممکن است که یک هکر بتواند اطلاعات تماس شما را از طریق شبکه تلفن خود دریافت کند.

به روز کردن سیستم عامل VoIP

تقریباً هر نرم افزار تجاری، به روزرسانی های منظم را منتشر می کند. این تازه سازی ها به سیستم عامل واقعی می توانند ویژگی های جدیدی را اضافه کنند، اشکالات را برطرف کنند و از همه مهم تر، ضعف های امنیتی را برطرف می کنند.

بسیار مهم است که مطمئن شوید سیستم عامل ارائه دهنده VoIP شما همیشه به روز است. می توانید بررسی کنید که آیا ارائه دهنده این به روزرسانی ها را برای شما نصب می کند یا خیر. اما در غیر این صورت، باید بتوانید وارد حساب آنلاین خود شوید و این کار را به صورت دستی انجام دهید.

فراموش نکنید که این کار را در همه دستگاه های VoIP خود نیز انجام دهید. یک دستگاه با سیستم عامل ضعیف و قدیمی ممکن است همان روزنه ای باشد که هکر ها برای کنترل سیستم تلفن شما نیاز دارند.

گزینه های محدودیت تماس VoIP را بررسی کنید

پیش از این، اشاره کردیم که یکی از رایج ترین هک های VoIP، جعل شناسه تماس گیرنده است. این کار، زمانی اتفاق می افتد که یک هکر به شبکه VoIP شما دسترسی پیدا کند و از حساب شما برای برقراری تماس های بین شهری گران استفاده کند.

با این حال ، ارائه دهنده VoIP شما می تواند به محافظت در برابر این نوع حملات کمک کند. ویژگی هایی را که تماس ها را از نظر موارد زیر محدود می کنند، بررسی کنید :

  • ساعت روز
  • دستگاه
  • کاربر

به این ترتیب بلافاصله هجوم زیادی از تماس ها نشانه گذاری می شود. هکر هایی که از اطلاعات شما برای برقراری تماس از راه دور استفاده می کنند، قبل از اینکه قبض های کلان را دریافت کنند، شناسایی می شوند (و مسدود می شوند).

هک VoIP قابل پیشگیری است

VoIP یک سیستم تلفنی ایمن است که قابل اعتماد تر و مدرن تر از یک سیستم تلفنی سنتی است. اما با ذخیره شدن همه چیز در فضای ابری، برای اطمینان از ایمن بودن تنظیمات خود به ویژگی های امنیتی اضافی نیاز دارید.

هیچ زمانی بهتر از اکنون برای بررسی ایمن بودن سیستم تلفن VoIP شما وجود ندارد. فقط کوچکترین اخلال امنیتی می تواند اطلاعات شما را در اختیار هکر هایی قرار دهد که می توانند از این اطلاعات علیه شما و مشتریانتان استفاده کنند.

اما به یاد داشته باشید، ارائه دهنده ای که انتخاب می کنید به همان اندازه اقدامات احتیاطی که انجام می دهید، مهم است.

منبع: nextiva