مقالات, ویپ voip

تجهیزات ویپ VoIP مورد نیاز

تجهیزات ویپ VoIP مورد نیاز

تجهیزات ویپ VoIP مورد نیاز شما چیست؟ همه ما در مورد سرویس Voice Over IP (به اختصار VoIP) شنیده ایم. این تکنولوژی جدید امکان ارائه ارتباطات صوتی و ویژگی های مختلف چندرسانه ای را از طریق بستر اینترنت برای ما فراهم می کند. اما در صورت تمایل به دریافت چنین خدماتی، همه ما با روش و تجهیزات مورد نیاز برای این کار، آشنا نیستیم.

VoIP در مقایسه با سیستم تلفن معمولی شما فناوری بسیار متفاوتی است؛ زیرا برای ممکن کردن و برقرای ارتباط، به اینترنت نیاز دارد.

بنابراین، اول از همه، شما دسترسی به اینترنت، ترجیحاً یک اتصال سریع (یا پهنای باند خوب) مانند DSL ، T1 یا سرویس کابل معمولی نیاز دارید. اتصال فیبر نوری بهترین گزینه موجود است، اما ممکن است گران باشد، بنابراین پهنای باند کابل یا سرویس T-1 بهترین گزینه ارزان قیمت است.

اکنون، با برقرای ارتباط اینترنتی، قدم بعدی این است که از ارائه دهنده VoIP خود در مورد تجهیزات بپرسید. بعضی از آنها به چیز خاصی احتیاج ندارند، به جز یک رایانه و یک هدفون در صورت تمایل. در موارد دیگر، شما باید از آداپتورهای ویژه آنها استفاده کنید که به شما امکان اتصال VoIP روی مودم پرسرعت را می دهد و به این صورت امکان استفاده از این سرویس، فراهم می شود.

برای برقراری یا دریافت تماس با استفاده از فناوری Voice-over-IP، به تنظیمات سخت افزاری نیاز دارید که به شما امکان صحبت و گوش دادن را بدهد. شما ممکن است به سادگی به یک هدست با رایانه خود یا یک مجموعه کامل از تجهیزات شبکه، از جمله روترها و آداپتورهای تلفن نیاز داشته باشید. ما لیستی از تجهیزاتی را که شما معمولاً برای VoIP نیاز دارید آماده کرده ایم، اما به همه مواردی که ذکر شده، نیازی نخواهید داشت. تجهیزات مورد نیاز شما به سرویس و نحوه استفاده شما بستگی دارد.

اگر می خواهید سرویس تلفن محل کار خود را به پروتکل Voice over Internet (VoIP یا سرویس تلفنی از طریق اینترنت) تغییر دهید، ممکن است در مورد پیش نیازهای راه اندازی، اطلاعی نداشته باشید. آیا به سخت افزار خاصی احتیاج دارید؟ برای ساخت سوئیچ به چه تجهیزاتی نیاز خواهید داشت؟

برای تنظیم سرویس VoIP هیچ رویکرد یکسانی برای همه وجود ندارد. نیاز اصلی هر سرویس VoIP اتصال سریع به اینترنت است که اکثر شرکت ها از قبل این امکان را دارند.

تجهیزات ویپ VoIP

به طور معمول، مشاغل كوچک تر، به كمترین تجهیزات اضافی نیاز دارند، مخصوصاً برای VoIP مبتنی بر سرویس ابری، جایی كه سرورها خارج از سایت قرار دارند. اگر تجارت شما به خدمات مبتنی بر محل (PBX) بزرگتری نیاز دارد، ممکن است به سخت افزار بیشتر، سرورهای بیشتر و زیرساخت های اضافی نیاز داشته باشید. بیایید چند سناریوی رایج را بررسی کنیم.

آداپتورهای تلفنی آنالوگ تجهیزات ویپ VoIPمورد نیاز شما

یک آداپتور تلفنی آنالوگ به عنوان یک رابط سخت افزاری بین یک سیستم تلفنی PSTN آنالوگ و یک خط VoIP دیجیتال عمل می کند. اگر از VoIP رایانه به رایانه استفاده می کنید، به ATA نیازی ندارید، اما اگر یک سرویس VoIP ماهانه برای استفاده در خانه یا دفتر کار خود ثبت کنید و اگر قصد استفاده از سیستم و تلفن های موجود را دارید، به ATA نیاز دارید.

دستگاه تلفن یکی از تجهیزات ویپ VoIP

مجموعه تلفن برای VoIP ضروری است – هم ورودی و هم خروجی. بسته به شرایط، نیازها و انتخاب شما، انواع مختلفی از تلفن ها با VoIP قابل استفاده هستند.

تجهیزات ویپ VoIP مورد نیاز

تجهیزات ویپ VoIP مورد نیاز

اگرچه می توانید از تلفن آنالوگ طراحی شده برای شبکه های PSTN استفاده کنید، اما ممکن است یک تلفن اختصاصی VoIP یا حتی یک برنامه تلفن نرم افزاری غیر سخت افزاری انتخاب مناسب تری باشد.

هندست یا گوشی های کامپیوتری

این گوشی ها شبیه تلفن هستند اما از طریق USB یا کارت صدا به کامپیوتر شما متصل می شوند. آنها با یک تلفن نرم افزاری کار می کنند و به شما امکان می دهد راحت تر از VoIP استفاده کنید. همچنین می توان آنها را به IP تلفن وصل کرد تا به بسیاری از کاربران امکان استفاده از تلفن مشابه را بدهد.

این دستگاه ها زیاد استفاده نمی شوند. اکنون اکثر افراد از یک هدست PC یا ATA با تلفن برای برقراری ارتباط با VoIP استفاده می کنند.

هدست های کامپیوتری

هدست PC یک دستگاه چندرسانه ای استاندارد است که به شما امکان می دهد با استفاده از میکروفون صدا را از رایانه خود بشنوید و صدای خود را نیز انتقال دهید.

VoIP های ساده مبتنی بر ابر

اگر یک شرکت کوچک هستید که می خواهید VoIP را از سرویس اینترنت موجود خود استفاده کنید، یک سرویس ساده مبتنی بر ابر معمولاً این کار را انجام می دهد. شما فقط باید تلفن های مجهز به VoIP (متناسب با تعداد میزهای دفتر کار خود)، به همراه تعداد مناسب روترهای VoIP را خریداری کنید.

اگر تلفن های کافی موجود دارید، می توانید با استفاده از آداپتورهای تلفنی آنالوگ (ATA) آنها را در سرویس نگه دارید تا آنها را به سرویس VoIP خود متصل کنید. اگر شرکت شما از تلفن های همراه استفاده می کند، حتی می توانید شماره تلفن های مجازی را برای ارسال تماس به آنها تنظیم کنید، در صورت تمایل می توانید از هندست کاملاً صرف نظر کنید.

نرم افزار Softphone

بعضی از مشاغل ترجیح می دهند تلفن های معمولی را به طور کامل کنار بگذارند : آنها سرویس VoIP خود را مستقیماً از طریق رایانه ها یا دستگاه های تلفن همراه خود از طریق برنامه “Softphone” – تلفن مجازی در رایانه خود اجرا می کنند. برای این کار، می توانید تعداد مناسبی از ترکیب میکروفون / هدست را برای استفاده در کنار نرم افزار داشته باشید.

سرویس مبتنی بر مجموعه (PBX)

برای شرکت هایی که به دسترسی تلفنی زیادی نیاز دارند، ممکن است یک سرویس مبتنی بر ابر پهنای باند زیادی را برای پشتیبانی سرویس اینترنت شما اشغال کند. در چنین مواردی، توصیه می شود یک سرویس PBX VoIP نصب کنید که با سرورهای مستقر در محل، کار می کند – این کاملاً شبیه به راه اندازی یک سیستم تلفن معمولی سیمی نیست. اگر زیرساخت سرور LAN موجود دارید، سرویس VoIP شما ممکن است در سخت افزار فعلی شما ادغام شود.

آیا به تجهیزات ویپ VoIP گران قیمت نیاز داریم؟

ممکن است بسیاری از کاربران این عقیده را داشته باشند که پروتکل انتقال صدا از طریق اینترنت (VoIP) به تجهیزات گران قیمت و پیچیده ای با نام های مختلف آوایی احتیاج دارد. در واقع، این ارزیابی نمی تواند دور از حقیقت باشد. در حالی که کاربران برای استفاده از خدمات کامل و امکانات VoIP به تجهیزات مناسب نیاز دارند، سرویس کاملاً مقیاس پذیر است – به این معنی که سیستم قادر به رشد یا کوچک شدن برای پاسخگویی به خواسته های کاربران است.

اگرچه سخت افزارهای زیادی در دسترس است، اما کاربران معمولاً بیشتر آنها را لازم ندارند. در پاسخ به حجم محصولات موجود در مقابل تجهیزات ضروری مورد نیاز، ما پیش نیازهای اساسی لازم برای سرویس VoIP را جمع آوری کرده ایم.

بهترین قدم برای شروع، کار با اصول اولیه است – کاربران می توانند به کمتر از یک مورد (جدا از سرویس)، یک تلفن نیاز داشته باشند. کاربران VoIP معمولاً برای کارایی بیشتر به تلفن نیاز دارند. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات شماره مجازی را ارائه می دهند، که تماس ها را به تلفن شما (معمولاً تلفن همراه) هدایت می کند.

علاوه بر این، این سرویس ها یک شماره و پیامگیر صوتی جدا از شماره شما ایجاد می کنند. با انجام این کار، کاربران دارای تعدادی ویژگی (به جز VoIP) مانند ضبط خودکار و رونویسی پیام صوتی نیز هستند. از نظر ظاهری، این خدمات می توانند تأثیر بسیار مثبتی در یک شرکت استفاده کننده داشته باشند. به عنوان مثال، یک تجارت کوچک که از خدمات VoIP استفاده می کند قادر است به عنوان یک سازمان بسیار بزرگتر ظاهر شود. VoIP، از طریق استفاده از ویژگی ها و عملیات استاندارد، با حرفه ای بودن شرکت ها نیز متناسب است.

تجهیزات ویپ VoIP مورد نیاز

تجهیزات ویپ VoIP مورد نیاز

همانطور که در بالا گفته شد، برنامه خدمات تنها ضرورت به جز تلفن است. همانطور که صنعت همچنان رشد چشمگیری را تجربه می کند، ارائه دهندگان بیشتر و بیشتری ظاهر می شوند. در حالی که هر ارائه دهنده قیمت های مختلف و برنامه های مختلفی را ارائه می دهد، کاربران همیشه باید از نیازهای اساسی خدمات، مانند قابلیت اطمینان، کیفیت، ویژگی ها، قیمت گذاری، قابلیت دسترسی و پشتیبانی مشتری آگاه باشند. هر یک از این موارد از یک ارائه دهنده به یک ارائه دهنده دیگر متفاوت است (معمولاً براساس قیمت گذاری و برنامه است). با این حال، هر یک از این موارد برای عملکرد سرویس های VoIP ضروری است.

در حالی که تلفن و سرویس را می توان از موارد ضروری دانست، سطح مشارکت نیاز به سخت افزار اضافی را الزام می کند. به عنوان مثال، یک کاربر مسکونی فقط ممکن است به یک رایانه شخصی، نرم افزار Softphone و یک هدست برای برقراری و دریافت تماس های VoIP (از طریق رایانه) نیاز داشته باشد. با این حال، ممکن است یک تجارت کوچک به موارد بیشتری نیاز داشته باشد. اکثر دفاتر برای دریافت VoIP فقط به سه مورد احتیاج دارند – IP تلفن ، اتصال اینترنت پرسرعت و اشتراک در یک ارائه دهنده VoIP تجاری – زیرا VoIP به زیرساخت های موجود کاربر بازمی گردد.

بنابراین، با فرض اینکه کاربران از ابزارهای اساسی برای شروع (به عنوان مثال برق) برخوردار هستند، برای شروع تماس های VoIP دیگر نیازی به ابزار بیشتر ندارند. این مورد برای استفاده اساسی VoIP کاربرد دارد، اما استفاده طولانی مدت ممکن است به تجهیزات بیشتری نیاز داشته باشد. به عنوان مثال، کاربرانی که برای یک سرویس VoIP مستقر در خانه یا دفتری که از تلفن های موجود استفاده می کند ثبت نام می کنند، به ATA یا آداپتورهای تلفن Analog نیاز دارند. این آداپتورها به عنوان رابط بین تلفن PSTN آنالوگ و یک خط VoIP دیجیتال عمل می کنند.

همانطور که در بالا گفته شد، تماس های VoIP را می توان با رایانه با استفاده از نرم افزار Softphone (جدا از تلفن) برقرار کرد. برای دسترسی به این گزینه، کاربران به یک هدست یا میکروفون و بلندگوهایی نیاز دارند. به جز این گزینه ها، کاربران می توانند از وب کم استفاده کنند (همانطور که قبلاً با اسکایپ، یاهو یا سرویس دیگری انجام شده است).

با این حال، اکنون از همان شبکه ای که برای ایجاد کنفرانس های ویدئویی استفاده می شود، برای برقراری تماس استفاده می شود. بنابراین، با استفاده از این روش، کاربران می توانند کنفرانس ویدیویی و همچنین تماس صوتی برقرار کنند. اگر چه به نظر می رسد این کار خسته کننده باشد، اما باید توجه داشت که کنفرانس های ویدئویی VoIP به دلیل فناوری رمزگذاری بهتر و در دسترس بودن پهنای باند بالاتر، از کیفیت تصویر و صدای بالاتری نسبت به قبل برخوردار هستند.

به علاوه، تماس کنفرانسی صوتی و تصویری VoIP تشخیص این که چه کسی صحبت می کند را، آسان می کند، و این روش، کار گوش و چشم شما را برای دریافت اطلاعات آسان تر می کند. اگرچه تماس های کنفرانسی به کاربران امکان می دهد تا تعداد زیادی از افراد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند ، اما هر کدام باید از تلفن خود استفاده کنند، یا اینکه می توانید یک IP تلفن کنفرانسی خریداری کنید.

تجهیزات ویپ VoIP مورد نیاز

تجهیزات ویپ VoIP مورد نیاز

از نظر زیبایی، یک IP تلفن کنفرانسی بسیار متفاوت از تلفن معمولی است. به صورت صاف روی میز قرار گرفته و دارای بلندگو و میکروفون است که به سه جهت مختلف نشان داده می شوند. میکروفون ها صدای متفاوتی را انتخاب می کنند و نرم افزار داخل آن باعث می شود که صدا از جهت مناسب به جای صاف بودن صدا به نظر برسد. تلفن های IP کنفرانس همچنین به کابل های اترنت متصل می شوند. با این حال، برخی گزینه های بی سیم نیز دارند.

در تعیین تجهیزات مورد نیاز، کاربران باید کاربرد مورد نظر خود را بدانند. همانطور که در بالا گفته شد، استفاده نیاز را مشخص می کند. نمونه دیگری از این مورد را می توان در کاربرانی که برنامه ای را در تلفن هوشمند یا تبلت خود، استفاده می کنند، مشاهده کرد. این روش استفاده از VoIP به جای استفاده از اینترنت تلفن همراه، صوت را به کاربران از طریق داده های دستگاه یا اتصال Wi-Fi  برای کاربران ارسال می کند، به شما امکان می دهد در وقت خود صرفه جویی کنید، همچنین به ویژگی هایی از جمله خواندن فکس های الکترونیکی و استفاده از ویژگی های پورتال وب ارائه دهنده VoIP خود، دسترسی دارید. علاوه بر این، برنامه های تلفن همراه با تمام ویژگی ها و مزایای سرویس (ها) شماره مجازی که قبلاً ذکر شد، در اختیار کاربران قرار می گیرد.

به منظور تحقق بخشیدن به VoIP در مقیاس های بزرگ تر، کاربران می توانند از تلویزیون با صفحه نمایش های غول پیکر و بلندگوها و میکروفون های مخصوص استفاده کنند. با این سطح از استفاده، کاربران احساس می کنند که شخصاً با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. با کیفیت پیشرفته، این سیستم ها بسیار گران هستند و به طور کلی به مقدار زیادی پهنای باند نیاز دارند. همه سرویس های VoIP نیاز به اتصال به اینترنت پرسرعت دارند. با این حال، پهنای باند توسعه این است. پهنای باند مقدار داده ای است که می تواند همزمان انتقال یابد. کاربران برای اطمینان از کیفیت خدمات خود به پهنای باند زیادی نیاز دارند. کمبود پهنای باند می تواند منجر به تاخیر در  صدا یا بروز اکو، و همچنین کاهش کیفیت تماس شود.

نیاز ها و تجهیزات مورد نیاز کاربران VoIP طیف کاملی از کم و ارزان تا بزرگ و گران را در بر می گیرد. در نهایت، استفاده در نظر گرفته شده توسط کاربر از سرویس مشخص کننده نیاز ها و تجهیزات  است. بنابراین، یک کاربر احتمالی باید بداند که در یک سرویس به دنبال چه چیزی است. فارغ از نوع نیاز ها، کاربران برای استفاده از VoIP به اتصال به اینترنت، تلفن یا رایانه و سرویس نیاز دارند. در حالی که گزینه های خدمات به میزان فزاینده ای وجود دارد،  تعداد گزینه های سخت افزاری کمتری وجود دارد. علی رغم تصور VoIP به عنوان یک صنعت پیچیده و نیازمند، نیازهای واقعی برای استفاده از VoIP بسیار محدود است.

تجهیزات ویپ VoIP مورد نیاز

تجهیزات ویپ VoIP مورد نیاز

رایج ترین دستگاه هایی که در سرویس های صوتی از طریق IP یا VoIP استفاده می شوند

ATA یا آداپتورهای تلفنی آنالوگ- این ها به عنوان رابط سخت افزاری بین اتصال تلفنی PSTN آنالوگ قدیمی شما و خط VoIP “با تکنولوژی بالا” استفاده می شوند. این فقط در صورت انتخاب ماهانه سرویس Voice over IP ضروری خواهد بود، در VoIP معمولی “PC to PC” شما به ATA نیازی ندارید.

گوشی یا هندست – بسته به نوع سرویسی که انتخاب کرده اید، ممکن است مجموعه های تلفنی VoIP مورد نیاز باشد. آنها رابط سخت افزاری بین شما و سرویس هستند.

روترهای VoIP- عناصر کلیدی هستند که امکان اتصال به اینترنت را برای شما فراهم می کنند. اگر از اتصال، در خانه یا محل کار خود استفاده می کنید، به روتر ADSL نیاز خواهید داشت.

تلفن های PC، مانند تلفن های معمولی به نظر می رسند، اما از طریق درگاه های USB یا کارت صدای شما به کامپیوتر شما وصل می شوند. آنها با نرم افزار اختصاصی تحویل داده می شوند که استفاده از سرویس VoIP را برای شما آسان می کند.

هدست های PC یک جفت هدفون با میکروفون هستند. این قطعه سخت افزاری شما را قادر می سازد ورودی صوتی را از طریق سرویس VoIP دریافت کنید و همچنین صدای خود را از طریق میکروفون منتقل کنید.

سوییچ داده، شما به یک دیتا سوییچ نیاز دارید که دارای کیفیت خدمات (QoS) و قابلیت های شبکه مجازی باشد. این امر برای اطمینان از داشتن کیفیت خدمات VOIP بسیار مهم است.

لازم نیست همه این موارد را داشته باشید، فقط بر اساس نیاز خود ممکن است به برخی از این تجهیزات نیاز داشته باشید.

داشتن یک وسیله ارتباطی ثابت و قابل اعتماد برای برقراری ارتباط تجاری با مشتریان خود همیشه لازم است. همیشه با استفاده از بهترین سیستم های تلفنی VoIP و خدمات VoIP این امکان برای شما فراهم است.

تجهیزات ضروری VoIP می تواند بسیار محدود باشد، به کاربران اجازه می دهد از مزایای استفاده از صوت از طریق IP مانند تماس های ارزان تر، دفتر تلفن همراه، ترکیب رسانه ها، تنها با یک نصب ساده استفاده کنند.

تجهیزات ویپ VoIP مورد نیاز

تجهیزات ویپ VoIP مورد نیاز

برای نصب و استفاده معمول در خانه، ممکن است یک روتر مورد نیاز باشد یا نباشد. تجهیزات VoIP از یک تلفن IP یا یک تلفن سنتی با آداپتور ATA تشکیل شده است. گزینه سوم Softphone است، برنامه ای که رایانه های شخصی را به تلفن تبدیل می کند. هدست برای خصوصی نگه داشتن مکالمات تقریباً اجباری خواهد بود.

یک شبکه سازمانی به اجزای اضافی این تجهیزات اساسی VoIP نیاز دارد. سیستم تبادل شعبه خصوصی پروتکل اینترنت (IP PBX) از تلفن ها، سرور PBX، پورت و چندین خط. سرور یک کامپیوتر است، با رابط کاربری، صفحه نمایش و دستورات یا بدون آن، و یک سوئیچ بزرگ برای اتصال سیم ها وجود دارد. می توان برای تنظیم قوانین اولویت دار مودم “کیفیت خدمات” اضافه کرد تا سیستم و اتصال بجای اولویت بندی سایر منابع انتقال داده در شبکه شرکت، پهنای باند بیشتری را برای تماس های VoIP حفظ کند.

نیاز به این تجهیزات VoIP با سیستم های PBX IP میزبان برطرف می شود. با استفاده از این سیستم ها، کاربران باید تلفن های خود را به اینترنت وصل کنند، و ارائه دهنده خدمات کلیه ویژگی های شبکه خصوصی تلفن را از طریق اینترنت و برنامه ها و برنامه های مبتنی بر وب به کاربران امکان می دهد تا نصب خود را به طور کامل تنظیم کنند.

آنچه که همه این گزینه ها نیاز دارند، اتصال سریع و قابل اطمینان به اینترنت است. اگرچه بیشتر کاربران برای اتصال تجهیزات VoIP خود به اینترنت عمومی اعتماد می کنند، اما برخی از ارائه دهندگان خدمات کانال های خصوصی شده را از طریق صندوق های Sip برای خود تهیه می کنند.

اگرچه در هنگام بروزرسانی به یک سیستم VoIP، اغلب تجهیزات اضافی خریداری می شود، اما مزایای کلی معمولاً بیش از این هزینه ها است. مشاغل باید ضمن در نظر گرفتن هرگونه هزینه اولیه تجهیزات، پس انداز هزینه سالانه برای دریافت خدمات را نیز در نظر بگیرند. در بیشتر موارد، صرفه جویی در هزینه و بهره وری کلی که VoIP ارائه می دهد به راحتی هرگونه ارتقاء احتمالی تجهیزات را توجیه می کند.

منبع: forumgroup