راه اندازی ویپ (VoIP) زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار می دهد. فایده واقعی VoIP چیست چرا شرکت ها برای خرید گوشی های ویپ یا آی پی فون ها اقدام می کنند؟ در ادامه در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سیستم تلفن VoIP چیست؟

یک سیستم تلفن VoIP که جایگزینی برای PBX است یک شبکه تلفن خصوصی است که بسیاری از خطوط ثابت تجاری را به هم متصل می کند، تماس ها را از طریق ابر تسهیل می کند.

این بخشی از ارتباطات و همکاری یکپارچه (UCC) است که ارتباطات تجاری را به ابر متصل می کند. تماس ها، جلسات و پیام ها را روی یک پلتفرم یکپارچه متمرکز می کند و به کسب و کارهای اجازه می دهد با تیم ها، تامین کنندگان و غیره از طریق یک برنامه کاربردی در هر دستگاه متصل به اینترنت ارتباط برقرار کنند.

با راه اندازی ویپ کاربران می توانند به راحتی از تماس های صوتی، کنفرانس های ویدیویی یا حتی از ویژگی های پیام رسان فوری VoIPبدون تکیه بر خدمات تلفن ثابت یا تلفن همراه سنتی استفاده کنند. برای ایجاد ارتباطات عمیق تر با مشتریان، کاربران می توانند از چت ویدیویی استفاده کنند.

راه حل های هک شده و تکیه بر دستگاه های سخصی نه پایدار هستند و نه ایمن. یک زیرساخت ویپ به کسب و کارها سرعت و انعاطف پذیری لازم برای پشتیبانی از یک فریم ورک از راه دور را می دهد. کارمندان را قادر می سازد تا از هر نقطه ای تماس بگیرند. این سیستم مبتنی بر ابر آنها را بدون توجه به اینکه تیم ها چگونه و کجا کار خود را انجام می دهند، مرتبط نگه می دارد.

برای راه اندازی ویپ به چه چیزهایی نیاز داریم؟

دو شرط ضروری برای راه اندازی ویپ وجود دارد. ابتدا به یک اتصال اینترنتی امن و قوی نیاز دارید. این نقطه قوت سیستم شماست. دوم، شما نیاز دارید تا با نیازهای آینده کاری خود انطباق پیدا کنید.

سیستم شما باید مقیاس پذیر باشد، دسترسی آسان به ویژگی ها را فراهم کند، تداوم و امنیت کسب و کار را تضمین کند، و از همه مهمتر اینکه مقرون به صرفه باشد. این تعهد به فناوری اطلاعات انعطاف پذیر، کسب و کار شما را متمایز می کند.

نحوه راه اندازی ویپ در 10 مرحله

راه اندازی ویپ  زمانی ساده است که به درستی انجام شود. در ادامه به 10 مرحله ساده راه اندازی ویپ اشاره خواهیم کرد، چنانچه از عهده این کار بر نمی آیید می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 نیازهای تیم خود را ارزیابی کنید

با در نظر گرفتن سیستم تلفن موجود خود شروع کنید. آیا تلفن ثابت منسوخ یا کارمندانی دارید که دور از میز خود کار می کنند؟ به طور کلی، باید بپرسید که سیستم چه کاری را درست و بهتر انجام می دهد.

مطمئن شوید که دامنه کامل آنچه را که نیاز دارید درک کرده اید. آیا فقط به دنبال یک سیستم تلفنی هستید یا یک ابزار ارتباطی یکپارچه همه کاره با ویدئو کنفرانس، مراکز تماس چت و موارد دیگر؟

جابجایی و تحرک چقدر برای شرکت شما مهم است. آیا نیروی کار انعطاف پذیر، ترکیبی یا متحرک شما می تواند از یک راه حل انعطاف پذیر بهره مند شود؟ می توانید با ثبت مزایا و معایب راه حل های فعلی خود، میزان موفقیت استفاده و راه اندازی ویپ را ارزیابی کنید.

 تحقیق در مورد انواع VoIP

بعد از اینکه مشکلی که می خواهید حل کنید را شناسایی کردید وقت آن رسیده است که تحقیقات خود را انجام دهید. در مورد نحوه کار ویپ و سیستم های مختلف تحقیق کنید.

On-premises: یک گزینه پیش فرض برای کسب و کارها که در آن یک شرکت سخت افزار (از جمله سرورها و سوئیچ ها) را خریداری می کند و سرویس را در محل میزبانی می کند. مالک مسئول نگهداری، بروزرسانی و امنیت است.

VoIP: ویپ فناوری است که تماس ها را به جای خطوط سنتی از طریق شبکه های داده منتقل می کنید. ویپ می تواند در محل یا مبتنی بر ابر باشد.

Hybrid: شرکت ها می توانند روی یک سیستم داخلی سرمایه گذاری کنند یا آن را با یک راه حل مبتنی بر ابر ترکیب کنند.

Hosted VoIP: یک راه حل مبتنی بر ابر، که به کسب و کارها اجازه می دهد از تجهیزات داخلی چشم پوشی کنند. یک ارائه‌دهنده VoIP میزبان، نرم‌افزار و سخت‌افزار را در خارج از سایت میزبان، نگهداری و به‌روزرسانی می‌کند و اتصال صوتی را از راه دور ارائه می‌کند.

تعرفه راه اندازی وبپ

هنگام مقایسه سیستم های تلفن  VoIP، مهم است که هزینه های مختلف را در نظر داشته باشید، نه تنها هزینه های اولیه بلکه انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و تداوم کسب‌وکار آینده سیستم بر هزینه های کلی VoIP شما تاثیر می گذارد.

یک سیستم داخلی نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه (از جمله تجهیزات و تعمیر و نگهداری) دارد، در حالی که VoIP میزبان هزینه‌های اولیه کم یا بدون هزینه دارد، فقط هزینه اشتراک ماهانه قابل پیش‌بینی دارد. VoIP میزبانی شده اضافه کردن مکان‌ها و کاربران بیشتری را با مقیاس‌بندی عملیات خود ساده می کند.

سیستم های داخلی ممکن است به سخت افزار بیشتری نیاز داشته باشند. از سوی دیگر، VoIP میزبانی شده انعطاف پذیری بیشتری را به کاربران ارائه می دهد، از هر جایی قابل دسترسی است و امنیت و نگهداری را برون سپاری می کند.

ارائه دهنده VoIP مناسب خود را پیدا کنید

هنگامی که به دنبال یک ارائه دهنده VoIP مناسب هستید، سوالات مناسب را بپرسید، یک نسخه آزمایشی دریافت کنید و در مورد پیاده سازی بحث کنید.

چک لیستی از سوالات را برای پرسیدن از هر فروشنده احتمالی تهیه کنید تا بتوانید گزینه ها را به طور مساوی ارزیابی کنید. با اصول اولیه شروع کنید(قیمت گذاری، ویژگی ها، امنیت و کیفیت خدمات). نظرات آنلاین محصول را بخوانید و ارزیابی کنید که رتبه‌بندی، وفاداری مشتری، پشتیبانی مشتری چگونه است. در نهایت، جزئیات مربوط به افزونگی دیتاسنتر، برنامه های تلفن همراه، مقیاس پذیری، قابلیت اطمینان و تجزیه و تحلیل را بررسی کنید. مرور این لیست به شما درک بهتری از گزینه های موجود را می دهد.

یک نسخه آزمایشی دریافت کنید. یک نسخه آزمایشی به شما نشان می دهد که چگونه سیستم کار می کند و در پشته فناوری فعلی شما ادغام می شود

خرید  سخت افزار و نرم افزار لازم برای راه اندازی ویپ

برای شروع فقط به جزئیات اولیه مانند نام، نام خانوادگی و ایمیل نیاز دارید. می‌توانید مجوزها، تلفن‌های رومیزی یا تلفن‌های نرم‌افزاری را در پورتال مدیریت دسکتاپ یا برنامه تلفن همراه فعال کنید.

با یک سیستم VoIP میزبانی شده، شما بر روی ابر کار می کنید، بنابراین فقط به نرم افزار ارائه دهنده خود بدون تجهیزات داخلی نیاز دارید. تلفن رومیزی سازگار با VoIP اختیاری است، و می توانید آن را از طریق ارائه دهنده خود خریداری کنید یا یک تلفن موجود را برای کار با نرم افزار جدید تنظیم کنید. کاربران می توانند این برنامه را برای Mac/iOS یا Windows/Android دسکتاپ یا تلفن همراه نرم افزاری دانلود کنند.

انتقال شماره

برای راه اندازی ویپ جدید لزوما به یک شماره جدید نیاز ندارید. می توانید از شماره فعلی خود استفاده کنید و آن را به ارائه دهنده جدید خود انتقال دهید با این کار می توانید مشتریان خود را حفظ کنید. انتقال شماره دارای بایدها و نباید هایی است. می توانید در پورت مدیریت ارائه دهنده خود درخواست انتقال دهید اما مطمئن شوید که اطلاعات را درست وارد کرده اید و به خاطر داشته باشید که انتقال ممکن است تا 15 روز کاری طول بکشد.

در ضمن، تا زمانی که انتقال کامل نشده است، سرویس قبلی خود را لغو نکنید. برای راه‌اندازی ویپ خود در روز اول می توانید از یک شماره موقت استفاده کنید و بعدا تماس ها را ریدایرکت کنید.

سیستم VoIP خود را پیکربندی کنید

وقتی مشتری با شماره تلفن اصلی شما تماس می گیرد، تماس به کجا می رود؟ در مورد سفر مشتری از طریق تلفن و اینکه چگونه می توانید تجربه بهتری برای مشتری ارائه دهید، انتقادی بیندیشید. می‌توانید خطوط مستقیم یا برنامه‌های افزودنی را در رابط مدیریت خود راه‌اندازی کنید و یک طرح شماره‌گیری برای ترسیم جریان تماس خود تنظیم کنید.

متصدی خودکار به تعیین محل تماس کمک می کند (به عنوان مثال، 2 را فشار دهید). در مرحله بعد، می توانید برنامه ای برای آماده سازی تنظیمات زبان های مختلف برای ساعات باز و بسته یا پیام های ویژه در طول تعطیلات اضافه کنید.

بعد از راه اندازی ویپ سیستم خود را تست کنید

وقتی برای شروع آماده شدید، قدرت شبکه خود را بررسی کنید. می توانید این کار را از برنامه پشتیبانی مشتری ارائه دهنده خود انجام دهید. قبل از پخش زنده، مطمئن شوید که شماره ها را به درستی ریدایرکت کرده اید و سیستم خود را تست کنید.

برای استفاده از VoIP تیم خود را آموزش دهید

بعد از راه اندازی ویپ موفقیت آمیز به کارکنان خود آموزش های لازم را دهید تا سیستم جدید را درک کنند. خوشبختانه VoIP کاربرپسند است و برای ساده کردن زندگی شما طراحی شده است. همه فروشندگان مطرح مانند گرند استریم، یالینک و غیره دارای دفترچه راهنما و مرکز پشتیبانی مشتری هستند و مقالات و ابزارهایی را برای راحتی در دسترس کاربران قرار می دهند.

سیستم تلفن VoIP خود را به طور منظم نظارت و نگهداری کنید

ارائه دهنده خدمات VoIP شما به خوبی نیازهای شما را پوشش می دهد بنابراین نیازی به نگرانی در مورد نظارت و نگهداری منظم نخواهید داشت. ارائه دهنده VoIP میزبانی شده سیستم شما را نظارت، پشتیبانی و به روز می کند.