راه اندازی IP-PBX سخت افزاری چه مزایایی دارد؟ عملیات سازمانی به بهترین بستر ارتباطی نیاز دارد. مطمئنا، VoIP بهترین اتفاقی است که برای تجارت رخ داده است و IP PBX به سادگی عملیات سازمانی را در سراسر صفحه تغییر می دهد. نرم افزار IP PBX فعلی بسیار بیشتر از تلفن صوتی ساده است. این پلتفرم ارتباط و همکاری همه‌جانبه است که بدون آن نمی‌ توانید کار ها را به درستی انجام دهید.

اگر قصد دارید یک سیستم IP PBX را پیاده سازی کنید، گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. شما می توانید یک راه حل را در محل خریداری و نصب کنید یا نرم افزار IP PBX چند کاربره را انتخاب کنید. بسته به نیاز های کلیدی کسب و کار خود، می توانید بهترین نرم افزار IP PBX را برای ساده سازی عملیات تجاری خود انتخاب کنید.

بدون شک، اشتراک در نرم افزار IP PBX میزبان مزایایی دارد. اصلی‌ترین و بزرگترین مشکل راه‌حل‌ های سانترال میزبان هزینه‌ های جاری است. بله، ممکن است در نهایت هزینه بیشتری بپردازید. از آنجایی که شرکت ها ارتباطات زیادی بین شعب، بخش ها، مشتریان و فروشندگان دارند، مدل اشتراک هزینه بر است. بنابراین، در این مورد، داشتن یک سیستم IP PBX حتی اگر مستلزم هزینه های اولیه باشد، منطقی تر است. در دراز مدت خواهید دید که داشتن یک نرم افزار IP PBX مقرون به صرفه تر از اشتراک در نرم افزار PBX میزبان VoIP است.

مزایای  IP PBX

داشتن نرم‌افزار VoIP PBX در محل خود می‌ تواند به کاهش هزینه‌ ها به میزان 50 تا 75 درصد کمک کند. با سیستم IP PBX می توانید ماهیانه بیشتر در قبوض تلفن همراه و بین شهری صرفه جویی کنید. با این حال، صرفه جویی در هزینه تنها یک مزیت است. استفاده از نرم افزار IP PBX سازمانی مزایای بسیار دیگری نیز دارد.

مشکل ارتباطات امروزی این است که مشتریان، فروشندگان و اعضای شرکت های بزرگ در انتخاب کانال های ارتباطی آزادی دارند. یک لحظه ممکن است از طریق ایمیل با هم ارتباط برقرار کنند و لحظه ای دیگر ممکن است از چت یا تماس صوتی استفاده کنند. ممکن است پست‌ ها یا توییت‌ هایی در شبکه‌ های اجتماعی وجود داشته باشد که باید به آنها توجه کرد. مدیریت همه این کانال های ارتباطی می تواند دردسرساز باشد.

این همان جایی است که ارتباطات یکپارچه وارد می شود. ارتباطات را به یک پلتفرم همزمان و سیال قابل کنترل از طریق یک داشبورد برای همه افراد داخل سازمان تبدیل می کند. علاوه بر این، یک مزیت قابل توجه این است که کارکنان، صرف نظر از اینکه در کجا قرار دارند، همیشه در دسترس هستند. چه در اداره باشند، چه در جاده، چه در خانه، همیشه در دسترس هستند. مطمئناً شما آن را دوست خواهید داشت و مشتریان شما نیز آن را دوست خواهند داشت.

مشکل دیگری که شرکت‌ های بزرگ با آن مواجه هستند، تنگناهای ارتباطی برای کارمندان، در هر کجا که ممکن است مستقر شوند، برای خدمت به مشتریان یا تعامل با یکدیگر است. IP PBX دوباره راه حل عالی را ارائه می دهد. یکی از بهترین ویژگی های یک زیرساخت مدرن IP PBX این است که خطوط PSTN، تلفن های نرم افزاری و تلفن های IP و همچنین تلفن های همراه را به هم متصل می کند.

می توانید به کارمندانی که از راه دور هستند اجازه دهید از تلفن همراه خود برای اتصال به نرم افزار متمرکز IP PBX استفاده کنند. به این ترتیب، آنها می توانند به داده های موجود در CRM برای کمک به مشتری دسترسی داشته باشند و از آنها استفاده کنند. همین تنظیم، همکاری بین کارمندان را نیز تسهیل می کند. این تنظیمات علاوه بر کنفرانس وب از طریق WebRTC، تلفن، ایمیل، چت و رسانه های اجتماعی را نیز پوشش می دهد. راه حل های یکپارچه هزینه های کنفرانس را تا 30٪ کاهش می دهند در حالی که از طریق افزایش بهره وری حدود 20٪ یا بیشتر کمک می کنند. در مجموع، تسهیل کار از راه دور به صرفه جویی 40 دقیقه ای در زمان رفت و آمد کمک می کند و کارایی را افزایش می دهد.

همانطور که پیش می روید، راه های جدیدی برای پیاده سازی ویژگی های پخش، کنفرانس و اینترکام جدیدترین IP PBX برای تسهیل کار از راه دور و تجربیات مشتری کشف خواهید کرد. چندین شعبه و بخش در یک شرکت بزرگ هیچ مشکلی برای نرم افزار PBX چند کاربره ایجاد نمی کند. با کمک یک سیستم IP PBX چند کاربره، می‌ توانید هر بخش، دیتا سنتر، سوابق تماس و لیست تماس ‌ها را متمایز نگه دارید. علاوه بر این، می‌ توانید تعاملات و انتقال تماس و همچنین کنفرانس بدون افشا شدن داشته باشید. در کل، شما کنترل متمرکزی خواهید داشت.

نکات دیگر درباره IP PBX

کارمندان در شرکت ها زمانی را صرف پاسخگویی به تماس های تلفنی برای سوالات معمول می کنند. سپس تماس هایی وجود دارد که آنها فقط برای اینکه متوجه شوند که چنین تماس هایی برای شخص دیگری است، وصل می کنند. آنها باید تماس را به شخص یا بخش دیگری منتقل کنند. ساعت‌ های انسانی صرف شده برای چنین کار های غیرمفیدی را در نظر بگیرید و به مقدار قابل توجهی می‌ رسد. در اینجا نیز IP PBX راه حل مناسبی را ارائه می دهد.

شما می توانید یک تلفن گویا پویا را در جای خود قرار دهید تا به آن اجازه دهید تماس های دریافتی مشتریان را مدیریت کند و خدمات خود را ارائه دهد. سپس می‌ توانید توزیع تماس را طوری پیکربندی کنید که تماس ‌ها فوراً به شخص مناسب بروند. اگر آن کارمند در دفتر نباشد، به سراغ تلفن همراه می رود یا به شخص دیگری اجازه می دهد آن را اداره کند. این به صرفه جویی در زمان کمک می کند. کاوش شماره گیری مستقیم به داخل، ارسال تماس، انتقال، نگه داشتن تماس، و غربالگری تماس به شما امکان می دهد آن را برای کاهش بار روی کارمندان تنظیم کنید. نتیجه؟ آنها می توانند وظایف سازنده تری را با استرس کمتر انجام دهند.

راه اندازی IP-PBX سخت افزاری

تعداد زیادی IP-PBX وجود دارد. برخی از آنها دستگاه های مبتنی بر سخت افزار هستند، برخی از آنها سرور های مبتنی بر نرم افزار هستند.

IP PBX یا Internet Protocol Private Branch Exchange نوعی سیستم تلفن تجاری است که از VoIP برای اتصال تماس های تلفنی به شبکه تلفن عمومی استفاده می کند. سیستم های IP PBX می توانند مبتنی بر ابر یا ترکیبی از یک سیستم تلفن مبتنی بر ابر و یک سیستم PBX داخلی باشند.

سیستم های IP PBX داخلی در محل نصب می شوند، جایی که عملکرد سیستم تلفن در سخت افزار PBX برنامه ریزی می شود. از سوی دیگر، سیستم‌ های سانترال IP مبتنی بر ابر، یا سیستم‌ های سانترال میزبان، از نرم‌افزار برای ذخیره عملکرد خود استفاده می‌ کنند و به سخت‌ افزاری در محل نیاز ندارند. در هر صورت، کاربران تلفن از طریق اینترنت به سیستم IP PBX برای تماس متصل می شوند.

IP PBX داخلی = سخت افزار

IP PBX مبتنی بر ابر = نرم افزار

اگر قصد دارید سوار قطار IP PBX شوید، باید در نظر بگیرید که یک ارائه دهنده VoIP واجد شرایط و فراوان چگونه به نظر می رسد. هنگام خرید IP PBX، آنچه می خواهید و نمی خواهید در یک ارائه دهنده داشته باشید در اینجا آمده است:

زیرساخت اختصاصی توسعه یافته و مدیریت شده توسط ارائه دهنده داخلی. شما نمی خواهید در نهایت با یک ارائه دهنده VoIP کار کنید که مجوز یک سیستم را از فروشنده شخص ثالث صادر می کند و کنترل کامل پلتفرم را ندارد. به دنبال یک شرکت VoIP باشید که یک تیم توسعه داخلی دارد و پلتفرم VoIP خود را از ابتدا ساخته است. شما می خواهید مطمئن شوید که ارائه دهنده VoIP به طور منظم ویژگی های جدیدی را به سیستم اضافه می کند. فناوری در فضای صوتی به طور مداوم در حال بهبود است، و اگر ارائه دهنده بر نوآوری متمرکز نباشد، علامت خطر جدی است.

راه اندازی PBX

از آنجایی که سرور با ارائه دهنده شما برای PBX میزبان قرار دارد، شما فقط به تلفن ها و یک کامپیوتر مرکزی در محل خود نیاز دارید.

دفتر شما از طریق یک اتصال داده تایید شده به SIP Trunk ارائه دهنده متصل می شود، که سپس به شبکه تلفن عمومی سوئیچ شده (PSTN) متصل می شود.

این نوع سیستم سانترال مبتنی بر ابر همچنین به کاربران راه دور اجازه می دهد تا از طریق هر دستگاهی با استفاده از اتصالات اینترنتی موجود متصل شوند.

گوشی‌ ها را می‌توان از قبل توسط تامین‌کننده پیکربندی کرد، سپس در محل شما به‌صورت «plug-and-play» راه‌اندازی کرد.

اگر نیاز به پیکربندی تلفن های خود دارید، این مراحل ساده را دنبال کنید:

گوشی را وصل کنید و به شبکه خود وصل کنید

آدرس IP گوشی را در منوی گوشی پیدا کنید

آدرس IP را در مرورگر وب تایپ کنید تا منوی تنظیمات تلفن را پیدا کنید

یک شماره داخلی را برای پیکربندی در تلفن معرفی کنید

مشخصات خواسته شده را پر کنید

شماره تلفن و داخلی اکنون در ارائه دهنده ثبت می شود

گوشی‌ های اضافی را می‌توان از تامین‌کننده درخواست کرد و آماده اتصال به برق برای استفاده فوری فرستاد.

نصب سیستم تلفن PBX در محل (سخت افزاری)

راه اندازی یک سیستم PBX در محل کمی پیچیده تر است. در بیشتر موارد، هم برای نصب اولیه و هم برای نگهداری مداوم، به کمک یک متخصص آموزش دیده نیاز دارید.

اگر یک سیستم سانترال جدید خریداری می کنید، نصب (و یک تکنسین) معمولاً در هزینه گنجانده می شود. اجزای زیادی برای استقرار PBX کسب و کارهای کوچک وجود دارد. شما به تجهیزات زیر نیاز خواهید داشت:

تجهیزات PBX در محل

روتر 

برای اینکه تلفن های IP (پروتکل اینترنت) شما کار کنند، باید به شبکه اینترنت متصل شوند.

این کار از طریق یک روتر که در دفتر شما راه اندازی شده است انجام می شود.

به شرطی که بقیه زیرساخت های PBX خود را راه اندازی کرده باشید، اکثر تلفن های IP-PBX باید “plug-and-play” باشند.

این اساساً شامل دنبال کردن چند مرحله ساده است:

سیم تلفن را به ورودی «خط تلفن» کنسول PBX خود وصل کنید

سر دیگر را به یک جک دیواری وصل کنید (به آن اجازه می دهد تماس های تلفنی برقرار و دریافت کند)

دوشاخه PBX را داخل کنسول و سر دیگر آن را در پریز دیواری قرار دهید

سرور با جابجایی آنها از یک خط به خط دیگر بسته به شماره ای که شماره گیری می شود، تماس ها را مدیریت می کند.

این امر مستلزم اجرای خطوط فیزیکی در سراسر ساختمان است. سپس تماس ها از طریق یک شرکت تلفن سنتی از طریق SIP Trunking هدایت می شوند.

 SIP و راه اندازی IP-PBX سخت افزاری

SIP مخفف Session Initiation Protocol (SIP) است.

SIP Trunk یک روش مجازی برای اتصال تماس های تلفنی به شبکه عمومی تلفن سوئیچ شده (PSTN) است. این اجازه می دهد تا تماس های تلفنی به صورت دیجیتال ارسال و دریافت شود.

SIP Trunk در همان مکان سرور شما ذخیره می شود.

کارت های تلفن دیجیتال، از آنها برای گسترش سیستم شما استفاده می شود تا امکان تماس همزمان با کیفیت بالا و تعداد بیشتری را فراهم کند. به عنوان مثال: یک کارت صوتی و داده 4 پورت امکان 120 تماس همزمان را فراهم می کند.

این بستگی به سیستم عامل های سازگار با PBX شما دارد – معمولاً ویندوز یا لینوکس. برای اطمینان از اینکه همه چیز با ظرفیت کامل انجام می شود، باید اطمینان حاصل کنید که:

سیستم شما حداقل یک (1) هسته CPU و یک (1) گیگابایت رم دارد

شما از آخرین نرم افزار استفاده می کنید (تمام به روز رسانی ها را نصب کنید)

اسکن را روی هر نرم افزار آنتی ویروس خاموش می کنید

PBX خود را اجرا کنید

هنگامی که PBX را نصب کردید، باید برای شبکه شما پیکربندی شود. اکثر سیستم ها شما را طی یک فرآیند گام به گام برای وارد کردن اطلاعات مربوطه راهنمایی می کنند.

راه اندازی IP-PBX سخت افزاری

باید تغییراتی در پیکربندی فایروال خود ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که سیستم سانترال شما با موفقیت با SIP Trunk و تلفن های راه دور ارتباط برقرار می کند.

برای این کار باید پورت های خاصی را که به سیستم خود وابسته هستند پیکربندی کنید. برای به حداکثر رساندن اثربخشی، مطمئن شوید که دستگاهی را انتخاب می کنید که از کمک کننده SIP استفاده نمی کند.

کاربران/افزونه‌ها را وارد کنید و برنامه‌ ها را مستقر کنید

می‌ توانید کاربران را با وارد کردن یک صفحه گسترده/فایل CSV مستقیماً به سیستم PBX وارد کنید. سپس کاربران می توانند تماس بگیرند و تماس دریافت کنند و به دفترچه تلفن شرکت اضافه شوند.

SIP Trunk خود را پیکربندی کنید

این به شما امکان می دهد تماس های خروجی برقرار کنید. برای انجام این کار، باید:

پهنای باند کافی داشته باشید (هر تماس تقریباً 30-120 کیلوبایت در ثانیه مصرف می کند)

یک فایروال داشته باشید که به شما امکان می دهد یک SIP helper را خاموش کنید

یک حساب کاربری با ارائه دهنده VoIP پشتیبانی شده ایجاد کنید

حساب VoIP را به سیستم PBX خود اضافه کنید

یک قانون خروجی ایجاد کنید تا تعیین کنید که تماس های خروجی از طریق صندوق SIP هدایت شوند.

در صورت نیاز راه اندازی IP-PBX سخت افزاری می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.