راه اندازی VoIP Server ایزابل چگونه است؟Issabel یک نرم افزار تبادل تلفنی ارتباطات یکپارچه است که پیکربندی، مدیریت و گزارش دهی کاربر پسند مبتنی بر وب را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد ابزار های ارتباطی مانند Ip Switchboard، سرور کنفرانس ویدئویی و غیره ایجاد کنید.

توانایی های ایزابل

  • بدون محدودیت کاربر
  • امکان اشتراک گذاری دسکتاپ یا ویندوز های خاص
  • دسترسی به کنفرانس از مرورگر وب، بدون نیاز به نصب نرم افزار اضافی
  • ویرایش اسناد با هم و در همان زمان
  • چت یکپارچه

دانلود فایل iso برای Issabel

Issabel با سیستم عامل مبتنی بر Centos 7 عرضه می شود به عبارت دیگر در هنگام نصب این سیستم عامل Issabel نیز نصب می شود. برای دانلود فایل ISO می توانید از www.issabel.com استفاده کنید. می توانید با رایت فایل ISO در DVD روی دستگاه های فیزیکی نصب کنید. برای نصب مجازی، نصب را با آپلود این فایل در بستر مجازی سازی شروع کنید.

Issabel را نصب کنید

نصب با مراحل سیستم عامل شروع می شود.

مرحله 1- با انتخاب Install ادامه دهید.

مرحله 2- با انتخاب زبان ادامه دهید.

مرحله 3- مراحل Localization، نرم افزار و سیستم را دنبال کنید. در مرحله نرم افزار نسخه ستاره ای را برای Issabel انتخاب کنید.

مرحله 4- برای کاربر روت سیستم عامل رمز عبور تعریف کنید. یک کاربر مجاز sudo محلی ایجاد کنید و یک رمز عبور بدهید.

مرحله 5- سپس مراحل نصب مربوط به سیستم عامل به پایان می رسد.

نصب با مراحل نصب Issabel ادامه می یابد.

مرحله 6- رمز عبور روت پایگاه داده را که Issabel استفاده می کند وارد کنید.

مرحله 7- رمز عبور root را مجدداً تأیید کنید.

مرحله 8- رمز عبور کاربر مدیریت Issabel را وارد کنید.

مرحله 9- رمز عبور کاربر ادمین را تأیید کنید.

مرحله 10- نصب کامل شد. با باز کردن یک مرورگر وب از دستگاهی در همان شبکه به آن دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال: https://192.168.122.118

مرحله 11- با کاربر ادمینی که رمز عبور آن را هنگام نصب تعریف کرده اید وارد شوید.

مرحله 12- نصب با موفقیت انجام شد. می توانید از ایزابل استفاده کنید.

درباره راه اندازی VoIP Server ایزابل

ایزابل محصولی است که باید از طریق یک مرورگر وب پیکربندی شود.

هر تغییری که از داخل خط فرمان ایجاد شود ممکن است سیستم را خراب کند

پیکربندی و رفتار غیر منتظره تولید می کند. علاوه بر این، تغییر می کند.

ممکن است هنگام انجام به روز رسانی از بین برود.

برای دسترسی به سیستم Issabel خود، با استفاده از یک ایستگاه کاری جداگانه (PC/MAC/Linux)

مرورگر اینترنت را با استفاده از URL زیر باز کنید:

https://192.168.122.118

یک صفحه و کانال برای ایزابل وجود دارد. برای هر نوع پشتیبانی می توانید به اینجا مراجعه کنید. پس از نصب Issabel، برخی از دستورات در سیستم بارگذاری شدند. مثلا:

[root@issabel foc]# issabel

issabel-add-yum-exclude issabel-configure-lcd issabel-endpointconfig issabel-menumerge issabel_migration_fpbx.sh issabel-notification issabel-portknock-validate

issabel-admin-passwords issabel-dbprocess issabel-helper issabel-menuremove issabel_migration.sh issabel-portknock-cleanup

بیایید رمز عبور کاربر مدیریت Issabel را تغییر دهیم:

[root@issabel foc]# issabel-admin-passwords –change

پس از این دستور ابتدا پسورد دیتابیس و سپس رمز عبور کاربر ادمین تغییر می کند.

مستندات برای سناریویی که سرور Issabel از آدرس IP ثابت در اینترنت عمومی استفاده می کند و زمانی که از آدرس IP پویا استفاده می شود، ارائه شده است.

راه اندازی VoIP Server ایزابل با IP ثابت

برای شروع پیکربندی SIP Trunk، پیکربندی PBX را باز کنید:

issabel-pbx-configuration.png

روی PBX در نوار منوی سمت چپ کلیک کنید.

سپس بخش «آدرس IP ثابت» یا «آدرس IP پویا» را در زیر دنبال کنید.

آدرس IP استاتیک سرور Issabel شما به سرویس IP ACL (فهرست کنترل دسترسی) اضافه می شود و تماس های خروجی از آن آدرس IP بدون نیاز به احراز هویت بیشتر (نام کاربری و رمز عبور SIP) پذیرفته می شود. این کارآمدترین راه برای احراز هویت تماس های SIP است.

تماس‌ های ورودی به یکی از شماره‌ های تلفن در حساب شما مستقیماً به آدرس IP عمومی Issabel ارسال می‌ شود. از آنجایی که تماس‌ ها از طرف همتای شناخته شده انجام می‌ شود، Issabel آنها را بدون نیاز به احراز هویت بیشتر می‌ پذیرد.

برای افزودن SIP Trunk مراحل زیر را دنبال کنید:

Trunks را انتخاب کنید.

روی دکمه Add SIP Trunk کلیک کنید.

نام روت را وارد کنید

موارد زیر را در قسمت PEER Details وارد کنید (اگر می خواهید از POP آمریکای شمالی استفاده کنید، eu.st.ssl7.net را با amn.st.ssl7.net جایگزین کنید):

Type = peer

host=eu.st.ssl7.net

Context = from trunk

روی دکمه submit changed کلیک کنید.

سپس دستورالعمل‌ های «Routing configuration» را در زیر دنبال کنید.

راه اندازی VoIP Server ایزابل با آدرس IP پویا

برای تماس های خروجی از Issabel به SIP Credentials (نام کاربری و رمز عبور SIP) از احراز هویت استفاده می شود.

برای اینکه تماس‌ های ورودی به یکی از شماره ‌های تلفن در حساب شما کار کند، ایزابل باید در سرویس ثبت نام کند (و در صورت تغییر آدرس IP، به‌صورت دوره‌ای ثبت نام را تازه‌سازی کند). تماس ها به آدرس IP ارسال می شود که در آخرین ثبت نام Issabel ارسال شده است. از آنجایی که تماس ‌ها از طرف همتای شناخته شده انجام می‌شود، Issabel آنها را بدون نیاز به احراز هویت بیشتر می‌ پذیرد.

برای پیکربندی سرور Issabel برای کار با SIP Trunk با استفاده از احراز هویت SIP Credentials، تغییرات زیر مورد نیاز است:

برای افزودن SIP Trunk مراحل زیر را دنبال کنید:

Trunks را انتخاب کنید.

روی Add SIP Trunk کلیک کنید.

نام root را وارد کنید

موارد زیر را در قسمت PEER Details وارد کنید (اگر می خواهید از POP آمریکای شمالی استفاده کنید، eu.st.ssl7.net را با amn.st.ssl7.net جایگزین کنید):

Type = peer

host=eu.st.ssl7.net

Context = from trunk

qualify=yes

defaultuser=outbound_sip_username   ; <- replace with your Outbound SIP Username

remotesecret=outbound_sip_password  ; <- replace with your Outbound SIP Password <- رمز عبور SIP خروجی خود را جایگزین کنید

موارد زیر را در Register String وارد کنید:

incoming_sip_username:incoming_sip_password@eu.st.ssl7.net

روی دکمه submit کلیک کنید.

تأیید ثبت SIP

برای تأیید اینکه سرور Issabel شما به درستی در شبکه ثبت شده است مراحل زیر را دنبال کنید:

روی منوی PBX کلیک کنید.

Tools را انتخاب کنید.

Asterisk-Cli را انتخاب کنید.

دستور زیر را تایپ کنید: sip show registry

روی دکمه Execute کلیک کنید.

تأیید کنید که ایالت ثبت شده است. هر حالت دیگری نشان دهنده مشکل ارتباطی (مشکل فایروال / NAT) بین سرور Issabel و شبکه یا رشته ثبت نادرست در پیکربندی ترانک شما است.

پیکربندی مسیریابی routing configuration

برای افزودن مسیر خروجی مراحل زیر را دنبال کنید:

از پیکربندی PBX

مسیر های خروجی یا outbound routes  را انتخاب کنید.

روی لینک 9_outside کلیک کنید.

نام مسیر را تنظیم کنید

مسیر CID را تنظیم کنید

الگو های شماره گیری را در صورت نیاز ویرایش کنید

روی دکمه submit changes کلیک کنید.

برای هر یک از شماره‌های تلفن در حساب خود مراحل زیر را برای افزودن مسیر ورودی دنبال کنید:

از پیکربندی PBX

Inbound routes را انتخاب کنید.

روی دکمه Add Inbound Route کلیک کنید.

شماره تلفن را در قسمت توضیحات و در قسمت DID Number وارد کنید.

مقصد مورد نظر را از لیست کشویی تنظیم کنید.

روی دکمه submit کلیک کنید.

توجه: حتما روی دکمه Apply Config در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا پیکربندی FreePBX خود را reload کنید.