آنتی ويروس تحت شبکه  ( Antivirus )

چرا به آنتی ویروس تحت شبکه نیاز داریم؟ با گسترده شدن شبكه‎ های كامپيوتری و استفاده روزمره كاربران از هاردها، فلش مموری ها، كارت های حافظه و هر دستگاهی كه به نوعی بتوان اطلاعات را با آن از كامپيوتری به كامپيوتر و دستگاه ديگری منتقل كرد ( حافظه های قابل حمل ) روز به روز در حال افزايش است. از طرفی ديگر تقريباً تمامی دستگاههای هوشمند به اينترنت متصل هستند و همين امر آسيب پذيری اين دستگاه‎ها را توسط برنامه های مخرب و ويروس‎ها (Virus)، تروجان ها ( Trojan ) ، كرم هاي كامپيوتری ( Worm ) و… زياد می كند.

امنیت شبکه چیست؟

امنیت شبکه، استراتژی یک سازمان است که امنیت دارایی های آن، از جمله تمامی ترافیک شبکه را تضمین می کند. امنیت شبکه شامل هر دو فناوری نرم افزاری و سخت افزاری است. دسترسی به شبکه توسط امنیت شبکه کافی مدیریت می شود که بسیاری از تهدیدها را هدف قرار می دهد و بعد آنها را از انتشار یا ورود به به شبکه منع می کند.

امنیت شبکه چگونه کار می کند؟

امنیت شبکه چندین لایه دفاعی را در شبکه با هم ادغام می کند. هر لایه امنیتی شبکه سیاست ها و کنترل هایی را پیاده سازی می کند. دسترسی به شبکه ها توسط کاربران مجاز به دست می آید، در حالی که عوامل مخرب در واقع از اجرای تهدیدها و سوء استفاده ها منع می شوند.

چرا امنیت شبکه مهم است؟

دنیای ما به دیجیتالی شدن تبدیل شده است که منجر به تغییراتی در تقریباً تمام فعالیت های روزانه ما شده است. اگر قصد ارائه خدمات مورد نیاز با استفاده از کارکنان و مشتریان باشد، همه سازمان‌ها می‌خواهند از شبکه‌های خود محافظت کنند. امنیت شبکه در نهایت از شناسایی شدن سازمان شما جلوگیری می کند. با افزایش روز به روز هکرها و هوشمندتر شدن آنها، نیاز به استفاده از ابزارهای امنیتی شبکه بیشتر و بیشتر می شود.

14 نوع حفاظت از امنیت شبکه

  • نرم افزار آنتی ویروس و آنتی بدافزار
  • امنیت برنامه
  • تجزیه و تحلیل رفتاری
  • پیشگیری از از دست دادن داده (DLP)
  • امنیت ایمیل
  • فایروال ها
  • امنیت دستگاه موبایل
  • پارتیشن بندی شبکه
  • اطلاعات امنیتی و مدیریت رویداد (SIEM)
  • شبکه خصوصی مجازی (VPN)
  • امنیت وب
  • امنیت وایرلس
  • امنیت اند پوینت (Endpoint)
  • کنترل دسترسی به شبکه (NAC)

آنتی ویروس تحت شبکه

آنتی ویروس شبکه برای محافظت در برابر بدافزارها که شامل جاسوس افزارها (malware)، باج افزارها (spyware)، تروجان ها (Trojans)، کرم ها (worms) و ویروس ها (viruses) می شود، بکار گرفته می شود. بدافزار همچنین می تواند آسیب های زیادی را ایجاد کند زیرا می تواند یک شبکه را آلوده کند و بعد برای روزها و یا حتی هفته ها مخفی بماند. آنتی ویروس و آنتی بدافزار با اسکن سیستم و شبکه این تهدید را بررسی می کند و بعد از آن به طور منظم فایل ها را برای شناسایی ناهنجاری ها، حذف بدافزارها و رفع آسیب ها ردیابی می کند.

آنتی ویروس تحت شبکه

امنیت برنامه

داشتن امنیت برنامه ضروری است زیرا هیچ برنامه ای به طور کامل ساخته نمی شود. هر برنامه ای می تواند شامل آسیب پذیری ها یا حفره های امنیتی باشد که مهاجمان برای ورود به شبکه شما از آنها استفاده می کنند. بنابراین امنیت برنامه شامل نرم افزار، سخت افزار و فرایندهایی است که برای بستن این حفره ها انتخاب می کنید.

تجزیه و تحلیل رفتاری

برای تشخیص رفتار غیر عادی شبکه، باید بدانید که رفتار عادی چگونه است. ابزارهای تحلیل رفتاری می توانند به طور خودکار فعالیت هایی را که از هنجار منحرف می شوند را شناسایی کنند. بنابراین تیم امنیت شبکه شما قادر خواهد بود به طور موثر مشکلات بالقوه را شناسایی کرده و به سرعت تهدیدات را اصلاح کند.

جلوگیری از از دست دادن داده ها (DLP)

سازمان ها باید تضمین کنند که کارکنان آنها اطلاعات حساس را به خارج از شبکه ارسال نمی کنند. بنابراین، آنها باید از فناوری های DLP، اقدامات امنیتی شبکه استفاده کنند که از آپلود، ارسال؛ یا حتی چاپ اطلاعات حیاتی به شیوه ای ناامن جلوگیری می کند.

امنیت ایمیل

گیت وی های ایمیل به عنوان اولین تهدید برای نقض امنیت در نظر گرفته می شوند. مهاجمان از تاکتیک های مهندسی اجتماعی و اطلاعات شخصی برای ایجاد گمپین های فیشینگ برای فریب گیرندگان استفاده می کنند و بعد آنها را به سایت هایی می فرستند که بدافزارها را ارائه می دهند. یک برنامه امنیتی ایمیل می تواند حملات ورودی را مسدود کرده و پیام های خروجی را کنترل کند تا از از دست رفتن داده های حساس جلوگیری کند.

فایروال ها

فایروال ها مانعی بین شبکه داخلی قابل اعتماد شما و شبکه های غیر قابل اعتماد خارجی مانند اینترنت قرار می دهند. مجموعه ای قوانیت تعریف شده برای مسدود کردن یا اجازه دادن به ترافیک استفاده می شود. فایروال می توان نرم افزاری، سخت افزاری یا هر دو باشد. فایروال رایگان به طور موثر ترافیک را از روی سیستم شما مدیریت می کند. اتصالات ورودی / خروجی را نظارت می کند و هنگام آنلاین بودن؛ همه اتصالات را ایمن می کند.

سیستم پیشگری از نفوذ (IPS)

 یک IPS امنیت شبکه است که قادر است به طور فعال ترافیک شبکه را برای جلوگیری از حملات اسکن کند. رابط تنظیمات IPS به مدیر اجازه می دهد تا به روزرسانی های مجموعه قوانین را برای Snort (اسنورت: یک سیستم تشخیص نفوذ در شبکه) پیکربندی کند. امکان زمانبندی آپدیت مجموعه قوانین وجود دارد که به آنها اجازه می دهد در فواصل زمانی خاص به طور خودکار اجرا شوند، و این بروزرسانی ها می توانند به صورت دستی در صورت تقاضا اجرا شوند.

امنیت دستگاه موبایل

دستگاه ها و برنامه های تلفن همراه به طور فزاینده ای مورد هدف مجرمان سایبری قرار می گیرند. 90 درصد از سازمان های فناوری اطلاعات به زودی می توانند از اپلیکیشن های شرکتی در دستگاه های همراه شخصی پشتیبانی کنند. شما در واقع باید کنترل کنید که کدام دستگاه ها می توانند به شبکه شما دسترسی داشته باشند. همچنین لازم است اتصالات آنها را برای خصوصی نگه داشتن ترافیک شبکه پیکربندی کنید.

پارتیشن بندی شبکه

پارتیشن بندی نرم افزاری تعریف شده، ترافیک شبکه را در طبقه بندی های مختلفی قرار می دهد و اجرای سیاست های امنیتی را بسیار ساده تر می کند. دسته ها به طور ایده آل بر اساس هویت اند پوینت می باشد و نه تنها آدرس های IP. مجوز را می توان بر اساس موقعیت مکانی، نقش و موارد دیگر تعریف کرد تا افراد مناسب بتوانند به سطح دسترسی صحیحی دست یابند. دستگاه های مشکوک در نتیجه مهار و اصلاح شوند.

اطلاعات امنیتی و مدیریت رویداد (SIEM)

 محصولات SIEM تمام اطلاعات مورد نیاز کارکنان امنیت شبکه شما را برای شناسایی و پاسخ به تهدیدات گرد هم می آورند. این محصولات در اشکال مختلف از جمله لوازم مجازی و فیزیکی و نرم افزار سرور عرضه می شوند.

شبکه خصوصی مجازی VPN

VPN نوع دیگری از امنیت شبکه است که قادر به رمزگذاری اتصال از اند پوینت به شبکه (عمدتا از طریق اینترنت) است. یک دسترسی VPN از راه دور معمولا از لایه IPsec یا Secure Sokets برای احراز هویت ارتباط بین وب و دستگاه استفاده می کند.

امنیت وب

یک راه حل کامل امنیت وب به کنترل استفاده از وب کارکنان شما؛ جلوگیری از دسترسی به سایت های مخرب و مسدود کردن آنها کمک می کند.

امنیت وایرلس

شبکه های وایرلس با بی سیم به اندازه شبکه های سیمی امن نیستند و در نتیجه راه را برای ورود هکرها باز می کنند. بنابراین برای امنیت بی سیم قوی بودن ضروری است. محصولاتی که به طور خاص برای محافظت از یک شبکه بی سیم طراحی شده اند باید برای جلوگیری از وقوع سوء استفاده، بکار گرفته شوند.

امنیت اندپوینت

امنیت اندپوینت، همچنین به عنوان محافظ شبکه با امنیت شبکه شناخته می شود، روشی است که برای محافظت از شبکه های شرکتی در صورت دسترسی از طریق دستگاه های راه دور مانند لپ تاپ یا چندین دستگاه بی سیم دیگر و دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود. به عنوان مثال، نرم افزار Comodo Advanced Endpoint Protection هفت لایه دفاعی را ارائه می دهد. همه اینها تحت یک پیشنهاد واحد برای محافظت از آنها در برابر تهدیدات ناشناخته و شناخته شده ارائه می شود.

کنترل دسترسی به شبکه (NAC)

این فرایند امنیتی شبکه به شما کمک می کند تا کنترل کنید چه کسی می تواند به شبکه شما دسترسی داشته باشد. شناسایی هر دستگاه و کاربر برای جلوگیری از حمله احتمالی ضروری است. این در واقع به شما کمک می کند تا سیاست های امنیتی خود را اجرا کنید. دستگاه های اندپوینت ناسازگار فقط می توانند دسترسی محدود داشته باشند یا فقط مسدود شوند.

3 نوع کنترل امنیت شبکه

حفاظت از شبکه فنی: حفاظت از شبکه فنی برای محافظت از داده های داخل شبکه استفاده می شود. حفاظت فنی شبکه از داده های ذخیره شده و در حال انتقال از نرم افزارهای مخرب و افراد غیر مجاز محافظت می کند.

حفاظت از شبکه فیزیکی: حفاظت از شبکه فیزیکی و امنیت یک اقدام امنیتی شبکه است که برای جلوگیری از تداخل فیزیکی افراد غیر مجاز یا اجزای شبکه طراحی شده است. قفل درب و کارت شناسایی اجزای ضروری حفاظت فیزیکی شبکه هستند.

حفاظت از شبکه اداری/ سازمانی: حفاظت از شبکه اداری / سازمانی یک روش امنیتی شبکه است که رفتار شبکه و دسترسی کاربر را کنترل می کند. همچنین یک روش عملیاتی استاندارد را در هنگام اجرای تغییرات در زیرساخت فناوری اطلاعات فراهم می کند. خط مشی ها و رویه های شرکت اشکالی از حفاظت شبکه اداری یا سازمانی هستند.

آنتی ویروس تحت شبکه چیست؟

نرم افزار آنتی ویروس تحت شبکه ابزاری است که به دنبال برنامه هایی که به سیستم ها و دستگاه های تحت شبکه شما تعلق ندارند می گردند. از تعدادی روش برای بری تمایز بین سند وردی که در حال ویرایش آن هستید و یک بدافزار که قصد سرقت اطلاعات شما را دارد استفاده می کند. حتی زمانی که برنامه های کاربردی قانونی توسط یک ویروس آلوده می شوند شناسایی می شوند.

برخی از نرم افزارهای آنتی ویروس شبکه برای جلوگیری از اجرای این گونه ویروس ها و بدافزارها به صورت خودکار محافظت لایو را ارائه می دهند. آنها حتی شما را از بازدید وب سایت های مخرب یا باز کردن ایمیل های آلوده منع می کنند.

هنگامی که نرم افزار آنتی ویروس تحت شبکه برنامه مخربی را در سیستم و شبکه شما پیدا می کند معمولا دو گزینه را ارائه می دهد یا آن را قرنطینه می کند تا نتواند طبق برنامه عمل کند، یا آن را به طور کامل حذف می کند. در حالی که حذف یک تهدید آلودگی را از بین می برد، قرنطینه کردن تجزیه و تحلیل این تهدید را برای شرکت های نرم افزار آنتی ویروس ساده تر می کند. این به آنها اجازه می دهد تا به طور بالقوه راه حل آنتی ویروس خود را تقویت کنند تا بتوانند در آینده محافظت بیشتری را ارائه دهند.

آنتی ویروس تحت شبکه

ویروس ها

طبق آمارهای سازمان‌های بین‌المللی، نیمی از کامپیوترهای جهان آلوده به ویروس های مختلف می‌باشند.

حتی بسیاری از سیستم‌هایی که آنتی ویروس روی آنها نصب شده است از این قاعده مستثنی نیستند چون بسیاری اوقات کاربران از آنتی ویروس های معتبر استفاده نمی کنند.

ویروس ها ، ممکن است صدمات زیادی به سیستم های رایانه ای برسانند. صدمات ویروس ها شامل :

  •  ایجاد اختلال در امور عادی یک سازمان
  •  تضعیف قدرت رقابت و تهدید کلی یک سازمان
  • ایجاد اختلال در مکاتبات درون سازمانی و برون سازمانی

که همه اینها ، نیاز به صرف وقت و انرژی بیشتری در جهت رفع مشکلات ناشی از وجود ویروس‌ها دارند.

همچنین تحمیل هزینه و صدمات مالی و روحی از جمله صدمات ناشی از ویروس در سیستم‌های رایانه ای است.

شما با خرید آنتی ویروس kaspersky می توانید به وجود این ریسکها پایان دهید.

ضرورت نصب آنتی ویروس تحت شبکه

تمامی كاربران كامپيوتر در هر سطح نيازمند نصب آنتی ويروس بر روی دستگاه خود هستند تا بتوانند از آلوده شدن دستگاه خود و به دنبال آن اطلاعات خود جلوگيری كنند.

لذا شركت‎های سازنده آنتی ويروس نيز روز به روز در حال پيشرفت در زمينه ساخت و بروز رسانی آنتی ويروس های خود هستند تا بتوانند نياز كاربران را به راحتی و حتی در مواردی بدون دخالت كاربر و به صورت هوشمند انجام دهند.

آنها با فروش آنتی ویروس های آپدیت شده خطرهای جدی را از حوزه IT دور می سازند.

امروزه حتی نصب آنتی ويروس بر روی گوشی های تلفن همراه نيز امری ضروری است.

در سطوح گسترده تر برای شركت های بزرگ امكانات مديريتی نيز بر روی كنسولهای آنتی ويروس فراهم شده تا مدیران شبكه بتوانند مواردی كه به بالاتر رفتن سطح امنیت شبكه مربوط ميشود را مديريت كنند و آلوده شدن شبكه به هر گونه تهديد را به حداقل ممكن برسانند.

آنتی ویروس تحت شبکه چگونه کار می کند؟

نرم افزارهای آنتی ویروس تحت شبکه در طول سال های اخیر تغییرات زیادی پیدا کرده اند. در حالی که اولین نسخه ها برنامه های سفارشی بودند که برای هدف قرار دادن ویروس های منفرد طراحی شده بودند امروزه میلیون های نرم افزار مختلف در سراسر اینترنت وجود دارد.

برای مبارزه با این تهدید همیشه در حال تکامل، نرم افزار آنتی ویروس تغییر کرده و دامنه آن گسترش داده شده است. بهترین راه حل های آنتی بد افزار امروزه از ترکیبی از تاکیتیک های مختلف برای کمک به محافظت از سیستم شخصی و دسکتاپ مک و همچنین دستگاه ها و شبکه های هوشمند شما استفاده می کنند. در ادامه سه روشی که نرم افزارهای آنتی ویروس بیشتر استفاده می کنند آورده شده است:

امضاها

تشخیص مبتنی بر امضاء، آزمایش‌شده‌ترین و واکنشی‌ترین روش در بین این سه روش است. به دنبال کد دیجیتالی خاص یک ویروس – “اثر انگشت” آن است و آن را قرنطینه می کند یا به محض شناسایی حذف می کند.

مزیت این روش این است که یک ویروس شناسایی شده را می توان به یک پایگاه داده امضاء که به صورت محلی در دستگاه یا در فضای ابری ذخیره شده است اضافه کرد و سپس هنگام اسکن یک سیستم برای تهدیدها به آن دسترسی داشت. نکته منفی این است که برای تهدیدات جدید خیلی مفید نیست. حداقل به یک شخص یا سیستم نیاز دارد که توسط نرم افزار مخرب مورد حمله قرار گیرد و قبل از اینکه دیگران محافظت شوند، آن را شناسایی کنند.

با وجود صدها هزار ویروس جدید که هر روز ظاهر می شوند، برای ایمن نگه داشتن سیستم های مدرن به تعداد بیشتری نیاز است. به همین دلیل است که نسخه‌های پولی آنتی ویروس های تحت شبکه بسیار بیشتر از ابزار رایگان خدمات ارائه می دهند.

تشخیص رفتار

این یک تکنیک مدرن تر برای ردیابی ویروس ها و بدافزارهای شناخته شده و ناشناخته است. نظارت بر رفتار به‌جای بررسی اینکه یک نرم‌افزار چیست، به این می‌پردازد که نرم‌افزار چه کار می‌کند.

برای مثال، روشی که انسان‌ها و سیستم‌عامل‌هایی مانند Windows یا MacOS عملکردهای خاصی را انجام می‌دهند، قابل اندازه‌گیری و نسبتاً به خوبی تعریف شده است. با این حال، ویروس‌ها و سایر برنامه‌های مخرب عملکردهای خاصی را انجام می‌دهند که معمولا یک کاربر انجام نمی دهد.

بدافزار معمولاً سعی می‌کند راه‌حل‌های آنتی‌ویروس نصب‌شده را غیر فعال یا دور بزند. بدون درخواست، ممکن است خود را در فرایند بوت قرار دهد، بنابراین هنگام راه اندازی دستگاه شما به طور خودکار بارگیری می شود. حتی ممکن است با یک سرور خارجی تماس بگیرد تا سایر نرم افزارهای مخرب را در دستگاه شما دانلود کند.

تجزیه و تحلیل رفتاری به دنبال نرم افزارهایی است که سعی در انجام این عملکردها دارند. نرم افزارهای مخرب به محض شناسایی قرنطینه یا حذف می شوند.

اگرچه پتانسیل بیشتری برای موارد مثبت کاذب با تشخیص رفتاری نسبت به استفاده از امضا وجود دارد، اما این یکی از اجزای مهم پازل آنتی ویروس است.

برای مثال، حملات باج‌افزاری، فایل‌ها را رمزگذاری می‌کنند و برای باز کردن قفل ها، درخواست پول می‌کنند. این حملات نیاز به واکنش سریع دارند و نمی توان آنها را به تنهایی با امضاء متوقف کرد. با این حال، تشخیص رفتاری مانند راه‌حل Bitdefender می‌تواند رمزگذاری را شناسایی کرده و آن را در مسیر خود متوقف کند، حتی در برخی موارد هرگونه رمزگذاری را کنسل می کند.

فراگیری ماشین

یادگیری ماشینی به سیستم ها اجازه می‌دهد تا خودشان را به شیوه‌ای بسیار کارآمدتر آموزش دهند. این دقیقاً همان چیزی است که یادگیری ماشین در آنتی ویروس به منظور ارائه یک لایه مهم دیگر در محافظت های مدرن ضد بدافزار استفاده می کند.

یادگیری ماشین در نرم افزار آنتی ویروس از درک خود از برنامه های مخرب و بدخیم برای تجزیه و تحلیل کد برنامه و تصمیم گیری در مورد خطرناک بودن یا نبودن آن استفاده می کند. این به طور موثر یک راه حل هوش مصنوعی است و هنگامی که در ارتباط با سایر پروتکل های امنیتی استفاده می شود، در مبارزه با تهدیدات جدید و قدیمی بسیار موثر است.

یادگیری ماشینی به اتصال به اینترنت نیاز دارد تا از قدرت پایگاه‌های اطلاعاتی متصل به ابر برای شناسایی نرم‌افزارهای مخرب استفاده کند. با این حال، می‌تواند بسیار سریع‌تر از روش‌های حفاظت از آنتی‌ویروس‌ها که توسط انسان تنظیم شده‌اند، تکامل یافته و تنظیم شود، و این کمک می‌کند تا مدرن‌ترین راه‌حل‌ها را با چشم‌انداز تهدید در حال تکامل به‌روز نگه دارد.

فروش آنتی ویروس تحت شبکه

شما می توانيد با توجه به نياز خود و با كمك كارشناسان شركت هنر توسعه و ارتباطات شایگان بهترين آنتی ویروس ( آنتی ویروس kaspersky  عموما پیشنهاد می شود) از بین گزینه های موجود را برای شركت، دفتر و يا حتی كامپيوتر شخصی خود انتخاب كنيد و به امنيت هر چه بالاتر شبكه کامپیوتری و یا كامپيوترهای خود كمك كنيد.

 

آنتی ویروس های تحت شبکه معروف به شرح زیر می باشند:

  • کسپرسکی ( Kaspersky )
  • نود NOD32 32
  • مکافی ( MCAFEE)
  • ای وی جی ( AVG )
  • اوست ( AVAST )
  • نورتون ( NORTON )
  • بیت دیفندر ( BITDEFENDER )

اینکه بدانیم از چه آنتی ویروسی باید استفاده کنیم یک امر ضروری است.

بنابراین بهتر است اول بدانیم که ویژگی های یک آنتی ویروس خوب چیست؟

یک آنتی ویروس خوب باید قابلیتهای زیر را دارا باشد:

 شناسایی و پاک سازی انواع بدافزار ها از قبیل باج افزارها ( Anti Spam , Anti Trojan)

با این تفاسیر ، ما با فروش آنتی ویروس kaspersky که همه ی این 10 مورد ذکر شده را پشتیبانی می کند ، امنیت را در نرم افزارها و سخت افزارهای شرکت ها حفظ می کنیم.

یکی از نکات و اصولی که برای کسب نتیجه خوب از یک آنتی ویروس باید مدنظر داشت این است که یک آنتی ویروس اصل (original) تهیه کنید. خرید آنتی ویروس Kaspersky اصل (original) از شرکت هنر توسعه و ارتباطات شایگان ، گزینه خوبی برای پیشبرد این اصل در حوزه IT است.

فروش آنتی ویروس تحت شبکه kaspersky توسط شرکت هنر توسعه و ارتباطات شایگان

شما می توانید از طریق تماس با شرکت ، نسبت به خرید آنتی ویروس kaspersky اقدام نمایید و از متخصصان ما مشاوره بگیرید.