مقالات

فروش تجهیزات شبکه

فروش تجهیزات و طراحی شبکه شایگان

فروش تجهیزات شبکه (Selling network equipment)، دامنه گسترده‌ای از ابزارهایی هستند که برای ایجاد یک شبکه، نگهداری و تعمیر آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این روزها با پیشرفت در تکنولوژی، برای انتقال داده‌ها فقط به کابل‌ و چند ابزار الکتریکی نیاز نیست؛ بلکه، انواع مختلفی از شبکه‌ها ایجاد شده‌اند که داده‌ها را به شکل‌های دیگری حمل می‌کنند. با این تفاسیر شبکه‌ها با توجه به انواع تجهیزات و ویژگی‌ها و کاربردهایی که دارند، به دو دسته (پسیو – Passive) و (اکتیو – Active) دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه این مطلب از مجله سایت فروش تجهیزات و طراحی و پشتیبانی شبکه شایگان هرآنچه باید درباره خرید و فروش تجهیزات شبکه بدانید را برای شما گردآوری کرده‌ایم. اما قبل از آن باید بدانید انواع شبکه چیست و چه ویژگی‌هایی دارند؟

طراحی و فروش تجهیزات شبکه

انواع شبکه چیست و چه ویژگی‌هایی دارند؟

در یک شبکه‌ فعال سیگنال‌ها از طریق ابزارهای الکتریکی از یک مکان به مکان دیگر هدایت می‌شوند و در شبکه‌های غیرفعال، عکس این عمل صدق می‌کند؛ یعنی برای انتقال داده‌ها از هیچ ابزار الکتریکی استفاده نمی‌شود.  با توجه به ابزارهای به‌کار برده شده در هرکدام از این شبکه‌ها و نحوه انتقال آن‌ها، شبکه‌های پسیو و اکتیو نیز به دو دسته مجزا (مسی و نوری) تقسیم شده‎‌اند. برای درک بهتر به مثال‌های زیر توجه کنید.

  • شبکه مس پسیو: شبکه تلویزیون کابل خانگی مثالی از شبکه مس پسیو است که سیگنال گرفته شده از طریق کابل‌ مسی به دستگاه تلویزیون هدایت می‌شود. هرچه تعداد تلویزیون‌ها در این شبکه بیشتر باشند، قدرت سیگنال کاهش می‌یابد و این یکی از معایب این نوع شبکه است.
  • شبکه مس اکتیو: برای این‌که بتوان پس از دریافت سیگنال، قدرت آن را حفظ کرد و آن را به چندین تلویزیون انتقال داد؛ از یک تقویت کننده توزیع استفاده می‌کنند. این تقویت کننده به برق متصل می‌شود و واسطه‌ای برای انتقال‌داده‌ها با حفظ کیفیت است.
  • شبکه نوری پسیو: این نوع شبکه کاملا مثل شبکه مس اکتیو است با این تفاوت که به جای دریافت و انتقال سیگنال با کابل‌های مسی از فیبر نوری استفاده می‌کنند.
  • شبکه نوری اکتیو: به‌جای تقویت کننده توزیعی که در شبکه مس اکیتو وجود دارد، یک فیبر نوری به یک سوئیچ متصل می‌شود و سوئیچ داده‌ها را جداگانه به هر دستگاه ارسال می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره انواع شبکه و تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه، روی لینک آبی کلیک کنید.

فروش انواع تجهیزات شبکه

فروش تجهیزات شبکه نیز براساس انواع شبکه‌ها و ویژگی‌هایی که دارند (الکترونیکی بودن یا نبودن ابزار)، دسته‌بندی شده‌ و در بازار عرضه می‌شوند. تجهیزات غیرفعال (Passive) و تجهیزات فعال (Active) دو گروهی هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

فروش تجهیزات اکتیو شبکه

فروش تجهیزات اکتیو شبکه

فروش تجهیزات اکتیو شبکه ، برای تقویت، اصلاح، ارزیابی و… سیگنال‌ها در شبکه طراحی شده و وظیفه کنترل جریان داده‌ها در شبکه را برعهده دارند. این ابزارها با انجام وظیفه و مسئولیت‌ها در شبکه به جریان مستقیم برق احتیاج دارند و در صورت نبود منبع تغذیه در شبکه‌ اکتیو، انتقال داده متوقف می‌شود. ازاین‌رو، باید برای خرید این ابزارها به شرکت فروش تجهیزات شبکه معتبر مراجعه کنید. زیرا در صورت هرگونه نقص فنی در تجهیزات اکتیو، شبکه شما از کار می‌افتد. این‌درحالی است که برای خرید تجهیزات اکتیو شبکه لازم است هزینه بیشتری بپردازید. پس مطمئن شوید که محصولات مرکز فروش تجهیزات شبکه‌ای که برای خرید انتخاب می‌کنید، دارای گارانتی باشند.

فروش سوییچ شبکه

سوییچ از جمله دستگاه سخت افزاری شبکه است که در فروشگاه تجهیزات شبکه وجود دارد. وظیفه اصلی این ابزار، متصل کردن سایر تجهیزات به شبکه‌های اترنت است که این اتصال از طریق کابل‌های جفت تابیده رخ می‌دهد. سوییچ آدرس‌های تمام تجهیزاتی که به آن متصل است را ذخیره می‌کند. معمولا سوییچ پس از دریافت بسته‌ ابتدا آدرس مقصد آن را با دقت تجزیه می‌کند تا خطایی در آن وجود نداشته باشد، سپس آن را به سمت پورت صحیح می‌فرستد. سرعت انتقال داده‌ها در سوییچ در مقایسه با سایر تجهیزات بیشتر است زیرا نهایت سرعت خود را با تمام دستگاه‌های متصل، اشتراک‌گذاری می‌کند.

فروش روتر شبکه

روتر یکی از دستگاه‌های سخت افزاری و هوشمند لایه شبکه است که وظیفه هدایت درخواست‌های داده از یک شبکه به شبکه دیگر را بر عهده دارد. به بیان دیگر زمانی که پروتکل‌های دو شبکه مشابه یکدیگر باشند، کار اصلی روتر انتقال داده‌‌ها از یک شبکه به LAN دیگر است. معمولا روتر برای انجام این کارها از اطلاعات درج شده در جدول‌های مسیریابی که شامل آدرس‌های IP و رابط‌ها هستند، استفاده می‌کند. از دیگر کارهایی که این قطعه می‌تواند انجام دهد:

  • تقویت سیگنال‌ها قبل از ارسال
  • فعال کردن دسترسی به اینترنت از طریق مودم
  • نگهداری اطلاعات مسیر (آدرس IP)

فروش هاب شبکه

هاب یکی از تجهیزات شبکه محلی است که به راحتی می‌توان آن را از فروشگاه های تجهیزات شبکه یا سایت فروش تجهیزات شبکه تهیه کرد. دستگاه‌هایی همچون لپ‌تاپ، رایانه رومیزی و چاپگر را از طریق کابل‌های اترنت می‌توان به پورت‌های هاب وصل کرد تا این دستگاه‌ها نیز جزئی از شبکه محلی باشند. برای برقراری ارتباط هاب با شبکه‌های خارجی لازم است که آن را به سایر تجهیزات مانند روتر یا سوئیچ متصل کرد. معمولا هاب در سه نوع زیر وجود دارد که هر یک از آن‌ها وظیفه مخصوصی را بر عهده دارند:

  • هاب فعال: تقویت یا تعمیر سیگنال‌های پیام دریافتی
  • هاب منفعل: فراهم کردن اتصال دستگاه‌های موجود در پورت‌های هاب
  • هاب هوشمند: شناسایی مشکلات احتمالی دستگاه‌های متصل

فروش پل شبکه

در فروش تجهیزات شبکه پل را می‌توان به عنوان ابزاری معرفی کرد که وظیفه اتصال متقابل بین دو یا چند LAN را به عهده دارد. همچنین این وسیله قسمت‌های شبکه تقسیم شده را جمع آوری می‌نماید سپس ترافیک حرکتی میان آن‌ها را کنترل می‌کند. قابلیت سوئیچینگ یکی از قابلیت‌های این ابزار کاربردی است و معمولا پس از بررسی دقیق  آدرس‌های کنترل دسترسی رسانه (MAC) فریم‌های داده ورودی را ارسال می‌نماید. فیلتر کردن بسته‌های داده از دیگر کارهایی است که پل در شبکه به عهده دارد. البته لازم به ذکر است که در قالب یا محتوای داده های دریافتی تغییری ایجاد نمی‌کند.

فروش گیت وی شبکه

گیت وی یا دروازه از جمله تجهیزات اکتیو شبکه است که وظیفه اصلی آن برقراری اتصال بین دو یا چند شبکه غیر مشابه است. در واقع می‌توان گفت که گیت وی نوعی میزبان یا نقطه پایانی شبکه است زیرا اتصال بین شبکه‌ها از طریق این ابزار اتفاق می‌افتد. گیت وی برای انتقال داده از یک شبکه به شبکه دیگر، شیوه سوئیچینگ بسته را به کار می‌برد. معمولا این ابزار از پروتکل‌های گوناگون برای ترجمه اطلاعات و پروتکل بسته ورودی استفاده می‌نماید زیرا از این طریق می‌تواند این اطلاعات را برای مقصد سازگار کند. موارد زیر از جمله انواع گیت وی به حساب می‌آیند:

  • روتر
  • فایروال های برنامه‌های کاربردی وب
  • گیت وی امنیتی ایمیل

فروش رپیتر شبکه

در فروش تجهیزات شبکه اکتیو، رپیتر مسئولیت تقویت سیگنال را برعهده دارد؛ یعنی، سیگنال را دریافت کرده و با سطح و قدرت بالاتر و کیفیت بیشتر آن را ارسال می‌کند.

فروش اکسس پوینت شبکه

اکسس پوینت دستگاهی برای ایجاد شبکه WLAN است؛ یعنی، این دستگاه از یک سمت به شبکه اترنت متصل شده، سیگنال را دریافت کرده و با انتقال آن سیگنال، کمک می‌کند چندین دستگاه بی‌سیم به یکدیگر متصل شوند. اکسس پوینت‌ها در تجهیزات شبکه اکتیو همان سوئیچ‌ها در شبکه‌های پسیو هستند یعنی از یک طرف گیرنده و از طرف دیگر فرستنده هستند.

فروش فایروال شبکه

وظیفه تامین امنیت شبکه را فایروال برعهده دارد و مانع از سرقت اطلاعات، ورود بدافزارها و دسترسی هکرها به شبکه می‌شود. این دستگاه به کاربر کمک می‌کند که کاملا روی داده‌ه‌های ورودی و خروجی نظارت کند تا برنامه‌ها بدون اطلاع و تایید کاربر به اینترنت متصل نشوند. با استفاده از خدمات امنیت شبکه شرکت‌ فروش تجهیزات، دیگر لازم نیست نگران از دست رفتن اطلاعات یا سرقت از آن‌ها باشید.

فروش مودم شبکه

مودم نیز از جمله تجهیزات ضروری شبکه است که باید آن را از فروشگاه های تجهیزات شبکه تهیه کنید زیرا وظیفه این ابزار تبدیل سیگنال‌ بین دستگاه‌ها است. مثلا اگر قصد تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال را دارید باید از مودم استفاده کنید. مودم‌های اینترنتی که افراد در منزل یا محل کار از آن‌ها استفاده می‌کنند متداول‌ترین نوع مودم است که معمولا از یک ISP مشخص سیگنال دریافت کرده و سپس سیگنال‌ها را به فرمت رادیویی یا دیجیتال تبدیل می‌کنند تا گوشی تلفن همراه یا لپ‌تاپ بتواند از آن‌ها استفاده نمایند.
مودم‌ها از نظر جهت انتقال داده به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • Simplex: توانایی انتقال داده در یک جهت
  • Half Duplex: توانایی انتقال داده در دو جهت اما در زمان مشخص
  • Full Duplex: توانایی انتقال داده در دو جهت به صورت همزمان

فروش تجهیزات پسیو شبکه

فروش تجهیزات پسیو شبکه

فروش تجهیزات پسیو شبکه به منظور تشکیل زیر ساخت‌های یک شبکه انجام می‌شود. این ابزارها وظیفه انتقال داده بین تجهیزات اکتیو و شبکه یا مسئولیت نگهداری تجهیزات شبکه را برعهده دارند. هیچ‌کدام از انواع تجهیزات پسیو برای انجام وظیفه خود به انرژی برق نیاز ندارند. تجهیزات پسیو نسبت به تجهیزات اکتیو پیچیدگی کمتری دارند اما روی کیفیت شبکه تاثیر مستقیم می‌گذارند. از این‌رو، فروشگاه‌‌ های فروش تجهیزات شبکه معتبر در تلاش هستند که به مرغوب بودن این دسته از محصولات اهمیت بیشتری دهند. از جمله تجهیزات پسیو شبکه و مسئولیت‌های آن‌ها به شرح زیر هستند.

فروش کابل شبکه

در فروش تجهیزات شبکه پسیو، سیم‌هایی از جنس مس و شیشه که جریان را با قدرت و کمترین نویزپذیری مخابره می‌کنند؛ همان کابل شبکه هستند.

انواع کابل مسی: کابل کواکسیال (هم محور) و کابل زوج به هم تابیده (Twisted Pair) دو نوع رایج از کابل‌های مسی هستند که دو کاربرد مجزا دارند.

  • از کابل کواسیال یا کواکس که یک خط انتقال متمرکز است برای کابل کشی خطوط تلفن و برای پهنای باند اینترنت و… استفاده می‌کنند.
  • کابل زوج به هم تابیده یا کابل متقارن از پیچاندن چهار جفت سیم مسی تشکیل شده که موجب می‌شود تداخل الکترومغناطیسی حذف شود. ازاین‌رو، علاوه‌بر استفاده از آن در شبکه‌های محلی (LAN)، استفاده از آن‌ها در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها رایج است.

انواع کابل فیبر نوری: شیشه‌ای بودن قطعه مرکزی این کابل‌ها کمک می‌کند که جریان داده سرعت یابد و کیفیت انتقال داده نیز حفظ شود.

فروش پچ پنل شبکه

بچ پنل شبکه یکی از ابزارهایی است که استفاده از آن‌ در ایجاد شبکه ضروری نیست اما کمک می‌کند که سیم‌های شبکه سازمان یافته در کنار یکدیگر قرار بگیرند و در صورت نیاز موقعیت مکانی سیم‌ها را به‌راحتی در شبکه عوض کنید. محافظت از خرابی پورت دستگاه و دیگر تجهیزات نیز باعث شده تقاضا برای خرید و فروش تجهیزات شبکه پچ پنل بیشتر شود. این ابزار در دو گروه مختلف تولید شده است که شما می‌توانید برحسب نیاز خود یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

پچ پنل‌های ماژولار (unloaded): این گروه از تجهیزات با کنار هم قرار گرفتن چندین پورت ایجاد شده است. STP،UTP، FTP و (Cat7، Cat6، Cat5e، Cat5) و پورت فیبر نوری سینگل مود و مالتی مود انواع پورت‌‌های این پنل هستند. پنل‌های ۱۲ پورت، ۱۶ پورت، ۲۴ پورت، ۳۶ پورت و… را می‌توانید از فروشگاه های تجهیزات شبکه خریداری کنید.

پچ پنل‌های غیر ماژولار (Loaded): این پنل‌ها شکل و شمایلی مانند پنل‌های unloaded دارند اما استفاده از کیستون در تولیدات پنل‌های غیر ماژولار تنها تفاوت بارز و مهم این دو محصول با یکدیگر است. از این پنل‌ها در شبکه‌های بزرگ استفاده می‌شود؛ زیرا، اگر پنل Loaded خراب شود با تعویض کیستون مشکل برطرف می‌شود. این‌درحالی است که با خرابی پنل ماژولار باید به‌طور کل آن را تعویض کنید.

فروش کیستون شبکه

کیستون (Keystone) ابزار کوچکی در فروش تجهیزات شبکه است اجازه می‌دهد کایل مسی با دیگر تجهیزات ارتباط برقرار کند.

فروش پچ کورد شبکه

اتصال یک کابل به قطعات با سوکت RJ45 انجام می‌شود و کابلی که با سوکت RJ45 برای اتصال تجهیز شده است را بچ کورد شبکه می‌گویند.

فروش رک شبکه

برای جلوگیری از صدمه و آسیب‌های فیزیکی به تجهیزات شبکه، از محفطه‌ای استفاده می‌کنند که دارای خنک کننده، ماژول برق، دماسنج، جداکننده سرور و روتر (سینی) و بچ پنل است. رک‌ها را می‌توانید در ابعاد مختلف در فروشگاه‌ های فروش تجهیزات شبکه به صورت عمده یا تکی خریداری کنید.

فروش داکت

برای محافظت از کابل‌ها (درصورتی که حجم کمی داشته باشند)، آن‌ها را به دیوار چسبانده و با محفظه‌ای ضد آب به نام داکت استتار می‌کنند. از داکت‌ برای پارتیشن‌بندی کابل‌ها نیز استفاده می‌شود تا از ایجاد نویز جلوگیری شود.

فروش ترانک

در فروش تجهیزات شبکه، ترانک به محافظت از پریزهای موجود در شبکه کمک می‌کند. ترانک در انواع دیواری، ستونی و دفنی تولید شده و چون به‌صورت روکار نصب می‌شود ابتدا و انتهای آن را می‌بندند تا شرایط امن‌تری برای پریزهای برق فراهم شود.

مشاوره فروش تجهیزات شبکه

چند نکته درباره خرید از مراکز فروش تجهیزات شبکه

این‌که به قصد طراحی چه نوع شبکه‌ای می‌خواهید خرید تجهیزات شبکه را انجام دهید؛ یکی از فاکتورهایی است که باید در انتخاب مرکز فروش تجهیزات شبکه به آن دقت کرد. بااین‌حال، سعی کنید همیشه مرکز فروشی را انتخاب کنید که تمام تجهیزات شبکه مورد نظر شما را برای فروش داشته باشد. در این شرایط هزینه کمتری را برای خرید عمده تجهیزات شبکه پرداخت خواهید کرد و اطمینان از هماهنگی تجهیزات با یکدیگر از دیگر مزایای خرید ابزارهای شبکه از یک فروشگاه است. انتخاب یک مرکز فروش تجهیزات شبکه به صورت عمده و خرید از آن نیز می‌تواند تا اندازه زیادی هزینه‌ها را کاهش دهد.

سعی کنید برای خرید از یک مرکز فروش تجهیزات شبکه، مجموعه‌ای را انتخاب کنید که علاوه‌بر مشاوره حضوری و آنلاین برای فروش؛ ارائه دهنده خدمات طراحی شبکه و به‌طور مجزا دارای خدمات پشتیبانی شبکه نیز باشد. خرید تجهیزات شبکه برای طراحی، نیازمند به پرداخت هزینه‌ قابل توجهی است؛ این موضوع (طراحی و پشتیبانی شبکه) می‌تواند نگرانی‌های ناشی از خرید و هزینه‌های جاری را کاهش دهد. تجهیزات شبکه‌ای که در مراکز فروش معتبر عرضه می‌شوند، معمولا دارای گارانتی هستند. وجود گارانتی نیز از پرداخت هزینه‌های احتمالی ناشی از خرابی یکی از ابزارهای شبکه جلوگیری می‌کند.

کلام آخر؛ بهترین مرکز فروش تجهیزات شبکه در تهران

در این مطلب اشاره مختصری به انواع شبکه کردیم و فروش انواع تجهیزات شبکه را شرح دادیم. به بررسی نکات مهم خرید از مرکزهای فروش تجهیزات شبکه در تهران و شهرشتان‌ها نیز پرداختیم تا خریدی مطمئن داشته باشید. طراحی و ساخت یک شبکه قدرتمند نیازمند انتخاب تجهیزات با کیفیت بالا و خرید آن‌ها از بهترین برندها است.
شایگان بهترین مرکز فروش تجهیزات شبکه در تهران است که می‌توانید به صورت آنلاین تجهیزات شبکه خود را از آن خریداری کنید. این سایت فروش تجهیزات شبکه با ارائه طراحی شبکه و پشتیبانی عالی، توانسته رضایت حداکثری را از مخاطبین خود کسب کند. مشتریان محترم از طریق تماس تلفنی، ایمیل و پیام‌رسان‌های تلگرام و واتساپ می‌توانند با کارشناسان و تیم پشتیبانی این مجموعه ارتباط برقرار کنند.

منابع:

https://www.fiberopticshare.com

https://www.tutorialspoint.com

https://www.techtarget.com

https://managementmania.com