درباره سرور HP

چرا باید برای خرید سرور HP اقدام کنیم؟ وقتی که صحبت از کابل کشی اتصالات شبکه بزرگ به میاین می آید، معمولا سرورها برای مدیریت موثر این شبکه ها در نظر گرفته می شوند. در هنگام خرید سرور به طور کلی با 3 نوع اصلی سرورهای رکمونت، سرورهای تاور یا ایستاده و سرورهای بلید یا تیغه ای روبرو خواهید شد. بنابراین در ابتدا به معرفی انواع سرورها خواهیم پرداخت و در ادامه در مورد سرورهای HP صحبت خواهیم کرد.

سرور رکمونت چیست؟

سرورهای رکمونت سرورهایی هستند که روی رک نصب می شوند. Rack Server سرورهایی هستند که با تنظیمات کارآمد برای پشتیبانی از طیف وسیعی از نیازها ساخته شده اند. این دسته از محصولات به دلیل شکل و ساختار خود شناخته می شوند چون بر خلاف سرورهای سنتی بسیار گسترده تر و صاف تر هستند که می تواند برای هر فضای رکی مناسب باشد. سرورهای رکمونت در صورت نیاز به تعداد کم سرور مفید در نظر گرفته می شوند چون هزینه های اولیه پایینی دارند و بسیار مقرون به صرفه هستند. این دستگاه ها در کاهش مصرف فضا مزایایی را ارائه می دهند چون روی هم قرار می گیرند.

رک سرورها چه ویژگی هایی دارند؟

  • سرورهای رک به عنوان یک سیستم قدرتمند عمل می کنند و می توانند برای اجرای برنامه های پیشرفته عملکرد قدرتمندی داشته باشند.
  • سرورهای رک به دلیل اینکه فضای فیزیکی کمتری اشغال می کنند برای کاربرانی که مشکل فضا دارند ایده آل هستند.
  • سرورهای رک معمولا به فن های داخلی مجهز هستند که جریان هوا را افزایش می دهد و خنک سازی را ساده تر می کنند.
  • رک سرورها زمانی که به بیش از یک سرور نیاز دارید می توانند بسیار کارآمد باشند چون به شاسی بزرگی نیاز ندارند.

فروش انواع سرور HP

مزایای سرور رکمونت

  1. قدرت: سرورهای رک معمولاً با تمام اجزای مورد نیاز ساخته می شوند. آنها می توانند کارآمد باشند و برای اجرای برنامه های پیشرفته استفاده می شوند.
  2. راحتی: در مقایسه با سرورهای سنتی، به راحتی می توان سرورهای رکمونت  را در یک رک نصب کرد و فضای زیادی را ذخیره می کند.
  3. ایده آل برای کاربرانی که به تعداد سرور کم نیاز دارند: هنگامی که به بیش از یک سرور نیاز دارید، سرورهای رک به بهترین وجه مناسب هستند زیرا به شاسی بزرگ نیاز ندارند.
  4. خودکفایی: سرورهای Rack با سخت افزار لازم، از جمله حافظه، درایوها، منبع تغذیه، واحد خنک کننده، و غیره ارائه می شوند. اینها دستگاه های مستقل همه کاره ای هستند که می توانند برای اجرای برنامه های پیشرفته استفاده شوند.
  5. مقرون به صرفه:سرورهای رک نصب شده همچنان مقرون به صرفه ترین انتخاب شبکه کامپیوتری برای عملیات های کوچک تا متوسط ​​هستند.
  6. خنک کننده: سرور رک دارای یک فن خنک کننده یکپارچه است که فرآیند خنک سازی سرور را نسبت به سایر دستگاه ها ساده تر می کند.

معایب سرور رکمونت

  1. مصرف برق: رک های شلوغ به واحدهای خنک کننده بیشتری نیاز دارند که مصرف انرژی را افزایش می دهد.
  2. تعمیر و نگهداری: رک های متراکم برای عیب یابی و مدیریت به زمان بیشتری نیاز دارند.

سرور تیغه ای چیست؟

سرورهای Blade آن دسته از سرورهایی هستند که می توانند چندین سرور را در یک منطقه کوچکتر در خود جای دهند. این سرورها معمولاً ساختار نازکی دارند که فقط CPU، حافظه، کنترلرهای شبکه یکپارچه و گاهی اوقات درایوهای ذخیره سازی داخلی دارند.

سرورهای تیغه ای همچنین شاسی خود را با توجه به اجزای مورد نیاز خود مدیریت می کنند. به دلیل ساختار نازکی که دارند، سرورهای تیغه ای را می توان به راحتی در یک رک منفرد قرار داد و همچنین قدرت پردازش بالایی را ارائه می دهد.

سرورهای Blade به اجزای داخلی کمتری نیاز دارند، زیرا در یک شاسی تیغه ای بزرگتر ، سرورهای تیغه ای متعدد را می توان نصب کرد.

این سرورها می توانند در مواقعی که نیازهای محاسباتی بالاتری همراه با نوعی سیستم ذخیره سازی سازمانی مانند NAS یا SAN وجود دارد، استفاده شوند. سرورهای بلید نوعی معماری را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد تراکم پردازنده بالاتری را داشته باشید.

Blade Server چه ویژگی هایی دارد؟

  • سرورهای تیغه ای می توانند شاسی عظیم خود را برای تامین انرژی چندین سرور فعال کنند که مصرف برق کل را برای هر سرور کاهش می دهد.
  • بلید سرورها  ویژگی‌های Hot-swappable را ارائه می‌کنند به این معنا که زمانی که یک تیغه با مشکلی مواجه می‌شود می توان بدون خاموش کردن دستگاه ها آن را تعویض کرد.
  • سرورهای تیغه ای برای اتصال به شاسی به یک کابل (معمولا کابل فیبر نوری) نیاز دارند که در هزینه های کابل مصرفی صرفه جویی می کند .
  • سرورهای تیغه ای به حداقل فضا نیاز دارند و در عین حال قدرت پردازش بالایی را ارائه می دهند.

فروش انواع سرور HP

مزایای سرورهای بلید

  1. مصرف برق: در موارد خاص، شاسی سرور تیغه ای می تواند انرژی چندین سرور را تامین کند و مصرف کل برق را به حداقل برساند.
  2. Hot Swappable: سرورهای Blade را می توان به گونه ای طراحی کرد که این قابلیت را داشته باشند، بنابراین در صورت بروز مشکل، کشیدن و تعویض آن بسیار ساده تر است.
  3. قدرت پردازش:سرورهای تیغه ای، اگرچه فضای محدودی را اشغال می کنند، می توانند قدرت پردازش بسیار بالایی را ارائه دهند.
  4. فضای کمتر: از آنجایی که سرور بلید محصولی است که ملزوماتش را دارد، حداقل فضا مورد نیاز است و می توان عملکرد پردازشی بالایی را ارائه داد.
  5. قابلیت سرویس دهی سریع: عملکرد hot-swappable این امکان را می دهد که افزونگی توسط یک سرور Blade حفظ شود. بنابراین، بدون اینکه کل سیستم را پایین بیاورید، می توان آن را خارج کرد و در صورت بروز مشکل در یکی از تیغه ها، آن را تعویض کرد.
  6. کاهش استفاده از کابل: همه سرورهای تیغه ای در یک محفظه blade نصب شده اند و اطمینان حاصل می کنند که هر سرور به کابل جداگانه نیاز ندارد.

معایب سرورهای تیغه ای

  1. هزینه اولیه: با گذشت زمان، هزینه های عملیاتی به دلیل رابط های مدیریتی ساده و مصرف انرژی کمتر منطقی است. با این حال، هزینه های اولیه ، استقرار و پیکربندی می تواند زیاد باشد
  2. هزینه های برق: سرورهای تیغه ای با تراکم بالا به تهویه هوای پیشرفته نیاز دارند. برای حفظ کارایی سرور استفاده از خنک کننده های متعدد می تواند هزینه های مربوط به انرژی را افزایش دهد.

سرورهای تاور  یا ایستاده

سرورهای Tower نوعی از فرم فاکتور سرور هستند که به عنوان یک دستگاه مستقل و عمودی ارائه می شود. از نظر ظاهری سرورهای تاور شبیه به کیس های سیستم های دسکتاپ سنتی هستند و به عنوان مقرون به صرفه ترین سرورها در نظر گرفته می شوند. سرورهای تاور بهترین گزینه برای سازمان هایی است که به دیتاسنتر کامل نیاز ندارند.

سرورهای Tower می‌توانند از اکثر برنامه‌های کاربردی اصلی پشتیبانی کنند و برای استفاده‌های شبکه مانند مدیریت فایل، ارتباطات، امنیت سیستم یا میزبانی وب قابل تنظیم هستند.

مزایای سرورهای ایستاده

  1. تراکم مولفه ها کمتر است: تراکم کامپوننت ها یا اجزاء بسیار کمتر از سرورهای تیغه ای یا رک است و خنک سازی ساده تر می باشد.
  2. ارتقاء ساده:این نوع از سرورها برای ارتقاء و پیکربندی مطابق با نیازهای سازمان ساده هستند.
  3. اشغال فضای کمتر: فضای کمتر به این معنی است که می توانید به راحتی درایوهای اضافی را نصب کنید.
  4. نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر دارد: نسبت به سرورهای رکمونت و تیغه ای نیاز به نگهداری کمتری دارد.
  5. ایده آل برای سازمان های کوچک : سرورهای ایستاده برای سازمان های کوچک که به قابلیت های سرور با قدرت پردازش محدود نیاز دارند ایده آل هستند.

فروش انواع سرور HP

معایب سرورهای Tower

  1. حجیم و سنگین: این نوع از سرورها نسبت به سرورهای تیغه ای و رک بزرگتر و سنگین تر هستند.
  2. مشکلات مربوط به تجهیزات: هر تاور به کابل، مانیتور و KVM جداگانه نیاز دارد
  3. نویز: وقتی چندین سرور ایستاده یک واحد AC اختصاصی دارند، نویز ایجاد می شود
  4. مناسب سازمان های بزرگ نمی باشد: برای سازمان های بزرگتر با نیازهای پردازش فرار ایده آل نیست

انواع سرور HP از نظر فرم فاکتور

ProLiant نام تجاری کامپیوترهای سروری است که در ابتدا توسط Compaq توسعه و به بازار عرضه شد و در حال حاضر توسط شرکت Hewlett Packard Enterprise به بازار عرضه می شود.  پس از ادغام Compaq با Hewlett-Packard (HP)، HP برند NetServer خود را به نفع برند ProLiant کنار گذاشت. سیستم های HP ProLiant بازار سرور x86 را در سه ماهه اول 2010 تحت تاثیر قرار داد.این سروهای های HP ProLiant بسیاری از ویژگی های پیشرفته مانند افزونگی منابع تغذیه، مدیریت خارج از باند با iLOT ، قطعات Hot-Swap و سیستم های 8 سوکت را ارائه می دهد. به طور کلی سرورهای اچ پی ProLiant را می توان در فرم فاکتورهای زیر پیدا کرد:

سرورهای اچ پی Modular Line (ML)

سرورهای اچ پی Modular Line (ML) سرورهای ایستاده ای هستند که هدف آنها دستیابی به حداکثر توسعه پذیری است. اين گروه از سرورها برای پشتيبانی از ميزان حافظه ديسك و I/O  بالا طراحی شده اند.در بخشهای مختلف از جمله سايتها، ديتا سنترها و غیره از آنها استفاده می شود.همچنين برای استفاده نيازی به رک ندارند و به صورت Tower قرار می‌‌‌‌‌گيرند. البته در صورت نياز می‌توان اين سرورها را داخل رک قرارداد.در این گروه از سرورها می توان به مدل های سری ML110 G6, NEW ML110 G7, ML150 G6, ML330 G6, ML350 G6, ML370 G6  و  ML310 G5pاشاره کرد.

سرورهای اچ پی Density Line (DL)

سرورهای اچ پی Density Line (DL) مبتنی بر رک هستند. هدف آنها ایجاد تعادل بین تراکم و قدرت محاسباتی است. اين گروه از سرورها ، سرور هايی با سايز كوچك هستند كه به صورت فشرده با چگالی بالايی هستند و قابليت انعطاف پذیری و مديريت بالايی دارند. همچنين برای محيطهای با تعداد زياد سرور مناسب هستند و جهت استفاده بايد داخل رک قرار گيرند. در اين گروه از سرورها می توان به مدل های سری DL100 ، DL300 ، DL500 ، DL700 و DL900 اشاره کرد.

سرورهای اچ پی Scalable Line (SL)

سرورهای اچ پی Scalable Line (SL) مبتنی بر رک هستند. این مدل ها بیشتر در دیتاسنترها و محیط هایی که حداکثر توان محاسباتی را نیاز دارند استفاده می شوند.

سرورهای اچ پی Blade Line (BL)

سرورهای اچ پی Blade Line (BL) مبتنی بر محفظه هستند. آنها به طور ویژه ای برای استفاده در یک محفظه تیغه ساخته شده اند و بدون آن قابل استفاده نیستند. هدف سرورهای تیغه ای حداکثر چگالی و مدیریت در فضای رک محدود است. دو مدل از سرورهای تیغه ای HPE BladeSystem c3000 Enclosure (8 Bays for Blades), and HPE BladeSystem c7000 Enclosures (16 Bays for Blades) است.

میکروسرور اچ پی ProLiant MicroServer

محصولات ProLiant MicroServer سرورهای رده پایین، کم مصرف، جمع و جور و مقرون به صرفه ای هستند که برای کسب و کارهای کوچک؛ اداری خانگی یا محاسبات لبه ای طراحی شده اند. آنها اجزای قابل ارتقاء و دسترسی ساده به هارددیسک را برای کاربر ارائه می دهند.

فروش انواع سرور HP

مقایسه سرورهای HPE ProLiant Gen8 و HPE ProLiant Gen9 و HPE ProLiant Gen10

خانواده سرور HP امروزه ده ها مدل و نسل های مختلف را در خود جای داده است. ادامه این نوشته بر روی ویژگی های مقایسه ای برخی از رایج ترین سرورهای Gen8 و Gen9 با Gen10 تمرکز دارد. سرورهای HPE ProLiant برای ساده سازی ساخت فناوری اطلاعات ترکیبی سازمانی (Hybrid IT) طراحی شده اند. بر اساس یک تست مستقل خارجی که در می 2017 انجام شد، HPE ProLiant به عنوان امن ترین سرور استاندارد صنعت در جهان شناخته شده است.بیش از 1 میلیون مشتری در سراسر جهان کسب و کار خود را بر روی سرورهای HPE ProLiant بنا نهاده اند. هر چهار خانواده

– HPE ProLiant Easy Connect

– HPE ProLiant MicroServer

– HPE ProLiant DL

– HPE ProLiant ML

برای انواع مختلف از بارهای کاری طراحی شده اند، اما هر کدام از آنها برای برنامه های خاص بهینه شده اند.

HPE ProLiant Easy Connect

سرورهای هیبریدی مدیریت شده HPE ProLiant Easy Connect خدمات مدیریت از راه دور ارائه شده توسط شرکای HPE را به صورت اشتراک 1، 3 یا 5 ساله ارائه می دهند که ماهانه یا سالانه پرداخت می شود. آنها دسترسی ایمن و قابل اعتماد به برنامه های کاربردی ویندوز، لینوکس و SaaS را فراهم می کنند. این راه حل های مدیریت شده هزینه کل مالکیت (TCO) را برای نقاط فروش و دفاتر دورافتاده کاهش می دهد

HPE ProLiant MicroServer

میکروسرور فشرده، آرام و شیک HPE ProLiant به عنوان “اولین راه حل عالی برای کسب و کارهای خرد و کوچک” شناخته شده است. HPE ProLiant MicroServer Gen10 از رسانه های استریمینگ 4K دو پورت از پیش نصب شده با استفاده ساده و برنامه های کاربردی برای دفاتر کوچک یا خانگی (Small Office / Home Office، SOHO) پشتیبانی می کند. MicroServer به کاهش هزینه ها کمک می کند و در عین حال بهره وری و کارایی را افزایش می دهد. فرم فاکتور آن برای نگهداری راحت است و نیازی به اتاق سرور خاصی نیست.

HPE ProLiant DL

سرورهای ایمن و همه کاره و بهینه شده روی رک برای عملکرد بالا، مدیریت عالی و قابلیت گسترش هستند.

HPE ProLiant ML

انتخاب ایده آل برای یک دفتر یا بخش از راه دور، و همچنین برای شرکت های در حال رشد می باشد. در حالی که خانواده سرورهای DL شامل منعطف ترین و قابل اعتمادترین سرورها با عملکرد بهینه شده در رک است، ML بیشترین ارزش تجاری را برای راه حل های مبتنی بر آنها فراهم می کند.

سری HPE ProLiant 10 : سرورهای مقیاس کوچک و ارزان هستند و به راحتی قابل استقرار هستند.

سری HPE ProLiant 100: اینها سرورهایی هستند که بهترین ترکیب از عملکرد، کارایی، قابلیت ها و مدیریت را ارائه می دهند.

سری HPE ProLiant 300 : سرورهای عملکردی همه کاره طراحی پیشرو در صنعت با انتخاب های منعطف برای محاسبات و ورک لودهای مختلف ذخیره سازی هستند.

سری HPE ProLiant 500 : سرورهای توسعه پذیر و مقیاس پذیر برای بارهای کاری حیاتی در هر کسب و کاری هستند.

سرورهای رکمونت HPE ProLiant Gen10 با پردازنده های زئون اینتل 71 درصد افزایش عملکرد و 66 درصد پهنای باند حافظه را برای برنامه های حافظه محور ارائه می دهند.

مقایسه پهنای باند سرورهای Gen10 و Gen9

سرورهای نسل 10 = 12 کانال در 2666 سرعت داده در 8 بایت = 256 گیگابایت در ثانیه

سرورهای نسل 9 = 8 کانال در 2400 بایت = 154 گیگابایت در ثانیه

266 تقسیم بر 154 = 1.66 یعنی پهنای باند سرورهای نسل 10 حدود 66 درصد بیشتر است.

سرور HPE ProLiant Gen10

سرورهای HPE ProLiant Gen10 برای برآورده کردن نیازهای کاری متنوع شما ساخته شده اند. این سری از سرورهای HP نسبت به سرورهای نسل 9 بهبودهایی داشته است که برخی از آنها عبارتند از:

  • پهنای باند 66 برابر بیشتر
  • عملیات چک پوینت 27 برابر سریعتر
  • 14% هسته پردازشی بیشتر
  • 33% ظرفیت حافظه بیشتر

سرور  HPE ProLiant Gen9

برای هر کسب و کاری که دارای حجم کاری یا شرایط محیطی متفاوتی است سرورهای نسل 9 اچ پی منابع محاساباتی مناسب را ارائه می دهد. این دستگاه ها نسبت به نسل قبلی خود قدرت محاسباتی بیشتری را ارائه می دهد و تا 62 درصد در هزینه های مربوط به مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. برخی از پیشرفت های این سری عبارتند از:

  • ظرفیت محاسبات 3 برابر بیشتر از سرورهای نسل 8
  • ارائه خدمت 66 برابر سریعتر
  • ارتقاء به حافظه های DDR4

سرور  HPE ProLiant Gen8

این دست از سرورهای HP هم نسبت به نسل های قبلی خود بهبودهایی ارائه داده است. این دست از سرورهای اچ پی از حافظه های DDR3 با فرکانس بهبود یافته 1600 مگاهرتز کار می کنند و نسبت به نسل های قبلی 20% حافظه را افزایش می دهند.

کمپانی HP

کمپانی HP از سال 1939 شروع به کار کرد و در حال حاضر در بیش از 160 کشور جهان نمايندگی دارد. hp ماشین های اداری تا قويترين ابر کامپيوترهای جهان و زيرساخت شبکه های لازم را فراهم میکند. اين سهم وسيع از بازار به HP کمک می کند تا محصولات، خدمات و راه کارها را با نياز و خواست مشتريان خود هماهنگ کند.

کمپانیHP معتبرترين و بزرگترين شرکت ارائه دهنده سرورهای پيشرفته در سراسر دنيا بوده و تا کنون تعداد زیادی  سرور به بازارهای جهانی ارائه نموده است.

در حال حاضر بيش از چندین برنامه کاربردی برای اين نوع از سرورها در دسترس کاربران قرار دارد. همچنين کمپانی HP با ارائه سرورهای (Blade(c-Class به مشتريان خود کمک نموده است تا بسیاری از هزينه‌های خدمات و نگهداری سرورهای خود را کاهش دهند . HP در سال 2006 موفق به دريافت جايزه بهترين نوع‌آوری در زمينه سخت‌افزار از Midsize Enterprise Summit گرديده است.

بهم پیوستن HP  و Compaq

HP و Compaq در سال 2002  بهم پیوستند و سرورهای Proliant در سبد محصولات HP متولد شد. سرور های proliant به علت توانایی گسترده و تنوع و کارآمدی در راستای هر راه کار مدت زمان زيادی است که شناخته شده ، و مورد استفاده شبکه های کوچک و بزرگ می باشند.

محصولات hp به مشتريان در مديريت ريسک و پيچيدگی ها کمک می کند، و همچنین راه حل و خط مشی کاربردی را برای بهینه سازی مراکز داده در دسترس قرار می دهد. برای مثال serverهاي proliant سری 300 و 500 جهت افزایش كارايی طراحی شده اند. در راستای پاسخ به همه نیازهای یک مجموعه بزرگ، Hp محصولات، خدمات و راه کارهایی چون: data storage شامل Disk Storage System ، Storage Software ،Tape Storage & Media ، Storage Archiving و Storage Networking را ارائه می دهد و به اين ترتيب تمام نیازهای یک مرکز داده توسط محصولات HP مرتفع می گردد.

مقايسه سرور HP با سایر برندها

بر اساس گزارش IDC در نيمه اول 2008 و گزارش Gartner در پايان سال 2007، HP حدود 29% از کل بازار سرور جهان را در اختیار داشت. رشد در حدود 13 درصدی فروش سرور های HP در سال 2007 موجب شده است اين شرکت با 5.5% افزايش درآمد حاصل از فروش سرور به عنوان اولين شرکت در ميان رقبا معرفی شود. در خصوص سرور های Blade اين افزايش درآمد بسيار بالاتر و در حدود 85% با سهم بازار 46.9% بوده است.

برتری سرور HP

با بررسی گزارش IDC و Gartner و همچنین بازار ایران برتری HP بر ديگر رقبا به شرح ذیل می باشد:

  •  قيمت مناسب در مقابل کارايی بالا
  •  سيستم power و cooling مناسب
  •  کارآمدی سرور های Proliant ، Integrity و Blade و برآورده سازی نیازهای شبکه ها در اندازه های مختلف
  •  پشتيبانی فنی مناسب، قابل تعمیر و تعویض بودن اکثر قطعات
  •  uptodate بودن متخصصین داخلی به علت  user friendly بودن محصولات تازه وارد
  •  درصد بالای سازگاري با ساير قطعات و راه کارهای شبکه
  • درصد بالای سازگاری با سيستم عامل ها و نرم افزار های کاربردی روز مثل مجازی سازی
  •  Remote Management از طريق پورت iLO3 و قابلیت ارتقای آن در سری های جدید
  • قابلیت Play &Plug بودن تجهيزات نظير HDD ، ODD ، Fan ، کارتهای گوناگون
  •  نوآوري در افزودن feature های جديد نظير Jumbo Frame ، Teaming

کجا سرور HP بخریم؟

شرکت هنر توسعه و ارتباطات شایگان فروش سرور HP را به صورت عمده و جزئی انجام می دهد.

دسترسی به فضای اطلاعاتی کارآمدتر با سری سرور های Proliant و ارائه راه کارهای کامل برای پابگاه داده با مصرف انرژی کمتر به شما اجازه می دهد تا با اطمینان بیشتری عمل کنید. پرفروش ترین سرورهای HP Proliant اثباتی است بر تعهدات شرکت HP برای فراهم کردن یک ساختار کامل که هم اهداف تجاری شما و هم رشد تجاری شما را تضمین کند. برای سرورهای Proliant ابزارهای مدیریتی گسترده نرم افزارهای مجازی ، محصولات ذخیره سازی اطلاعات و شبکه به همراه خدمات و پشتیبانی قدرتمند در نظر گرفته شده است. همکاری نزدیک با نرم افزار مستقل کلاس جهانی فروشندگان ISVS و SIS بالاترین میزان اعتماد و اطمینان را برای شما فراهم می کند.

شرکت هنر توسعه و ارتباطات شایگان در زمینه تامین و فروش سرور ، خدمات زیر را ارائه میدهد:

  1.  فروش سرور های HP , Intel , Supermicro , …
  2. انواع کارت شبکه سرور شامل کارت های شبکه  و کارت های HBA و …
  3.  اواع کنترلرهای سرور
  4.  انواع هارد سرور با ظرفیتها و ابعاد متفاوت
  5. انواع فن و تجهیزات جانبی سرور