مقالات, ویپ voip

دیتاشیت آی پی فون سیسکو سری Cisco IP Phone 8800 Series

دیتاشیت آی پی فون سیسکو سری Cisco IP Phone 8800 Series

آی پی فون سیسکو سری Cisco IP Phone 8800 Series برای کسب و کارهایی (با هر اندازه ای)  که به دنبال  VoIP ایمن، با کیفیت و با امکانات کامل است مناسب است. ویپ های سری 8800 سیسکو ویژگی های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

آی پی فون سری 8800 برای کارکنان دانش، کارکنان اداری و اجرایی ایده آل است. در محیط‌های کاری باز، اتاق‌های کنفرانس بزرگ و دفاتر اجرایی و  کارمندانی که در حال جابجایی هستند به خوبی کار می کند.  ادغام ویژگی های تلفن با ماژول های گسترش اختیاری، میکروفون های سیسمی و بی سیم برای اتاق های کنفرانس آزادی عمل عالی را در اختیار کاربران قرار می دهد. گزینه های استقرار انعطاف پذیر به شما کمک می کند هزینه ها را کاهش دهید. حتی فناوری Cisco EnergyWise به کاهش هزینه ها کمک خواهد کرد.

مقایسه سیستم تلفن VoIP سیسکو سری Cisco IP Phone 8800 Series

Cisco IP Phone 8811 Cisco IP Phone 8811 Cisco IP Phone 8811 Cisco IP Phone 8811 Cisco IP Phone 8811 Cisco IP Phone 8811 Cisco IP Phone 8811 Cisco IP Phone 8811
High-definition video (720p)- High-definition video (720p)- High-definition video (720p)- High-definition video (720p)- High-definition video (720p)Yes High-definition video (720p)- High-definition video (720p)- High-definition video (720p)Yes
Integral switchGigabit Integral switch- Integral switch- Integral switchGigabit Integral switchGigabit Integral switchGigabit Integral switchGigabit Integral switchGigabit
Programmable (line) keys5 Programmable (line) keys1 Programmable (line) keys1 Programmable (line) keys5 Programmable (line) keys5 Programmable (line) keys5 Programmable (line) keys5 Programmable (line) keys5
Bluetooth/DECT- Bluetooth/DECTDECT (mics) Bluetooth/DECTDECT (mics) Bluetooth/DECT- Bluetooth/DECTBluetooth Bluetooth/DECTBluetooth Bluetooth/DECTBluetooth Bluetooth/DECTBluetooth
Cisco Intelligent Proximity- Cisco Intelligent Proximity- Cisco Intelligent Proximity- Cisco Intelligent Proximity- Cisco Intelligent ProximityYes Cisco Intelligent ProximityYes Cisco Intelligent ProximityYes Cisco Intelligent ProximityYes
USB (physical ports)- USB (physical ports)- USB (physical ports)Yes USB (physical ports)- USB (physical ports)- USB (physical ports)1 USB (physical ports)2 USB (physical ports)2
KEM- KEM- KEM- KEM- KEM- KEM2 KEM3 KEM3
Wi-Fi (802.11n)- Wi-Fi (802.11n)- Wi-Fi (802.11n)- Wi-Fi (802.11n)- Wi-Fi (802.11n)- Wi-Fi (802.11n)- Wi-Fi (802.11n)Yes Wi-Fi (802.11n)Yes
Wall-mountableYes Wall-mountable- Wall-mountable- Wall-mountableYes Wall-mountableYes Wall-mountableYes Wall-mountableYes Wall-mountableYes

دکمه ها و سخت افزار آی پی فون سیسکو سری Cisco IP Phone 8800 Series

سیستم های تلفن VoIP سری Cisco IP Phone 8800 Series دو نوع سخت افزار مجزا دارند:

آی پی فون های سیسکو 8811, 8841, 8851, 8851NR,  و  8861 دوربین ندارند.

آی پی فون های سیسکو 8845, 8865,  و  8865NR دارای دوربین داخلی هستند.

شکل زیر مربوط به گوشی ویپ Cisco IP Phone 8845 است:

دیتاشیت آی پی فون سیسکو سری Cisco IP Phone 8800 Series

 

 

جدول زیر دکمه های سری IP Phone 8800 سیسکو را توضیح می دهد.

1 نوار روشن روی گوشی نشان می دهد که آیا تماس ورودی (قرمز چشمک زن) دارید یا یک پیام صوتی جدید (قرمز ثابت).
2 دوربین

فقط  برای آی پی فون های سیسکو 8845، 8865، و 8865NR

از دوربین برای تماس های ویدیویی استفاده کنید.
3 دکمه های قابل برنامه ریزی و دکمه های خط به خطوط تلفن، ویژگی‌ها و جلسات تماس خود دسترسی داشته باشید.

هنگام افزودن ویژگی‌ها به کلیدهای خط تلفن، تعداد کلیدهای خط موجود را محدود می‌کنید. شما نمی توانید ویژگی های بیشتر از تعداد کلیدهای خط تلفن خود را اضافه کنید.

4 دکمه های نرم افزاری / سافت کی دسترسی به توابع و خدمات
5 دکمه های Back, Navigation cluster, Release دکمه Back برای بازگشت به صفحه یا منوی قبلی

دکمه Navigation برای حرکت میان گزینه های منو

Release پایان به تماس یا جلسه

6 Hold/Resume, Conference, Transfer دکمه Hold برای در حالت انتظار قرار دادن تماس فعال یا از سرگیری تماس متوقف شده

Conference یک تماس کنفرانس ایجاد کنید

Transfer برای انتقال تماس

7 Speakerphone, Mute, Headset Speakerphone برای روشن یا خاموش کردن بلندگو

Mute میکروفون را فعال یا غیرفعال می کند.

Headset هدست را روشن می کند. وقتی که هدست فعال است این دکمه روشن است. برای خروج از حالت هدست گوشی را بردارید یا Speakerphone را انتخاب کنید.

8 Contacts, Applications, Messages Contacts به مخاطبان دسترسی پیدا می کنید.

Applications به تماس های اخیر، تنظیمات برگزیده کاربر، تنظیمات تلفن و اطلاعات مدل تلفن دسترسی پیدا کنید.

Messages دسترسی به سیستم پیام صوتی

9 دکمه Volume تنظیم صدای گوشی، هدست و بلندگوی تلفن و صدای زنگ

کاراکترهای کی پد

کی پد به شما امکان می دهد حروف، اعداد و کاراکترهای خاص را انتخاب کنید. برای انتخاب حروف و اعداد کلیدهای 2 تا 9 را فشار دهید. شما از کلیدهای 1، 0، * و # برای کاراکتری های خاص استفاده کنید. جدول زیر کارکترهای ویژه برای هر کلید را توصیف می کند.

کلید صفحه کلید کاراکترهای خاص
یک (1) / . @ : ; = ? -_ & %
صفر (0) (space) , ! ^ ‘ ” |
ستاره (*) + * ~ ` < >
پوند (#) # $ £ ◻ \ ( ) { } [ ]

دکمه های نرم افزاری، خط، و دکمه های ویژگی 

شما می توانید به روش های مختلفی از ویژگی های گوشی خود استفاده کنید.

کلیدهای نرم افزاری یا سافت کی که در زیر صفحه قرار دارد به شما امکا دسترسی به توابع نمایش داده شده در صفحه بالای سافت کی را می دهند. کلیدهای نرم ازفاری بسته به کاری که انجام می دهید تغییر می کنند. کلید More.. به شما اعلام می کند که توابع بیشتری در دسترس هستند.

دکمه های لاین و ویژگی ها که در دو طرف صفحه قرار دارند به شما امکان دسترسی به ویژگی های تلفن و خطوط تلفن را می دهند.

دکمه های ویژگی ها به شما اجازه می دهند تا از ویژگی هایی مانند شماره گیری سریع یا دریافت تماس و مشاهده وضعیت خود در خط دیگر استفاده کنید.

دکمه های لاین یا خط برای پاسخ دادن به تماس یا از سرگیری تماس متوقف شده استفاده می شود. هنگامی که برای تماس فعال استفاده نمی شود، برای شروع عملکردهای تلفن مانند نمایش تماس های از دست رفته استفاده می شود.

رنگ و حالت LED حالت عادی خط: دکمه های خط حالت عادی خط: دکمه های ویژگی

حالت خط پیشرفته

سبز و ثابت تماس فعال یا تماس دوطرفه اینترکام، نگهداشتن تماس، حریم خصوصی در حال استفاده تماس فعال یا تماس دوطرفه اینترکام، حریم خصوصی در حال استفاده
سبز، چشمک زن قابل اجرا نیست تماس برقرار شد
قرمز، ثابت تماس ورودی، تماس برگشتی، تماس تلفنی یک طرفه، ورود به Hunt Group تماس یک طرفه، ورود به Hunt Group
قرمز، چشمک زن قابل اجرا نیست تماس ورودی، تماس برگشتی
قرمز، ثابت ریموت لاین در حال استفاده، ریموت لاین در الت انتظار، مزاحم نشوید فعال است ریموت لاین در حال استفاده، مزاحم نشوید فعال است
قرمز، چشمک زن قابل اجرا نیست ریموت لاین در حالت انتظار

ویژگی های صفحه نمایش گوشی آی پی فون سیسکو سری Cisco IP Phone 8800 Series

صفحه نمایش تلفن اطلاعاتی در مورد گوشی شما مانند شماره دایرکتوری، وضعیت تماس و خط فعال، کلیدهای نرم افزاری، شماره گیری سریع، تماس های برقرار شده و فهرست های منوی تلفن را نشان می دهد. صفحه نمایش از سه بخش ردیف بالایی، بخش میانی و ردیف پایینی تشکیل شده است.

1 در بالای صفحه، ردیف سرصفحه قرار دارد.  ردیف هدر شماره تلفن، تاریخ و زمان فعلی و همچنین تعدادی آیکن را نمایش می دهد. زمانی که ویژگی‌ها فعال هستند، آیکن ها نمایش داده می‌شوند.
2 وسط صفحه گوشی اطلاعات مربوط به دکمه های خط و ویژگی روی گوشی را نمایش می دهد.
3 ردیف پایین صفحه حاوی برچسب های کلید نرم افزاری است. هر برچسب عملکرد دکمه نرم افزاری زیر صفحه را نشان می دهد.

آیکن های گوشی

صفحه گوشی شما آیکن های زیادی را نشان می دهد. جدول زیر بخشی از آیکن های رایج را نشان می دهد.  بسته به صفحه آیکن ها رنگی یا خاکستری هستند.

آیکن شرح
آیکن های گوشی شماره خط/دایرکتوری
آیکن های گوشی شماره گیری سریع
آیکن های گوشی اینترکام
آیکن های گوشی نگه داشتن تماس
آیکن های گوشی تماس فعال

خطوط اشتراکی

آیکن شرح
خطوط اشتراکی تماس ورودی در خط مشترک
خطوط اشتراکی خط اشتراک‌گذاری شده توسط کاربر دیگری فعال است.

اخیر

آیکن شرح
اخیر تماس ورودی
اخیر تماس خروجی
اخیر تماس از دست رفته

آیکن های بلوتوث

اگر مدل گوشی شما از بلوتوث پشتیبانی می کند این آیکن ها را مشاهده می کنید.

آیکن شرح
آیکن های بلوتوث بلوتوث فعال است.
آیکن های بلوتوث یک دستگاه از طریق بلوتوث متصل است.
آیکن های بلوتوث بلوتوث فعال است اما دستگاهی متصل نیست.

آیکن های شبکه وای فای آی پی فون سیسکو سری Cisco IP Phone 8800 Series

اگر گوشی شمابه شبکه وای فای متصل باشد آیکن های زیر را مشاهده می کنید.

آیکن شرح
آیکن های شبکه وای فای Wi-Fi متصل است و تعداد نوارها قدرت سیگنال را نشان می دهد.
آیکن های شبکه وای فای اتصال Wi-Fi وجود ندارد

شکل زیر مربوط به گوشی ویپ Cisco IP Phone 8861است:

گوشی ویپ Cisco IP Phone 8861

مورد قابلیت دسترسی شرح
1 نوار روی گوشی این نوار از تمام زوایا قابل مشاهده است. برای تغییر نور یا نشانگر پیام صوتی باید به صفحه پشتیبانی تلفن وارد شوید و به تنظیمات نشانگر پیام دسترسی پیدا کنید. می توانید این نوار را فعال یا غیرفعال کنید.
2 اعلان بصری وضعیت تلفن ·         دکمه های Mute و Speakerphone را فعال و غیرفعال کنید تا وضعیت تلفن نشان داده شود.

·         از دکمه Mute برای روشن یا خاموش کردن میکروفون استفاده کنید.  هنگامی که میکروفون خاموش است، دکمه روشن می شود.

·         از دکمه Speakerphone برای روشن یا خاموش کردن بلندگو استفاده کنید. وقتی بلندگو روشن است، دکمه روشن می شود.

3 آهنگ زنگ، زیر و بم و حجم صدای قابل تنظیم ·         از مسیر Applications > Preferences انتخاب کنید.

·         سطح صدا را برای زنگ تلفن تنظیم کنید. در حالی که گوشی در پایه است و دکمه های هدست و بلندگو خاموش هستند، برای کم یا زیاد کردن صدا، ولوم را فشار دهید.

4 پشتیبانی از تقویت کننده داخلی (دستگاه) گوشی های IP Phone سیسکو از تقویت کننده های داخلی جانبی پشتیبانی می کنند. شما یک آمپلی فایر را به گوشی و سیم وصل می کنید و بین گوشی و آی پی فون  قرار می گیرد.
5 گوشی سازگار با سمعک (HAC). ·         سازگار با سمعک

·         اتصال مغناطیسی سمعک.

·         الزامات بلندی صدا برای افراد دارای معلولیت

·         الزامات بلندی صدای بخش 508، که با استفاده از تقویت کننده های گوشی داخلی استاندارد صنعتی برآورده می شوند.

6 پشتیبانی آکوستیک TTY و TDD (هدست) آی پی فون های سیسکو از این ویژگی های TTY و TDD پشتیبانی می کنند:

·         TTY های اتصال صوتی یا مستقیم از تولید کنندگان پیشرو در صنعت.

·         انتقال متن در زمان واقعی از طریق خطوط تلفن.

·         انتقال صدا از طریق تلفن (HCO/VCO).

·         شبکه VoIP که در G.711 کار می کند.

ویژگی های دسترسی نابینایان و اختلال بینایی

گوشی شما دارای ویژگی های زیر می باشد

دیتاشیت آی پی فون سیسکو سری Cisco IP Phone 8800 Series

مورد قابلیت دسترسی شرح
1 هشدار تصویری و شنیداری با کنتراست بالا برای تماس ورودی به شما در مورد تماس دریافتی هشدار می دهد. این نوار در هنگام تماس ورودی چشمک می شند و با دریافت پیام صوتی روشن می شود.
2 دکمه های خط، ویژگی و جلسه در آی پی فون سیسکو

دکمه های Line و feature در سمت چپ LCD قرار دارند. دکمه های Session در سمت راست LCD قرار دارند.

برای زبان‌هایی که از راست به چپ خوانده می شوند (مانند عربی) دکمه‌های Session  در سمت چپ و دکمه های Line و feature در سمت راست قرار دارند.

از دکمه های Line برای شروع، پاسخ دادن یا تغییر تماس در یک خط خاص استفاده کنید.

ویژگی‌هایی مانند شماره‌گیری سریع، وضعیت خط، حریم خصوصی، مزاحم نشوید (DND) و آدرس‌های اینترنتی خدمات را می‌توان به دکمه‌های feature اختصاص داد.

از دکمه های Session برای انجام کارهایی مانند پاسخ دادن به تماس یا از سرگیری تماس متوقف شده استفاده کنید.

رنگ ها وضعیت گوشی شما را نشان می دهند:

·         سبز، ثابت — تماس فعال یا تماس دوطرفه اینترکام.

·         سبز، چشمک زن – تماس متوقف شد.

·         قرمز، ثابت — حریم خصوصی در حال استفاده، تماس تلفنی یک طرفه، DND فعال، یا وارد شده به یک Hunt Group.

·         قرمز، چشمک زن— تماس ورودی یا برگشت تماس.

·         قرمز، ثابت – خط از راه دور در حال استفاده (خط مشترک یا وضعیت خط).

·         قرمز، چشمک زن – خط راه دور در انتظار.

3 صفحه نمایش LCD رنگی با نور پس زمینه در IP Phone  سیسکو

Cisco IP Phone 8811 دارای LCD با کنتراست قابل تنظیم است.

به شما امکان می دهد روشنایی صفحه گوشی خود را تنظیم کنید.
4 کلیدهای نرم افزاری

اینها دکمه های بزرگی هستند که درست زیر LCD قرار گرفته اند.

دسترسی به عملکردهای ویژه را فراهم کنید. عملکردها روی LCD نمایش داده می شوند.
5 کلید ناوبری (شامل حلقه ناوبری و دکمه انتخاب )

کلید ناوبری درست بالای صفحه کلید قرار دارد.

دکمه Back در سمت چپ کلید ناوبری

دکمه Release در سمت راست دکمه ناوبری

از دکمه ناوبری برای حرکت به بالا، پایین، چپ و راست در LCD تلفن استفاده کنید.. دکمه Select در مرکز دکمه ناوبری قرار دارد.

از دکمه Back برای بازگشت به صفحه یا منوی قبلی استفاده کنید.

از دکمهRelease برای پایان دادن به تماس یا جلسه استفاده کنید.

6 دکمه Messages ، دکمه Applications و دکمه Contacts

این سه دکمه بزرگ در سمت چپ صفحه کلید قرار دارند.

در این گروه از دکمه‌ها، دکمه Messages تک دکمه در ردیف بالا است. در زیر دکمه Messages ، دکمه Applications ها در سمت چپ و دکمه Contacts در سمت راست قرار دارند.

به شما امکان می دهد به راحتی به پیام ها، برنامه ها و مخاطبین خود دسترسی داشته باشید.
7 دکمه Hold ، دکمه Transfer و دکمه Conference

این سه دکمه بزرگ در سمت راست صفحه کلید قرار دارند.

در این گروه دکمه Hold تک دکمه در ردیف بالا است. در زیر دکمه Hold ، دکمه Transfer در سمت چپ و دکمه Conference در سمت راست قرار دارد.

به شما امکان می دهد از این عملکردها در تلفن خود استفاده کنید.
8 کلید میزان Volume

این کلید در پایین سمت چپ گوشی قرار دارد.

به شما امکان می دهد صدای زنگ یا صدا را از طریق گوشی، هدست یا بلندگو افزایش یا کاهش دهید.

برای افزایش صدا، سمت راست کلید را فشار دهید. برای کاهش صدا، سمت چپ کلید را فشار دهید.

9 چیدمان استاندارد 12 کلیدی به شما امکان می دهد از موقعیت های کلیدی موجود یا آشنا استفاده کنید.
10 دکمه های Headset, Speakerphone, Mute

این دکمه ها در سمت راست پایین گوشی قرار دارند.

در این گروه دکمه Mute تک دکمه در ردیف پایین است. بالای دکمه Mute ، دکمه Headset در سمت چپ و دکمه Speakerphone در سمت راست قرار دارد.

ارائه اعلان صوتی از وضعیت تلفن:

·         دکمه‌های Headset, Speakerphone, Mute را روشن و خاموش کنید تا وضعیت تلفن را نشان دهید.

·         از دکمه Headset برای روشن کردن هدست استفاده کنید. وقتی هدست روشن است، دکمه روشن می شود . برای خروج از حالت هدست ، گوشی را بردارید یا Speakerphone را انتخاب کنید.

·         از دکمه Mute برای روشن یا خاموش کردن میکروفون استفاده کنید. هنگامی که میکروفون خاموش است، دکمه روشن می شود. وقتی Mute را روشن می‌کنید، تلفن شما یک بار بوق می‌زند. وقتی Mute را خاموش می‌کنید، تلفن شما دو بار بوق می‌زند.

·         از دکمه Speakerphone برای روشن یا خاموش کردن بلندگو استفاده کنید. وقتی بلندگو روشن است، دکمه روشن می شود.

ویژگی های دسترسی برای افراد با اختلال حرکتی آی پی فون سیسکو سری Cisco IP Phone 8800 Series

گوشی شما دارای ویژگی های دسترسی استانداری است که نیاز به تنظیم ندارند و یا کمی تنظیمات را نیاز دارند. برای بررسی مدل تلفنی که دارید Applications و سپس Phone information را فشار دهید و قسمت Model number را مشاهده کنید.

دیتاشیت آی پی فون سیسکو سری Cisco IP Phone 8800 Series

مورد قابلیت دسترسی شرح
1 دکمه های روشن شده به شما امکان دسترسی به ویژگی های زیر را می دهد:

·         خطوط تلفن و خطوط اینترکام (دکمه های خط)

·         شماره گیری سریع (دکمه های شماره گیری سریع، از جمله ویژگی وضعیت خط شماره گیری سریع)

·         خدمات مبتنی بر وب، مانند دفترچه آدرس شخصی

·         ویژگی های تلفن، مانند حفظ حریم خصوصی

نمایش وضعیت گوشی :

·         سبز، ثابت — تماس فعال یا تماس دوطرفه اینترکام

·         سبز، چشمک زن – تماس متوقف شد

·         قرمز، ثابت—حریم خصوصی در حال استفاده، تماس تلفنی یک طرفه، DND فعال، یا ورود به سیستم برای Hunt Group

·         قرمز، چشمک زن — تماس ورودی یا برگشت تماس

·         قرمز، ثابت – خط از راه دور در حال استفاده (خط مشترک یا وضعیت خط)

2 دکمه های بزرگ برای دسترسی Applications, Messages, Contacts, Hold, Transfer, Conference به شما امکان می دهد به راحتی به برنامه های تلفن، پیام های صوتی، فهرست راهنمای شرکت ها و شخصی و ویژگی های تماس دسترسی داشته باشید.
3 بلندگوی داخلی روشن یا خاموش بودن بلندگو را نشان می دهد. هنگامی که بلندگو روشن است، دکمه روشن می شود.
4 دکمه ها و عملکردهای قابل تشخیص به شما این امکان را می دهد تا به راحتی کلیدهای تلفن خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، کلید 5 دارای یک برجستگی است که می توانید از آن برای تعیین موقعیت کلیدهای دیگر استفاده کنید.