اخبار فناوری

سیسکو قصد دارد مشکلات شبکه را از طریق SaaS پیش بینی و حل کند

سیسکو قصد دارد مشکلات شبکه را از طریق SaaS پیش بینی و حل کند

سیسکو قصد دارد مشکلات شبکه را از طریق SaaS پیش بینی و حل کند. Cisco می گوید که این سرویس به طور فعال از مشکلات شبکه جلوگیری می کند و عملکرد برنامه را بهبود می بخشد.

نرم افزار شبکه هوشمند ThousandEyes حالا در مرکز استراتژی غول شبکه برای پیش بینی و رفع مشکلات شبکه قرار دارد. سیسکو وقتی این شرکت را خرید، بسته نرم افزاری مبتنی بر ابر خود را به دست آورد که همه چیز را از عملکرد شبکه های محلی و گسترده گرفته تا ISP، ابر و عملکرد برنامه های همکاری و سلامت اینترنت تجزیه و تحلیل می کرد.

فناوری ابری، سازمانی به هر شکلی در خطوط اصلی محصولات سیسکو مانند سوئیچ های Catalyst، Nexus ادغام شده است و اکنون این فناوری بخشی از آخرین تلاش سیسکو است.

سیسکو قصد دارد مشکلات شبکه را از طریق SaaS پیش بینی و حل کند

در اوایل تابستان امسال، سیسکو با سرویس ThousandEyes WAN Insights اولین گام را در این طرح برداشت که می تواند پیش بینی های شبکه و توصیه های خط مشی SD-WAN را برای بهبود عملکرد برنامه و تجربه کاربر به مشتریان سیسکو SD-WAN ارائه دهد.

WAN Insights دارای یک موتور تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده است که سیسکو می‌گوید آن را از طریق نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) ارائه می‌کند تا به سازمان‌ها در پیش‌بینی مشکلات شبکه قبل از وقوع آنها کمک کند.

این سرویس بخشی از انواع سرویس‌های پیش‌بینی است که سیسکو انتظار دارد به‌شدت مبتنی بر هوش مصنوعی/ML و تجزیه و تحلیل برای پیش‌بینی مشکلات و خودکارسازی حل آنها در اینترنت، ابر و محیط‌های شبکه SaaS باشد.

Mohit Lad، مدیر کل ThousandEyes سیسکو، گفت: «تکیه بیشتر و بیشتری به اینترنت به عنوان بک بون شرکت وجود دارد، و توانایی پیش‌بینی اینکه مشکلات ممکن است کجا باشند و این همان چیزی است که ما روی آن تمرکز می‌کنیم». و SD-WAN به خوبی در آن جا می شود، زیرا همچنین بسیار اینترنت محور است.

بدون نیاز به عوامل اضافی، WAN Insights مدل‌های آماری را برای معیارهای مسیر vAnalytics Cisco SD-WAN اعمال می‌کند تا پیش‌بینی‌های شبکه و توصیه‌های خط‌مشی SD-WAN را ارائه دهد که تجربه کاربر را در سایت‌های سازمانی بهینه می‌کند.

این بسته هر مسیر شبکه را تماشا می‌کند و می‌تواند عملکرد را در تمام سایت‌های شبکه SD-WAN تجزیه و تحلیل کند تا مسائل کیفی را برای دسته‌های مختلف برنامه شناسایی کند. سپس می تواند مسیرهای جایگزین را در سطح مدار برای مدیریت بهتر ترافیک توصیه کند. طبق گفته سیسکو، این توصیه ها برای هر سایت و دسته برنامه، با استفاده از برآوردهای کیفیتی که الزامات هر دسته را منعکس می کند، ارائه شده است.

اکنون وقتی به SD-WAN خود نگاه می‌کنید، می‌توانید مدارهای متعددی را انتخاب کنید که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید، و باید بتوانید بهتر از واکنش نشان دادن به یک قطعی عمل کنید. الگوها و قابلیت پیش بینی وجود دارد، بنابراین حالا می توانید برای مشکلات برنامه ریزی کنید.

به‌عنوان مثال، اگر پیش‌بینی می‌شود که عملکرد آفیس 365 در ساعت 9 صبح روز چهارشنبه کاهش یابد، این سرویس می‌تواند اتصال دیگری را توصیه کند که ممکن است 20 درصد عملکرد بهتری ارائه دهد.

بنابراین یک مشتری ممکن است هر دوشنبه در ساعت خاصی متوجه اختلال در خدمات شود، اما علت آن را نمی‌داند. لاد گفت: این دسته ای از مشکلاتی هستند که ما می‌خواهیم با فناوری پیش‌بینی حل کنیم، مشکلاتی که پیش‌بینی و رفع آن‌ها بسیار دشوار است.

لاد گفت، هرچه ThousandEyes بیشتر در محیط‌های سیسکو و جاهای دیگر مستقر شود، اطلاعات بیشتری را جمع‌آوری می‌کند و در طول زمان می‌تواند پیش‌بینی‌های بهتری انجام دهد. لاد گفت: «ما یک فناوری اصلی ساختیم تا در مورد آنچه که می‌توانیم از داده های جمع آوری شده استنباط کنیم، هوشمند باشیم.

لاد گفت که نمودارها هم بسیار مهم هستند. برای مثال، نماهای توپولوژی شبکه می تواند به تفسیر معنادارتر داده ها کمک کند.

لاد گفت که همه این کارها واقعاً تازه شروع شده است. هدف فوری این است که درباره پیش‌بینی‌هایی که شرکت‌ها انجام می‌دهند و به آن‌ها اهمیت نمی‌دهند، بیاموزیم. او گفت که در مرحله بعد تمرکز بر روی اتوماسیون بیشتر و ترکیب مجموعه های داده جمع آوری شده توسط محصولات دیتاسنتر سیسکو مانند سوئیچ های Catalyst خواهد بود.

منبع خبر: networkworld