اخبار فناوری

توسعه موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل

موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل

موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل، با اسم رمز مگی (Magi) در حال توسعه است. این خبری است که وال استریت ژورنال آن را منتشر کرده و به نظر می‌رسد باید منتظر تغییرات اساسی در نحوه عملکرد موتور جستجوی گوگل و نحوه نمایش نتایج در آن باشیم. گوگل قصد دارد تا با اعمال تغییرات مدنظرش، رفتار موتور جستجوی خود را شبیه به چت بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کند تا کاربران بتوانند تعامل راحت‌تر و دلپذیر‌تری با آن داشته باشند. این تغییرات، با تمرکز روی بهبود ارائه خدمات به نسل جوان در سرتاسر جهان در حال انجام است.

ویژگی های موتور جستجوی جدید گوگل

این روزها چت بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند چت جی پی تی (ChatGPT) سروصدای زیادی به پا کرده‌اند و مورد استقبال شدید کاربران اینترنت قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد این ابزارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی قرار است تأثیر بزرگی روی نحوه تعامل انسان با تکنولوژی داشته باشند. این تأثیر در نهایت باعث متحول شدن سازوکارهای اجتماعی و نیز ایجاد تغییرات بزرگ در کسب‌وکارهای مختلف خواهد شد.

موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل، فرسنگ‌ها با چیزی که الان می‌بینیم متفاوت خواهد بود. در حال حاضر، گوگل نتایج را در قالب ۱۰ لینک در هر صفحه نمایش می‌دهد و شما باید برای خواندن مطالب مرتبط با جستجوی خود، روی لینک موردنظرتان کلیک کنید. اما در موتور جستجوی جدید گوگل، از صدا و تصویر در نمایش نتایج استفاده خواهد شد تا به کاربران، حس تعامل با یک انسان دست دهد و تصور کار کردن با یک ماشین در آن‌ها کم‌رنگ شود. در جریان کنفرانس سالانه Google I/O که در هفته جاری برگزار خواهد شد، انتظار می‌رود تا گوگل امکان کار با یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی با اسم رمز مگی را فراهم کند.

مگی، پاسخی به بینگ جدید

چت بات‌ها و هوش مصنوعی در سال جاری میلادی توجه دنیا را به خود جلب کردند و خبر افزایش سرعت در خرید خرید سهام ChatGPT، باعث ایجاد یک رقابت میان شرکت‌های بزرگ برای بکارگیری هر چه زودتر این ابزار در محصولات خود شدند. مایکروسافت به تازگی از نسخه جدید موتور جستجوی خود یعنی بینگ پرده‌برداری کرده است. این حرکت مایکروسافت، به منزله زنگ خطر برای گوگل محسوب می‌شود تا برای عقب نماندن از قافله چت بات‌ها و موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، دست به کار شود. پس از یکپارچه سازی ChatGPT با بینگ، استفاده از این موتور جستجو با رشد ۲۵ درصدی مواجه شد.

گوگل در حال حاضر بیش از ۹۰ از سهم بازار موتورهای جستجو را در اختیار دارد و به هیچ وجه نمی‌خواهد تا جایگاهش را در میان کاربران از دست بدهد. در همین راستا به نظر می‌رسد مگی، موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل برای پاسخ به بینگ جدید طراحی شده باشد و احتمالاً به زودی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در سایر محصولات گوگل نیز مشاهده خواهیم کرد.

منبع: www.reuters.com