مایکروسافت مشکل عدم پاسخگویی منوی استارت ویندوز و مشکلات راه اندازی برنامه را تاکید کرد. مایکروسافت در حال بررسی مشکلی است که باعث می شود تسکبار و منوی استارت ویندوز پاسخگو نباشد و مشکلات لاگین Outlook و Teams را ایجاد کند.
برخی از کاربران گزارش داده اند که هنگام کلیک کردن منوی استارت را نمی توانند ببینند و نمی توانند برنامه ها را راه اندازی کنند این در حالی است که ویژگی جستجوی ویندوز خراب است. برخی دیگر از کاربران گزارش داده اند که هنگام تلاش برای ورود به به Azure Active Directory (Azure AD) به منظور فعال کردن برنامه های Office 365 با مشکلاتی مواجه شده اند.
مشکلات مشابه با این قبلا هم اتفاق افتاده است. با بررسی های انجام شده مشخص شده است که این مشکل به برنامه های جانبی مربوط می شود. زمانی که یک فرایند جانبی مانند ClickShare از APIهای آفیس در ماشینی استفاده می کند که که آفیس با استفاده از Office ClickToRun در آن مستقر شده است، و باگی در رجیستری AppvIsvSubsystem32.dll ایجاد می کند. در این صورت profapi.dll شروع به ریکاوری ACLها می کند اما بعد از خرابی دوم؛ ACLهای Application Packages را نمی نویسد و باعث ایجاد مشکلاتی در برنامه ها می شود.
در این حالت توصیه می شود که از ابزار ریکاوری FixUserShellFolderPermissions استفاده کنید. اگر بعد از اجرای این ابزار مشکل رفع نشد باید ویژگی Calendar Integration را به صورت دستی از پنجره تنظیمات ClickShare غیرفعال کنید.
در حالی که مایکروسافت هنوز این موضوع را به طور علنی تایید نکرده است، Barco گفت که تیم ویندوز ردموند در حال بررسی آن است و به مشتریان آسیب دیده توصیه می کند که برای ارائه گزارش خود با مایکروسافت تماس بگیرند.
حتما در هنگام ارسال پیغام در عنوان ذکر کنید که مشکل به عدم پاسخگویی منوی استارت یا نوار تسکبار بر می گردد و به شماره باگ 41322218 اشاره کنید.
منبع خبر: bleepingcomputer