تمام آنچه که باید در مورد پشتیبانی شبکه بدانید
پشتیبانی شبکه چیست؟ مزایای پشتیبانی شبکه چه می تواند باشد؟ چرا به پشتیبانی شبکه نیاز داریم؟ شبکه کامپیوتری مجموعه ای متشکل از دستگاه هایی است که سازمان برای اشتراک گذاری، ذخیره و پردازش اطلاعات، ارائه خدمات و انجام کار استفاده میکند. سرورها، دستگاه های ذخیره سازی، سوئیچ ها، فایروال ها، روترها، چاپگرها و سیستم های دسکتاپ را می توان در شبکه کامپیوتری پیدا کرد. همچنین ممکن است دستگاه هایی مانند گوشی های هوشمند و تبلت در این شبکه حضور داشته باشند. با این حال، شبکه امروزی شامل بسیاری از دستگاه های دیگر می شوند که ممکن است به آنها فکر نکنیم. دستگاه های فکس، دستگاه های تولید رباتیک، سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع، سیستم های روشنایی، سیستم های امنیتی و حتی چیزهایی مانند سیستم های سرگرمی، یخچال، توستر و قهوه ساز در شبکه حضور دارند.
فناوری مورد استفاده در شبکه های کامپیوتری
راه های متعددی برای اتصال به یک شبکه وجود دارد. به طور سنتی، دستگاه ها از طریق سیم مسی متصل و با هم ارتباط برقرار می کردند، اما امروزه دستگاه ها ممکن است از طریق نور از طریق کابل فیبر نوری و سیگنال های مادون قرمز، یا با سیگنال های رادیویی از طریق اکسس پوینت وایرلس، اتصالات بلوتوث و حتی ماهواره ها ارتباط برقرار کنند.!
پشتیبانی شبکه چیست؟
در یک مفهوم گسترده، پشتیبانی شبکه با هر چیزی که شبکه کامپیوتری سازمان شما را فعال و بهروز نگه میدارد، ارتباط دارد. این اطمینان می دهد که دستگاه های شما سالم هستند و سخت افزار، نرم افزار و دستگاه های شخصی شما کار می کنند.
پشتیبان شبکه به شما اطمینان می دهد که ترافیک وجود ندارد و پهنای باند به اندازه کافی گسترده است که همه دستگاه ها از سرعت مناسبی برخوردار باشند. پشتیبانی شبکه همچنین به معنای حمایت از افرادی است که از تجهیزات استفاده می کنند. این بخش آخر مهمترین بخش پشتیبانی شبکه است. به طور خاص، پشتیبانی شبکه شامل همه چیز از تعمیر و نگهداری منظم، آزمایش و عیب یابی مشکلات تا طراحی و توسعه ویژگی های جدید برای افزایش عملکرد و بهره وری است.
متخصصان پشتیبانی شبکه کامپیوتری که به آنها متخصص پشتیبانی فنی نیز گفته می شود ، افرادی هستند که این وظایف را انجام می دهند. آنها مشکلات شبکه کامپیوتری را تجزیه و تحلیل، عیبیابی و ارزیابی میکنند و نقش مهمی در نگهداری معمول شبکههای سازمان خود دارند. انجام کارهایی مانند انجام پشتیبانگیری از فایلها و بهروزرسانیهای سیستم به عهده پشتیبان شبکه است.
عامل انسانی در پشتیبانی شبکه های کامپیوتری
کاربر نهایی یک اصطلاح مفید برای متخصصان پشتیبانی شبکه است. اعتماد در یک شبکه کامپیوتری به دلیل طیف گسترده ای از مواردی است که ممکن است به صورت روزانه اشتباه پیش برود، اهمیت بیشتری دارد. از بسیاری جهات، فناوری اطلاعات مانند پزشکی است (با این استثنا که ارزش انسان بی نهایت بیشتر از کامپیوتر است). ما چیزهایی زیادی در مورد بدن انسان و علم می دانیم اما چیزهای زیادی وجود دارد که نمی دانیم. خیلی چیزها غیر قابل پیش بینی است. سیستم های ارگانیک زیادی وجود دارد و شکاف بزرگی از دانش در مورد نحوه تعامل سیستم ها وجود دارد.
در دنیای کامپیوتر هم همینطور است. در صنعت فناوری اطلاعات، اصطلاحی وحود دارد که ما از آن استفاده می کنیم. In The Wild هنگامی که یک سیستم کامپیوتری یا برنامه ای ایجاد می شود، تحت شرایط مختلفی آزمایش می شود؛ اما در هر شرایطی نمی توان آن را تست کرد. هنگامی که این سیستم یا برنامه در نهایت برای عموم منتشر می شود که In The Wild است. ما نمی توانیم هر چیزی را که در تماس این سیستم یا برنامه کامپیوتری با سیستم های دیگر اتفاق می افتد را پیش بینی کنیم، یا برنامه هایی که هرگز با آنها آزمایش نشده است. این به تنهایی میزان زیادی از عدم دقت و آزمایش در عیب یابی را معرفی می کند. برای موفقیت، کارشناس پشتیبانی شبکه باید محقق خوبی باشد و بر قواعد اساسی منطق تکیه کند.
در نهایت، پشتیبانی شبکه همه چیز در مورد خدمت به مردم است. هدف واقعی کارشناس فناوری اطلاعات خدمت به مردم است. مسئولیت پشتیبان شبکه کمک به افراد برای تسلط بر تجهیزات فنی آنهاست.
پشتیبانی شبکه با کیفیت بالا
بهترین راه برای یک کارشناس فناوری اطلاعات برای ارائه پشتیبانی در سطح فردی است. در هنر توسعه و ارتباطات شایگان ، وظیفه ما این است که شرح دقیقی از مشکل به دست آوریم، با دقت به صحبت های فرد گوش دهیم، آنچه را که می گوید جدی بگیریم و از او بخواهیم تا آنجا که ممکن است آن را با دقت توصیف کند، و سپس مشاهده کنیم که چه اتفاقی می افتد. گاهی اوقات مردم جزئیات مهم را حذف می کنند – شاید آنها ممکن است خجالت بکشند، یا به این دلیل که نمی دانند که مهم است، یا حتی به این دلیل که متوجه آن نشده اند. ما باید به همه چیز در محیط اطرافمان توجه کنیم، نه فقط به آنچه روی صفحه نمایش مقابلمان است. ما مشکل را مشاهده می کنیم، تمام جزئیات را جمع آوری می کنیم و سپس در مورد مشکل و راه حل تحقیق می کنیم.
در سطح سازمانی، پشتیبانی شبکه ایده آل به تمام جنبه های خدمات توجه خواهد کرد. زمانی که اتفاقی می افتد سریع واکنش نشان دهید، اما در وهله اول با جلوگیری از مشکلات پیشگیرانه عمل کنید. اینجاست که پایش شبکه وارد میشود. انگشت شما را روی نبض یا شریان حیات سازمان نگه میدارد – از ازدحام ترافیک جلوگیری میکند، مطمئن میشوید سیستمها با سرعت کامل کار میکنند، فضای ذخیرهسازی پر نیست، و پچ ها و بهروزرسانیها روی آن اعمال میشوند. به صورت منظم در صنعت امروز، نظارت بر شبکه به همان اندازه مهم است که ما انجام می دهیم.
امنیت شبکه کامپیوتری
از زمانی که کامپیوترها برای اولین بار وجود داشته اند، امنیت شبکه مهم بوده است، اما اهمیت امنیت در دهه گذشته به طور تصاعدی افزایش یافته است. امروز هنر توسعه و ارتباطات شایگان امنیت را به عنوان محرک شماره 1 در هنگام برنامه ریزی و نگهداری شبکه می داند. داده ها را می توان با درایوهای USB، سی دی و گوشی های هوشمند به سرقت برد. میتوان آن را از طریق ایمیل، اتصالات اینترنتی، اسنیفرهای بیسیم ارسال کرد – در واقع، اخیراً کشف شده است که میتوان اطلاعات را از صفحههایی که نمیبینید، رمزگشایی کرد (فقط بر اساس صداهایی که تولید می شود).
اگرچه مهم است که از خروج داده های ارزشمند خود از سازمان جلوگیری کنید، همچنین مهم است که از شبکه خود محافظت کنید تا چیزی وارد نشود. فایروال ها مهم هستند، اما کافی نیستند. آنها فقط ترافیکی را که شما به آنها می گویید متوقف کنند را متوقف می کنند. باج افزارها می توانند بدون اطلاع شما وارد شبکه شما شوند، فقط با کلیک روی یک لینک. امنیت یک جنگ سرد است. مدام در حال پیشرفت و تشدید است. هر بار که به یک اقدام جدید می پردازید، مهاجمان سعی در شکست آن دارند. هرچه تجهیزات و برنامه های شما قدیمی تر باشند، مدت زمان بیشتری در معرض دید عموم قرار می گیرند. هر روز که می گذرد به مهاجم زمان بیشتری می دهد تا ویژگی های نوع سخت افزار و نرم افزار مورد استفاده خود را مطالعه کند و نقاط ضعف آن را بیابد. به همین دلیل است که ارتقاء سخت افزار و نرم افزار قدیمی به طور منظم بسیار مهم است. به همین دلیل، هنر توسعه و ارتباطات شایگان رویکردی تهاجمی برای امنیت شبکه اتخاذ می کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پشتیبانی شبکه، با متخصصان و کارشناسان هنر توسعه و ارتباطات شایگان در ارتباط باشید.
مزایای پشتیبانی شبکه چیست؟
در ادامه ما به توضیح مهمترین مزایای پشتیبانی شبکه خواهیم پرداخت:
دریافت یک سیستم استاندارد
یکی از بزرگترین مزایای کار با تیم پشتیبانی شبکه این است که می توانید یک سیستم استاندارد برای شرکت خود راه اندازی کنید. وقتی برنامه نصب شبکه را به تنهایی طراحی می کنید یا – بدتر از آن – به کارکنان خود اجازه می دهید سیستم های خود را راه اندازی کنند، هزار نسخه مختلف از یک سیستم را دریافت می کنید.
این امر اجرای راه حل های جدید بدون طراحی مجدد سیستم همه را تقریبا غیرممکن می کند. و برقراری ارتباط موثر در سیستم های غیر استاندارد بسیار دشوار است.
یک تیم پشتیبانی شبکه استانداردهای طلایی صنعت کامپیوتر را میداند و میتواند به شما در راهاندازی سیستمی که با این استانداردها مطابقت دارد کمک کند.
تیم شما میتواند بهتر ارتباط برقرار کند زیرا همه آنها روی نسخههای یکسان یک سیستم کار میکنند. و از هرگونه تنظیمات غیرمعمولی که میتواند منجر به خرابی یا خرابی شبکه بیشتر شود، اجتناب خواهید کرد.
امنیت خود را بهبود بخشید
امنیت سایبری یک موضوع فوق العاده مهم برای هر کسب و کاری است که در دنیای مدرن فعالیت می کند. همه چیز از استخدام و حقوق و دستمزد گرفته تا توسعه محصول و بازاریابی از طریق سیستم اتفاق می افتد. ایمن نگه داشتن شبکه شما می تواند برای حفظ شما در صدر صنعت خود بسیار مهم باشد.
متأسفانه، به همان سرعتی که توسعه دهندگان در حال ارائه اقدامات امنیتی جدید هستند، هکرها نیز راههای جدیدی برای فرار از آنها ارائه میکنند. تیم پشتیبانی شبکه شما در مورد جدیدترین و بهترین های امنیت سایبری به روز خواهد بود. این می تواند به شما کمک کند از حملات سایبری پرهزینه جلوگیری کنید و اطلاعات خود را ایمن نگه دارید.
راه اندازی کامپیوتر را کنترل کنید
هنگامی که یک کارمند جدید را استخدام می کنید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که آنها را با یک سیستم کامپیوتری راه اندازی کنید.
آنها علاوه بر دسترسی به حساب کاربری به تمام مناطق مرتبط شبکه شما به تنظیمات سخت افزار فیزیکی – مانیتور، چاپگر و غیره نیاز دارند. اما آیا واقعاً میخواهید از یکی از کارمندان دیگر خود بخواهید که برای راهاندازی این سیستم از کار خود بگذرد؟
به صورت محلی، پیدا کردن یک شرکت محلی میتواند راهاندازی سیستم را برای شما راحت تر کند، زیرا آنها در نزدیکی شما هستند و از کاهش هزینههای بهرهوری و زمان سفر جلوگیری میکنند.
آنها می توانند مطمئن شوند که سیستم جدید مطابق با استانداردهایی است که شرکت شما به آن پایبند است و به اعضای تیم جدید شما اجازه دسترسی به تمام برنامه ها و اطلاعات مناسب را می دهند. آنها حتی می توانند چاپگرها را به هم متصل کنند و همه چیز را آماده کنند تا کارمند جدید تان به راحتی وظیفه خود را تقبل کند.
بهبود بهره وری
شاید تعجب کنید که بدانید کار با یک تیم پشتیبانی شبکه در واقع می تواند به بهبود بهره وری کلی شرکت شما کمک کند.
تیم شما دیگر مجبور نخواهد بود وقت خود را برای رسیدگی به مشکلات شبکه شما اختصاص دهد. آنها می توانند روی انجام کارهایی که بخاطرش آنها را استخدام کرده اید و راضی نگه داشتن مشتریان تمرکز کنند.
اما تیم پشتیبانی شبکه شما همچنین می تواند راه هایی را برای کارآمدتر کردن سیستم شما پیشنهاد کند.
آنها ممکن است بتوانند شبکهای را پیکربندی کنند که سریعتر حرکت کند یا با سیستمی که شما در حال اجرا هستید تعامل بیشتری داشته باشد. یا ممکن است بتوانند راه حل هایی بیابند که کارایی بیشتری با دردسر کمتر را ارائه دهند.
عیب یابی مشکلات روزانه یکی از مزایای پشتیبانی شبکه
مهم نیست که چقدر سیستم قوی می سازید، هر از گاهی مشکلاتی پیش می آید. اگر اقدامات احتیاطی مناسب را در نظر بگیرید، باید بتوانید از اکثر بلایای بزرگ شبکه جلوگیری کنید.
اما هرازگاهی، یکی از اعضای تیم در اتصال به برنامه مورد نیاز خود با مشکل مواجه می شود یا چاپگر شما در حالت فریز قرار می گیرد.
یک تیم پشتیبانی IT محلی می تواند به عیب یابی این مشکلات کمک کند تا تیم شما سریعتر راه اندازی شود و کار کند. آنها تخصص لازم برای تشخیص مشکلات رایج را دارند و می دانند چگونه آنها را حل کنند. و از آنجایی که پشتیبانی شبکه نقش اصلی آنها است، آنها می توانند مشکل را حل کنند در حالی که سایر اعضای تیم شما بر جنبه های دیگر کار خود تمرکز می کنند.
حل مشکلات بزرگتر شبکه
علاوه بر مشکلات کوچک روزانه، شرکت شما همچنین ممکن است متوجه شود که راه اندازی شبکه دارای مشکلات ساختاری بزرگ تری است. ممکن است از تنظیمات خود پیشی بگیرید، یا ممکن است فناوری جدیدی به بازار بیاید که می تواند عملیات روزانه شما را متحول کند.
بدون توجه به دلیل، ممکن است متوجه شوید که با مشکلات شبکه بزرگتر که بسیار پیچیده تر از چاپگری است که متصل نمی شود، کنار بیایید.
تیم خدمات فناوری اطلاعات شما میتواند شما را راهنمایی کند و به شما کمک کند راهحلی را پیدا کنید که برای شما کارآمدتر باشد.
اگر تصمیم دارید که سیستم خود را به سیستم جدید ارتقا دهید، آنها می توانند در طول این فرایند به شما مشاوره دهند و سیستمی را متناسب با نیازهای شما طراحی کنند. و اگر شما نیاز به ایجاد تغییرات در سیستم فعلی خود دارید، آنها می توانند تغییراتی را با کمترین اختلال برای تیم شما اجرا کنند.
کاهش زمان توقف یکی از مزایای پشتیبانی شبکه
همه ما می دانیم که وقتی شبکه از کار می افتد یا به کندی کار می کند چقدر می تواند ناامید کننده باشد، اما آیا می دانستید که این امر می تواند برای شرکت شما نیز هزینه زیادی داشته باشد؟
فرض کنید هر یک از کارمندان شما یک ساعت در هفته را صرف مبارزه با مشکلات شبکه می کنند با این کار آنها تمرکز خود را از دست می دهند. اگر فقط ده کارمند دارید که هر کدام در سال درآمدی معینی دارند، می توانید سالیانه مبلغ بالایی را از دست دهید.
داشتن یک تیم پشتیبانی شبکه خوب می تواند به شما کمک کند تا این هزینه ها را کاهش دهید و شبکه خود را به طور مداوم به کار گیرید. آنها علاوه بر حل سریع مشکلات در صورت بروز، می توانند به شناسایی مشکلاتی که هر روز اعضای تیم شما را از کار می اندازد کمک کنند. آنها می توانند به این موارد بپردازند و کارها را به آرامی و بدون مشکل پیش ببرند.
هزینه های عملیاتی کمتر یکی از مزایای پشتیبانی شبکه
شاید تعجب کنید که استخدام یک شرکت پشتیبانی فنی برون سپاری واقعاً می تواند به صرفه جویی در هزینه شرکت شما کمک کند. درست است که شما باید برای این خدمات هزینه کنید، اما هزینه های نسبی همچنان در پایان روز شما را در معرض خطر قرار می دهد.
آپدیت ماندن یکی از مزایای پشتیبانی شبکه
به روز نگه داشتن شبکه شما بسیار مهم است. حفظ یک شبکه به روز می تواند همه چیز را از امنیت گرفته تا کارایی شما بهبود بخشد. اما تلاش برای همگام شدن با آخرین پیشرفتها در شبکههای کامپیوتری میتواند زمانبر باشد.
با این حال، تیم پشتیبانی فنی شما میتواند زمان مورد نیاز را برای اطلاع از دنیای فناوری که دائماً در حال تغییر است، اختصاص دهد. آنها می توانند در صورت به وجود آمدن فرصت های جدید به شما اطلاع دهند و برای اجرای آنها در محل کارتان برنامه ریزی کنند. آنها همچنین میتوانند راهحلهایی که برای شرکت شما کار نمیکنند را فیلتر کنند، بنابراین میتوانید روی مدیریت کسبوکارتان تمرکز کنید، چون می دانید شبکهتان در دستان کارشناسان متخصص است.
نیازهای سخت افزاری خود را برطرف کنید
آیا تا به حال سعی کرده اید یک کامپیوتر شخصی بخرید و در ده دقیقه اول در حین مطالعه بررسی ها سردرگم شوید؟ دانستن اینکه به چه سخت افزاری نیاز دارید می تواند فرایند پیچیده ای باشد حتی زمانی که فقط یک کامپیوتر می خرید. چگونه متوجه می شوید که به یک هاب تکرار کننده در مقابل مبدل پروتکل نیاز دارید؟
یک شرکت پشتیبانی IT خوب می تواند به شما کمک کند تا تمام سخت افزارهای مورد نیاز برای اجرای یک سیستم قابل اعتماد را به دست آورید. آنها میدانند به کدام مؤلفهها نیاز دارید، بهترین گزینهها برای هر مؤلفه چیست و چگونه همه آنها را به درستی پیکربندی کنند.
آنها همچنین می توانند به شما توصیه کنند که چه زمانی قطعات مختلف سخت افزار نیاز به ارتقاء دارند و به شما کمک می کنند تا آن را به گونه ای مدیریت کنید که برای بودجه شما مناسب باشد.
هزینه پشتیبانی شبکه
بنابراین، دریافت یک تیم پشتیبانی شبکه که بتواند همه این مزایای فوق العاده را برای شما فراهم کند، چقدر هزینه دارد؟ هزینه های پشتیبانی شبکه شما بسته به اینکه شرکت شما در کجا مستقر است، میزان پشتیبانی مورد نیاز شما چقدر است و سایر عوامل متفاوت خواهد بود. اما برخی محدودههای قیمت کلی وجود دارد که میتواند به شما یک تقریب کلی از هزینه ای که باید بپردازید را بدهد. معمولا پشتیبانی کامل شبکه هزینه بالاتری دارد.
مزایای پشتیبانی شبکه برون سپاری را کشف کنید
دریافت پشتیبانی شبکه برای شرکت شما می تواند یکی از بهترین راه ها برای بهبود بهره وری و صرفه جویی در زمان و هزینه از دست رفته شما باشد.
یک تیم پشتیبانی شبکه برون سپاری می تواند به شما کمک کند تا بهترین راه حل ها را برای شرکت خود بیابید و سیستم های خود را به روز نگه دارید. آنها می توانند مشکلات شبکه را در صورت بروز برطرف کنند، عملکرد کلی شبکه شما را بهبود بخشند و در هزینه های خرابی شما صرفه جویی زیادی کنند.
منابع: river-run و bestructured