,

جامع ترین راهنمای خرید گوشی VoIP 

جامع ترین راهنمای خرید گوشی VoIP 

 در جامع ترین راهنمای خرید گوشی VoIP ما تمام فاکتورهای مهمی که باید هنگام خرید آی پی فون باید در نظر داشته باشید را توضیح خواهیم داد. تلفن VoIP یا IP Phone یک عنصر اساسی در ارتباطات تجاری است. امکانات تلفن را با بهبود کیفیت صدا، مدیریت متمرکز مبتنی بر شبکه، ادغام چند دستگاه و بسیاری از ویژگی‌ های احتمالی دیگر گسترش می‌ دهد.

خرید تلفن VoIP سرمایه گذاری در موفقیت کسب و کار و سبک کاری شما است. این می تواند رضایت کارکنان و مشتریان را بهبود بخشد و در عین حال بهره وری را افزایش دهد. در این راهنمای خرید، ما هر آنچه را که هنگام خرید تلفن های VoIP باید بدانید را به زبانی واضح و غیر فنی پوشش می دهیم.

تلفن VoIP چیست؟

تلفن VoIP تلفنی است که تماس ها را از طریق فناوری شبکه منتقل می کند. یک تلفن VoIP به جای اتصال مستقیم به شبکه تلفن سنتی، از طریق سیستم تلفن VoIP اجرا می شود. تلفن VoIP به عنوان تلفن IP هم شناخته می شود: دو نام برای یک دسنگاه. تلفن های VoIP را از تمام تولید کنندگان پیشرو و قابل اعتماد می توانید تهیه کنید.

مهم ترین چیز هایی که در مورد گوشی های VoIP باید بدانید

یک تلفن VoIP باید به یک سیستم تلفنی VoIP متصل باشد تا کار کند.

شما نمی توانید فقط یک تلفن VoIP را به یک جک تلفن یا به پورت شبکه وصل کنید و انتظار داشته باشید که کار کند. با خدمات تلفن ثابت مسکونی کار نخواهد کرد. بدون اینکه با سیستم تلفن VoIP پیکربندی شود، به سادگی به اینترنت متصل نمی شود. یک تلفن VoIP باید به یک سیستم تلفنی VoIP متصل باشد.

و این ما را به این سو هدایت می کند:

اولین سوالاتی که هنگام خرید تلفن VoIP باید بپرسید

من قصد دارم این تلفن VoIP را به چه سیستم تلفن VoIP وصل کنم؟

این اولین سوالی است که باید هنگام خرید تلفن VoIP بپرسید. گوشی شما باید با سیستم تلفن شما سازگار باشد.

دو نوع اساسی از سیستم تلفن VoIP وجود دارد: on premise و cloud. یک سیستم تلفن VoIP پیش فرض یا on premiseمتعلق به شرکت شما است، مانند IP PBX ساخته شده توسط Grandstream یا Yeastar. سیستم تلفن VoIP ابری سرویس اشتراکی است که کنترل تلفن تجاری مانند Microsoft Teams، Zoom، Nextiva، RingCentral، OnSIP، 8×8، GoTo یا Google Voice توسط Google Workspace را فراهم می‌کند.

VoIP چیست؟

VoIP مخفف Voice Over Internet Protocol است. در اصل، VoIP مجموعه ‌ای از زبان‌ های کامپیوتری، نرم‌افزار و سخت‌افزار برای ارتباطات از طریق فناوری شبکه است، نه سیستم تلفن سنتی. VoIP عملکرد صوتی کلاس تجاری، مدیریت متمرکز، ویژگی‌ های پیشرفته، امنیت حرفه‌ای، یکپارچه‌سازی برای مکان ‌های مختلف و بین دستگاه‌ ها و موارد دیگر را ارائه می‌ دهد.

تلفن SIP چیست؟

محبوب ترین نسخه تلفن VoIP یک تلفن SIP است. در واقع، تلفن های SIP در حال حاضر استاندارد واقعی در نظر گرفته می شوند.

تلفن SIP یک تلفن VoIP است که پروتکل ارتباطی SIP را اجرا می کند. SIP مخفف Session Initiation Protocol است. SIP یک استاندارد عمومی است، به این معنی که هیچ شرکتی مالک آن نیست. از آنجایی که عمومی است، تلفن های SIP در سراسر سیستم های تلفن SIP قابل همکاری و اجرا هستند. با این حال، همه ویژگی‌ ها در همه پلتفرم‌ ها در دسترس نیستند، زیرا شرکت‌ ها بر روی رده SIP ساخته می‌ شوند، در این صورت باید به دنبال سیستم تلفنی باشید که سازگاری کامل را ارائه می‌ دهد.

آیا تیم مایکروسافت از تلفن های VoIP پشتیبانی می کند؟

Microsoft Teams یک سرویس ارتباطی یکپارچه محبوب است که بخشی از Microsoft 365 است. Teams که از چت در محل کار ساخته شده است، اکنون انواع مختلفی از ارتباطات از جمله کنفرانس ویدئویی و تلفن VoIP را شامل می شود. با این حال، در حالی که Teams از تلفن VoIP پشتیبانی می کند، مایکروسافت برای سازگاری تلفن VoIP با Teams الزامات خاصی دارد که شامل بخش اختصاصی Teams برای راه اندازی سرویس و ادغام کامل با تقویم مایکروسافت، مخاطبین، سابقه تماس و غیره است.

اگر می‌ خواهید از یک تلفن VoIP با تیم‌ های مایکروسافت استفاده کنید، یک تلفن VoIP دارای گواهی مایکروسافت  مناسب سرویس Microsoft teams خریداری کنید.

آیا می توانم از تلفن VoIP در خانه استفاده کنم؟

پاسخ کوتاه سوال بله است، اما تلفن باید به یک سیستم تلفن VoIP متصل شود که از آن تلفن VoIP خاص پشتیبانی می کند. شما نمی توانید به آن به جک تلفن یا اینترنت خود وصل شوید و انتظار داشته باشید که دقیقاً همینطور کار کند.

چه کسانی از گوشی های VoIP استفاده می کنند؟ آنها از چه نوع آی پی فون هایی استفاده می کنند؟

تلفن های VoIP بسیار متنوع هستند و گزینه هایی برای هر کاربر دارند. ما برخی از رایج‌ترین موارد استفاده را پوشش می‌ دهیم و توضیح می‌ دهیم که کدام نوع تلفن VoIP برای آنها مناسب است و چه ویژگی‌ هایی را باید هنگام خرید جستجو کنید:

  • تلفن های VoIP برای مدیران
  • تلفن های VoIP برای پذیرش
  • تلفن های VoIP امور روزمره
  • تلفن های VoIP برای تماس های گروهی
  • تلفن های VoIP برای کال سنتر ها
  • تلفن های VoIP برای فضا های عادی
  • تلفن های VoIP برای کارکنان کار خانگی
  • تلفن های VoIP برای کارمندان در حال حرکت
  • تلفن های VoIP برای کارمندان از راه دور
  • تلفن های VoIP برای بیمارستان ها
  • اینترکام VoIP، پیجینگ VoIP
تلفن های VoIP برای مدیران

مدیران به عملکرد عالی نیاز دارند: بهترین صدا در کلاس، نمایشگر های رنگی بزرگ، مجموعه ویژگی های دقیق و خطوط متعدد. یک تلفن VoIP اجرایی باید میز C-Level را هم با سبک و هم از نظر ماهیت زیبا کند. اگر مدیری هستید که همیشه با تلفن صحبت می‌ کنید، مطمئن شوید که از ماژول‌ های توسعه برای کلید های اضافی پشتیبانی می‌ کند. یک بلندگوی درجه یک با کاهش نویز عالی بسیار عالی می شود.

تلفن های VoIP برای پذیرش

معمولاً کارمندانی که بیشترین تماس تلفنی را دارند، مسئول پذیرش هستند. مهمتر از همه، آنها همچنین خط مقدم کسب و کار شما هستند. به همین دلیل، آنها به تلفن هایی نیاز دارند که از کیفیت صدای HD پشتیبانی می کنند. هنگام خرید تلفن VoIP مسئول پذیرش، مطمئن شوید که تلفن از چند خط پشتیبانی می کند تا مطمئن شوید که آنها می توانند کار خود را به طور موثر انجام دهند. اگر مسئول پذیرش برای شماره‌ های شماره‌گیری سریع خارجی، برنامه‌ های داخلی، نگه داشتن تماس و سایر برنامه‌ های معمول به کلید های اضافی نیاز دارد، مطمئن شوید که تلفن از ماژول‌ های توسعه پشتیبانی می‌ کند.

راهنمای خرید گوشی VoIP : تلفن های VoIP روزمره

یک تلفن VoIP روزمره برای یک کارمند عادی: این احتمالاً رایج ترین مورد استفاده برای تلفن های VoIP است. تلفن های VoIP میان رده باید تعدادی از چیز ها را بررسی کنند. آنها باید یک رابط کاربری آشنا ارائه دهند، خواه این صفحه کلید فیزیکی باشد یا صفحه لمسی. کیفیت صدای HD ضروری است، زیرا درک مطلب را افزایش می دهد و تجربه حرفه ای را هم برای گوینده و هم برای شنونده ارائه می دهد. آنها باید عملکرد و مقرون به صرفه بودن را متعادل کنند.

تلفن های VoIP برای تماس های گروهی

دو راه برای فکر کردن به تماس های گروهی وجود دارد. می‌ توانید در جایی که خودتان با افراد دیگر صحبت می‌ کنید، یک تماس گروهی داشته باشید، در این صورت باید مطمئن شوید که تلفن شما به اندازه کافی از کاربران کنفرانس محلی پشتیبانی می‌ کند. متناوباً، تماس‌ های گروهی دارید که در یک لاین تماس با افراد دیگر هستید، در این صورت یک تلفن کنفرانس می‌ خواهید. برای هر دو مورد، از آنجایی که افراد بیشتری در تماس هستند، که برابر با ایجاد نویز احتمالی بیشتر است، باید مطمئن شوید که تماس گروهی تلفن VoIP شما کاهش نویز عالی دارد.

تلفن های VoIP برای کال سنتر ها

وقتی به یک کال سنتر فکر می‌ کنید، به ردیف‌ هایی از میز ها یا اتاقک‌ هایی فکر می‌ کنید که اپراتورها مشغول به تلفن هستند. یک تلفن VoIP مال سنتر نیازی ندارد که سطح بالایی داشته باشد یا دارای ویژگی باشد: باید قابل اعتماد و بادوام باشد. مدیریت متمرکز ارائه شده توسط VoIP، فعال کردن ویژگی هایی مانند نظارت یا ضبط تماس ها، ورود مدیر، تغییر کاربران بین شیفت کاری و غیره را ساده کند. یکی از اجزای ضروری برای مرکز تماس یک هدست است که مکالمات خصوصی و کاهش صدای محیط را تضمین می کند.

راهنمای خرید گوشی VoIP : تلفن های ویپ برای فضا های معمولی

فضا های معمولی مانند لابی ها نیز ممکن است به تلفن نیاز داشته باشند. حتی تلفن مغازه یا تلفن فروشگاه مواد غذایی را می توان یک تلفن VoIP معمول در نظر گرفت. وقتی یک تلفن VoIP برای یک فضای عمومی دارید، یک نگرانی عمده دارید: امنیت. تلفن های VoIP معمولا دارای دو پورت اترنت هستند. با این حال، برخی از آنها فقط یک پورت دارند و این تلفن های VoIP تک پورت برای فضا های معمولی بسیار مفید هستند. یک پورت اترنت باز یک دعوت از یک هکر است. اگر از تلفن دو پورت استفاده می کنید، می توانید پورت دوم را از طریق پورتال مدیریت غیرفعال کنید. همچنین، احتمالاً می خواهید مطمئن شوید که تلفن قابل نصب روی دیوار است. سازندگان براکت‌ های نصب دیواری را ارائه می‌ کنند که به‌طور خاص برای مدل‌ های خاص طراحی شده‌اند. در مورد خود تلفن، تلفن های معمولی، ساده و بادوام هستند.

تلفن های VoIP برای کارکنان از خانه (هوم آفیس)

تعداد افرادی که از خانه کار می کنند به سرعت در حال افزایش است. تلفن VoIP  بسیار مفید است و به شما یک دستگاه حرفه ای اختصاص داده شده برای کار می دهد. یکی از ویژگی‌ هایی که بسیاری از کارمندان ادارات خانگی از آن استقبال می‌ کنند، اتصال Wi-Fi است. تلفن VoIP که از Wi-Fi پشتیبانی می کند، نیاز به اجرای کابل اترنت در خانه شما را از بین می برد. بسیاری از کارمندان خانگی در حال حاضر از تلفن های نرم افزاری به جای تلفن های فیزیکی استفاده می کنند.

تلفن های VoIP برای کارمندان سیار و در حال حرکت

کارمندان سیار یک مورد خاص هستند. به عنوان یک کارگر سیار، شما در حال حرکت خواهید بود، بنابراین از تلفن فیزیکی VoIP استفاده نخواهید کرد. در عوض، احتمالاً از یک تلفن نرم افزاری با تلفن هوشمند یا لپ تاپ استفاده خواهید کرد. از آنجایی که این دستگاه‌ ها عملکرد صوتی پایین‌تری دارند، هدست یا بلندگوی قابل حمل ضروری است. اگر در یک مکان عمومی کار می کنید، یک هدست مخصوصا برای حفظ حریم خصوصی ضروری است. برای استفاده از هدست یا بلندگو با لپ تاپ خود، به یکی از آنها با اتصال USB نیاز دارید. مطمئن شوید که اتصال USB مناسب را دریافت می کنید: USB-A (USB استاندارد) یا USB-C. برای استفاده از یک گوشی هوشمند، احتمالاً به اتصال بلوتوث نیاز دارید. اگر می خواهید از هدست بلوتوث یا بلندگو با لپ تاپ استفاده کنید، احتمالاً به یک دانگل USB نیاز خواهید داشت.

راهنمای خرید گوشی VoIP : تلفن های ویپ برای کارمندان از راه دور

یکی از مزیت های اصلی VoIP در مقایسه با تلفن سنتی این است که می توانید کارکنان از راه دور را در همان سیستم تلفن VoIP ادغام کنید، گویی در همان دفتر هستند. این همچنین در مورد مشاغل دارای پردیس، تیم های تقسیم شده، مکان های شرکتی متعدد و غیره صدق می کند. کارمندان از راه دور نیاز های مشابهی با کارکنان اداری خانگی یا کارمندان سیار دارند.

تلفن های VoIP برای بیمارستان ها

بیمارستان ها و موسسات مراقبت های بهداشتی می توانند الزامات خاصی داشته باشند که نوع تلفنی را که می توانند انتخاب کنند، محدود می کند. تلفن های VoIP بیمارستانی ممکن است نیاز به تمیز کردن آسان داشته باشند، به این معنی که انتخاب های طراحی خاصی برای اطمینان از اینکه دستگاه می تواند در برابر آب و پاک کننده ها مقاومت کند. ویژگی های متنوع دیگری وجود دارد که می تواند گوشی را برای محیط های مراقبت های بهداشتی مناسب کند. به عنوان مثال، سری تلفن‌ های VoIP بی‌ سیم Poly Rove دارای فناوری Microban برای مبارزه با باکتری‌ ها در تمام طول روز است. به دلیل ماهیت فعال محل کار، تلفن های VoIP مراقبت های بهداشتی اغلب بی سیم هستند.

اینترکام VoIP، پیجینگ VoIP

ما فقط می خواستیم به طور خلاصه به این موضوع بپردازیم. VoIP بسیار فراتر از تلفن است. شما همچنین می توانید اینترکام VoIP، تلفن های ورودی در، تلفن های اضطراری، بلندگو های PA، سیستم های پیجینگ و غیره داشته باشید. استفاده از VoIP برای این راه حل ها به معنای مدیریت متمرکز دستگاه، بهبود کیفیت صدا، زیرساخت کارآمد و موارد دیگر است.

راهنمای خرید گوشی VoIP : ویژگی هایی که باید در نظر بگیرید

تلفن های VoIP از ویژگی های بسیار بیشتری نسبت به تلفن های سنتی پشتیبانی می کنند. ما برخی از ویژگی‌ های اصلی را که می‌ توانید در تلفن VoIP پیدا کنید، پوشش می‌ دهیم. بسیاری از این ویژگی ها استاندارد هستند. با این حال، برخی ممکن است در هر تلفن در دسترس نباشند و برخی برای در دسترس بودن به سیستم تلفن وابسته هستند.

  • صدای HD
  • باند باریک، پهن باند، فول باند
  • کاهش نویز پس زمینه
  • بلندگو
  • گوشی یا هندست سازگار با سمعک (HAC)
  • بلوتوث
  • وای فای
  • Presence
  • اندروید
  • صفحه نمایش لمسی
  • نمایش رنگی
  • کلید های نرم افزاری، کلید های BLF، کلید های لاین، کلید های شماره گیری سریع، کلید های ویژه
  • Voicemail
  • شماره تماس گیرنده caller id
  • انتقال تماس، هولد تماس، فروارد تماس
  • تاریخچه تماس
  • فهرست تماس، دایرکتوری
  • PoE
  • اترنت گیگابیت
  • به روز رسانی سیستم عامل
  • سیستم های مدیریت دستگاه
راهنمای خرید گوشی VoIP : صدای HD

یکی از ویژگی های اصلی که تلفن VoIP را از تلفن های سنتی متمایز می کند، صدای HD است. منظور سازندگان از صدای HD، این است که گوشی می‌ تواند باند بزرگ‌تری از طیف صوتی را نسبت به تلفن‌ های سنتی ضبط و پخش کند. صدا ها کامل تر و طبیعی تر به نظر می رسند که طیف بیشتری را پوشش می دهد. مطالعات نشان داده اند که صدای بهتر می تواند درک مطلب را بهبود بخشد. بسیاری از تولیدکنندگان نسخه‌های صوتی HD خود را علامت‌گذاری کرده‌اند: برای مثال، اکثر تلفن‌ های VoIP Yealink دارای Optima HD هستند.

توجه داشته باشید که همه تلفن های VoIP از صدای HD پشتیبانی نمی کنند. پشتیبانی همچنین می‌ تواند به تنظیمات سیستم تلفن VoIP، تعداد افراد در تماس همزمان و قدرت اتصال اینترنت شما بستگی داشته باشد. همچنین عوامل دیگری مانند کدک صوتی مورد استفاده وجود دارد.

  • بیشتر بخوانید: آیا VoIP امن است؟ راهنمای نهایی امنیت VoIP و رمزگذاری تماس
کاهش نویز پس زمینه

تلفن های VoIP در مقایسه با تلفن های سنتی کاهش نویز قابل توجهی را بهبود می بخشند. به عنوان مثال، Poly NoiseBlockAI را ارائه می دهد که تشخیص می دهد شما در حال صحبت هستید یا نه و به طور فعال گوشی را بی صدا و قطع می کند. این کار صدای به هم زدن کاغذ ها، سرفه ها و غیره را در زمانی که صحبت نمی کنید کاهش می دهد و منجر به تماس بسیار واضح تری می شود. کاهش نویز برای کسب و کار، به ویژه برای تلفن های اداری باز، تلفن های اداری خانگی و تلفن های کنفرانس بسیار مهم است.

بلندگو

تقریباً هر تلفن VoIP دارای یک بلندگوی full duplex است که می‌ توانید برای ارتباطات هندزفری یا تماس‌ های گروهی از آن استفاده کنید. مشکل بزرگ بلندگو ها نویز پس زمینه است. بسیاری از تلفن‌ ها کاهش نویز پس‌زمینه بهبود یافته‌ای را ارائه می‌ کنند که آنچه را که با تلفن‌ های VoIP امکان‌پذیر است را به نمایش می‌ گذارد. به عنوان مثال، تلفن های VoIP Poly کاهش نویز استثنایی را ارائه می دهند که قبل از VoIP امکان پذیر نیست.

راهنمای خرید گوشی VoIP : هندست سازگار با سمعک (HAC)

برای افرادی که از سمعک یا ایمپلنت داخل گوش استفاده می کنند، مطمئن شوید که گوشی دارای یک گوشی سازگار با سمعک (HAC) است. گوشی‌ های HAC استاندارد های لازم را برآورده می‌ کنند تا اطمینان حاصل کنند که با سیم پیچ سمعک کار می‌ کنند تا نویز را برای شنونده به حداقل برسانند و شنیدن آن را بسیار بسیار آسان‌تر می‌ کنند.

بلوتوث

بلوتوث پروتکلی است که امکان اتصال بی سیم بین دستگاه ها را فراهم می کند. در تلفن های VoIP، بلوتوث عمدتاً با هدست بلوتوث استفاده می شود. همچنین ممکن است برای اتصال به تلفن هوشمند شما برای افزایش ادغام بین دستگاه های ارتباطی شما استفاده شود. تلفن ویپ ممکن است به صورت عادی از بلوتوث پشتیبانی کند یا ممکن است لازم باشد از یک دانگل یا رابط USB استفاده کنید. با این حال، بسیاری از تلفن های VoIP به هیچ وجه از بلوتوث پشتیبانی نمی کنند. اگر احساس می کنید که بلوتوث یک ضرورت است، مطمئن شوید که تلفن می تواند از آن پشتیبانی کند.

راهنمای خرید گوشی VoIP : وای فای

بسیاری از تلفن های VoIP از Wi-Fi برای اتصال بی سیم به شبکه پشتیبانی می کنند. تلفن‌ های Wi-Fi VoIP می‌ توانند به‌ویژه برای کارکنان در خانه مفید باشند، بنابراین نیازی به استفاده از کابل‌ های اترنت در اطراف خانه خود ندارید. با این حال، Wi-Fi معمولاً پایدارتر از اتصال اترنت سیمی است، که می تواند برنامه های ارتباطی مانند تماس های تلفنی را مختل کند. مطمئن شوید که Wi-Fi شما قوی است و تلفن سیگنال خوبی دارد.

اگر می خواهید از Wi-Fi استفاده کنید، مطمئن شوید که تلفن از Wi-Fi پشتیبانی می کند. این تلفن به صورت عادی یا از طریق یک رابط USB از Wi-Fi پشتیبانی می کند. فقط به این دلیل که یک تلفن دارای درگاه USB است، لزوماً به این معنی نیست که از Wi-Fi پشتیبانی می کند.

Presence

Presence اصطلاح صنعتی جذابی است برای اینکه بتوانید وضعیت یک همکار را ببینید، بنابراین می توانید بدانید که آیا آنها مشغول هستند، در تماس هستند، در دسترس هستند و غیره. حضور معمولا با یک دایره رنگی کوچک نشان داده می شود: سبز برای در دسترس، قرمز برای مشغول و غیره. این ویژگی به سیستم تلفن شما بستگی دارد.

اندروید

اندروید فقط برای گوشی هوشمند شما نیست. تلفن‌ های VoIP Android نسخه‌ هایی از Android را اجرا می‌ کنند که برای VoIP بهینه شده‌اند. آنها به شما یک رابط کاربری آشنا شبیه گوشی هوشمند می دهند تا هنگام جابجایی بین دستگاه ها، اصطکاک را کاهش دهید. تلفن ‌های اندرویدی می‌ توانند به شما امکان دسترسی به Google Play را بدهند، بنابراین می‌توانید برنامه‌ ها را روی تلفن خود نصب کنید، یا می‌ توانید برنامه را مسدود کنید، تا افراد چیز ناخواسته‌ای را روی دستگاه تجاری خود نصب نکنند. گوشی های اندرویدی نیز دارای صفحه نمایش لمسی هستند.

راهنمای خرید گوشی VoIP : صفحه نمایش لمسی

بسیاری از تلفن های VoIP اکنون دارای صفحه نمایش لمسی هستند. علاوه بر فاکتور های راحتی و کیفیت ، داشتن صفحه نمایش لمسی می تواند ویژگی های اضافی را فعال کند زیرا رابط کاربری پویا است. به عنوان مثال، شما می توانید کلید های لاین دینامیک داشته باشید، که نیاز به ماژول توسعه را از بین می برد. یکی دیگر از مزایای صفحه نمایش لمسی این است که معمولاً بزرگتر از یک صفحه نمایش استاندارد است. چه کسی صفحه نمایش بزرگتر نمی خواهد؟

نمایش رنگی

نمایشگر های رنگی اساساً یک اولویت هستند. با این حال، این نیز به طور کلی درست است که مردم درک اطلاعات را در یک صفحه نمایش رنگی در مقایسه با یک صفحه نمایش تک رنگ آسان تر می کنند.

کلید ها

دکمه های زیادی روی گوشی ها وجود دارد و بدتر از آن، نام های زیادی برای دکمه ها وجود دارد. در اینجا اسامی رایج کلید هایی که ممکن است هنگام خرید تلفن VoIP پیدا کنید آمده است:

Soft keys مخفف کلید های نرم افزار است. وقتی از تلفن استفاده می کنید و روی منو ها کلیک می کنید، نام منو ها به صورت پویا تغییر می کند یا می توان آن را سفارشی کرد. این همان چیزی است که سازندگان از کلید نرم افزاری می گویند.

کلید های BLF وضعیت یک برنامه افزودنی را به شما می گویند، به عنوان مثال، سبز برای موجود یا قرمز برای مشغول.

کلید های لاین شبیه کلید های BLF هستند: آنها به شما امکان می دهند برنامه های افزودنی را با چراغ های رنگی برای نشان دادن وضعیت شماره گیری یا نظارت کنید.

تلفن‌ های VoIP از کلید های شماره‌گیری سریع قابل تنظیم پشتیبانی می‌ کنند تا بتوانید تنها با یک فشار یک دکمه با شماره ‌های رایج یا برنامه‌ های افزودنی تماس بگیرید.

ممکن است هنگام خرید تلفن های VoIP با عبارت “کلیدهای ویژه” یا “کلیدهای قابل برنامه ریزی” روبرو شوید. این یک اصطلاح کلی برای کلیدی است که می تواند برای انجام بیش از یک عملیات سفارشی شود. یک کلید ویژگی ممکن است برای شماره گیری سریع، تلفن داخلی، BLF، بازیابی تماس یا بسیاری از عملیات دیگر استفاده شود.

Voicemail

تلفن های VoIP از پست صوتی پشتیبانی می کنند. این ویژگی به سیستم تلفن VoIP و طرح تلفن شما بستگی دارد. یکی از مزیت‌ های VoIP نسبت به تلفن سنتی این است که اگر سیستم شما از آن پشتیبانی می‌ کند، می‌ توانید پیام‌ های صوتی خود را در حال حرکت با استفاده از برنامه تلفن همراه VoIP سیستم تلفن خود بررسی کنید. توجه داشته باشید که پست‌ های صوتی در خود تلفن ذخیره نمی‌ شوند. آنها در سیستم تلفن ذخیره می شوند و شما از طریق آن به آنها دسترسی دارید، به همین دلیل است که یکپارچه سازی تلفن همراه را دریافت می کنید.

شماره تماس گیرنده یا caller id

تلفن‌ های VoIP از شناسه تماس‌گیرنده پشتیبانی می‌ کنند و شما تماس‌گیرندگان را دقیقاً مانند هر تلفن دیگر یا تلفن هوشمند خود خواهید دید. این ویژگی به سیستم تلفن VoIP شما بستگی دارد.

راهنمای خرید گوشی VoIP : انتقال تماس

تلفن های VoIP می توانند از تمام ویژگی های کلاسیک تلفن تجاری برای هدایت تماس ها پشتیبانی کنند. این شامل انتقال تماس، ضبط، توقف تماس، انتظار و غیره است. این ویژگی ها به سیستم تلفن شما بستگی دارد.

تاریخچه تماس

می توانید تاریخچه تماس خود را در تلفن VoIP خود مشاهده کنید. این ویژگی به سیستم تلفن شما بستگی دارد. سیستم‌ هایی که از یکپارچه‌سازی تلفن همراه پشتیبانی می‌ کنند به شما امکان می‌ دهند سابقه تماس خود را در همه دستگاه‌ها حفظ کنید، بنابراین تماس‌ هایی که با تلفن VoIP خود برقرار می‌ کنید در تلفن هوشمندتان قابل مشاهده خواهند بود.

فهرست تماس، دایرکتوری

فهرست یا لیست تماس چیزی بیشتر از راحتی است، این یک ضرورت تجاری است. تلفن های VoIP از لیست تماس های محلی پشتیبانی می کنند که می توانید از آنها برای شماره گیری سریع برای تماس های داخلی یا خارجی استفاده کنید. علاوه بر این، از طریق سیستم تلفن خود، می توانید به دایرکتوری شرکت برای همکاری با همکاران دسترسی داشته باشید.

راهنمای خرید گوشی VoIP:  استاندارد PoE

PoE (Power Over Ethernet) یک استاندارد شبکه است که نحوه انتقال برق را از طریق همان کابل اترنت که دستگاه را به شبکه IP متصل می کند، تعریف می کند. اکثر تلفن های VoIP از PoE پشتیبانی می کنند که به ساده سازی زیرساخت تلفن کمک می کند: فقط یک کابل برای شبکه و برق. برای تامین برق PoE به تلفن، به یک سوئیچ شبکه PoE یا انژکتور PoE نیاز دارید.

چند نکته قابل توجه در بیشتر موارد، اگر از Wi-Fi برای اتصال به شبکه استفاده می‌ کنید، احتمالاً به منبع تغذیه جداگانه برای تغذیه تلفن نیاز خواهید داشت، زیرا اتصال کابل اترنت ندارید. اکثر تلفن‌ های VoIP که از PoE پشتیبانی می‌ کنند با منبع تغذیه عرضه نمی‌ شوند، بنابراین اگر به آن نیاز دارید، باید آن را جداگانه خریداری کنید. همچنین، اگر از چندین ماژول توسعه استفاده می کنید، در بیشتر مواقع به منبع تغذیه جداگانه نیاز خواهید داشت.

اترنت گیگابیت

Gigabit Ethernet به این معنی است که یک پورت اترنت می تواند داده ها را تا 1000 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد. در اصل، این به معنای افزایش پهنای باند است، به این معنی که وقتی از طریق تلفن به رایانه متصل می شوید، تلفن به عنوان یک مانع شبکه عمل نمی کند. گیگابیت اترنت همچنین می‌تواند برای اطمینان از سربار زیاد برای ایجاد برنامه ‌های کاربردی همزمان و فشرده با منابع مانند ویدئو کنفرانس مفید باشد. تماس صوتی تقریباً به منابع زیادی نیاز ندارد، بنابراین اترنت گیگابیتی برای تلفن صوتی HD ضروری نیست. با این حال می تواند آرامش خاطر را فراهم کند.

به روز رسانی سیستم عامل

درست همانطور که هر از چند گاهی باید به‌روزرسانی‌ های سیستم‌عامل را روی تلفن هوشمند خود اجرا کنید، تلفن‌ های VoIP هم برای مقابله با تهدیدات امنیتی، بهبود پایداری و عملکرد و فعال کردن ویژگی‌های جدید به به‌روزرسانی‌ های سیستم عامل نیاز دارند. به روز رسانی ها از طریق پورتال مدیریت تحت انجام قرار می گیرند. یک چیز مهم که باید بدانید این است که راهنمای کاربر یا مدیر معمولاً به نسخه های سخت افزار خاصی گره خورده است. اگر به دنبال یک ویژگی خاص هستید، مطمئن شوید که این راهنما در مورد نسخه میان‌افزاری که گوشی شما اجرا می‌ کند اعمال می‌ شود.

چندین سازنده سری تلفن های VoIP را منتشر کرده اند که از سیستم عامل یکپارچه پشتیبانی می کنند، به عنوان مثال سری Yealink T3 و سری Grandstream GRP. این یعنی که همه مدل‌ های این سری از یک سیستم عامل استفاده می‌ کنند، بنابراین به‌روزرسانی کل ناوگان بسیار ساده‌تر می‌ شود.

راهنمای خرید گوشی VoIP : سیستم های مدیریت دستگاه

برخی از تولیدکنندگان سیستم های مدیریت دستگاهی را ارائه می دهند که فرآیند استقرار و مدیریت تلفن های VoIP را ساده می کند. به عنوان مثال، Grandstream GDMS (سیستم مدیریت دستگاه Grandstream) را ارائه می دهد که یک رابط متمرکز و مبتنی بر ابر برای کنترل سیستم تلفن است.

راهنمای خرید گوشی VoIP : انواع آی پی فون

وقتی به یک “تلفن” فکر می کنید، احتمالاً به تلفن سنتی با گوشی و صفحه کلید فکر می کنید. با این حال، در واقع انواع مختلفی از تلفن ها وجود دارد. ما در اینجا موارد زیر را پوشش می دهیم:

  • تلفن های رومیزی VoIP
  • ماژول های توسعه، کنسول های همراه
  • تلفن های ویدئویی VoIP
  • تلفن های کنفرانس VoIP
  • تلفن های VoIP بی سیم
  • بلندگو ها
  • تلفن های نرم افزاری

راهنمای خرید گوشی VoIP : تلفن های رومیزی VoIP

تلفن دسکتاپ VoIP یا تلفن IP رومیزی یک تلفن آشنا با گوشی و صفحه کلید است که برای VoIP بازسازی شده است. آنها می توانند پروتکل های VoIP مختلف را پشتیبانی کنند، اگرچه اکثر تلفن های VoIP اکنون از SIP پشتیبانی می کنند. مطمئن شوید که تلفن VoIP شما با سیستم تلفن VoIP شما سازگار است. تلفن VoIP از طریق اترنت یا Wi-Fi به شبکه متصل می شود. برای برقراری ارتباط، از گوشی، بلندگو یا هدست استفاده می کنید. در زیر هدست های تلفن های VoIP را پوشش می دهیم.

تلفن های VoIP از چند جهت متمایز می شوند. آنها تعداد متفاوتی از خطوط را پشتیبانی خواهند کرد. کارمندانی که زیاد با تلفن صحبت می کنند ممکن است به خطوط بیشتری نیاز داشته باشند. اکثر تلفن های رومیزی دارای یک گوشی و صفحه کلید به علاوه یک صفحه نمایش با کلید های چند منظوره در اطراف آن هستند. بسیاری از تلفن های VoIP اکنون دارای صفحه نمایش لمسی هستند که ممکن است جای صفحه کلید را بگیرند یا نکنند و رابطی مانند تلفن هوشمند یا تبلت در اختیار شما قرار دهند. آنها همچنین با پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از ویژگی های ذکر شده در بالا، مانند Gigabit Ethernet یا PoE، متمایز می شوند.

ماژول های توسعه، کنسول های همراه، سایدکار ها

ماژول گسترش کنسول همراه و جانبی؛ این اصطلاحات همگی به یک دستگاه اشاره دارند. برای راحتی، ما آنها را در اینجا ماژول های توسعه می نامیم. ماژول توسعه یک دستگاه جانبی تلفن است که دکمه‌ هایی را اضافه می‌ کند که می‌ توانید بسته به سیستم تلفن خود، آن‌ها را برای عملکرد های مختلفی مانند شماره‌گیری سریع تنظیم کنید. آنها برای افرادی که تماس های زیادی برقرار می کنند، جریان کارشان را ساده می کنند و کارایی را بهبود می بخشند، مهم هستند.

برخی از تولیدکنندگان شروع به تولید گوشی هایی با مازول کناری یکپارچه کرده اند، به این معنی که گوشی دارای نمایشگر ثانویه با دکمه های اضافی است. به جای خرید یک دستگاه جداگانه، کلیدهای اضافی داخلی را دریافت می کنید.

تلفن های ویدئویی VoIP

تلفن های ویدئویی، در سال های نه چندان دور، چیزی بودند که در یک فیلم علمی تخیلی می دیدید. اکنون، آنها عادی هستند. تلفن ویدیویی VoIP یا تلفن تصویری IP همان تلفن VoIP رومیزی است، اما با پشتیبانی از ویدیو. آنها می توانند یک طرفه یا دو طرفه باشند. تلفن‌ های ویدیویی یک طرفه یا half duplex برای برنامه ‌هایی مانند پذیرش یا دربانی که می‌ توانند فید ویدیویی را در ورودی مشاهده کنند و به مهمانان اجازه ورود بدهند، مفید هستند.

تلفن های تصویری دو طرفه یا تمام دوبلکس می توانند ویدیو را دریافت و ارسال کنند. آنها دستگاه های کنفرانس ویدیویی مناسب و اختصاصی هستند. یک تلفن ویدیویی ممکن است یک دوربین داخلی داشته باشد یا ممکن است لازم باشد از یک دوربین خارجی استفاده کنید. اکثر دوربین‌ های خارجی برای تلفن‌ های ویدیویی، دوربین‌ های USB با قابلیت اتصال و پخش هستند که به یک پورت USB درست پشت نمایشگر متصل می‌ شوند. تلفن های ویدئویی VoIP از نظر دیگری با تلفن های VoIP معمولی متفاوت هستند. می توانید یک تلفن ویدیویی VoIP برای ارتباطات تصویری نقطه به نقطه تنظیم کنید. برای استفاده از تلفن تصویری، مطمئن شوید که سیستم تلفن VoIP شما از ویدئو کنفرانس پشتیبانی می کند.

تلفن های ویدیویی دارای نمایشگر های رنگی HD بزرگ هستند. حتی اگر از آن برای کنفرانس ویدیویی استفاده نمی کنید، ممکن است یک تلفن ویدیویی را فقط برای نمایشگر خوب بخواهید.

راهنمای خرید گوشی VoIP : تلفن های کنفرانس ویپ

تلفن های کنفرانس به طور هدفمند برای ارتباطات گروهی ساخته شده اند. تلفن های کنفرانس VoIP یا تلفن های کنفرانس IP با آرایه های چند میکروفون یکپارچه صدا را در همه جهات دریافت می کنند. گرفتن صدا از همه جا منجر به یک مشکل احتمالی می شود: نویز پس زمینه. سازندگان فناوری های پیشرفته ای را برای مقابله با نویز پس زمینه توسعه داده اند. به عنوان مثال، Poly، Acoustic Fence و NoiseBlockAI را برای مقابله با اشکال مختلف نویز تولید کرده است.

تلفن‌ های کنفرانس همچنین می‌ توانند به‌عنوان مراکز کنترل جلسات عمل کنند و به شما امکان می‌ دهند جلسات را از طریق یک دستگاه راحت و مرکزی راه‌اندازی، ملحق و مدیریت کنید. برخی حتی می توانند از برنامه های ارتباطی یکپارچه مانند کنفرانس ویدیویی یا اشتراک محتوا پشتیبانی کنند. بسیاری از شرکت ها در واقع از تلفن های کنفرانس به عنوان میکروفون های باکیفیت برای کنفرانس های ویدئویی استفاده می کنند.

راهنمای خرید گوشی VoIP : تلفن های ویپ بی سیم

تلفن‌ های VoIP بی‌سیم یا تلفن‌ های IP بی‌سیم، راحتی تلفن همراه را به دفتر می‌ آورند. تلفن های بی سیم از DECT یا Wi-Fi استفاده می کنند. DECT یک پروتکل ارتباطی بی سیم است که به خوبی تثبیت شده است. این همان چیزی است که تلفن های خانگی بی سیم از آن استفاده می کنند. در واقع، یک تلفن VoIP DECT اساساً همان تلفن خانگی است، به جز VoIP. DECT از بخش متفاوتی از طیف بی‌سیم از Wi-Fi یا بلوتوث استفاده می‌کند، به این معنی که دستگاه‌ های DECT با دستگاه ‌هایی که پروتکل‌ های دیگر را اجرا می‌ کنند تداخل نمی‌ کنند.

در مقایسه با بلوتوث، DECT دارای برد گسترده‌ای است، به این معنی که می‌توانید از ایستگاه پایه دورتر از یک دستگاه بلوتوث پرسه بزنید. نکته مهمی که باید در مورد گوشی های DECT بدانید این است که آنها مستقیماً به سیستم تلفن VoIP متصل نمی شوند. آنها با یک ایستگاه پایه VoIP از طریق DECT ارتباط برقرار می کنند. ایستگاه پایه به سیستم تلفن متصل می شود. شما به هر دو گوشی و ایستگاه پایه نیاز دارید. اگر به پوشش اضافی نیاز دارید، می‌توانید از ایستگاه‌های پایه زنجیره‌ای در صورتی که از آن پشتیبانی می‌کنند یا از یک تکرارکننده برای گسترش سیگنال ایستگاه پایه استفاده کنید. برای استقرارهای بسیار بزرگ مانند کارخانه ها یا انبارها، به دنبال عبارت “چند سلولی” بگردید، به این معنی که سیستم برای تحویل بدون درز بین ایستگاه های پایه یا تکرارکننده ها طراحی شده است.

تلفن های Wi-Fi مستقیماً از طریق Wi-Fi به سیستم تلفن VoIP متصل می شوند. آنها به یک ایستگاه پایه جداگانه مانند تلفن های DECT نیاز ندارند. در حالی که بسیار راحت است، سیگنال های Wi-Fi می توانند بی ثبات باشند. مطمئن شوید مناطقی که می خواهید از تلفن استفاده کنید به خوبی توسط شبکه بی سیم شما پوشش داده شده است.

9 مرحله آسان برای انتخاب تلفن VoIP

اجازه ندهید کلمات جدید و اختصاری فناوری مانع شما شوند. انتخاب تلفن برای نیاز های تماس VoIP شما می تواند سریع و آسان باشد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که این 9 مرحله مستقیم را دنبال کنید.

مرحله اول – در حال حاضر از چه سیستم تلفن یا ارائه دهنده خدمات VoIP استفاده می کنید؟

اگر تلفن IP با سیستم تلفن یا ارائه دهنده خدماتی که استفاده می کنید سازگار نباشد چه فایده ای دارد؟ با ظهور سیستم های تلفن منبع باز، ارائه دهندگان خدمات SIP و BYOD به راحتی می توان فکر کرد که هر تلفن IP با هر سیستم تلفنی یا خدماتی کار می کند. متأسفانه اینطور نیست، بنابراین مطمئن شوید که می دانید چه پروتکل ها و کدک هایی توسط سیستم تلفن VoIP و ارائه دهنده VoIP شما پشتیبانی می شود.

مرحله دوم – چه کسی از این تلفن های IP استفاده خواهد کرد؟

بسته به عملکرد شغلی (یا موقعیت) شخصی که از تلفن IP استفاده می کند، مجموعه نیاز های متفاوتی وجود دارد و هر فرد به دنبال چیزی متفاوت در تلفن VoIP خواهد بود.

مرحله سوم – آن شخص/موقعیت به چه ویژگی ها و عملکردی نیاز دارد؟

اکثر مردم خواهان ویژگی‌ های استاندارد یک تلفن مانند Call Waiting، Call Transfer، Call Parking، Conference و غیره هستند

مرحله چهارم – شخص/موقعیت در یک زمان چند تماس دریافتی دریافت خواهد کرد؟

این یک سوال مهم است زیرا تعیین می کند که تلفن IP چند خط ظاهری باید داشته باشد. در حالی که یک کارمند اداری متوسط ​​احتمالاً با 3 تا 5 تا در خط مشکلی ندارد، اپراتورها، مدیران و مسئولین پذیرش معمولاً به بیش از 10 تا در خط نیاز دارند.

مرحله پنجم – هر چند وقت یکبار از تلفن IP استفاده می شود؟

اگر شخصی هر روز تمام روز با تلفن همراه باشد، احتمالاً سزاوار یک تلفن با کیفیت بالاتر است. حتی اگر نیاز استفاده از یک تلفن با کیفیت بالاتر را نداشته باشند، یک تلفن با کیفیت بالا در استفاده مکرر نسبت به یک تلفن با کیفیت پایین تر دوام بیشتری خواهد داشت. از بسیاری جهات شما چیزی را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید، بنابراین مطمئن شوید که تلفن IP با کیفیت بالاتر را برای کسانی که به آن نیاز دارند خریداری می کنید

مرحله ششم – آیا به یک تلفن IP با قابلیت مسیریابی نیاز دارید؟

بسیاری از دفتر ها وجود دارند که در آنها تنها یک اترنت در هر ایستگاه کاری وجود دارد. در این صورت، هم رایانه و هم تلفن IP باید یک اتصال اترنت واحد را به اشتراک بگذارند. در این شرایط به یک تلفن IP با دو پورت اترنت RJ45 نیاز خواهید داشت. اگر دفتر شما قبلاً یک Voice LAN (شبکه صوتی جداگانه) تنظیم کرده است، باید یک اترنت را فقط برای تلفن IP روی دسکتاپ اجرا کنید. این به شما امکان می دهد از یک تلفن IP که دارای یک پورت اترنت RJ45 است استفاده کنید (و در هزینه تلفن IP صرفه جویی کنید).

مرحله هفتم – آیا با این استقرار از برق از طریق اترنت استفاده خواهید کرد؟

اگر در حال حاضر (یا قصد دارید) از Power over Ethernet استفاده کنید، به یک تلفن IP نیاز دارید که از Power over Ethernet پشتیبانی کند. اگر از برق از طریق اترنت استفاده نمی کنید و به سادگی از برق متناوب استفاده می کنید، مطمئن شوید که یک پریز اضافی در هر ایستگاه کاری برای تغذیه تلفن IP دارید.

مرحله هشتم – ارائه دهنده سرویس/IP PBX شما از چه پروتکلی پشتیبانی می کند؟

اکثر تلفن های IP موجود در بازار از SIP و همه کدک های صوتی اصلی مانند G.711، G.729 و غیره پشتیبانی می کنند. با این حال، اغلب اوقات، ارائه دهنده یا سیستم تلفن شما ممکن است فقط از H.323، MGCP یا SCCP پشتیبانی کند. تلفن IP سازگار یا تلفن IP که از کدک GSM پشتیبانی می کند. با تلفن IP که با سیستم تلفن و یا سرویس صوتی شما سازگار نیست، گیر نکنید.

مرحله نهم – بودجه شما چقدر است؟

باور کنید یا نه، تلفن های IP می توانند از نظر قیمت در هر مدل متغیر باشند. در حالی که قیمت هرگز نباید مهمترین عامل در انتخاب یک تلفن IP باشد، مهم است که بودجه ای برای تلفن های IP خود تنظیم کنید، زیرا نمی خواهید بیش از حد هزینه کنید. بودجه همچنین شما را وادار می‌ کند تا به ویژگی‌ ها و عملکردهایی که برای شما مهم‌تر هستند نگاهی دقیق بیندازید.

فناوری VOIP امکان اتصالات تلفنی با کیفیت بالا و مقرون به صرفه را از طریق اینترنت فراهم می کند که به عنوان یک راه حل تجاری مقرون به صرفه و مقیاس پذیر عالی است.

آیا استفاده از VoIP باعث صرفه جویی در هزینه می شود؟

یک سیستم تلفن VoIP به خوبی برنامه ریزی شده و پیکربندی شده می تواند ارتباطات تجاری را علاوه بر صرفه جویی در هزینه به روش های مختلف ساده کند. تماس با سیستم VoIP شرکت رایگان است. اگر تماس ها از طریق شبکه شرکت باشد، دفاتر بین ایالتی، بین المللی و خانگی شامل می شوند.

سیستم‌ های VoIP را می‌توان برای برآوردن نیاز های تجاری مقیاس‌بندی کرد که منجر به کاهش هزینه‌ های تلفن مداوم و صرفه‌جویی مداوم از یک زیرساخت تلفنی بهبودیافته و قابل مدیریت مرکزی می‌ شود. مدیران شبکه، یک زیرساخت شبکه واحد را حفظ می کنند که امکان کارایی و بهره وری بهتر را فراهم می کند. مدیریت متمرکز اجازه می دهد تا فرآیند انتقال، افزودن و تغییر سخت افزار در شبکه از طریق یک رابط وب از راه دور ساده و ساده شود. تغییرات را می توان به سرعت و به سادگی بدون کمک تکنسین های موجود در محل و مشارکت فروشنده سخت افزار انجام داد.

چندین مکان اداری و کارکنان می توانند منابع شرکت مانند یک پذیرش و خدمات تلفن خودکار مانند خدمتکار خودکار و سرویس پست صوتی را به اشتراک بگذارند.

هنگامی که کارکنان راه دور با استفاده از شبکه خصوصی مجازی (VPN) به شبکه ‌های تجاری متصل می‌ شوند، می‌ توانند از شبکه VOIP تجاری به جای پرداخت هزینه‌ های بالاتر خود استفاده کنند. این می تواند زمانی مفید باشد که کارکنان در سفرهای بین المللی هستند، آنها می توانند با استفاده از لپ تاپ با اتصال به شبکه تجاری از طریق VPN و با استفاده از یک تلفن نرم افزاری، که یک برنامه نصب شده روی لپ تاپ است و مانند یک تلفن نرم افزاری عمل می کند، تماس برقرار کنند.

آیا انتقال به VoIP دشوار است؟

در حالی که ایده تغییر به یک فناوری جدید ممکن است دشوار به نظر برسد، واقعیت این است که انتقال از خطوط تلفن سنتی به سرویس VoIP که انتخاب کرده‌اید، در واقع چندان دشوار نیست.

شما باید یک ارائه دهنده VoIP، خدمات VoIP را انتخاب کنید و برای نحوه عملکرد سرویس VoIP برنامه ریزی کنید. هنگامی که برنامه ریزی کامل شد، یک ارائه دهنده خدمات می تواند تمام تنظیمات را اغلب از راه دور و بدون نیاز به کمک در محل انجام دهد.

در زمان‌ های عادی، یک سرویس VOIP اولیه برای چند کاربر می‌تواند در چند روز راه‌اندازی شود، سیستم‌های پیچیده‌تر با جریان تماس، تعداد زیادی داخلی و خطوط تلفن مانند مرکز تماس ممکن است بیشتر طول بکشد. ارائه دهندگان خدمات معمولاً زمانی که راه حل VOIP تایید شده برای کار با آن دارند، می توانند خلاصه ای بسیار واضح از جدول زمانی راه اندازی ارائه دهند.

اگر اینترنت یا برق شما قطع شود چه اتفاقی می افتد؟

مگر اینکه اتصال اینترنتی پشتیبان داشته باشید، در صورت قطع برق یا اینترنت، ارتباط VOIP را از دست خواهید داد. از آنجایی که ارتباطات برای بیشتر تداوم کسب و کار بسیار حیاتی است، مهم است که یک اتصال اینترنتی پشتیبان را در نظر بگیرید، که به طور کلی یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی ثانویه در یک مودم/روتر جداگانه است، اتصال 4G محل خوبی برای شروع است.

قدرت پشتیبان گیری امکان پذیر است، به خصوص برای فعال نگه داشتن اینترنت در کوتاه مدت، حتی اگر پشتیبان کافی برای تامین انرژی اینترنت و شبکه Wi-Fi وجود داشته باشد، تلفن های همراه و لپ تاپ های شارژ شده همچنان می توانند کار کنند.

آیا یک VoIP ارزش خرید دارد؟

بله پاسخ ساده است. VoIP قرار است برای مدت طولانی وجود داشته باشد و با مزایای زیادی که VoIP می تواند برای یک تجارت به ارمغان بیاورد، یک سرمایه گذاری مناسب است. علاوه بر صرفه جویی در هزینه و ویژگی های فنی، VoIP بسیار آسان مقیاس پذیر است. نرم افزار به طور مداوم در حال به روز رسانی است، بنابراین شما همیشه به ویژگی ها و فناوری های جدید دسترسی خواهید داشت. شما قادر خواهید بود کسب و کار خود را نسبت به کسانی که از VoIP استفاده نمی کنند چابک تر نگه دارید.

علاوه بر خود VoIP، دنیای نرم افزارهایی که VoIP می تواند با آنها یکپارچه شود، همیشه در حال پیشرفت است. VoIP می تواند یک بلوک ساختمانی باشد که با نرم افزارهای دیگر برای کمک به ایجاد، تغییر رشد یک تجارت استفاده می شود. امیدواریم در راهنمای خرید گوشی VoIP توانسته باشیم مهمترین معیارهای انتخای یک آی پی فون را به شما توضیح دهیم. شما می توانید برای خرید انواع گوشی ویپ از طریق فروشگاه شایگان اقدام بفرمایید.

منابع: ipphone-warehouse، voipsupply و devicedeal