مجازی سازی, مقالات

نرم افزار مجازی سازی چیست؟ معرفی 15 تا از بهترین نرم افزارهای مجازی سازی

نرم افزار های مجازی سازی، اساساً برای شبیه سازی یک سیستم کامپیوتری کامل مورد استفاده قرار می گیرند و به سیستم عامل اجازه می دهد تا اجرا شود. VMware  تنها یکی از نرم افزارهای مجازی است که ممکن است با آن آشنایی داشته باشید. در ادامه مزایا، نحوه کار و انواع نرم افزار مجازی سازی را مورد بحث قرار می دهیم.

نرم افزار مجازی سازی چیست؟

نرم افزار مجازی سازی در فضای ابری، یک شبکه کامپیوتری که فایل ها و برنامه ها را می توان ذخیره کرد؛ به خصوص اینترنت، به سرور رایانه ای واحد اجازه می دهد تا یک یا چند محیط مجازی را اجرا کند. این کاملاً شبیه مجازی سازی است، اما در اینجا روش نصب نرم افزار را حذف می کند و یک نرم افزار مجازی از آن ایجاد می کند.

در  نرم افزار های مجازی سازی، برنامه ای نصب می شود که وظایف بعدی را انجام می دهد. یکی از نرم افزار ها فیزیکی است در حالی که برخی دیگر مجازی هستند چون به 2 یا چند سیستم عامل تنها با استفاده از یک کامپیوتر اجازه فعالیت می دهد.

مزایای نرم افزار مجازی سازی

در اینجا لیستی از مزایای نرم افزار مجازی سازی  در فضای ابری آمده است :

آزمایش کردن

آزمایش سیستم عامل جدید و نرم افزار بر روی VM ها آسان تر است زیرا به سخت افزار اضافی نیاز ندارند و آزمایش می تواند در همان نرم افزار انجام شود. پس از آزمایش، VM می تواند برای آزمایش بیشتر جا به جا یا حذف شود.

استفاده

در نرم افزار مجازی سازی، در صورت تنظیم صحیح، بهره وری بالاتری در استفاده از منابع وجود دارد. نرم افزار مجازی سازی می تواند مطابق نیاز تغییر کند، مثلاً کاربر می تواند RAM، فضای درایو و غیره را تغییر دهد. در مقایسه با تعداد معادل نرم افزار های فیزیکی به سخت افزار بسیار کمتری نیاز دارد.

کارآمدی

این روش به گونه ای کارآمد است که می تواند 12 دستگاه مجازی را اجرا کند و استفاده از 12  شی فیزیکی را حذف می کند. این هزینه برق و هزینه نگهداری سرور را کاهش می دهد.

زمان از کار افتادگی کمتر

نرم افزار در حال ارتقا است و اپدیت شدن در VM ها می تواند در زمان کار VM انجام شود. VM می تواند هنگامی که کار می کند یا کار نمی کند تغییر کند، به این معنی که زمان کار نکردن آن بسیار کمتر است.

انعطاف پذیری

این نرم افزار مجازی سازی، انعطاف پذیری را برای کاربر فراهم می کند تا کاربر بتواند نرم افزار را مطابق خواسته خود تغییر دهد. اصلاح می تواند در عرض چند دقیقه انجام شود و هنگام تغییر حجم کار می تواند به راحتی تنظیم شود.

امن بودن

نرم افزار مجازی سازی می تواند از نفوذ بسیاری از ویروس های هانتا محافظت کند. علاوه بر این، چندین فایروال وجود دارد که از هک و ویروسی شدن جلوگیری می کند. داده ها در نرم افزار مجازی سازی، ایمن است زیرا در چندین مکان مختلف ذخیره می شود، پس در صورت وقوع اتفاقی، داده ها می توانند به راحتی بازیابی شوند.

نرم افزار مجازی سازی چگونه کار می کند؟

در این بخش، ما قصد داریم نحوه کار نرم افزار مجازی سازی را بررسی کنیم :

پشتیبانی (بک آپ)

با نرم افزار مجازی سازی می توان از کل سیستم عامل یا نصب سرور پشتیبانی کرد. این کار مزیت دیگری نیز دارد که اگر سرور جدید هک شود یا کار نکند فقط با بازیابی نسخه قبلی اجازه می دهد سرور اجرا شود.

استفاده از چندین سیستم عامل

سیستم عامل مختلف می تواند در یک رایانه واحد با پارتیشن بندی موجود در هارد دیسک استفاده شود. تنها چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که یک نسخه اضافی از همه چیز داشته باشید. اگر داده ها به هر دلیلی حذف شوند، می توانند از جای دیگری بازیابی شوند.

اجرای نسخه های مختلف برنامه ها

با نرم افزار مجازی سازی می توان از سیستم عامل جدید و قدیمی استفاده کرد. بنابراین، اگر برنامه ای روی سیستم عامل خاصی کار نمی کند، می توانیم آن را در سیستم دیگری اجرا کنیم.

قالب

پس از پیکربندی VM طبق درخواست، می تواند به یک قالب تبدیل شود و این الگو می تواند چندین نسخه از نسخه اصلی را ایجاد کند.

انواع نرم افزار مجازی سازی

  • نرم افزار مجازی سازی سیستم عامل
  • نرم افزار مجازی سازی برنامه یا اپلیکیشن
  • نرم افزار مجازی سازی سرویس

نرم افزار مجازی سازی سیستم عامل

در نرم افزار مجازی سازی سیستم عامل، سخت افزاری استفاده می شود که شامل نرم افزاری است که سیستم عامل های مختلف روی آن کار می کنند. در اینجا، سیستم عامل ها هیچ تداخلی با هم ندارد به طوری که هر یک از آنها به طور صحیح و جدا کار می کند.

نرم افزار مجازی سازی برنامه

نرم افزار مجازی سازی برنامه یک فناوری است که برنامه رایانه ای را در سیستم عامل شامل می شود. می توان گفت که نرم افزار مجازی سازی برنامه ها به اجرای برنامه بر روی یک کامپیوتر کوچک اشاره دارد.

این کامپیوتر کوچک محیطی را اجرا می کند که با سیستم عامل که محل قرارگیری آن است، متفاوت است.

نرم افزار مجازی سازی سرویس

در نرم افزار مجازی سازی سرویس، تیم DevOp می تواند از سرورهای مجازی بیشتر از سرورهای فیزیکی استفاده کند. این کار را  از اجزای ضروری که در محیط تولید نهایی وجود دارد تقلید می کند.

به کمک نرم افزار مجازی سازی سرویس، برنامه پیچیده می تواند مراحل اولیه را در مراحل توسعه آزمایش کند. می توان گفت که نرم افزار مجازی سازی سرویس یک تکنیک برای شبیه سازی رفتار برخی از اجزا در مخلوطی از برنامه های کاربردی مبتنی بر جز است.

با کمک نرم افزار های مجازی سازی، تنظیم سرورهای مجازی جدید که هم برای مشتری و هم برای میزبان مفید است آسان تر است. همچنین بار کاری مدیریتی را به طور مجازی از بین می برد. علاوه بر این، به بررسی و نظارت بر استفاده کمک می کند و در زمان صرفه جویی می کند.

فرایند جداسازی بر اساس برنامه از سیستم عامل انجام می شود که یکی از مزایای آن است. پس می توان نتیجه گرفت که نرم افزار مجازی سازی مزایای بی شماری را ارائه می دهد و در زمان و همچنین هزینه صرفه جویی می کند.

15 تا از بهترین نرم افزارهای مجازی سازی

مفهوم نرم افرار مجازی سازی را می توان به سادگی به عنوان یک کامپیوتر در کامپیوتر دیگر در نظر گرفت.

این به ما امکان می دهد از چندین سیستم عامل در یک رایانه یا دستگاه واحد استفاده کنیم. این به نوبه خود کار را بسیار آسان می کند زیرا ما نمی توانیم هر بار سیستم عامل را مطابق نیاز خود تغییر دهیم. برای متخصصان فناوری اطلاعات یا توسعه دهندگان، استفاده از نرم افزار مجازی سازی راحت تر است.

توسعه دهندگان برای ساختن سیستم های مختلف در محیط های مختلف به چندین سیستم عامل نیاز دارند. برای آزمایش کنندگان، این گزینه راحت تری خواهد بود زیرا آنها می توانند سیستم های مختلف را در محیط های مختلف بررسی کنند.

کاربران مک بدون نرم افزار مجازی سازی نمی توانند از برنامه های ویندوز استفاده کنند. این موضوع در مورد سایر سیستم عامل ها نیز صادق است.

همچنین، این فقط در مورد استفاده از سیستم عامل های مختلف در یک دستگاه نیست، بلکه می توانید از نسخه های مختلف یک سیستم عامل مشابه در یک کامپیوتر به طور همزمان استفاده کنید.

استفاده از نرم افزار مجازی سازی مزایای زیادی دارد. با استفاده از نرم افزار مجازی سازی، می توانید به برنامه ها یا سیستم عامل نصب شده بر روی یک دستگاه متمرکز دسترسی پیدا کنید، جایی که هر دو دستگاه در مکان های مختلف قرار دارند.

این موارد همه در مورد سیستم عامل در نرم افزار مجازی سازی بود، با این حال، ما همچنین می توانیم از نرم افزار مجازی سازی برای عملکردهای شبکه، سرور و به اشتراک گذاری داده ها استفاده کنیم. نرم افزار ماشین مجازی با استفاده از یک سخت افزار که Hypervisor نیز نامیده می شود، به شبیه سازی محیط کمک می کند.

با کمک ابزارهای مجازی سازی، می توانید حداکثر استفاده را از دستگاه خود ببرید و می توانید از ماشین اصلی به همراه یک دستگاه دیگر که مجازی است، استفاده کنید.

نرم افزار مجازی سازی نیز گزینه های امنیتی را ارائه می دهد و به شما در ایمن نگه داشتن داده ها کمک می کند. برای این کار، می توانید از سیستم خود بک آپ بگیرید و سیستم خود را به این حالت بازگردانید. Sandbox گزینه های امنیتی بیشتری برای مجازی سازی ارائه می دهد.

در حال حاضر نرم افزارهای ماشین مجازی عملکرد  را از نظر سرعت بهبود بخشیده و همچنین برای سهولت کارکرد، عملکردهای بیشتر و بیشتری را ارائه می دهند.

نرم افزار مجازی سازی SolarWinds Virtualization Manager

SolarWinds Virtualization Manager، بستری برای نظارت بر ماشین های مجازی است. این نرم افزار مجازی سازی به شما در رفع و بهینه سازی مشکلات عملکرد کمک می کند. این دستگاه مانیتورینگ جامع ماشین مجازی، مدیریت عملکرد، برنامه ریزی ظرفیت و بهینه سازی را انجام می دهد.

امکانات:

  • این نرم افزار می تواند دید کاملی از VMware و Hyper-V را بدون در نظر گرفتن اینکه در محل و درون سازمانی، ترکیبی یا در فضای ابری باشد، ارائه دهد.
  • شما قادر خواهید بود بر روی زیرساخت Azure و AWS از طریق همان داشبوردی که برای محیط مجازی داخلی یا ترکیبی است هشدار داده و نظارت کنید.
  • شما قادر خواهید بود انواع ابزارهای مانیتورینگ و مدیریت VM را بدون استفاده از ابزارهای مجزا اجرا کنید.
  • برای بهینه سازی منابع، این ابزار به شما امکان می دهد تا با استفاده از کادر هشدارهای سفارشی یا اسکریپت ها، چنین اقداماتی را به صورت دستی انجام دهید.

مزایا:

  • SolarWinds Virtualization Manager می تواند در مکان اصلی، ترکیبی یا در فضای ابری فعالیت کند.
  • برای کمک به بهبود عملکرد، شناسایی خودکار فرصتها برای آزادسازی منابع پردازش و ذخیره سازی وجود دارد.

برنامه مجازی سازی V2 Cloud

V2 Cloud یک نرم افزار مجازی سازی دسکتاپی کاملاً یکپارچه است. این نرم افزار به شما امکان می دهد تا در 20 دقیقه دسکتاپ ابری ویندوز را ایجاد و مدیریت کنید. VM های آن واقعاً سریع هستند و استفاده از نرم افزار آسان است. V2 Cloud نیازی به مهارت های فناوری اطلاعات ندارد، پشتیبانی فنی متعصبی را ارائه می دهد و دارای قیمتی مقرون به صرفه است.

امکانات:

  • ویندوز 10 چند کاربره
  • پردازنده ها و درایوهای سریع
  • پشتیبانی فنی متعصب
  • ترکیب Office365 و AzureAD
  • 50 گیگابایت فضای دیسک (قابل افزایش)
  • کاربری ساده
  • عکسهای پشتیبان روزانه
  • تله پورت نامحدود در سطح جهان (آمریکا، اروپا، آسیا، استرالیا)

مزایا:

  • سهولت استفاده، مدیریت و راه اندازی
  • کیفیت پشتیبانی
  • دسکتاپ های ابر فوق سریع

جزئیات: V2 Cloud دارای چندین برنامه بر اساس منابع محاسباتی مورد نیاز است.

مشتریان طرحی را انتخاب می کنند که متناسب با نیازهای آنها (RAM ، CPU و ذخیره سازی) باشد و همچنین قابلیت 7 روز تست رایگان هم در نظر گرفته شده است.

برنامه مجازی سازی VMware Fusion

این نرم افزار مخصوص کاربران Mac است. با کمک VMware Fusion، می توانید ازWindows ، Linux ، NetWare ، Solaris و بسیاری از سیستم عامل های دیگر در مک خود استفاده کنید. اولین نسخه آن در آگوست 2007 و آخرین نسخه 10.1.0 در دسامبر 2017 منتشر شد.

VMware یک شرکت تابعه از Dell Technologies است. این نرم افزار برای محاسبات ابری و نرم افزارهای مجازی سازی شناخته شده است.

ویژگی ها:

  • این نرم افزار مجازی سازی برای متخصصان فناوری اطلاعات، توسعه دهندگان و بیزینس ها مناسب است.
  • می توانید همزمان از چندین برنامه در سیستم عامل های مختلف استفاده کنید. نیازی به راه اندازی مجدد نخواهد بود.
  • Fusion Pro امکان ادغام با بسیاری از ابزارهای توسعه را فراهم می کند.
  • VMware Fusion را می توان با VMware vSphere متصل کرد. vSphere یک بستر مبتنی بر ابر برای مجازی سازی ارائه می دهد.
  • می توان آن را با نرم افزار شخص ثالث برای توپولوژی مراکز داده ادغام کرد البته، این ویژگی با داشتن Fusion Pro در دسترس است.

مزایا:

  • سادگی و استفاده آسان
  • این برنامه از نمایش زمان واقعی نرم افزار یا برنامه با نقاط برگشت پشتیبانی می کند.

معایب: 

  • قابلیت درگ و دراپ کردن آن نیاز به بهبود دارد.

برنامه مجازی سازی Parallels Desktop

Parallels Desktop در سال 1999 راه اندازی شد. دفتر مرکزی آن در رنتون، واشنگتن است. آنها همچنین دفاتر خود را در اروپا، آمریکای شمالی، استرالیا و آسیا دارند.این برند، 4 محصول مخصوص تجارت و سه محصول برای استفاده شخصی شما ارائه می دهد. این نرم افزار برای کاربران Mac و برای استفاده از سیستم عامل Windows در Mac است.

ویژگی ها: 

  • پشتیبانی از Windows 10 و Mac OS High Sierra
  • ابزار های اضافی را ارائه می دهد که به شما در انجام کارهای روزانه کمک می کند
  • نیازی به راه اندازی مجدد نیست
  • شما می توانید به Excel ، power point ، منوی استارت و غیره دسترسی داشته باشید
  • محصول صفحه نمایش خود را برای سیستم عامل ویندوز بهبود بخشیده است
  • این حالت نمای جدیدی را ارائه می دهد تا مشاهده ماشین مجازی برای شما آسان تر شود

مزایا:

  • ابزارهای اضافی برای سیستم عامل Windows و Mac استفاده می شود
  • شما می توانید سریعتر از قبل به “Windows files” دسترسی پیدا کنید و برای این کار، نرم افزار عملکرد خود را بهبود بخشیده است.

معایب: 

  • اگرچه نرم افزار بیش از 30 ابزار اضافی را ارائه می دهد، اما حتی یکی از آنها هم منحصر به فرد نیست.

جزئیات:

سه برنامه وجود دارد یعنی نسخه استاندارد، نسخه حرفه ای و نسخه تجاری. نسخه های استاندارد و حرفه ای را می توان ارتقا داد. همچنین یک تست رایگان به مدت 14 روز ارائه می شود.

برنامه مجازی سازی Oracle VM Virtual Box

در حال حاضر توسط Oracle توسعه یافته است. اولین نسخه آن در ژانویه 2007 منتشر شد و توسط Innotek GmbH توسعه یافت. بعداً توسط Sun Microsystems و اکنون توسط Oracle تحت کنترل قرار گرفته است. دفتر مرکزی اوراکل در شهر رِدوود، کالیفرنیا است.

ویژگی ها:

  • این سیستم برای ویندوز، مک، لینوکس و سولاریس است. می توانید چندین سیستم عامل را روی این سیستم اجرا کنید
  • می توانید اندازه پنجره را تغییر دهید
  • از قابلیت درگ و دراپ کردن پشتیبانی می کند
  • این محصول به شما انعطاف پذیری می دهد تا هر برنامه ای را بر روی رایانه خود اجرا کنید

مزایا:

  • از چهار سیستم عامل به عنوان میزبان پشتیبانی می کند
  • راحتی در استفاده

معایب:

  • UI نیاز به بهبود دارد
  • با وجود اینکه رایگان است، اما باید برخی از ویژگی ها را برای استفاده تجاری خریداری کنید

برنامه مجازی سازی VMware workstation pro

با کمک این سیستم می توانید چندین سیستم عامل را اجرا کنید. این سیستم مخصوص کاربران لینوکس یا سیستم عامل ویندوز است. این سیستم به طور خاص برای متخصصان و توسعه دهندگان فناوری اطلاعات توسعه یافته شده است. این محصول به توسعه دهندگان کمک می کند تا نرم افزار را برای چندین سیستم عامل/پلتفرم سازگار کنند.

ویژگی ها:

  • از چندین سیستم عامل پشتیبانی می کند که می توانند بر روی لینوکس یا Windows اجرا شوند
  • این سیستم می تواند با ابر کار کند. این ویژگی “vSphere Connectivity” است. VMware vSphere یک بستر مبتنی بر ابر برای مجازی سازی است
  • این محصول به شما امکان می دهد تنظیمات مختلف حریم خصوصی و پیکربندی شبکه را برای رایانه دیگری که مجازی است، حفظ کنید
  • انتقال داده ها به و از ماشین مجازی به رایانه راحت تر است
  • ویژگی “Helpful Snapshot” در آزمایش نرم افزار کمک می کند

مزایا: 

  • می تواند با برنامه های شخص ثالث ادغام شود.

معایب: 

  • فقط در لینوکس یا ویندوز پی سی قابل استفاده است.

برنامه مجازی سازی QEMU

QEMU آخرین نسخه 3.0.0 خود را در 14 آگوست 2018، منتشر کرده است. QEMU فرم خلاصه شبیه ساز سریع یا Quick Emulator است. این سیستم به زبان C نوشته شده است. این یک سیستم منبع باز است.

ویژگی ها:

  • سیستم عامل چندگانه را برای اجرا بر روی هر سیستم/سیستم عامل پشتیبانی می کند.
  • مجازی سازی سخت افزار

مزایا: 

  • می توان آن را در هر سیستم استفاده کرد. هیچ محدودیتی برای سیستم عامل میزبان وجود ندارد.

معایب: 

  • کاربر پسند نیست.

برنامه مجازی سازی Windows Virtual PC

Windows Virtual PC نرم افزار مجازی سازی تولید شرکت مایکروسافت است. این سیستم برای اولین بار در سپتامبر 2009 منتشر شد. این سیستم به شما امکان می دهد چندین سیستم عامل ویندوز را همزمان اجرا کنید تا کار خود را با رایانه Windows 7 انجام دهید.

ویژگی ها:

  • می توانید چندین سیستم عامل را همزمان اجرا کنید
  • سیستم عامل میزبان باید ویندوز 7 باشد
  • می توانید از گزینه پرینت در سیستم عامل مهمان استفاده کنید
  • می توانید همزمان چندین کامپیوتر را مجازی سازی کنید

مزایا: 

  • رایگان است

معایب: 

  • فقط برای سیستم عامل ویندوز است. هیچ سیستم عامل دیگری پشتیبانی نمی شود.

برنامه مجازی سازی Microsoft Hyper-V

مایکروسافت Hyper-V در Windows Server 2008 و نسخه های بعدی آن گنجانده شده است. برای نصب آن بر روی رایانه خود، فقط باید مراحل آن را دنبال کنید. برای نسخه های خانگی ویندوز در دسترس نیست.

ویژگی ها:

  • نرم افزاری برای مجازی سازی سخت افزار
  • می تواند چندین کامپیوتر مجازی را اجرا کند
  • این کامپیوترهای مجازی را می توان با Azure استفاده کرد. بنابراین، می توان گفت که Microsoft Hyper-V از یک پلتفرم مبتنی بر ابر پشتیبانی می کند

مزایا:

  • از بسیاری از نسخه های لینوکس پشتیبانی می کند
  • همراه با ویندوز سرور 2008، ویندوز 8 و بالاتر می آید. پس، نیازی به دانلود جداگانه نیست

معایب: 

  • برنامه هایی که نیاز به برخی از مشخصات سخت افزاری دارند نمی توانند اجرا شوند زیرا فقط در سیستم عامل میزبان قابل اجرا است

نرم افزار مجازی سازی RedHat

این سیستم توسط نرم افزار Red Hat توسعه یافته است. به زبان جاوا نوشته شده است. اولین نسخه آن در ژوئن 2010 منتشر شد. Red Hat یک شرکت نرم افزاری است که نرم افزارهای متن باز(open source) را توسعه می دهد. دفتر مرکزی آن در رالی، کارولینای شمالی است.

ویژگی ها:

  • برنامه ها در این نرم افزار مجازی ساز، سریع اجرا می شوند.
  • از این رو در ویژگی های برتر، آنها خبر بهبود عملکرد را می دهند.
  • این یک سیستم متن باز است. بنابراین شما می توانید این برنامه را اجرا کنید تا طبق نیاز خود با سیستم ها ادغام شوید.
  • استفاده، راه اندازی و مدیریت آن آسان است.

مزایا:

  • راحتی در استفاده
  • این سیستم عامل ویندوز را پشتیبانی می کند

معایب: 

  • نسخه پولی در دسترس است.

جزئیات: رایگان. با این حال، نسخه پولی را می توان از طریق Redhat یا شرکای آنها خریداری کرد.

برنامه مجازی سازی Veertu برای Mac

نرم افزاری که توسط Veertu برای مجازی سازی ارائه شده است Anka Hypervisor است. اولین نرم افزار مجازی سازی Veertu در سپتامبر 2016 منتشر شد و Veertu Desktop بود. این یک سیستم متن باز است.

ویژگی ها:

  • به عنوان برنامه برای Mac اجرا می شود و به همین دلیل، سریعتر اجرا می شود
  • Anka مجموعه ای از ابزارها برای کمک به توسعه سیستم ها است

مزایا: 

  • برای آزمایش کنندگان و همچنین توسعه دهندگان مفید است. این سیستم ویژگی های لازم برای توسعه و آزمایش را ارائه می دهد.

معایب: 

  • قابلیت درگ و دراپ کردن در دسترس نیست.

برنامه مجازی سازی Boot Camp

نرم افزار Boot Camp توسط اپل توسعه یافته است. این محصول برای کاربران Mac است که می خواهند از سیستم عامل Windows در Mac استفاده کنند. اولین نسخه آن در آوریل 2006 منتشر شد.

ویژگی ها:

  • نیازی به دانلود مجزا نیست، در مک شما وجود دارد.
  • می توانید روی ویندوز 7 ، 8.1 و 10 نصب کنید.
  • می توانید از صفحه کلید یکسان برای اپل و ویندوز استفاده کنید.

مزایا: 

  • نرم افزار واضح و ساده است و فقط باید آن را باز کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

معایب: 

  • برای نصب ویندوز مبتنی بر DVD ، به تصویر ISO نیاز دارید.

برنامه مجازی سازی Xen Desktop

پلتفرمی برای مجازی سازی است. این برنامه به کاربرانی که در مکان های مختلف هستند کمک می کند تا به سیستم عامل ویندوز نصب شده بر روی برخی از دستگاه های متمرکز دسترسی پیدا کنند. این سیستم توسط Citrix Systems توسعه یافته است.

برنامه مجازی سازی Connectwise Automate

این سیستم برای نظارت بر دستگاه ها و کاربران است. این نه تنها به شما در مانیتورینگ و نظارت بلکه در اتوماسیون سایر وظایف نیز کمک می کند. این برنامه یک تست رایگان هم ارائه می دهد.

برنامه مجازی سازی Urge Software

این سیستم توسط Wineskin توسعه یافته است و نرم افزاری رایگان است. این برای کاربران Mac است که از سیستم عامل Windows در Mac استفاده کنند.

جمع بندی

VMware Fusion ، Parallels Desktop ، Oracle VM Virtual Box و VMware Workstation چهار نرم افزار مجازی سازی برتر هستند که واقعاً برای مجازی سازی مناسب هستند.

Oracle VM Virtual Box امکانات بسیار زیبایی را بدون هیچ هزینه ای در اختیار شما قرار می دهد. همچنین می تواند در مک، ویندوز ، لینوکس و سولاریس استفاده شود.

منابع: data-flair.training و softwaretestinghelp