مقالات, ویپ voip

بهترین تلفن‌ VOIP برای کسب و کارهای کوچک (2023)

بهترین گوشی ویپ برای کسب و کارهای کوچک

بهترین گوشی تحت شبکه برای کسب و کارهای کوچک (2023). اگر به دنبال بهتربن تلفن VOIP برای بیزنس خود هستید، ابتدا باید بدانید که لزوما به سخت افزار نیاز نخواهید داشت؛ چرا که یک سافت فون VOIP، میتواند کارآیی مشابهی را از طریق نرم افزاری که بر روی دکستاپ یا تلفن همراه شما نصب می‌شود، ارائه کند. استفاده از سافت فون نسبت به تجهیزات سخت افزاری بسیار مقرون به صرفه‌تر و انعطاف پذیرتر است؛ بنابراین یک گزینه ارزشمند محسوب می‌شود.

در ادامه، می‌توان گفت که بهترین تلفن VOIP برای بیزنس‌های کوچک، Polycom VVX 601 است. این مدل تجاری، به دلیل طراحی ویژه و ارائه ویژگی‌های متنوع، بسیار کاربردی و قابل اعتماد است. همچنین، استفاده از آن نیز بسیار ساده است که آن را به گزینه‌ای محبوب تبدیل می‌کند.

اگر به روشی برای پیگیری همه تماس‌های خود نیاز دارید، در این مقاله از هنر توسعه و ارتباطات شایگان همراه ما شوید تا به بررسی بهترین تلفن‌های VOIP برای کسب و کارهای کوچک بپردازیم.

تلفن VoIP چیست؟

VOIP مخفف عبارت ” Voice over Internet Protocol” است. به این معنا که در این سیستم، به جای استفاده از سیگنال تلفن ثابت یا تلفن همراه، از طریق اتصال به اینترنت تماس تلفنی بر قرار می‌شود. در واقع، تماس‌های واتس اپ و فیس تایم در IOS ، نوعی تماس VOIP محسوب می‌شوند.

به عبارت دیگر، با توجه به اینکه VOIP یک نرم افزار است، هر دستگاهی که دارای میکروفن باشد و به اینترنت متصل شود، می‌تواند به عنوان تلفن VOIP مورد استفاده قرار گیرد. در این صورت تنها کاری که نیاز است انجام دهید، دانلود و نصب برنامه ارائه دهنده VOIP بر روی رایانه یا تلفن همراه است. همچنین، شما می‌توانید از تلفن‌های تجاری IP نیز برای تماس‌های VOIP استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به مقاله “VOIP چیست” مراجعه کنید.

تلفن VOIP یا سافت فون؟

 پیش از آن که به بررسی بهترین تلفن‌ VOIP بپردازیم، بهتر است ابتدا به این سوال پاسخ بدهیم که آیا واقعا کسب و کار شما به تلفن VOIP نیاز دارد؟ ما در مقاله مزایا و معایب VOIP به این سوال پاسخ می‌دهیم که چرا باید به جای سیستم تلفن سنتی، ویپ خریداری کنیم.

شما می‌توانید با استفاده از سافت فون مناسب، از لپتاب یا تلفن همراه به عنوان تلفن VOIP استفاده کنید و از همان ویژگی‌های حرفه‌ای بهره ببرید. تلفن VOIP مجازی، نیازی به تعمیر ندارد و انعطاف پذیر در برابر تغییرات بیزنس شما مانند جابجایی یا افزایش تعداد کاربر یا خطوط تلفن است. همچنین، انتخاب بسیار مقرون به صرفه تری نسبت به سخت افزارهای گران قیمت هستند.

ما در مقاله بهترین برنامه‌های VoIP Softphone برای کسب و کار‌ها، به بررسی کامل ویژگی‌های سافت فون‌های برتر پرداختیم. به طور کلی، RingCentral به دلیل مقیاس پذیری بالا (امتیاز 4.9/5)، پشتیبانی بی نظیر(امتیاز 5/5) و ادغام پذیری قوی با زیرساخت‌های موجود (4.3/5) بهترین سافت فون در بازار است. همچنین، سافت فون 8×8 با داشتن ویژگی‌های عالی (4.9/5)، امنیت بالا (5/5) و پشتیبانی قوی (5/5)، یکی دیگر از گزینه‌های ارزشمند برای بیزنس‌های کوچک است.

در آخر، اگر در کسب و کار شما تماس‌های زیادی برقرار می‌شود و می‌خواهید از یک تلفن VOIP بهره ببرید، بهتر است در انتخاب خود معیار‌های از قبیل ویژگی‌های تلفن، قیمت، و محبوبیت را در نظر بگیرید. در ادامه ما به مقایسه و معرفی بهترین تلفن‌های VOIP می‌پردازیم.

تلفن ویپ Polycom VVX 601

1.    Polycom VVX 601 | بهترین تلفن VOIP

 Polycom VVX 601 در صدر لیست ما قرار دارد و عنوان بهترین تلفن VOIP را از آن خود کرده است. کار با این تلفن آسان است و برای محیط‌های با حجم بالا تماس بسیار مناسب می‌باشد. بالاترین قیمت این تلفن VOIP 249 دلار است. ویژگی مهمی که VVX 601 را از سایر تلفن‌های VOIP متمایز می‌کند، سهولت در استفاده از تمامی امکانات آن است. این دستگاه با طراحی ارگونومیک شیک، باعث سردرگمی شما هنگام کار نمی شود.

ویژگی‌های مهم

از امکانات این تلفن VOIP می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه نمایش لمسی رنگی 4.3 اینچی
  • 16 کلید خط و 4 کلید نرم
  • پشتیبانی از بلوتوث
  • قابلیت‌های ویدئویی
  • کیفیت صدای HD
  • پل اترنت گیگابیتی
  • دو پورت USB 2.0
  • کنفرانس صوتی سه طرفه محلی

مزایا

Polycom، تمامی فاکتور‌های مهم برای یک تلفن VOIP تجاری عالی را دارد. این ویژگی‌ها عبارت اند از: انعطاف پذیری، حجم صدا و ویدیو مناسب، صفحه لمسی کاربردی و سهولت در استفاده.

این مدل از بلوتوث استفاده می‌کند و دارای دو پورت USB 2.0 برای رسانه و دیتا و یک پورت RJ-9 (یک پورت صوتی سیمی رایج) است. به علاوه، استفاده از آن آسان است.

معایب

قیمت این تلفن VOIP نسبتا بالا است و اگر در کسب و کار شما نیاز به حجم بالای تماس نیست، احتمالا تمامی امکانات آن مورد استفاده قرار نگیرد.

تلفن ویپ Cisco 7841

2.    Cisco 7841 | انتخابی ارزشمند

اگر به دنبال تلفنی هستید که در کنار قیمت مناسب، قابل اعتماد نیز باشد، Cisco 7841 یک گزینه عالی برای شما است. این دستگاه داری کلید‌های 4 خطی است که هنگامی که تماسی در انتظار است روشن می‌شوند. همچنین، این تلفن دارای یک بلندگوی داخلی با باند وسیع است.

برخلاف Polycom، در این دستگاه به جای 16 کلید خطی، 4 کلید خطی وجود دارد. از طرفی صفحه نمایش نیز رنگی نیست و به صورت سیاه سفید است. در مجموع، Cisco 7841، یک انتخاب عالی برای کسب و کارهای کوچک با حجم متوسط تماس است که می‌خواهند در کنار هزینه مناسب، از امکانات لازم بهره ببرند.

ویژگی‌های مهم

  • صفحه نمایش خاکستری با وضوح بالا
  • 4 کلیدخطی
  • بلندگوی تمام برد

مزایا

این تلفن VOIP با قیمت 119 دلار نسبت به سایر تلفن‌های VOIP در این رده قیمتی، ویژگی‌های بهتری را ارائه می‌کند و انتخاب ارزشمندی محسوب می‌شود.

معایب

اگر به کلیدهای خطی بیشتر و امکانات گسترده‌تر نیاز دارید، این دستگاه انتخاب مناسبی برای شما نیست.

تلفن ویپ Ooma DP1-T

3.    Ooma DP1-T | بهترین انتخاب برای دورکاری

بسیاری از افراد به صورت دورکاری و در خانه خود مشغول به کار هستند. همانطور که می‌دانید، دورکاری در دوران شیوع کرونا، بسیار رواج پیدا کرد. اگر شما هم نیاز دارید در خانه تماس‌های کاری برقرار کنید، تلفن Ooma DP1-T یک انتخاب جذاب برای شما محسوب می‌شود. ارائه دهنده VOIP Ooma، از یک دستگاه کوچک مشابه روتر، برای برقراری تماس از طریق اینترنت پرسرعت استفاده می‌کند. برخی از مشتریان از تعداد بالا کلیدهای آن که هنگام فشردن صدای آزاردهنده بوق پخش می‌کند، انتقاد می‌کنند؛ اگر از این نکته بگذریم، به طور کلی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

با استفاده از این تلفن VOIP، شما به امکاناتی از قبیل شماره گیری مجدد، بررسی گزارش تماس و تماس نامحدود در سراسر کشور همراه با پشتیبانی از پیام صوتی، شناسه تماس گیرنده (caller-ID) و حالت انتظار تماس دسترسی دارید. همچنین، قیمت این تلفن نسبتا پایین است (85 دلار).

ویژگی‌های مهم

  • 32 شماره گیری سریع قابل برنامه ریزی
  • یک بلندگو با حالت Do Not Disturb
  • دکمه‌های فیزیکی برای نگه داشتن و انتقال تماس و کنفرانس
  • گزارش تماس
  • تماس نامحدود در سراسر کشور

مزایا

با استفاده از این تلفن VOIP می‌توانید به راحتی به تماس‌های کاری در خانه رسیدگی کنید. ویژگی‌های نظیر کنفرانس صوتی، تماس‌های سریع، شماره گیری مجدد و دریافت پیام صوتی این کار را برای شما آسان‌تر می‌کند.

معایب

اگر حجم تماس‌های شما بالاست و یا با تعداد زیادی کاربر در ارتباط هستید، این تلفن VOIP مناسب شما نیست. لازم به ذکر است که تنظیمات شماره گیری سریع ممکن است کمی دشوار باشد، اما به محض انجام تنظیمات کار با آن بسیار راحت می‌شود.

تلفن ویپ Yealink SIP-T58A

4.    Yealink SIP-T58A | بهترین تلفن VOIP از نظر امکانات

آیا به یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی نیاز دارید که قابل تنظیم باشد؟ آیا می‌خواهید از طریق تلفن VOIP به مرورگر وب، تقویم، ضبط صدا و ایمیل خود دسترسی داشته باشید؟ قابلیت کنفرانس صوتی 5 جانبه برای شما کاربردی است؟ Yealink SIP-T58A تمام این ویژگی‌ها را دارا است. علاوه بر این موارد، قابلیت شخصی سازی رابط کاربری، پشتیبانی از بلوتوث و وای فای، پورت USB 2.0 و اترنت گیگابیتی دو پورت، از دیگر امکانات این دستگاه به شمار می‌رود. همچنین، شما می‌توانید از یک دوربین دو مگاپیکسلی HD به نام CAM50 برای تماس‌های ویدیویی خود به تلفن متصل کنید.

این دستگاه با استفاده از اندروید 5 و یک open SDK یا کیت ارتقا نرم افزار، قابلیت افزودن برنامه‌های ویژه را به توسعه دهندگان به منظور شخصی سازی می‌دهد.

Yealink SIP-T58A، دارای 27 کلید لمسی برای نظارت و افزودن قابلیت‌های ویژه است. 8 کلید اختصاصی دیگر نیز برای امکانات نگه داشتن و انتقال تماس، پیام، هدست، حالت بی صدا، شماره گیری مجدد، تنطیم بلندگو و میزان صدا تعبیه شده‌اند.

با استفاده از HD Voice و تکنولوژی نویز گیر به نام ” Yealink Noise Proof Technology “، می‌توانید مطمئن یاشید که کیفیت صدا در بهترین حالت است. می‌توان گفت تنها عیب این تلفن VOIP، قیمت بالای (269.95 دلار) آن است.

ویژگی‌های مهم

  • صفحه نمایش لمسی بزرگ 7 اینچی
  • رابط یکپارچه
  • 8 کلید اختصاصی برای ویژگی‌های مهم
  • دوربین HD قابل جابجایی

مزایا

اگر تلفن VOIP در کسب و کار شما بسیار مورد استفاده است، این تلفن لوکس با ویژگی‌های متنوع قطعا مناسب شما است.

معایب

این تلفن یک گزینه گران قیمت در میان تلفن‌های تجاری است؛ بنابراین اگر نیازی به تمامی ویژگی‌های آن ندارید، بهتر است به گزینه‌های دیگر این لیست که قیمت مناسب تری نیز دارند فکر کنید.

تلفن ویپ Yealink W60P

5.    Yealink W60P | بهترین تلفن بی سیم

 یکی از معیار‌های مهمی که قبل از خرید تلفن VOIP، باید در نظر بگیرید، این است که به تلفن بی سیم یا سیمی نیاز دازید؟ اگرچه تلفن بی سیم به راحتی جابجا می‌شود، اما باتری تلفن سیمی تمام نمی‌شود!

اگر شما به یک تلفن بی سیم احتیاج دارید، و می‌خواهید باتری آن با دوام و فست شارژ باشد، Yealink W60P بهترین انتخاب برای شما است.

باتری این تلفن تا 30 ساعت مکالمه و 400 ساعت حالت استندبای، دوام می‌آورد که قطعا بسیار بهتر از گوشی‌های هوشمند است. از سرعت شارژ شدن نیز نباید غافل شوید؛ باتری این تلفن فست شارژ است و با شارژ 10 دقیقه‌ای، دو ساعت دوام می‌آورد.

برای استفاده از این تلفن به یک پایه شارژ نیاز دارید. یک پایه می‌تواند تا هشت تلفن بی سیم را پشتیبانی کند که هر کدام می‌توانند دو تماس همزمان را انجام دهند. این گوشی دارای صفحه نمایش 2.4 اینچی است. لازم به ذکر است که این صفحه نمایش ویژگی ضد نور بودن را ندارد؛ درنتیجه در محیط‌های پر نور ممکن است مشکل ساز باشد.

به طور کلی، ویژگی‌ها و عملکرد این گوشی در حد خوبی است. این دستگاه دارای پنج کلید مسیریابی منو، دو کلید نرم افزاری، شش کلید عملکرد و شش کلید میانبر است. از جمله امکانات آن می‌توان به ارسال تماس، شماره گیری سریع، پیام صوتی و شماره گیری مجدد اشاره کرد.

ویژگی‌های مهم

  • تا 30 ساعت مکالمه با هر بار شارژ
  • برد 164 فوت در داخل خانه؛ برد 985 فوت در فضای باز
  • صفحه نمایش رنگی 2.4 اینچی

مزایا

شما به عنوان مدیر یک کسب و کار کوچک، ممکن است دائما در حال حرکت باشید و در عین حال باید در همه حال در دسترس باشید؛ بنابراین این مدل بی سیم قطعا مناسب شما است. باتری این تلفن فست شارژ و با دوام است و قطعا می‌توانید از آن برای برقرای تماس‌های متعدد و همزمان به راحتی استفاده کنید.

معایب

اگر بی سیم بودن تلفن برای شما معیار مهمی نیست، این مدل احتمالا برای شما کمی گران (132 دلار) است. از طرف دیگر، صفحه نمایش این مدل‌های بی سیم نسبت به انواع سیمی بسیار کوچک‌تر است.

تلفن ویپ Cisco 8845

6.    Cisco 8845 | بهترین انتخاب برای ویدیو کنفرانس

اگر می‌خواهید تماس‌های ویدیویی را به راحتی تماس‌های صوتی برقرار کنید، احتمالا Cisco 8845، برای شما بهترین انتخاب است.

این تلفن VOIP، با داشتن صفحه نمایش 5 اینچی با نور پس زمینه رنگی و بلندگو باند پهن، ویدیو با کیفیت 720P HD را برای شما فراهم می‌کند. همچنین، برای امنیت بیشتر، تماس‌های صوتی و تصویری رمزگذاری می‌شوند که این ویژگی برای جلسات کاری بسیار حائز اهمیت است. به علاوه رابط کاربری آن به صورت ارگونومیک و ساده طراحی شده است.

این مدل تلفن Cisco دارای یک سوئیچ اترنت یکپارچه و امکاناتی از قبیل بلوتوث، 5 کلید قابل برنامه ریزی خطی و کلیدهای با عملکرد ثابت است. این کلیدها برای دسترسی سریع به پیام رسانی، دایرکتوری، نگه داشتن و ادامه تماس، انتقال و کنفرانس تعبیه شده‌اند. از دیگر امکانات آن می‌توان به یک هدست و کلید بی صدا اشاره کرد که هر دو آن‌ها در تماس‌های تصویری ضروری هستند.

ویژگی‌های مهم

  • نمایشگر رنگی پنج اینچی
  • بلندگوی باند پهن
  • هدست

مزایا

اگر در کسب و کار شما، تماس‌های تصویری زیادی برقرار می‌شود، این تلفن VOIP با ویژگی‌های مناسب یک راه حل مناسب برای ویدیو کنفرانس‌های شما است.

معایب

اگر برقراری تماس‌های تصویری برای کسب و کار شما در الویت نیست، احتمالا این تلفن کمی گران قیمت به نظر رسد. اگرچه در بحث تماس‌های صوتی نیز کیفیت عالی نیز ارائه می‌دهد.

تلفن ویپ Gigaset C530IP

7.    Gigaset C530IP | بهترین گوشی تحت شبکه برای مشاغل کوچک

کسب و کارتان را به تنهایی مدیریت می‌کنید و نمی خواهید تماس‌های تجاری همکاران و مشتریان خود را از دست دهید؟ به دنبال یک تلفن VOIP با ویژگی‌های لازم هستید و نمی خواهید هزینه بالایی پرداخت کنید؟

Gigaset C530IP، احتمالا یک گزینه مناسب برای شما است که تماس‌های صوتی با کیفیت HD Voice ارائه می‌کند. همچنین از طریق این دستگاه، شما می‌توانید به شبکه‌های اجتماعی از قبیل فیس بوک دسترسی داشته باشید که یک مزیت برای مدیران کسب و کار محسوب می‌شود.

این تلفن با حداکثر شش حساب SIP از ارائه‌دهندگان مختلف پشتیبانی می‌کند و با قیمت 99.99 دلار انتخابی اقتصادی محسوب می‌شود. Gigaset C530IP نیز به صورت بی سیم است و باتری آن تا 14 ساعت مکالمه و 320 ساعت حالت استندبای دوام می‌آورد. صفحه نمایش 1.8 اینچی رنگی با وضوح بالا نیز از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است.

ویژگی‌های مهم

  • بي سيم
  • صفحه نمایش 1.8 اینچی
  • دسترسی به رسانه‌های اجتماعی

مزایا

 این تلفن، با داشتن کیفیت صوتی عالی و امکاناتی از قبیل دسترسی به فیس بوک، قابلیت حمل و قیمت پایین یک انتخاب عالی برای بیزنس‌های کوچک است.

معایب

صفحه نمایش برای متن طراحی شده و قابلیت‌های گرافیکی ندارد؛ از این رو امکان برقراری تماس ویدیویی وجود ندارد.

تلفن ویپ Grandstream GXP2170

8.    Grandstream GXP2170 | بهترین گوشی تحت شبکه برای شخصی سازی

Grandstream GXP2170، نسبت به دیگر تلفن‌ها، قابلیت کنفرانس صوتی 5 طرفه را با قیمت مناسب تری ارائه می‌کند. در طراحی این دستگاه 48 کلید دیجیتال قابل تنظیم و 160 کلید دیگر ( به شرط خرید ماژول اضافی) تعبیه شده است. ویژگی‌های این گوشی از جمله 5 کلید نرم افزاری، بلوتوث، درگاه RJ-9، درگاه‌های USB و … آن را به یک دستگاه همه کاره برای نیاز‌های شما تبدیل می‌کند. شما می‌توانید ویژگی‌های آن را مطابق با خواسته خود شخصی سازی کنید. همچنین، امکان شماره گیری سریع برای 50 مخاطب وجود دارد. اگر حجم تماس‌های شما بالا است، این تلفن با ارائه 12 کلید خط و پشتیبانی از 6 حساب SIP یک گزینه عالی محسوب می‌شود.

اگرچه وضوح 480×272 عالی محسوب نمی‌شود؛ کار با صفحه نمایش رنگی LCD 4.3 اینچی آن آسان است. Grandstream GXP2170، از Google Voice پشتیبانی می‌کند و اطلاعات به روز سهام، ارز و وضعیت آب و هوا بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده است. در مجموع این دستگاه، انتخاب مناسبی برای دفاتر اجرایی محسوب می‌شود. از نظر امنیت نیز، این تلفن VOIP دارای رمزهای عبور مبتنی بر کاربر دو مرحله‌ای و رمزگذاری AES 256 بیتی است. اگرچه این تلفن با قیمت 115 دلار، ارزان‌ترین نیست، اما قیمت مناسبی نسبت به امکانات دارد.

ویژگی‌های مهم

  • 44کلید دیجیتال قابل تنظیم
  • کنفرانس صوتی 5 طرفه
  • صفحه نمایش رنگی 4.3 اینچی

مزایا

اگر می‌خواهید تلفن VOIP را شخصی سازی کنید و روزانه با ده‌ها مخاطب مختلف در تماس هستید؛ این تلفن انتخابی مقرون به صرفه و با کارایی بالا است.

معایب

اگر امکانات این تلفن از قبیل شماره گیری سریع با 50 مخاطب برای شما کاربرد ندارد، شاید گزینه‌های دیگر با قیمت مناسب‌تر ، انتخاب بهتری باشد.

تلفن ویپ Grandstream GXV3240

9.    Grandstream GXV3240 | بهترین تلفن VOIP با عملکرد چند رسانه ای

Grandstream GXV3240، دارای ویژگی‌های گسترده‌ای است. این دستگاه از 6 خط، 6 حساب SIP و کنفرانس صوتی شش جانبه پشتیبانی می‌کند. خروجی‌های این دستگاه شامل بلوتوث برای هدست و موبایل، پورت USB، اسلات کارت SD و EHS برای هدست Plantronics است. همچنین، دارای HDMI کوچک برای اتصال به مانیتور است که حتی رتبه اول لیست ما هم این ویژگی را ارئه نمی دهد.

اگرچه صفحه نمایش لمسی کوچکتر است، اما وقتی صحبت از عملکرد چند رسانه‌ای می‌شود، این تلفن در این رنج قیمتی، کیفیت بیشتری را نسبت به سایر مدل‌ها ارائه می‌کند.

ویژگی‌های مهم

  • از دیگر ویژگی‌های فوق‌العاده این تلفن VOIPمی توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • کنفرانس ویدیویی سه‌طرفه چند پلتفرمی
  • همراه صفحه‌نمایش لمسی 4.3 اینچی
  • سیستم‌عامل اندروید 4.2
  • دوربین CMOS 1 مگاپیکسلی
  • 6 خط
  • انعطاف پذیر و سازگار

مزایا

اگر به دنبال یک تلفن VOIP همه کاره هستید که بتواند صدا و تصور را در فرمت‌های رسانه‌ای مختلف ارائه دهد، Grandstream GXV3240 مناسب شما است. از طرفی با کاهش قیمت آن در سال‌های اخیر، یک انتخاب اقتصادی نیز محسوب می‌شود.

معایب

اگر مانند اغلب بیزنس‌ها از یک یا دو پیکربندی استفاده می‌کنید، این تلفن VOIP چند رسانه‌ای برای شما گزینه مناسبی نیست.

تلفن ویپ Grandstream DP720

10.Grandstream DP720 | بهترین از نظر سادگی

 در یک کسب و کار کوچک، تلفن VOIP مورد نیاز شما چه ویژگی‌های ضروری را باید داشته باشد؟ کیفیت صدای HD، پشتیبانی از چند زبان و بلندگو، اساسی‌ترین نیازهای شما است. همچنین، نگهداشتن، انتقال، ارسال، انتظار و گزارش تماس به همراه دفترچه تلفن و پاسخ خودکار از جمله امکانات مهمی است که یک تلفن VOIP باید ارائه کند. مدل Grandstream DP720 تمامی این امکانات را در کنار کیفیت، دوام و قیمت بسیار پایین برای شما فراهم می‌کند.

در طراحی این دستگاه، 2 کلید نرم افزاری، 5 کلید در بخش منو و 4 کلید اختصاصی برای عملکردهای ارسال، روشن/خاموش، بلندگو و بی صدا کردن تعبیه شده است.

این دستگا به صورت بی سیم است و تا 984 فوت در فضای باز و 164 فوت در داخل محیط بسته بورد دارد. همچنین، از کنفرانس 3 طرفه و تا 10 حساب SIP پشتیبانی می‌کند. در مجموع، این مدل یک تلفن قابل اعتماد برای بسیاری از بیزنس‌ها محسوب می‌شود.

ویژگی‌های مهم

  • صفحه نمایش رنگی 1.8 اینچی
  • پشتیبانی از 10 حساب SIP
  • قیمت ارزان

مزایا

این تلفن VOIP با وجود قیمت مناسب، امکانات لازم را برای بیزنس‌های کوچک فراهم می‌کند.

معایب

این مدل، ویژگی‌های پیشرفته از قبیل کنفرانس ویدیویی را ندارد و در بحث شخصی سازی بسیار محدود عمل می‌کند.

سخن پایانی

انواع مختلفی از تلفن‌های VOIP در بازار موجود است که شما می‌توانید با توجه به نیازهای کسب و کار خود، بهترین تلفن VOIP را انتخاب کنید. تلفن‌های VOIP رومیزی، تا حدودی مشابه تلفن‌های سنتی هستند با این تفاوت که به اینترنت متصل می‌شوند. برخی از این مدل‌ها امکانات پیشرفته‌ای از جمله کنفرانس صوتی و ویدیویی، صفحه نمایش رنگی و لمسی، شخصی سازی، دسترسی به رسانه‌های اجتماعی و … را نیز ارائه می‌کنند. می‌توان گفت که Polycom VVX 601 بهترین انتخاب در میان انواع تلفن‌های VOIP است که در کنار طراحی زیبا، انواع ویژگی‌های مورد نیاز شما نیز فراهم می‌کند.

همچنین، شما می‌توانید با استفاده از تلفن‌ VOIP بی سیم، در محیط کار خود در حین مکالمه آزادانه حرکت کنید و در همه حال در دسترس باشید. در تلفن‌های بی سیم، دوام باتری و فست شارژ بودن از معیارهای مهمی است که باید در نظر بگیرید. Yealink W60P نیز بهترین تلفن VOIP بی سیم محسوب می‌شود که تمام ویژگی‌های مهم را در خود جای داده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به نشانی فروشگاه اینترنتی توسعه و ارتباطات شایگان مراجعه کنید. مجموعه ما در زمینه خرید و فروش تجهیزات اکتیو شبکه، محصولات متنوع را همراه ضمانت برگشت وجه، گارانتی و ضمانت یک ساله و ارسال به سرار کشور، ارائه می‌کند.

منبع: Tech.co

سوالات پایانی

آیا برای VOIP به یک تلفن مخصوص نیاز است؟

شما برای VOIP نمی توانید تنها از یک خط ثابت سنتی استفاده کنید؛ بلکه به یک تلفن IP (مخفف “internet protocol”) نیاز دارید که مستقیما به اینترنت متصل شود.

     بهترین تلفن VOIP کدام است؟

شما باید با توجه به نیاز‌های بیزنس خود، بهترین تلفن VOIP را انتخاب کنید؛ چرا که ممکن است به یک تلفن بی سیم، کنفرانس ویدیویی یا یک تلفن چند رسانه‌ای نیاز داشته باشید. میانگین قیمت تلفن‌های VOIP با کیفیت، بین 35 تا 250 دلا متغییر است. به طور کلی، Polycom VVX 601 یک انتخاب مناسب و قابل اعتماد محسوب می‌شود. این تلفن با طراحی زیبا، تمام ویژگی‌های مورد نیاز شما را از صفحه نمایشی لمسی رنگی 4.3 اینچی گرفته تا کنفرانس صوتی سه طرفه را ارائه می‌کند.