ایزابل (الستیکس) یا نرم افزارهای توسعه یافته سیستمهای تلفنی؟!

راه اندازی دورکاری
اسفند 19, 1398
کرونا فرصتی برای حملات سایبری!
اسفند 19, 1398

نرم افزارهای توسعه یافته سیستم تلفنی مثل سیتاک و تل سی یا ایزابل (الستیکس)

 اشکالات عمده ی سیستم تلفنی ایزابل و الستیکس در تکنولوژی ویپ VOIP

این مقاله سعی دارد شما را با اشکالات سیستم های تلفنی الستیکس و ایزابل آشنا کند تا بتوانید مقایسه ای دقیق بین این سیستم ها و نرم افزارهای توسعه یافته سیستم تلفنی مثل سیتاک ، تل سی داشته باشید.برای اینکه بتوانید انتخاب خوبی درمورد سیستم ویپ شرکت خود داشته باشید ما پیشنهاد می کنیم که نگاهی به این مقاله بیاندازید. برخی از مشکلات الستیکس یا ایزابل به شرح زیر میباشد:

مشکل در سیستم فکس ایزابل یا الستیکس:

ناگوارترین اشکال فکس در ایزابل و الستیکس از رجیستر خارج شدن دستگاه های فکس به صورت تصادفی است که میتواند ضرر مالی زیادی را متوجه مجموعه شما کند چون شما دیگر فکس ندارید.

در هنگام ارسال فکس در ایزابل (یا الستیکس) نمیتوانید فایل خود را به یک داخلی خاص ارسال کنید و همچنین نمیتوانید وقفه زمانی در این کار بوجود آورید و به فکسی که بر روی ivr  قرار دارد فکسرا بفرستید.

در ایزابل (یا الستیکس) یک فکس به صورت همزمان تنها میتواند یک فکس را ارسال یا دریافت نماید، در صورتی که در سیستم های تلفنی توسعه یافته  مثل سی تاک و یا تل سی می توانید به صورت  multitask این کار را انجام دهید و هیچ محدودیتی در تعداد فکس همزمان ندارید.

ایزابل (یا الستیکس) فایل هایی که به صورت عمودی نیستند را به صورت نصفه نیمه ارسال میکند و قابلیت چرخش فایل در این سیستم ها ، وجود ندارد.

امکان دسته بندی فکس ها به صورت بایگانی و آرشیو در سیستم تلفنی ایزابل (یا الستیکس) وجود ندارد.

امکان ارائه سطوح دسترسی به فکس ها در ایزابل (یا الستیکس) وجود ندارد. یعنی امکان اختصاص دادن یک یا چند فکس به یک نفر وجود ندارد.

برای ارسال همزمان چند فکس باید چند دستگاه فکس مجازی و داخلی فکس تعریف کرد ولی در سیستم سیتاک فقط با یک فکس مجازی میتوان همزمان چندین فکس ارسال و دریافت کرد.

اشکال در صف های انتظار و مانیتورینگ آنلاین  و گزارشات تماس ، در ایزابل و الستیکس :

ایزابل یا الستیکس تنها دارای گزارش در قالب جدول اطلاعات خام با ضعیف ترین فیلتر ها و بدون تقویم شمسی می باشند در صورتی که در پنل نرم افزارهای توسعه یافته سیستم تلفنی مانند سیتاک ، 15 فیلتر متنوع برای این گزارشات وجود دارد و شما قادر خواهید بود ،خلاصه نتایج جستجو را نیز مشاهده کنید. به عنوان مثال در ایزابل یا الستیکس نمیتوانید فیلتری داشته باشید که داخلی 115 شما چه تماس هایی با خارج از مجموعه داشته چون اگر مبدا را 115 وارد کنید شامل شماره هایی همچون 115231 و 323115 نیز میشود. مثال دیگر اینکه قادر نخواهید بود گزارشات داخلی 115 چه در مبدا و چه در مقصد در یک جستجو مشاهده نمایید.یا همزمان نمیتوانید مبدا و مقصد را فیلتر کنید.

اکثر (بالای 50 درصد) گزارشات تماس سیستم تلفنی ایزابل و الستیکس اشتباه می باشد . به عنوان مثال یک مشتری با مجموعه شما تماس گرفته و 20 ثانیه بر روی IVR صدای منوی ورودی را گوش میدهد سپس یک داخلی را شماره گیری کرده و آن داخلی 15 ثانیه زنگ میخورد و سپس پاسخ میدهد و با مشتری 5 ثانیه صحبت میکند. ایزابل (یا الستیکس)  کل این تماس را در یک لاگ 40 ثانیه ای نمایش میدهد در صورتی که در سیستم تلفنی نرم افزارهای توسعه یافته سیستم تلفنی مانند سیتاک ، تل سی، مرحله به مرحله لاگ نشان داده شده و به صورت کاملا دقیق شما میتوانید فرایند مکالمه مشتری از زمان شروع تا لحظه پایان را مشاهده نمایید.

امکان تجزیه و تحلیل صف های انتظار مانند درصد پاسخگویی ، مدت زمان انتظار افراد ، تعداد تماس های پاسخ داده شده و بی پاسخ صف و … در ایزابل یا الستیکس وجود ندارد. به عنوان مثال صف فروش ما در یک بازه زمانی خاص چه تعداد تماس داشته ، چند تماس از دست رفته و شماره تماس گیرندگانی که موفق به مکالمه نشده اند چه بوده است ، چه تعداد تماس پاسخ داده و میزان مکالمه و میزان زمان انتظار در این صف به چه صورت بوده است و درصد پاسخگویی این صف چند درصد بوده.

امکان مشاهده و تجزیه و تحلیل ورود و خروج اپراتور ها به صفوف انتظار در ایزابل و الستیکس وجود ندارد در صورتی که تمامی اطلاعات ورود و خروج و میزان login بودن در صف و زمان های login و logout در سیتاک با جزئیات نمایش داده می شود.امکان دیگری که در الستیکس و ایزابل وجود ندارد این است که سرپرست نمیتواند از طریق محیط وب ، کارشناسان را سریعا به صورت داینامیک در صف login یا logout کند.

امکانات نموداری در الستیکس و ایزابل برای گزارشات و تحلیل صف وجود ندارد در صورتی که در پنل سیتاک این امکانات به صورت کاملا کاربر پسندانه قرار داده شده است.

امکان مانیتورینگ آنلاین و دیدن وضعیت تماس های صف و همچنین وضعیت فعلی اپراتور ها به صورت تفکیک شده و همچنین ارائه سطوح دسترسی جهت مانیتورینگ صف های انتظار در سیستم های الستیکس و ایزابل وجود ندارد. در صورتی که تمامی موارد فوق و کلی امکانات بیشتر در پنل سیتاک موجود است.

در قسمت کاربران سیتاک امکان سطوح دسترسی مختلف از جمله گروه ها و صف ها وجود دارد، به عنوان مثال میتوان تعریف کرد که مدیریت فروش فقط مانیتورینگ آنلاین تماس ها ، صف و گزارشات بخش فروش را مشاهده نمایند و حتی بتوانند آنها را شنود کنند ولی به هیچ عنوان به اطلاعات سایر بخش ها دسترسی نداشته باشند.

امکان دیگری که در قسمت گروه های پنل نرم افزارهای توسعه یافته ویپ مانند سیتاک وجود دارد داخلی های غیر مجاز است. به عنوان مثال شما مجوز مشاهده مکالمه ضبط شده گروه فروش را دارید ولی اگر یکی از کارمندان فروش با مدیر عامل مکالمه تلفنی داشته باشد ، شما اجازه ندارید این مکالمه را بشنوید. این امکان تحت عنوان داخلی های غیر مجاز در پنل سیتاک قرار داده شده است.

امکان پیش فرض نظرسنجی بعد از اتمام مکالمه در سیتاک به هیچ عنوان در سیستم های ایزابل و الستیکس وجود نداره. این امکان یکی از بهترین راه های ارتباط با مشتریان در شرکت ها می باشد.

مشکل در ضبط مکالمات ایزابل(الستیکس) :

از معایب ایزابل (یا الستیکس) میتوان به ضبط مکالمات از طریق صف اشاره کرد که تنها گزینه ضبط مکالمه از طریق صف را به صورت بلی با خیر در اختیار دارید و لاگ این مکالمه ضبط شده در روبروی تماس های بی پاسخ صف و خود مقصد صف هم دیده می شود و این امکان به شما داده نشده که مکالمه طبق روال عادی از طریق داخلی ضبط گردد و صف انتظار دخالتی در ضبط مکالمه نداشته باشد. در سیتاک چنین مشکلی وجود ندارد.

از دیگر مشکلات ایزابل و الستیکس که گاها اتفاق می افتد می توان به تبدیل شدن فایل مکالمه ضبط شده به نویز بعد از ترانسفر اشاره کرد.

دفترچه تلفن سیستم نرم افزارهای توسعه یافته سیستم تلفنی مانند تل سیسیتاک:

در دفترچه تلفن نرم افزارهای توسعه یافته سیستم تلفنی مثل سیتاک و تل سی امکان click to call برای تمام شماره ها وجود دارد و همچنین جستجو پیشرفته دفترچه تلفن این نرم افزارها ، شما را به سرعت به هدفتان نزدیک می کند. از دیگر امکانات این دفترچه  می توان به تلفن کد speed dial اشاره کرد که شما می توانید برای یکی از شماره های مخاطبتان کد شماره گیر سریع تعریف کنید و همچنین در موقع تماس ورودی نام مخاطب به همراه شماره تماس بر روی صفحه ی تلفن نشان داده می شود. در ایزابل (یا الستیکس) فقط یک شماره امکان click to call دارد و امکاناتی که توضیح داده شد را ، ندارد.

 

//]]>