نصب و راه اندازی لینک رادیویی

نصب و راه اندازی لینک رادیویی ( ارتباط بی سیم ) یکی از روشهای انتقال دیتا است. در این روش اطلاعات در مبدا تبدیل به امواج رادیویی شده و به سمت مقصد فرستاده میشود. در مقصد امواج رادیویی دریافت شده مجددا تبدیل به دیتا شده و به سمت شبکه هدایت می گردد.
ابتدا نقاط مبدا و مقصد مورد ارزیابی قرار می گیرد. موارد متعددی در انتخاب تجهیزات و برقراری یک لینک وایرلس می بایست مد نظر قرار گرفته شود که به چند مورد آن اشاره می شود.

قیمت نصب و راه اندازی لینک رادیویی و عیب یابی در سال 1402

نصب لینک رادیویی کم ظرفیت مثل میکروتیک برای فواصل کمتر از 2 کیلومتر و روی لوله به همراه کابل کشی 3.500.000 تومان
نصب لینک رادیویی کم ظرفیت مثل میکروتیک روی دکل و برای فواصل بالای 2 کیلومتر تا 5 کیلومتر به همراه کابل کشی 5.500.000 تومان
نصب لینک رادیویی کم ظرفیت مثل میکروتیک روی دکل و برای فواصل بالای 5 کیلومتر تا 10 کیلومتر به همراه کابل کشی 6.000.000 تومان
نصب لینک رادیویی پر ظرفیت مثل Mimosa روی دکل و برای فواصل بالای 5 کیلومتر تا 10 کیلومتر به همراه کابل کشی 8.000.000 تومان
عیب یابی و تیون لینک رادیویی کم ظرفیت بالای دکل 3.000.000 تومان
عیب یابی و تیون لینک رادیویی پر ظرفیت بالای دکل 5.000.000 تومان
عیب یابی و تیون لینک رادیویی کم ظرفیت زیر 2 کیلومتر 3.000.000 تومان
هزینه کارشناسی و امکان سنجی لینک به همراه سایت ویزیت 1.000.000 تومان

* قیمتهای فوق بصورت حدودی میباشد و ممکن است با توجه به محل نصب و شرایط پروژه تغییر کند. لطفا قبل از تصمیم گیری نهایی برای دریافت پیش فاکتور با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید.

عوامل موثر در برقراری لینک رادیویی

•    فاصله بین نقاط:

در سیستم وایرلس با افزایش فاصله، پهنای باند قابل دریافت بین دستگاه های وایرلس افت می کند و با هر چه بیشتر شدن این فاصله پهنای باند کمتر و کمتر می گردد تا جایی که دیگر امکان برقراری ارتباط از بین می رود. برای فواصل مختلف با توجه به پهنای باند مورد نیاز باید تجهیزات مناسب با آن انتخاب گردد تا بتوان به بهره مطلوب دست یافت.

لینک رادیویی

•    تداخل فرکانسی:

دستگاه های وایرلس برای انتقال دیتا از امواج رادیویی بهره می گیرند. هر موج رادیویی دیگر با فرکانس مشابه در مسیر، باعث اغتشاش و تخریب سیگنال های ارسالی می گردد که به آن نویز گفته می شود. نویز می تواند توسط دستگاه های وایرلس دیگر در محیط، کابل های فشار قوی برق، دستگاه های الکترو مغناطیسی و موارد مشابه ایجاد گردد که نتیجه آن قطع شدن ارتباط،  قطع و وصل شدن لینک و یا افت پهنای باند گردد.

برای غلبه بر نویز محیط از روش هایی مانند استفاده از دستگاه های وایرلس ،با امکان انتخاب فرکانس های متعدد، استفاده از آنتن مناسب، پیدا کردن بهترین باند خالی فرکانسی و تنظیمات دستگاه بهره گرفته می شود تا بتوان لینک رادیویی را با بهترین کیفیت برقرار نمود.
فرکانس های مجاز برای این ارتباط 900MHz و 2,4GHz و 5,8GHz میباشد که دستگاه های با استفاده عمومی در این فرکانس ها ساخته میشوند. برای استفاده از فرکانس های دیگر اجازه سازمان تنظیم و مقررات رادیویی الزامی است.

•    دید مستقیم :

تجهیزات وایرلس برای برقرار کردن لینک نیازمند دید مستقیم هستند.بدین معنی که بین آنتن های دستگاه ها نباید مانعی وجود داشته باشد. موانع با توجه به نوع ماده بکار رفته باعث جذب کامل یا مقداری از سیگنال رادیویی شده و در نتیجه ارتباط بطور کامل قطع گردیده و یا با افت شدید پهنای باند همراه خواهد بود.

برای رفع موانع ابتدا نقاط با کمک نرم افزار مورد تحلیل قرار داده و سپس دکل با ارتفاع مناسب نصب توسط این شرکت می گردد تا دید مستقیم بین دو نقطه فراهم گردد.

•   امنیت:

سیگنال های رادیویی ارسال شده به سمت مقصد، در صورتی که یک دستگاه وایرلس در مسیر قرار داده شود قابل دریافت می باشد. بدین صورت اطلاعات ارسالی و دریافتی در اختیار افراد غیر قرار گرفته و می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
برای جلوگیری از این امر شرکت های تولید کننده تجهیزات و موسسه تحقیقات و استاندارد شبکه های بی سیم از سیستم های رمز نگاری در دستگاه ها استفاده می کنند تا داده ها رمز نگاری شده و پس از دریافت رمز گشایی و مورد استفاده قرار گیرد. مورد دیگر امکان تعریف دستگاه ها برای همدیگر  می باشد که دستگاهی به جز دستگاه روبرو امکان اتصال به لینک را نداشته باشد. پس از نصب لینک بسته به میزان حساسیت اطلاعات ارسالی تنظیمات مورد نیاز در دستگاه ها ایجاد می گردد تا امنیت مورد نیاز شما برقرار شود.

•    تجهیزات:

محصولات تولید شده توسط شرکت های مختلف دارای پارامتر های متنوعی می باشند که می توان به قدرت خروجی، گین آنتن، نوع کابل، بازه فرکانسی، کیفیت در تولید محصول، پارامتر های امنیتی و امکانات کمکی اشاره کرد.
ابتدا نیاز مشتری از لحاظ میزان پهنای باند مورد نیاز، امنیت درخواستی و بودجه مورد توجه قرار می گیرد. سپس شرایط محیطی و فاصله و نویز و دیگر عوامل موثر محاسبه می گردد و در نهایت تجهیزات مناسب برای برقراری لینک رادیویی پیشنهاد می گردد.

شرکت هنر توسعه و ارتباطات شایگان در این حوزه می تواند خدمات زیر را به مشتریان عرضه کند:

1-     مشاوره ،طراحی،امکان سنجی(Site Survey)،ارائه تجهیزات و پیاده سازی شبکه های Wireless

2-     ارائه طرح ، نصب و راه اندازی شبکه هایWAN به صورت تخصصی و تضمینی همراه با تست،

3-    تامین تجهیزات رادیویی و لینکهای خاص

4-     ارائه مشاوره و طراحی شبکه های وایرلس،WIFI

5-     انتقال تصویر با استفاده از لینک رادیویی

6-     مشاوره ، طراحی و پیاده سازی شبکه Wifi داخل ساختمان

شما می توانید برای بهره بردن از مزایای لینک رادیویی و آشنایی بیشتر با آن با کارشناسان ما در تماس باشید.

شرکت شایگان ارائه دهنده کلیه خدمات راه اندازی و نصب لینک های رادیویی

محصولات و خدمات مرتبط در سایت