تعرفه خدمات پسیو شبکه چگونه محاسبه می‌شود؟ معمولا این سوال جزو اولین پرسش‌هایی است که در ذهن متقاضیان خدمات کابل کشی شکل می‌گیرد. در پاسخ به این سوال باید گفت که هزینه کابل کشی یک نرخ یا قیمت مشخص ندارد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین منظور در این صفحه عواملی که در قیمت کابل کشی شبکه تاثیر می‌گذارد را بررسی کرده‌ایم. تعرفه خدمات پسیو شبکه در سال ۱۴۰۲ مجموعه هنر توسعه و ارتباطات شایگان نیز در ادامه آورده شده است.

تعرفه خدمات پسیو شبکه (کابل کشی شبکه) در سال ۱۴۰۲

قیمت پسیو شبکه (کابل کشی شبکه) و خدمات مرتبط با آن که در زیر اعلام شده است، در شرایط کار عادی و تا ارتفاع ۲.۵ متر از سطح زمین است و برای اجرای کار در شرایط خاص نرخ‌ها تغییر خواهد کرد.

ردیفشرح کالا و خدماتقیمت واحد مشتری (ریال)
1نصب کابل برق تا 3*4 ، شبکه Cat 6 utp ، کواکسیال ، تلفن تا 25 زوج تا 1000 متر182.000
2نصب کابل برق 4*3 به بالا تا کابل 6*4198.000
3نصب لوله گالوانیزهتوافقی
4نصب لوله فلکسی220.000
5کابل کشی فیبر نوری داخل ساختمان تا 1000 متر198.000
6کابل کشی شبکه Cat 6 Sftp تا 1000 متر192.000
7کابل کشی شبکه در رایزر ، لوله فلزی205.000
8نصب داکت معمولی160.000
9نصب ترانک و متعلقات350.000
10نصب کیستون شبکه ، تلفن ، برق240.000
11نصب و آرایش رک دیواری6.000.000
12سوراخکاری دیوار معمولی600.000
13صب سینی فلزی به همراه درب تا عرض 20 سانت340.000
14آرایش رک ایستاده (قیمت پایه)9.500.000
15نصب دوربین ثابت و تنظیمات2.200.000
16نصب دوربین گردون و تنظیمات4.500.000
17نصب DVR و NVR(تا دستگاه 8 کانال)4.300.000
18رانژه خط تلفن بیشتر از 100 عدد( هر خط)- انشعاب خطوط100.000
19نصب تابلو برق معمولی روکار تا 9 فیوز5.800.000
20نصب سوکت شبکه Cat6 Utp100.000
21جمع آوری کابل و داکت و ترانک و سایر تجهیزاتمعادل 30% مبلغ نصب

بعلت رقابتی بودن بازار قیمت‌های ارائه شده توسط شرکت از قیمت‌های مصوب شورای عالی انفورماتیک پایین تر است. برای دریافت تعرفه سال 1402 شورای عالی انفورماتیک می‌توانید با شرکت تماس بگیرید.

بازدید و تهیه LOM از پروژه پسیو ( زیر ساخت) شما توسط مجموعه هنر توسعه و ارتباطات شایگان، کامکلا رایگان است. تلاش ما این است که با حفظ کیفیت ، سرعت اجرای کار و بازدید از پروژه شما بالا باشد.

تعرفه خدمات پسیو شبکه

تعرفه خدمات پسیو شبکه و برآورد هزینه‌های مربوطه یکی از بزرگترین دغدغه‌هایی است که متقاضیان خدمات شبکه با آن مواجه می‌شوند. چون برای اکثر آن‌ها مهم است که بدانند تعرفه خدمات با بودجه آن‌ها هم‌خوانی دارد یا نه. از آنجایی که تعرفه خدمات مربوط به تجهیزات شبکه یک نرخ مشخص و تعیین شده ندارد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا فاکتورهایی که بر روی هزینه این نوع خدمات تاثیر می‌گذارد و همچنین مراحل انجام خدمات پسیو را بررسی کنیم.

فاکتورهای موثر در تعرفه خدمات پسیو شبکه

همانطور که در قسمت مقدمه هم گفتیم تعرفه خدمات پسیو شبکه‌ تک نرخی نیست و بر اساس فاکتورهای مختلف تغییر می‌کند. مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر تعرفه این نوع خدمات عبارتند از:

۱- نوع و تعداد سخت افزارهای مورد نیاز

معمولا هر یک از متقاضیان خدمات شبکه درخواست‌ها و نظرات مخصوص به خود را دارند و نیاز‌های آن‌ها را یکدیگر تفاوت دارد. در نتیجه نوع و تعداد سخت افزارهایی که برای هر کدام از متقاضیان خدمات شبکه استفاده می‌شود نیز متفاوت است. پس می‌توان نتیجه گرفت بخشي از تعرفه خدمات پسیو شبکه به نوع و تعداد سخت افزارهای مورد‌نیاز بستگی دارد.

۲- اجرت نصب سخت افزارها

معمولا سخت افزارها و تجهیزات پسیو در انواع مختلف وجود دارند و نصب هر کدام از این تجهیزات، قاعده و قوانین خاص خود را دارد. به عنوان مثال کابل کشی کابل‌های مسی با کابل کشی کابل‌های فیبر نوری متفاوت است یعنی برای نصب کابل‌های فیبر نوری باید از لوازم خاصی استفاده کرد. به همین دلیل اجرت نصب کابل‌های مسی با کابل‌های فیبر نوری تفاوت دارد. در نتیجه از دیگر فاکتورهای که بر روی تعرفه خدمات پسیو شبکه تاثیر می‌گذارد، اجرت نصب سخت افزارها است.

۳- نوع شبکه

شبکه در انواع مختلف بی‌سیم، کابلی و ترکیبی وجود دارد. در شبکه بی‌سیم از تجهیزات و سخت افزارهایی استفاده می‌شود که داده‌ها را از طریق امواج رادیویی منتقل می‌کنند. اما در شبکه‌های کابلی داده‌ها به وسیله کابل و تجهیزات کایب‌دار جابجا می‌شود. در شبکه‌های ترکیبی نیز هر دو نوع تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس با این تفاسیر عامل دیگری که می‌تواند بر روی تعرفه خدمات پسیو شبکه تاثیر داشته باشد نوع شبکه است زیرا قیمت هر کدام از این تجهیزات و هزینه نصب آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.

۴- تعداد و نوع کلاینت‌ های شبکه

کلاینت (Client) شامل هر نوع سیستم سخت افزاری یا نرم‌افزاری است که از سرور (Server) درخواست دسترسی به خدمات یا منابعی را دارد. کلاینت‌ها در چهار نوع Thick Client، Thin client، Hybrid Client و Zero client وجود دارند. کلاینت‌ها معمولا به دو صورت به سرور متصل می‌گردند. در روش اول به وسیله کابل‌های شبکه و یک‌سری تجهیزات مثل روتر، سوئیچ و … به سرور متصل می شوند و در روش دیگر به صورت بی‌سیم و به کمک سخت افزارهایی مثل AP و کارت های شبکه به شبکه متصل می‌گردند. پس با این تفاسیر تعداد و نوع کلاینت‌های شبکه نیز می‌تواند تعرفه خدمات پسیو را افزایش یا کاهش دهد.

۵- اندازه و وسعت محل مورد‌نظر

از دیگر فاکتورهایی که بر روی تعرفه خدمات پسیو اثر می‌گذارد وسعت و اندازه مکان مورد‌نظر است. به عنوان مثال تجهیزات و خدمات مورد نیاز برای ایجاد شبکه در مکانی که سه ساختمان دارد بسیار بیشتر از محلی است که تنها یک ساختمان دارد. پس وسعت محل مورد نظر نیز می‌تواند تعرفه خدمات را تغییر دهد.

۶- پهنای باند

پهنای باند حداکثر داده‌ای که در یک بازه زمانی مشخص در منتقل می‌شود. معمولا هر چه پهنای باند بیشتر باشد میزان داده‌های منتقل شده بیشتر است و سرعت شبکه نیز افزایش پیدا می‌کند. برای ارتقای پهنای باند باید از یک‌سری تجهیزات و کابل‌های مخصوص استفاده کرد. از آنجایی که قیمت این تجهیزات نسبت به تجهیزات معمولی بیشتر است از دیگر فاکتورهایی که بر روی تعرفه خدمات پسیو اثر می‌گذارد، پهنای باند شبکه است.

۷- موقعیت جغرافیایی محل مورد نظر

موقعیت جغرافیایی محلی که قرار است خدمات شبکه برای آن انجام شود نیز می‌تواند بر روی هزینه‌ خدمات تاثیر اندکی داشته باشد. مثلا در مناطق برون شهری به دلیل کمبود بسترهای ارتباطی برای راه اندازی شبکه به سخت افزارها و تجهیزات بیشتری نیاز است. پس تعرفه ارائه خدمات در موقعیت‌های این چنینی بیشتر است. 

مراحل انجام خدمات پسیو شبکه

معمولا بخشی از تعرفه و هزینه‌های مربوط به خدمات پسیو شبکه به مراحل انجام آن بستگی دارد. پس لازم است که درباره هر کدام از مراحل نیز توضیحات مختصری را ارائه دهیم:

۱- بررسی فضای مورد نظر

در اولین مرحله انجام خدمات پسیو، کارشناسان مربوطه از مکان پروژه به دقت بازدید می‌کنند تا با توجه به وسعت فضا و مسیرهای عبوری بتوانند تجهیزات مورد نیاز را مشخص کنند. معمولا هر چه وسعت فضا بیشتر باشد به تجهیزات بیشتری برای ایجاد یک شبکه نیاز است و تعرفه خدمات نیز بیشتر می‌شود.

۲- انتخاب سخت افزارهای مورد نیاز

پس از مرحله بررسی فضا و مشخص شدن نوع شبکه (بی‌سیم یا کابلی بودن شبکه) تیم ارائه دهنده خدمات، سخت‌ افزارها و تجهیزاتی که برای راه اندازی شبکه لازم است را انتخاب می‌‌کنند.

۳- نصب و راه اندازی سخت افزارها

بدون شک پس از انتخاب شدن سخت‌ افزارهای مورد‌نیاز، نوبت به نصب کردن آن‌ها می‌رسد. در واقع می‌توان گفت این مرحله یکی از مراحل مهم و حساس خدمات پسیو به حساب می‌آید زیرا هر نوع خطا یا سهل انگاری در باعث ایجاد مشکل در شبکه می‌شود‌.

۴- انتخاب نوع پروتکل شبکه

معمولا به قواعد و قانون‌هایی که نحوه برقراری ارتباط دستگاه‌های مختلف را در مشخص می‌کنند، پروتکل می‌گویند.  مهم‌ترین پروتکل‌های شبکه شامل TCP/IP، ، SMTP، HTTP، FTP و DNS می‌شود. معمولا نوع پروتکل متناسب با نیازهای متقاضی تعیین می‌گردد. مثلا در شبکه‌هایی که بیشتر فایل‌ در آن منتقل می‌شود پروتکل شبکه بهتر است از نوع FTP باشد اما برای شبکه‌هایی که پست الکترونیکی در آن جابجا می‌شود بهترین نوع پروتکل، پروتکل SMTP است.

خدمات پسیو شبکه با هنر توسعه و ارتباطات شایگان

خدمات پسیو شبکه یا طراحی و نصب تجهیزات پسیو از جمله خدماتی بوده که بر روی کیفیت شبکه تاثیر بسزایی دارد. در نتیجه انجام این نوع خدمات باید توسط افراد حرفه‌ای و متخصص انجام شود. در واقع متقاضیان این نوع خدمات، برای دریافت خدمات باید دقت زیادی داشته باشند و به شرکتی مراجعه کنند که در کنار ارائه خدمات با کیفیت مناسب، تعرفه معقول و مناسبی را برای انجام خدمات پیشنهاد دهد. 

شرکت هنر توسعه و ارتباطات شایگان از جمله شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پسیو شبکه است که متقاضیان محترم با خیال راحت و آسوده می‌توانند به آن مراجعه نمایند. چون این شرکت انواع تجهیزات پسیو شبکه و تجهیزات اکتیو شبکه که برای ایجاد یک شبکه کابلی یا وایرلس (بی‌سیم) لازم است را به فروش می‌رساند. علاوه‌بر آن در شرکت شایگان کلیه خدمات مربوطه مانند نصب و راه اندازی تجهیزات توسط افراد متخصص و با یک تعرفه مناسب و معقول انجام می‌شود. به طور کلی باید گفت برای کسانی که به دنبال دریافت خدمات با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب هستند، شرکت هنر توسعه و ارتباطات شایگان بهترین گزینه ممکن است

صفحات مرتبط

تعرفه خدمات اکتیو شبکه

قیمت دکل مهاری