پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه چیست و چرا به پشتیبانی شبکه نیاز داریم؟ امروزه تقریباً هر تجارتی برای انجام وظایف روزانه خود به سرورها ، شبکه ها و اینترنت متکی است. برای هر شرکتی بسیار مهم است که مطمئن شود که به جدیدترین فناوری ها مجهز شده است. این به شما یک مزیت رقابتی می دهد. پشتیبانی شبکه سرویسی است که بر نگهداری یک شبکه تجاری تمرکز دارد. گاهی اوقات، این کار به صورت داخلی انجام می شود. با این حال، برون سپاری پشتیبانی شبکه هم رایج است. این پشتیبانی شبکه شامل همه چیز است (از عیب یابی مشکلاتی که ممکن است برای شبکه ایجاد شود تا آزمایش بکه برای مشکلات احتمالی یا آسیب پذیری های امنیتی و حتی تعمیر و نگهداری شبکه). از کجا می توانید برای پشتیبانی شبکه خود یک تیم متخصص پیدا کنید؟

شبکه کامپیوتری چیست؟

شبکه کامپیوتر متشکل از دو یا چند سیستم کامپیوتری متصل به هم می باشد. انواع مختلفی از شبکه های کامپیوتری وجود دارد که محبوب ترین آنها برای کسب و کارها عبارتند از:

  • شبکه های محلی (LAN) – سیستم هایی در یک ساختمان یا از نظر جغرافیایی نزدیک به هم.
  • شبکه‌های گسترده (WAN) – سیستم هایی که در یک ساختمان یا منطقه نیستند، اما هنوز از طریق تلفن، اینترنت یا امواج رادیویی به هم متصل هستند

در تعریفی دیگر، یک شبکه کامپیوتری مجموعه ای متشکل از تمام «چیزهایی» است که سازمان برای اشتراک‌گذاری، ذخیره و پردازش اطلاعات، ارائه خدمات و انجام کار استفاده می‌کند. کلمه شبکه بلافاصله سرور، دستگاه های ذخیره سازی؛ سوئیچ ها، فایروال ها، روترها، چاپگرها و سیستم های دسکتاپ را در ذهن کاربران معمولی تداعی می کند. همچنین ممکن است به چیزهایی مانند گوشی های هوشمند، گوشی های رومیزی و تبلت فکر کنیم. با این حال، شبکه امروزی شامل بسیاری از تجهیزات دیگری مانند دستگاه‌های فکس، دستگاه‌های پست، ماشین‌های تولید رباتیک، سیستم‌های گرمایشی و تهویه مطبوع، سیستم‌های روشنایی، سیستم‌های امنیتی، و حتی چیزهایی مانند سیستم‌های سرگرمی، یخچال، توستر و قهوه سازها می باشند.

فناوری مورد استفاده در شبکه های کامپیوتری

راه های مختلفی برای اتصال به شبکه وجود دارد – به طور سنتی، دستگاه ها از طریق کابل مسی به هم متصل و با هم ارتباط برقرار می کنند، اما امروزه دستگاه ها ممکن است از طریق کابل فیبر نوری و سیگنال های مادون قرمز، یا سیگنال های رادیویی از طریق اکسس پوینت بی سیم، اتصالات بلوتوث و حتی ماهوارده ها ارتباط برقرار کنند.

پشتیبانی شبکه چیست؟  

در یک مفهوم گسترده، پشتیبانی شبکه با هر چیزی که شبکه کامپیوتری سازمان شما را فعال و آپدیت نگه می دارد ربط پیدا می کند. پشتیبانی شبکه این اطمینان را می دهد که دستگاه های شما سالم هستند و سخت افزار، نرم افزار و دستگاه های جانبی شما سازگار و کار می کنند. با شتیبانی شبکه می توانید اطمینان داشته باشید که ترافیکی وجود ندارد و شبکه به اندازه کافی پهنا دارد تا همه ترافیک را مدیریت کند. پشتیبانی شبکه همچنین به معنای حمایت از کاربران نهایی است که از تجهیزات استفاده می کنند. این بخش آخر مهمترین بخش پشتیبانی شبکه است.

پشتیبانی شبکه شامل همه چیز از تعمیر و نگهداری منظم گرفته تا تست و عیب یابی مشکلات و طراحی و توسعه ویژگی های جدید برای افزایش عملکرد و بهره وری می باشد.

پشتیبانی شبکه

کارشناسان پشتیبانی شبکه کامپیوتری که به آنها متخصص پشتیبانی فنی  نیز گفته می شود ، افرادی هستند که این وظایف را انجام می دهند. آنها مشکلات شبکه کامپیوتری را تجزیه و تحلیل، عیب‌یابی و ارزیابی می‌کنند و نقش مهمی در نگهداری معمول  شبکه‌های سازمان خود ، مانند انجام پشتیبان‌گیری از فایل‌ها و به‌روزرسانی‌های سیستم دارند. یک متخصص پشتیبانی شبکه ممکن است بخشی از تیم پشتیبانی داخلی IT سازمان باشد یا به عنوان بخشی از کارکنان پشتیبانی فنی یک ارائه دهنده فناوری شبکه جانبی خدماتی را ارائه دهد. شایگان آماده است تا از ابتکارات فناوری اطلاعات سازمان شما حمایت کند.

 عامل انسانی در پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

به دلیل طیف گسترده ای از چیزهایی که ممکن است به طور روزانه اشتباه پیش برود، اعتماد در یک شبکه کامپیوتری اهمیت بیشتری دارد. از بسیاری جهات، این مانند اعتماد به پزشک عمل می کند با این استثنا که ارزش انسان بی نهایت بیشتر از کامپیوتر است.  ما چیزهای زیادی در مورد بدن انسان و علم می دانیم، اما چیزهای زیادی وجود دارد که نمی دانیم. خیلی چیزها غیر قابل پیش بینی هستند. در دنیای کامپیوتر هم همینطور است. در صنعت فناوری اطلاعات، اصطلاح “In The Wild”وجود دارد که ما از آن استفاده می کنیم . هنگامی که یک سیستم کامپیوتری یا یک برنامه کاربردی ایجاد می شود، تحت شرایط مختلفی آزمایش می شود. اما در هر شرایطی نمی توان آن را آزمایش کرد. هنگامی که این سیستم یا برنامه کامپیوتری در نهایت برای عموم منتشر شد، گفته می شود که “In The Wild” است. ما نمی توانیم هر چیزی را که در تماس با سیستم یا برنامه کامپیوتری با سیستم های دیگر اتفاق می افتد را پیش بینی کنیم. این به تنهایی میزان زیادی از عدم دقت و آزمایش برای عیب یابی را معرفی می کند. برای موفقیت، متخصص پشتیبانی شبکه باید محقق خوبی باشد و بر قوانین اساسی منطق تکیه کند.

در نهایت، پشتیبانی شبکه در خدمت مردم است. هدف واقعی متخصصان فناوری اطلاعات خدمت به مردم است.

پشتیبانی شبکه با کیفیت بالا

بهترین راه برای یک متخصص فناوری اطلاعات برای ارائه پشتیبانی در سطح فردی است. در شایگان، وظیفه ما این است که توضیح دقیقی از مشکل را به دست آوریم، با دقت به صحبت های کاربران گوش می دهیم، آنچه می گویند را جدی می گیریم و از آنها می خواهیم تا آنجا که ممکن است با دقت مشکل خود را توصیف کنند، و سپس مشاهده می کنیم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. گاهی اوقات افراد جزئیات مهم را حذف می کنند. ما باید به همه چیز در محیط اطرافمان توجه کنیم، ما مشکل را مشاهده می کنیم، تمام جزئیات را جمع آوری می کنیم و سپس در مورد مشکل و راه حل تحقیق می کنیم. و اینترنت یکی از بزرگترین ابزارهای ما برای تشخیص است!

چگونه کسب و کار من از شبکه استفاده می کند؟

شما احتمالاً روزانه از شبکه شرکت خود استفاده می کنید. از لحظه ای که وارد سیستم خود می شوید تا لحظه ای که از سیستم خارج می شوید، از شبکه استفاده می کنید. هر بار که به یک پوشه یا درایو مشترک دسترسی پیدا می کنید ، از شبکه استفاده می کنید.

حتی در هنگام دریافت یا ارسال ایمیل ، شبکه شما سخت در حال کار است. دسترسی به اینترنت، اتصال به WiFi، چاپ به صورت بی سیم، و استفاده از تلفن VoIP ، همه عملکردهای مبتنی بر شبکه هستند. اساساً، هنگامی که در سیستم یا تلفن کاری خود به هر چیزی دسترسی دارید – از شبکه استفاده می کنید.

چرا پس از راه اندازی به پشتیبانی شبکه نیاز دارم؟

شرکت شما دارای سرور(هایی) است که حاوی داده ها و نرم افزارهایی مانند ایمیل یا فایل های مشتری است. پشتیبانی شبکه ارتباط بین سیستم شما و منابع موجود در سرورها را پوشش می دهد. این مانند داشتن بیمه درمانی و بیمه دندانپزشکی است. هر دو بیمه برای کارهای پزشکی است، اما هر کدام کار متفاوتی انجام می دهند.

پشتیبانی شبکه تضمین می کند که ارتباط بین ایستگاه کاری و منابع شما (سرور، ایمیل، اینترنت و غیره) در سطح بهینه است. این پشتیبانی تمامی دستگاه های شبکه شما را پوشش می دهد.

دستگاه‌ها شامل سوئیچ‌های شبکه، روترها، فایروال‌ها ، نقاط دسترسی بی‌سیم و اتصالات اینترنتی شما هستند. به علاوه، VPN، تلفن های VoIP و اتصالات برای کاربران از راه دور را شامل می شود. این لیست بسته به نیاز شرکت شما متفاوت است.

پشتیبانی از این دستگاه ها متفاوت است. پشتیبان شبکه می تواند دستگاه های جدید را پیکربندی کند. یا نگهداری دستگاه ها با نصب آخرین سیستم عامل را انجام دهد و مواقع دیگر در حال آزمایش عملکرد سخت افزاری است. پشتیبانی شبکه همچنین شامل عیب یابی هر گونه مشکلی است که ممکن است از استفاده روزمره ایجاد شود. مثال: چرا ایمیل من کار نمی کند، اما برای دیگران کار می کنند؟

در حالی که پشتیبانی شبکه، پشتیبانی سیستم، پشتیبانی از سرور و غیره از نظر فنی چیزهای متفاوتی هستند، بسیاری از ما – از جمله افراد فناوری اطلاعات – از این عبارات به جای یکدیگر استفاده می کنیم. منظور اکثر ما پشتیبانی فناوری اطلاعات است. ما می خواهیم از فناوری اطلاعات مراقبت شود تا کسب و کار بتواند رشد کند.

پشتیبانی شبکه

کار یک مهندس پشتیبانی شبکه چیست؟

یک مهندس پشتیبانی شبکه، فردی حرفه ای است که برای ارائه برخی یا همه عملکردهای ذکر شده در بالا آموزش دیده است. برخی از مهندسان شبکه در حوزه خاصی از راه حل های پشتیبانی تخصص دارند در حالی که برخی دیگر عمومی تر هستند و به محض انجام وظایف، به آنها رسیدگی می کنند.

شرکت های پشتیبان شبکه

شرکت های پشتیبان شبکه، نهادهایی هستند که بسیاری از راه حل های پشتیبانی شبکه که در بالا ذکر شد، را ارائه می دهند. با توجه به افزایش تقاضا برای راه حل‌های پشتیبانی شبکه با کیفیت بالا، شرکت‌هایی مانند آن‌هایی که در این زمینه از مدیریت پشتیبانی فناوری اطلاعات تخصص دارند، رایج‌تر می‌شوند.

امنیت شبکه کامپیوتری

از زمانی که سیستم ها برای اولین بار وجود داشته اند، امنیت شبکه مهم بوده است، اما اهمیت امنیت در دهه گذشته به طور تصاعدی افزایش یافته است. امروز شایگان امنیت را به عنوان محرک شماره 1 در هنگام برنامه ریزی و نگهداری شبکه می داند. داده ها را می توان با درایوهای USB، سی دی و گوشی های هوشمند به سرقت برد. می‌توان آن را از طریق ایمیل، اتصالات اینترنتی، اسنایفرهای بی‌سیم ارسال کرد – در واقع، اخیراً کشف شده است که می‌توان اطلاعات را از صفحه‌هایی که نمی‌بینید، رمزگشایی کرد، فقط بر اساس صداهایی که مانیتور تولید می‌کند.

اگرچه مهم است که از داده های ارزشمند خود محافظت کنید، مهم است که از شبکه خود محافظت کنید تا چیزی وارد نشود. فایروال ها مهم هستند، اما کافی نیستند. آنها فقط ترافیکی که شما به آنها می گویید متوقف کنند، را متوقف می کنند. باج افزارها می توانند بدون اطلاع شما وارد شبکه شما شوند، فقط بر اساس “کلیکی” که روی وب سایت مورد علاقه خود انجام داده اید. هر بار که به یک اقدام جدید می رسید، مهاجمان در تلاش برای شکست دادن آن هستند. هرچه تجهیزات و برنامه های شما قدیمی تر باشند، مدت زمان بیشتری در معرض دید عموم قرار می گیرند. هر روز که می گذرد به مهاجم زمان بیشتری می دهد تا ویژگی های نوع سخت افزار و نرم افزار مورد استفاده شما را بررسی کند و نقاط ضعف آن را بیابد. به همین دلیل است که ارتقاء سخت افزار و نرم افزار قدیمی به طور منظم بسیار مهم است. به همین دلیل، شایگان رویکردی تهاجمی برای امنیت شبکه در پیش گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پشتیبانی شبکه، با متخصصان پشتیبانی شبکه شایگان در ارتباط باشید.

یکی از بزرگترین مزایای کار با تیم پشتیبانی شبکه شایگان این است که می توانید یک سیستم استاندارد برای شرکت خود راه اندازی کنید. وقتی شبکه‌تان را خودتان راه‌اندازی می‌کنید یا – بدتر از آن – به کارمندانتان اجازه می‌دهید سیستم‌های خودشان را راه‌اندازی کنند، هزاران نسخه مختلف از یک سیستم را دریافت می‌کنید.

این امر اجرای راه حل های جدید بدون طراحی مجدد سیستم همه را تقریبا غیرممکن می کند. و برقراری ارتباط موثر در سیستم های غیر استاندارد بسیار دشوار است. یک تیم پشتیبانی شبکه استانداردهای طلایی صنعت کامپیوتر را می‌داند و می‌تواند به شما در راه‌اندازی سیستمی که با استانداردها مطابقت دارد کمک کند.

قیمت پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه ، بهترین گزینه برای شرکت هایی است که کارشناس شبکه در اختیار ندارند . ما میتوانیم در تمامی ساعات شبانه روز و در تمامی ایام سال حتی برای ایام تعطیل خدمات پشتیبانی ارائه دهیم. ( پشتیبانی شبکه 24 ساعته ) . ما از معدود شرکتهایی هستیم که پشتیبانی شبکه 24 ساعته ارائه می دهیم. شرکت شایگان بخش پشیتبانی شبکه شرکت شما را به عهده می گیرد و شما می توانید به فعالیت های تخصص خودتان تمرکز داشته باشند.

مثلا آیا به این مشکل برخورد کرده اید که باج افزار ransomware  تمامی اطلاعات شما را از بین ببرد و دیگر به اطلاعات چند ساله که اهمیت زیادی برای شما دارد ، دسترسی نداشته باشید ؟ ما به شما راهکار ارائه میدهیم تا کمتر به این باج افزار مبتلا شوید.

انواع پکیج تعداد سرور فیزیکی حداکثر تعداد سرویس حداکثر تعداد کلاینت حداکثر تعداد پرینتر و اسکنر قیمت پشتیبانی ماهیانه ( ریال )
پکیج یک 1 3 5 2 28.000.000
پکیج دو 2 5 10 5 42.000.000
پکیج سه 3 8 20 10 48.000.000
پکیج چهار 3 15 50 20 75.000.000

خدمات پشتیبانی شبکه شركت شایگان در این زمینه عبارتند از :

پشتیبانی شبکه و پشتیبانی سرور

مدیریت و پشتیبانی شبکه و سرور به روشهای مختلف قابل انجام می باشد . بارها در سازمانها شاهد بوده ایم که کارمندان یا به علت مشکلات کاری و یا شخصی از مسئولیت خود شانه خالی کرده و از سازمان بیرون می روند . اگر شما مدیر یک سازمان باشید تصور کنید پس از رفتن این شخص از سازمان چه مشکلاتی ممکن است برای شبکه شما و اطلاعات شما بوجود آید.

پشتیبانی شبکه

پشتیبانی سخت افزار

پشتیبانی سخت افزار و پشتیبانی شبکه کامپیوتر یكی از واحدهای شرکت شایگان میباشد كه وظیفه پشتیبانی سخت افزار و استفاده کننده آنها را در قالب قرارداد تعمیر و نگهداری سخت افزار دارد. این فرآیند شامل پیشگیری از خرابی ، نصب و راه اندازی ، ارتقاء و تعمیرات می باشد که انجام کار بر اساس استاندارد فرآیند پشتیبانی سخت افزار و پشتیبانی شبکه می باشد.

مستند سازی شبکه که عبارت است از :

  • مستند سازی ساختار فعال شبکه
  • تحلیل امکانات و تجهیزات مورد نیاز جهت گسترش و سازماندهی مجدد شبکه
  • تحلیل  Policy های موجود در شبکه و اعمال Policy های مورد نیاز
  • ارزیابی بانک های اطلاعاتی داخل شبکه ، پشتیبانی و  Monitoring آن ها
  • بررسی و ارائه راه حل برای Document سازی دانسته ها
  • ایجاد نقشه، جدول و دفترچه راهنما برای تجهیزات و سرویس ها

مانیتورینگ و دیده بانی ( Monitoring ) روزمره تجهیزات شبکه و سرورها

  • راه اندازی مرکز تماس ( Call Center) کاربران جهت اعلام مشکلات شبکه و سیستمها
  • پیگیری و رفع مشکلات شبکه جهت عملکرد صحیح سیستمها
  • ثبت درخواستها و خدمات انجام شده در نرم افزار پشتیبانی جهت تجزیه و تحلیل وقایع در آینده
  • ایجاد راهکارهائی جهت پیشگیری از بروز خرابی های شبکه
  • پشتیبانی و نگهداری سیستم عامل های سرور
  • بررسی وضعیت امنیت کلی شبکه با هدف کاهش ریسک
  • ایجاد و یا محدود نمودن دسترسی کاربران به منابع شبکه
  • اقدام فوری در مواقع بروز مشکلات امنیتی مانند حملات سایبری
  • برگزاری جلسات هفتگی و ماهیانه جهت ارزیابی وضعیت موجود و بررسی مشکلات بوجود آمده
  • طراحی و اجرای سیاست های امنیتی در سازمان با هماهنگی مدیریت ارشد سازمان
  • ایجاد و مدیریت  مرکز عملیات امنیت در بخش پشتیبانی

از بزرگترین شرکتهای پشتیبانی شبکه روی بستر اینترنت که در قالب فروم ها و صفحات پرسش وپاسخ ، به مراجعه کنندگان خدمات میدهند ، می توان به پشتیبانی شرکت مایکروسافت ، میکروتیک ، سیسکو ، کینگ آی تی  و … اشاره کرد .

نحوه پشتیبانی شبکه

بازدیدهای دوره ای و هفتگی ، ارائه مشاوره IT ، پشتیبانی حضوری ، پشتیبانی از راه دور (رفع مشکلات شبکه از طریق اینترنت و تلفنی ) ، مستند سازی شبکه ، ارائه راه حل در زمینه مشکلات شبکه مایکروسافت ، امنیت شبکه مشاوره و ارائه متدهای فنی تخصصی به منظور نگهداری بهینه سیستمها راه اندازی سیستم پشتیبان گیری از اطلاعات مهم سرویس دوره ای کامپیوتر ها هر 6 ماه، ارائه خدمات پشتیبانی شبکه به صورت  اعزام کارشناس، تلفنی، Remote و نیروی ثابت در محل انجام می گردد.

مهمترین خدمات پشتیبانی شبکه

جدای از هر نیروی انسانی که در شرکتها از سیتمهای سخت افزاری استفاده می کنند ، هر سیستم سخت افزاری نیازمند تعمیر و نگهداری است . چون زمانی که یک سیستم مختل میشود، پرسنل نمیتوانند به کار خود ادامه دهند. زیر ساخت شبکه از نیازهای یک تجارت برای شروع و ادامه حیاتش نشات میگیرد. قابل انکار نیست که زیر ساخت از مهمترین نیازهای هر شرکت بوده و اگر دچار اختلال شود، مشکلات زیادی را برای همه مراحل کار به وجود می آورد.

اتصال کامپیوترها به سرورها در شبکه ، اتصال  و سرعت بالای اینترنت ، پوشش قطعی شبکه وایرلس ( بی سیم) و سرعت آن، از موارد مهم در پایداری زیرساخت شبکه هستند و  جزئی از خدمات پشتیبانی شبکه به حساب می آید.

پشتیبانی شبکه  به کسب و کار شما سرعت و بازدهی بیشتر می بخشد :

یک تجارت ، نیازمند سیستمها ، سرورها ، منابع شبکه و اینترنت با سرعت و بازدهی مناسب هست. سرعت و بازدهی معیارهایی نسبی هستند و بر اساس نیاز و بودجه یک تجارت،  با کمک تیم پشتیبانی ارزیابی می شوند.

پشتیبانی شبکه

 گرفتن نسخه پشتیبان توسط تیم پشتیبانی شبکه

از بدو ورود حافظه های کامپیوتری و نرم افزارها ، مسئله از دست رفتن اطلاعات ، بازیابی اطلاعات و استفاده از نسخه پشتیبان به وجود آمد. شرکت ها برای سیستمی کردن فرآیندها و فعالیتشان  بسیار هزینه کرده بودند و این حق آنها بود که بخواهند از امنیت اطلاعات خود آگاه و مطمئن باشند.

یکی از راههای حفظ اطلاعات ، داشتن آنها در چند نسخه مختلف است. اطلاعات مهم خصوصا باید همیشه در دسترس باشند و ضروری است با تکیه بر راهکارهای پشتیبان گیری از اطلاعات  کاری کنیم تا نگرانی در مورد از دست رفتن و یا خرابی اطلاعات به کمترین حالت ممکن برسد.اینکه از چه اطلاعاتی بکاپ (پشتیبان) گرفته شود و در چه بازه‌های زمانی این عملیات صورت پذیرد و به چه صورت نسخه پشتیبان بازیابی شود، بخشی از خدمات پشتیبانی شبکه است.

پایداری سرویس ها وظیفه تیم پشتیبانی شبکه است

سیستم‌ها و برنامه‌های کاربردی مثل نرم‌افزارهای مالی، اتوماسیون اداری، نرم افزار فروش، سیستم پست الکترونیکی  و ارتباط با شبکه وایرلس، باید همیشه در دسترس باشند. به علاوه اینکه حتماً راهکار یا راهکارهای جایگزین در زمان اتفاقات احتمالی و از دسترس خارج شدن اطلاعات حیاتی شرکت، سرویس‌ها و یا اینترنت، پیش بینی شده باشد.

خوب است بدانید که ، پشتیبان شبکه ، پل ارتباطی میان شرکت‌ها و تامین کنندگان اینترنت و شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزارهای مورد نیاز شرکت است ، به طوری که بدون شک حافظ منافع شرکت در تعامل با تامین کنندگان ثالث می باشد.

امنیت اطلاعات در حوزه پشتیبانی شبکه

پرسنل شرکت با وجود پشتیبانی شبکه می‌تواند خیالشان از بابت امنیت اطلاعاتش راحت باشد.  با ورود شرکت پشتیبانی شبکه ، دیگر نباید نگرانی از بابت تامین امنیت اطلاعات شرکت مانند نشت اطلاعات محرمانه سازمان، ویروسی شدن کامپیوترها و سرورهای داخل شبکه، و امنیت در تبادل اطلاعات، وجود داشته باشد.

حفاظت از درگاه اینترنت توسط فایروال (مانند فایروال‌های سیسکو و … ) به منظور ورود و خروج اطلاعات به شرکت، حفاظت از اطلاعات شرکت در مقابل ویروسی شدن توسط آنتی ویروس های معتبر، بروز رسانی مداوم نرم‌افزارها و سیستم عامل‌ها و… جزو وظایف پشتیبان شبکه درخصوص  نگهداری و امنیت اطلاعات شرکت‌ها است.

موارد فوق خدماتی بودند که شرکت پشتیبانی آنها را به شرکت ها و سازمان ها ارائه می دهند. اما یک سری از کارها هستند که جزو خدمات شرکت پشتیبان محسوب نمی شوند.

تولید و تعمیر سخت افزار

پیمانکار پشتیبانی، تخصص تولید و تعمیر سخت افزار کامپیوترها،‌ سرورها، پرینترها و یا تجهیزات شبکه را ندارد، اما با این وجود، با اشراف به نحوه عملکرد آنها، ایرادهای دستگاه را پیدا کرده و برای تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب هماهنگی لازم را انجام می دهد.

تامین اینترنت

پیمانکار پشتیبانی شبکه تامین کننده اینترنت نیست و قطعی و کندی اینترنت ناشی از تامین کننده (ISP) بر عهده او نیست. اما پشتیبان شبکه با پیش بینی موارد خارج از کنترل، بر اساس اولویت های شرکت، پرسرعت ترین و پایدارترین تامین کننده‌های اینترنت را معرفی و انتخاب می کند و همچنین تقسیم بندی پهنای باند در شرکت را به گونه ای انجام میدهد تا بهترین عملکرد و راندمان را برای پرسنل شرکت به ارمغان آورد.

برنامه نویسی

برنامه نویسی نیازمند کارشناسان برنامه نویس است و شرکت پشتیبانی شبکه تولید نرم افزارهای مالی و اداری و فروش را بر عهده ندارد، اما بستری را فراهم می کند تا این نرم افزارها به بهترین نحوعمل کنند . شرکت پشتیبانی شبکه با داشتن توانایی در زمینه رفع مشکلات اولیه این نرم افزارها، سرعت رفع مشکلات را بیش از پیش بهتر می کند. شرکت شایگان ، ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شما را به همکاری با این شرکت دعوت می کند. با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کمک به انتخاب پیمانکار پشتیبانی شبکه

تمام صاحبین تجارت ، باید بدانند چگونه با عقد یک قرارداد درست پشتیبانی شبکه ، خدماتی با بالاترین کیفیت و قیمتی مناسب دریافت کنند . مخاطب گرامی، یافتن یک شرکت ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات کاردشواری است.
اگر از تنوع شرکت‌های پشتیبانی شبکه  متعجب شده و در انتخاب آن سردرگم هستید و این موضوع ، باعث سردرگمی شما در انتخاب درست پیمانکار پشتیبانی شبکه شده است ،ما با اختیار گذاشتن نکاتی کلی در مورد انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه کمک میکنیم تا شما با آگاهی کامل نسبت به انتخاب پیمانکار پشتیبانی شبکه اقدام کنید .

سوالاتی که قبل از انتخاب پیمانکار پشتیبانی شبکه، باید از آنها بپرسید

آیا آنها یک کارشناس پشتیبانی شبکه به طور اختصاصی برای مشکلات و نیازهای شما در نظر گرفته اند؟

پیمانکار پشتیبانی شبکه معتبر نفراتی دارد که به مشکلات شما به صورت تلفنی و حضوری رسیدگی خواهند کرد.
همچنین به مشتریان خود یک شماره تماس اضطراری می دهد تا بتوانند در خارج از ساعات اداری با آن ها تماس بگیرند.به عنوان یک مدیر یا صاحب کسب و کار شما تنها در زمان های اداری مشغول کار نیستید، بنابراین پشتیبانی شبکه و سرویس دهی خارج از این ساعات می تواند به تداوم تجارت شما کمک شایانی کند.

آیا شرکت پشتیبانی شبکه به طور مکتوب به شما مدت زمان پاسخگویی برای درخواست هایتان را اعلام می دارد؟

یک شرکت معتبر وجود یک کارشناس پشتیبانی شبکه از زمانی که شما به مشکل بر میخورید یا درخواستی را اعلام می کنید ، تضمین می کند که در حداقل زمان ممکن (با توجه به مشکل و اهمیت موضوع و تاثیر آن بر روی کسب و کار شما) درخواست شما را انجام دهد. در واقع این تعهد باید در قالب یک بند از قرارداد پشتیبانی شبکه به شما ارائه شود.

آیا شرکت پشتیبانی شبکه به شما یک براورد اولیه و یا پیش فاکتور خدمات ارائه می دهند؟

برخلاف بسیاری از سرویس دهندگان خدمات شبکه ، پیمانکار پشتیبانی شبکه معتبر هیچ هزینه پنهانی را به شما تحمیل نمی کند. هزینه کلیه خدمات و سرویس های آن ها باید به صورت شفاف و در قالب پیش فاکتور و پیش قرارداد به شما ارائه شود و در صورت تغییر سرویس و خدمات این مبلغ طبیعتا تغییر می باید.این پیشنهادها و هزینه چندیدن و چند بار مورد ارزیابی قرار می گیرد تا شما متحمل هزینه های اضافی نشوید.

آیا شرکت های پشتیبانی شبکه اجرای پروژه های محوله را با بودجه و زمان تعریف شده ، تضمین می دهند؟

تمام پروژه ها با پیش بینی دقیق مدت زمان و هزینه انجام کار توسط شرکت پشتیبانی شبکه باید انجام شود . شرکت پشتیبانی شبکه به شما در مورد مبلغ ،  نحوه پیاده سازی و زمان انجام کار مشاوره می دهد و به آن متعهد است.

آیا شرکت های پشتیبانی شبکه شیوه ای برای مانیتور کردن عملکرد صحیح سیستم های حیاتی کسب و کارتان از راه دور دارند؟

قبل از این که مشکل حاد و بزرگی رخ دهد ، شما را مطلع کرده و راه حل ها را پیاده سازی کنند. مشکلات زیر ساختی ، امنیتی و … جزء مواردی هستند که پیمانکار پشتیبانی شبکه باید در گزارشات مانیتورینگ به آن ها اهمیت ویژه ای بدهد.

آیا ارائه گزارشات دوره ای که برای شما واضح باشند بر عهده شرکت پشتیبانی شبکه است؟

یک پیمانکار خوب سعی می کند گزارشاتی را آماده کند که بتواند برای مدیران و صاحبین کسب و کار قابل لمس باشد.

آنها چند کارشناس پشتیبانی شبکه برای سرویس دهی به شرکتتان در نظر می گیرند ؟

شرکت پشتیبانی شبکه خوب حداقل دو نفر را برای کار پشتیبانی شبکه یک شرکت در نظر می گیرد تا همه زوایای شبکه آن شرکت را ساپورت کنند. نحوه کار و مستندات این  شرکت ها به گونه ای است که سایر اعضای فنی نیز می توانند در هر لحظه ای که نفرات اختصاص داده شده به شما در دسترس نباشند به شما سرویس دهند.

آیا شرکت پشتیبانی شبکه از یک روش صحیح برای پشتیبان گیری از اطلاعات استفاده می کنند؟

پیمانکاران پشتیبانی شبکه از بهترین گزینه ذخیره سازی اطلاعات ( External –NAS – SAN – DAS– Tape ) برای ذخیره کردن فایل های اصلی و بکاپ ( Backup ) استفاده میکنند .چرا؟ چون بر حسب تجربه و تخصص هر کدام از این ابزارها در جاهای مختلف کاربرد دارند.آن ها مطمئن می شوند که کلیه سرورهای مشتریانشان از تکنولوژی مجازی سازی استفاده می کنند و حداقل دو نسخه بکاپ یکی در همان شرکت و دیگری به طور Offline و یا Offsite تهیه می گردد.

آیا آنها اعتقاد به بازگرداندن فایل های پشتیبان به طور دوره ای برای اطمینان مشتری از صحت backup ها دارند؟

شرکت های معتبر در یک برنامه زمانی تدوین شده به طور منظم و با هماهنگی مشتریانشان اقدام به بازگرداندن اطلاعات پشتیبان گرفته شده شامل نرم افزارها ،  سرورها و اطلاعات حیاتی می کنند تا بتوانند این اطمینان را به مشتریان بدهند که فایل های بکاپ در مواقع لزوم قابل بازگردانی صد درصدی هستند.

آیا کارشناسان شرکت پشتیبانی شبکه ، در استخدام شرکت خودشان هستند یا از شرکت های دیگر نیرو تامین می کنند؟

تمام کارشناسان فنی پیمانکار باید در استخدام همان شرکت بوده و نباید از پرسنل شرکتی دیگر باشند تا از نظر امنیت و حفاظت از اطلاعات  شرکت مشتری اطمینان خاطر حاصل شود.در حقیقت با این روش آن ها می توانند سطح SLA  خود را افزایش داده و کیفیت سرویسشان را تضمین کنند.

آیا کارشناسان فنی آنها خود را آپدیت نگه میدارند و در پی کسب تکنولوژی و یا تهدیدات امنیتی جدید هستند ؟

یک پیمانکار پشتیبانی شبکه حرفه ای، باید کارشناسانش با جدیدترین تکنولوژی های این فیلد کاری آشنا  باشد.از وب سایت و رزومه شرکت ها می توانید پی به این اصل مهم ببرید.شرکت پشتیبانی شبکه همیشه سعی خود را بر این اصل قرار داده و تلاش می کند تا آخرین تکنولوژی های روز و امکانات لازم جهت پیشرفت و توسعه کسب و کار مشتریان را به آنها ارائه دهند.

آیا کارشناسان آنهاسر وقت در شرکت مشتری حاضر می شوند؟

جواب: کارشناسان یک پیمانکار پشتیبانی شبکه باید متعهد به اصول حرفه ای  باشند ، یعنی سر وقت و یا حتی زودتر در شرکت مشتری حضور پیدا کرده و پوشش آنها متناسب با فضای کسب و کار باشد.

آیا آنها می توانند با نرم افزارهای تخصصی کسب و کار شما آشنایی پیدا کرده و به شما پشتیبانی دهند؟

هر کاری از ابزار و نرم افزارهای تخصصی خود استفاده می نماید، بنابر این کارشناسان شرکت پشتیبانی شبکه باید تلاش کنند که با این ابزار آشنا شده و بتوانند در مواقع نیاز به پشتیبانی سریع ، این خدمات را نیز به شما ارائه دهند.

آیا آنها به هنگام بروز مشکلات خارج از حیطه وظایف تعریف شده ، به دنبال حل مشکل شما هستند؟

کارشناسان یک شرکت پشتیبانی حرفه ای پیگیر همه مشکلات ، از قبیل اختلال در سرویس اینترنت، مشکلات نرم افزارهای مالی و اداری، اختلال در سیستم تلفنی، مشکلات سخت افزاری پرینترها و…هستند و در تعامل با شرکت های ثانویه می کوشند مشکل را حل کنند.تعهد به تداوم کسب و کار مشتری می باشد باید یک هدف برای شرکت پشتیبانی شبکه باشد.

آیا آنها در زمان راه اندازی یک سرویس جدید برای شما، پیش بینی های لازم را انجام می دهند؟

یک پیمانکار باید تلاش کند تا زمان قطعی سیستم برای  راه اندازی یک سیستم جدید را به حداقل ممکن برساند. بک اپ گیری از اطلاعات، مدیریت ریسک توسط یک پیمانکار پشتیبانی حرفه ای، موجب اطمینان خاطر مشتری می شود و باید یک مفاد از قرارداد پشتیبانی شبکه به این اصل اختصاص داده شود.

آیا شرکت پشتیبانی شبکه وقتی را برای آموزش شبکه وتوضیح آنچه که در شبکه در حال رخداد است ،قرار می دهند؟

کارشناسان یک شرکت پشتیبانی شبکه واقف به این موضوع هستند که کارکنان شرکت مشتری متخصص فناوری اطلاعات نیستند وهمه آنچه برای مشتری اهمیت دارد، تداوم کسب و کارشان با راندمان بالا است. کارشناسان باید توضیحات ساده و کاربردی را در مورد آنچه در حال رخ دادن است، به شما ارائه دهند.

آیا آنها به شما SLA برای تضمین کیفیت سرویسشان ارائه می دهند؟

SLA  تضمینی است که یک شرکت پشتیبانی شبکه به صورت رسمی و مکتوب به مشتری خود عرضه میدارد و در آن متعهد می شود که کیفیت خدمات دهی از یک میزان مشخصی پایین تر نرود.پس به دنبال یک شرکت پشتیبانی شبکه باشید که SLA  را برای شما  تعیین کند . پس جستجوی خود را برای یافتن پیمانکاری که به شما تضمین کیفیت خدمات ارائه می دهد، متوقف نکنید ؛ و اگر هم با یک پیمانکار قرارداد دارید ،  همین امروز خواستار اضافه کردن بند SLA به آن قرارداد پشتیبانی شبکه باشید.

شرکت شایگان، یک پیمانکار خوب و مطمئن برای پشتیبانی شبکه در شرکت و یا سازمان شماست. ما همه استانداردها را در هنگام کار، در نظر میگیریم. با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.