[av_textblock textblock_styling_align=” textblock_styling=” textblock_styling_gap=” textblock_styling_mobile=” size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” element_template=” one_element_template=” av_uid=’av-l2q5z30h’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]

نصب و راه اندازی سرور بکاپ Back UP

حملات سایبری همیشه یک چیز را به ما یادآوری می کنند و آن اهمیت نصب و راه اندازی سرور بکاپ (Server Back UP) است. در حالی که بخشی از مشکل آسیب پذیری ها و تهدیداتی است که شبکه های سازمانی را غافلگیر می کند، حجم انبوهی از داده هایی که در حال حاضر جمع آوری، ذخیره سازی و پردازش می شوند، بیش از حد قابل مدیریت هستند.

سرور بکاپ برای منایع شبکه حیاتی هر دوی این مشکلات را با موارد زیر برطرف می کند:

  • اطمینان از اینکه مهاجمان دسترسی کاربران شبکه به منابع مورد نیاز را مسدود نمی کنند.
  • تحت فشار قرار دادن سازمان ها برای شناسایی و بهینه سازی حفظ داده ها و شیوه های امنیتی

این نوشته نحوه عملکرد سرور بکاپ، تفاوت بین بکاپ گیری محلی و ابری و چراییمهم بودن بکاپ گیری و راه حل های بکاپ گیری را تحلیل می کند.

بکاپ سرور  (Server Back UP) چیست؟

بکاپ سرور، کامپیوترهای پرقدرتی هستند که وظیفه ذخیره و محافظت از داده های حیاتی شبکه را در بدترین حالت ممکن بر عهده دارند. خواه طوفان باشد، خواه قطی برق طولانی مدت یا حمله سایبری پیشرفته، سازمان ها به روشی برای بازیابی اطلاعات از دست رفته نیاز دارند.

سرورهای مخلی یا مبتنی بر ابر می توانند از فایل ها، پوشه ها، پایگاه های داده، هارددیسک ها و موارد دیگر نسخه پشتیبان تهیه کنند تا اطمینان حاصل کنند که داده ها خارج از استفاده روزمره به عنوان منابع شبکه باقی می مانند. با ظهور راه حل های ابری، خدمات پشتیبان گیری ابری مورد توجه قرار گرفتند.

چگونه بکاپ گیری در محاسبات ابری کار می کند؟

 با توسعه محاسبات ابری یا رایانش ابری، خدمات ابری به سه طریق به امنیت داده ها کمک می کنند. به جای متدلوژی های رقیب موارد زیر در ارتباط با سازمان کار می کنند.

  • ذخیره سازی ابری
  • بکاپ گیری ابری
  • سینک کردن یا همگام سازی ابری

بکاپ محلی در مقابل بکاپ ابری

هر سرور یا سایر دستگاه های سازمانی (به عنوان مثال، نوار؛ دیسک، فلش مموری) که داده های اضافی را در محل فیزیکی نگهداری می کنند، به عنوان بکاپ محلی شناخته می شوند. بکاپ گیری محلی که به یک سازمان  جانبی یا اینترنت وابسته نیستند، در دسترس هستند و نسخه های بکاپ سیستم را سریع تر از جایگزین های ابری راه دور بارگیری می کنند.

مانند بسیاری از راه حل های ابری دیگر، بکاپ گیری ابری خدماتی هستند که توسط ارائه دهندگان ابر و سرورهای ره دور و دیتاسنترهای جهانی ارائه می شوند. بکاپ های ابری در پلتفرم های ابری عمومی مانند AWS، Azure، GCP در دسترس هستند یا سازمان ها می توانند از طریق زیرساخت های ابری خصوصی، بکاپ ها را ایجاد و پشتیبانی کنند.

مزایای پشتیبان گیری ابری شامل کاهش سربار، محافظت در برابر بلایای طبیعی، دسترسی به داده ها از هر نقطه، امنیت قوی تر و مقیاس پذیری است. با این حال، بارگیری مجدد یا همگام‌سازی سیستم‌های پشتیبان‌گیری ابری بیشتر طول می‌کشد، ارائه‌دهندگان ابر جابجایی را آسان نمی‌کنند، و شبکه‌ها در خطر از دست دادن داده‌ها با پایان قراردادهای خدمات هستند.

بکاپ هیبریدی و قانون پشتیبان گیری 1-2-3

در حالی که پشتیبان گیری محلی و ابری هر دو مزایا خاص خود را دارند، تکیه بر یکی یا محدود کردن نسخه های پشتیبان به یک نشخه، کار خوبی نیست. متخصصان صنعتی در مورد قانون پشتیبان گیری 1-2-3 به توافق رسیده اند:

برای همه داده های مربوطه، باید سه نسخه از داده ها را داشته باشید. یکی از این موارد شبکه شما است که منبع را به دست می آورد، در حالی که مدیران باید دو مورد باقی مانده را در انواع مختلف ذخیره سازی قرار دهند. یکی از این دو رسانه ذخیره سازی باید یک نسخه خارج از سایت باشد (مانند بکاپ گیری ابری).

اهمیت سرور بکاپ آفلاین

در ماه می سال 2021 بود که هکرها شبکه های شرکت Colonial Pipeline و شرکت فراوری گوشت JBS را مورد هدف قرار دادند و داده های آنها را رمزگذاری کردند. بدون دسترسی به منابع شبکه، Colonial و JBS تصمیم گرفتند بخش هایی از شبکه را تعطیل کنند یا تولید را متوقف کنند. بسیاری از شکت های دیگر نیر در این شرایط همین کار را کردند.

یکی از راه حل های جلوگیری از رمزگذاری و اخاذی، بکاپ گیری آفلاین است که توسط عوامل تهدید دست نخورده باقی می ماند در مثال های ذکر شده در بالا، باج افزارها داده های شبکه را رمزگذاری کردند و از عملیات عادی پرسنل و سهامداران جلوگیری کردند. سازمان ها باید پرداخت باج را در نظر بگیرند، در حالی که ادامه دادن توقف یا حتی ورشکستگی مابقی شرکت را تهدید می کند.

با یک نسخه سرور بکاپ آفلاین دست نخورده، بازیابی شبکه را می توان در یک سوئیچ (و مقداری از زمان بافر بسته به اندازه سازمان) انجام داد. در حالی که زمانی به سرورهای محلی محدود می شد خدمات پشتیبان گیری ابری همچنان به SMBها دسترسی به یک راه حل سرور از راه دور مقیاس پذیر را ارائه می دهند.

مدیریت اقیانوسی از داده ها

داده های می توانند برای سازمان ها هم دارایی باشند هم ضررو.

داده ها دارایی هستند چون می توانند تصمیمات تجاری را تعیین کنند، اما به دلیل خطرات مرتبط با از دست دادن داده ها یک ضرر است. در هر دو مورد پیام واضح است: داده های سازمان را جدی بگیرید.

ایجاد طرح بازیابی اطلاعات

امروزه سازمان ها در هر اندازه ای به ذخیره سازی داده ها متکی هستند. اطلاعات کارمندان و مشتریان، اسناد اختصاصی، کد برنامه، سرورهای ایمیل و موارد دیگر نمونه هایی از داده هایی هستند که به بهترین وجه خصوصی نگهداری می شوند. با این حال، اجرای یک برنامه پشتیبان و بازیابی برای شبکه های سازمانی ساده تر از انجام آن است. توصیه های ما برای شروع عبارتند از:

  • فهرستی دقیق از اجزای شبکه (نرم افزار؛ سخت افزار و مبتنی بر ابر) سازماندهی کنید.
  • حجم داده ها را برای بخش های مختلف شبکه ارزیابی و ثبت کنید.
  • داده های مربوطه را برای نگهداری و داده هایی که می توان به طور ایمن از بین برد، شناسایی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که همه سیستم ها، دستگاه ها و پرسنل به انطباق با مقررات پایبند هستند.
  • ایمن سازی داده ها برای تداوم کسب و کار ضروری است.

فکری که متخصصان امنیت سایبری را در شب نگه می دارد، خطر نشت داده ها است. خواه به برند سازمان لطمه بزند یا شرکت را در معرض خطر قانونی یا مالی قرار دهد، مصرف کنندگان، مقامات دولتی و سازمان ها داده ها را جدی می گیرند. علاوه بر اطلاعات حساس مشتریان خود، کسب و کارها دارای داده های اختصاصی هستند که به آنها امکان می دهد در بازار رقابتی داشته باشند.

در حالی که شرکت های بزرگتر و محبوب تر در طول سال ها، بیشترین بار حملات سایبری را دریافت کرده اند، هیچ سازمانی تا به حال از نظر دیجیتالی 100% ایمن نبوده است. در سراسر صنایع، بکاپ گیری آفلاین از راه دور بخش مهمی از جعبه ابزار زنده ماندن از فاجعه بعدی است.

روش های بکاپ سرور : روش های ایمن نگه داشتن داده ها

وقتی صحبت از بکاپ گیری می شود، روش های مختلفی برای پشتیبان گیری وجود دارد. برای برخی، فرایند انتخاب روش پشتیبان گیزی ممکن است دشوار باشد. هدف نهایی این است که داده های خود را ایمن نگه دارید، اما نحوه دستیابی به این امر بسته به روش پشتیبان گیزی که انتخاب می کنید می تواند به شدت متفاوت باشد. کدام روش سرور بکاپ برای کسب و کار شما مناسب است؟

بکاپ گیری کامل

بکاپ گیری کامل ساده ترین شکل پشتیبان گیری است که شامل تمام پوشه ها و فایل هایی است که انتخاب کرده اید تا پشتیبان گیری شوند. یک نسخه بکاپ کامل نیز ساده ترین نوع پشتیبان برای بازیابی است، زیرا فقط به یک مجموعه فایل پشتیبان نیاز دارد.

پشتیبان گیزی کامل معمولا در یک فرمت فشرده و اختصاصی ذخیره می شود که به نرم افزاری که پشتیبان ایجاد کرده است برای بازیابی فایل ها نیاز دارد. پشتیبان گیزی کامل معمولا به عنوان اولین نسخه پشتیبان انجام می شود و بعد پشتیبان گیزی افزایشی بعدی انجام می شود.

از آنجایی که پشتیبان گیری کامل شامل تمام فایل ها و پوشه هایی است که برای کار بکاپ یری انتخاب شده اند (نه فقط فایل های تغییر یافته)، معمولا از نظر اندازه بزرگ تر هستند و بنابراین به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند.

برای ماشین های مجازی، یک نسخه پشتیبان کامل،  یک بکاپ از کل ماشین مجازی است. این پشتیبان ها می توانند اندازه نسبتا بزرگی داشته باشند، بنابراین مهم است که از فضای ذخیره سازی موجود در دستگاه مقصد ذخیره سازی خود آگاه باشید.

بکاپ گیری افزایشی

پشتیبان‌گیری‌های افزایشی باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در فضای ذخیره‌سازی می‌شوند، زیرا فقط از فایل‌هایی که از آخرین نسخه پشتیبان کامل یا افزایشی ایجاد یا تغییر کرده‌اند، نسخه پشتیبان تهیه می‌کنند. پشتیبان‌گیری افزایشی نیز سریع‌تر است، بنابراین به پنجره پشتیبان‌گیری بسیار کوتاه‌تری نیاز دارد .

بکاپ گیری افزایشی اغلب همراه با پشتیبان گیری کامل استفاده می شود. یک استراتژی معمول پشتیبان گیری این است که یک بار در هفته یک نسخه پشتیبان کامل را اجرا کنید، و سپس یک پشتیبان گیری افزایشی روزانه در هر روز بعدی انجام دهید.

برای مثال، اگر می‌خواهید یک نسخه پشتیبان کامل را در روز دوشنبه اجرا کنید، می‌توانید کارهای پشتیبان‌گیری افزایشی را از سه‌شنبه تا جمعه اجرا کنید (اگر آخر هفته‌ها کار نمی‌کنید). با این پیکربندی، پشتیبان‌گیری شما در روز سه‌شنبه فقط حاوی فایل‌های جدید یا تغییر یافته‌ای است که از زمان پشتیبان‌گیری کامل در روز دوشنبه ایجاد شده‌اند. روز چهارشنبه، یک نسخه پشتیبان افزایشی دوباره اجرا می‌شود، فقط این بار از زمان پشتیبان‌گیری افزایشی که در روز سه‌شنبه اجرا شد، فقط از فایل‌های جدید یا تغییر یافته نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. این برنامه در بقیه هفته کاری ادامه خواهد داشت و 1 نسخه پشتیبان کامل و 4 نسخه پشتیبان افزایشی به شما می دهد. این چرخه دوباره هفته بعد شروع می شود.

بزرگترین مزایای پشتیبان گیری افزایشی، کاهش زمان پشتیبان گیری و نیاز به فضای ذخیره سازی کوچکتر است، زیرا فقط داده ها را از آخرین نسخه پشتیبان ذخیره می کند – صرف نظر از نوع.

هنگامی که زمان بازیابی فرا می رسد، پشتیبان گیری افزایشی بیشتر طول می کشد زیرا ابتدا باید نسخه پشتیبان کامل خود را بازیابی کنید و سپس هر نسخه پشتیبان افزایشی بعدی را به منظور تعیین محل تکرار فایل دقیق مورد نظر خود بازیابی کنید.

با توجه به ماهیت پشتیبان‌گیری‌های افزایشی، آنها همچنین تمایل دارند به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز داشته باشند، زیرا باید هر فایل منبع را با آخرین نسخه پشتیبان کامل و سپس با هر پشتیبان افزایشی بعدی مقایسه کنند تا مشخص شود آیا تغییراتی در آن ایجاد شده است یا خیر.

اگر تصمیم به استفاده از این رویکرد پشتیبان‌گیری از داده‌ها دارید، ممکن است بخواهید دستگاه‌های رسانه چرخشی را در نظر بگیرید تا همیشه یک دستگاه پشتیبان ثانویه، غیر متصل (و ترجیحاً خارج از سایت) داشته باشید که می‌تواند در صورت بروز ویروس یا فاجعه دیگر برای بازیابی از آن استفاده شود.

بکاپ گیری دیفرانسیلی

بکاپ گیری دیفرانسلی در جایی بین پشتیبان‌گیری کامل و افزایشی قرار می‌گیرند. پشتیبان گیری دیفرانسیل به این معنی است که شما اساساً یک نسخه پشتیبان تجمعی از تمام تغییرات ایجاد شده از آخرین نسخه پشتیبان کامل دارید. این به این معنی است که نسخه‌های پشتیبان دیفرانسیل از نظر اندازه بزرگتر از پشتیبان‌گیری افزایشی هستند، زیرا بیشتر شبیه نسخه‌ای از تمام پشتیبان‌گیری‌های افزایشی هستند که از آخرین پشتیبان‌گیری کامل انجام شده است.

با توجه به ماهیت پشتیبان گیری دیفرانسیلی، می توانید نسخه پشتیبان دیفرانسیل خود را طوری تنظیم کنید که آخرین نسخه پشتیبان دیفرانسیل شما را بازنویسی کند تا فضای ذخیره سازی ذخیره شود. حتی برخی از برنامه ها این را به عنوان گزینه پیش فرض برای پشتیبان گیری دیفرانسیل برای حفظ فضای ذخیره سازی تنظیم می کنند.

مانند پشتیبان‌گیری افزایشی، پشتیبان‌گیری‌های دیفرانسیلی نیز به پهنای باند شبکه اضافی نیاز دارند تا فایل‌های فعلی را با فایل‌هایی که قبلاً پشتیبان‌گیری شده‌اند مقایسه کنند تا بتوانند فایل‌های تازه تغییر یافته را پیدا کرده و پشتیبان‌گیری کنند.

بک آپ های دیفرانسیلی قطعا سریع تر از پشتیبان گیری های افزایشی بازیابی می شوند زیرا هر پشتیبان دیفرانسیل مستقل از یکدیگر است. این بدان معناست که برای بازیابی یک مجموعه پشتیبان خاص، فقط پشتیبان کامل و دیفرانسیل پشتیبان مورد نیاز است.

بکاپ گیری از ایمیج

پشتیبان گیری مبتنی بر ایمیج، همچنین به عنوان بازیابی فاجعه، تصویر دیسک یا پشتیبان گیری از تصویر سیستم نیز شناخته می شود، به شما این امکان را می دهد که یک نسخه پشتیبان کامل دیسک از کل سیستم خود (یا یک یا چند پارتیشن)، از جمله سیستم عامل، برنامه های کاربردی و همه موارد خود ایجاد کنید. این نوع پشتیبان به صورت یک فایل ذخیره می شود که اغلب به عنوان ایمیج از آن یاد می شود.

یک نسخه پشتیبان از ایمیج کامل سیستم در سناریوهای بازیابی فاجعه بسیار مؤثر است، زمانی که نیاز دارید کل سیستم خود را به یک سیستم کاملاً جدید بازیابی کنید. هنگامی که یک ایمیج پشتیبان از سرور خود ایجاد می کنید، می توانید به سرعت کل سرور خود را دقیقاً به همان شکلی که بود، به یک سرور جدید بازیابی کنید، حتی اگر آن سرور دارای سخت افزارهای متفاوت باشد. پشتیبان‌گیری ایمیج ویندوز ابزاری امن برای ذخیره یک ایمیج فوری امن‌تر از کل سیستم شما ارائه می‌کند، که می‌تواند در چندین دستگاه ذخیره‌سازی ذخیره شود و یک نسخه پشتیبان از بکاپ گیری به شما ارائه دهد.

پشتیبان‌گیری از ایمیج با استفاده از نرم‌افزار ایمیج گیری از دیسک انجام می‌شود و در زمانی که نیاز به بازیابی کل سیستم خود دارید، سریع‌ترین گزینه بازیابی را ارائه می‌دهد. پشتیبان‌گیری‌های سطح ایمیج نیز این امکان را دارند که ایمیج را به یک ماشین فیزیکی یا مجازی بازگردانند. یک پشتیبان ایمیج سیستم نیز می تواند برای بازیابی تنها یک فایل بدون نیاز به بازیابی کل سیستم نصب شود.

کپی جاب

کپی جاب منجر به مجموعه ای از فایل های انتخابی می شود که در قالب فایل اصلی و غیرفشرده ذخیره می شود. این فایل ها به سادگی کپی می شوند یا به صورت دستی یا برنامه ریزی شده به دستگاه ذخیره سازی مورد نظر شما منتقل می شوند، اما هرگز نباید به عنوان یک نسخه بکاپ در نظر گرفته شوند یا جایگزین نسخه های بکاپ معمولی شوند.

با Copy jobs می‌توانید دایرکتوری‌ها و فایل‌هایی را که می‌خواهید در قالب فایل اصلی‌شان کپی کنید، انتخاب کنید. کپی جاب منجر به فایل هایی می شود که دقیقاً به اندازه فایل های اصلی هستند، بنابراین قبل از شروع کار کپی فایل ویندوز باید مطمئن شوید که فضای ذخیره سازی کافی در دستگاه مقصد دارید. کپی جاب ها زمانی مفید هستند که می خواهید یک کپی فایل سریع ایجاد کنید تا یک مجموعه کپی ثانویه از فایل های خود داشته باشید که در هر زمان بتوانید بدون نیاز به نرم افزار پشتیبان برای بازیابی فایل ها به آن دسترسی داشته باشید.

حالا که تفاوت‌های بین روش‌های بکاپ گیری را بهتر درک کرده‌اید، وقت آن است که تصمیم بگیرید کدام روش یا انواع پشتیبان‌گیری برای شما بهترین است.

بازار بکاپ سرور

تحلیلگران صنعت پیش بینی کردند که ارزش بازار جهانی پشتیبانی از سرورها در سال 2020 حدود 5 میلیارد بوده که تا سال 2026 احتمال دو برابر شدن آن وجود دارد.

ارائه دهندگان خدمات ابری با ارائه قابلیت های ذخیره سازی، همگام سازی و پشتیبان گیزی به سازمان ها، همچنان یک گزینه محبوب هستند. در حالی که Dropbox، Google Drive، و iCloud ممکن است نام‌های معروفی برای مصرف‌کنندگان باشند، کسب‌وکارها باید در حفاظت از داده‌های حساس بسیار بهتر عمل کنند. بنابراین، توانایی پلتفرم های ابری برای همگام سازی مداوم تغییرات و بکاپ گیری خودکار برای سازمان ها بسیار مهم است.

پشتیبان گیری: آماده شدن برای بدترین سناریو

اقتصاد جهانی به طور فزاینده ای به داده ها وابسته است. از آنجایی که در قلب هر کاری که ما در دنیای دیجیتال انجام می دهیم، داده ها هستند، بنابراین از ارزش بالایی برخوردار هستند. در حالی که بلایای طبیعی کمتر اتفاق می افتد، تهدیدهای دیجیتالی ارائه شده توسط کاربران بد، بدافزارها و خطاهای انسانی خدمات پشتیبان گیری را ضروری می کند. با صرف زمان برای ارزیابی داده های حساس سازمان، نسخه پشتیبان گیری از سرور و تدارکات بازیابی فاجعه، برای بدترین سناریو آماده شوید.

سرور backup

نصب و راه اندازی سرور بک آپ Back UP

پس از راه اندازی سرور، آماده سازی دیتابیسِ مربوطه و وارد کردن اطلاعات، گام بعدی ای که باید انجام گیرد، نگهداری از اطلاعات و جلوگیری از هر گونه از دست رفتن اطلاعات ضروری مختص هر شرکت می باشد.

از ساده ترین اطلاعات گرفته تا پیچیده ترین و با ارزشترین اطلاعات، مثل اطلاعات پروژه ها، اطلاعات مالی ، اطلاعات بازرگانی و…

همچنین در شرایطی که با خرابی های سخت افزاری از قبیل خرابی هارد دیسک ها و یا ویروسی شدن آنها به هر دلیلی مواجه می شوید؛ وجود راهکاری مناسب که بتواند آسیب وارد آمده را رفع کرده و یا به حداقل برساند امری ضروری است.

برای تهیه نسخه پشتیبان چه چیزهایی ضروری است؟

در حال حاضر، تهیه نسخه پشتیبان، در هر نرم افزاری به صورت مجزا تعریف شده و به کاربرانی که با آنها کار می کنند آموزش داده می شود، تا در زمان لزوم به بازیابی اطلاعات آنها بپردازند. اما سوال این است که آیا این نسخه های پشتیبان سالم هستند؟ و یا در مواقعی که هارد یا سخت افزاری که این نسخه ها بر روی آنها نگهداری می شود، قابل دسترس نبودند، آن وقت تکلیف چیست؟ و چقدر زمان لازم است تا بازیابی ها انجام شوند و با چه کیفیتی این کار صورت می پذیرد؟ از طرفی چقدر فضا لازم داریم تا نسخه های پشتیبان را نگه داریم و چه زمانهایی باید از سیستم پشتیبان تهیه کنیم؟

سرور بک آپ

در ابتدا می بایست با انواع پشتیبان گیری در شبکه آشنا شویم. بک آپ ها به دو نوع نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم بندی می شوند؛ که بسته به نیاز شرکت و یا سازمان، وسعت و حجم اطلاعات، از نوع نرم افزاری، سخت افزاری و یا ترکیبی از هر دوی آنها استفاده می شود.

از جمله نرم افزارهای بک آپ گیری می توان بهSymantec Backup Exec, Veeam Backup, Acronis, VMware Backup Solutions اشاره کرد و از جمله راهکارهای سخت افزاری می توان به استفاده از SAN ، NAS ، Tape ، RAID و … اشاره نمود.

در هر دو راهکار نیازمند تعریف نوع بک آپ هستیم و اینکه چه زمانی بک آپ تهیه شود که کمترین میزان از دست رفت اطلاعات یا Data Lost را داشته باشیم.

از طرفی با تعریف نوع بک آپ نسبت به تغییرات اعمال شده در سیستم، لزوم داشتن فضای زیاد حافظه، برای نگهداری بک آپ ها بر طرف می شود و با تست کردن سلامت بک آپ ها این اطمینان وجود دارد که سیستم ها در کمترین زمان ممکن، نسبت به تغییرات صورت گرفته بازیابی شوند.

به بیان دیگر در هر بار بک آپ گیری، تنها تغییرات سیستم بر روی بک آپ اصلی اضافه می شود؛ و این باعث می شود تا فضای کمتری اشغال گردد و به دنبال آن سرعت بالاتری در بازیابی اطلاعات خود داشته باشید.

در کنار آن انتخاب سخت افزار مناسب برای بک آپ گیری، به شما این امکان را می دهد که حتی در حین انجام کار هم کوچکترین خللی در انجام امور خود نداشته و تنها با تعویض هارد یا سخت افزار به ادامه کار خود بپردازید و در آن زمان، روال انجام کار به همان صورت ادامه خواهد داشت و وقفه ای ایجاد نخواهد شد. در کنار تمامی این مزایا، ارائه گزارش از روند عملکرد بک آپ ها نیز، می تواند اطمینان را چند برابر کند.

شرکت شایگان با تجربه بالا در زمینه راه اندازی انواع راهکارهای نرم افزاری و سخت افزاری سیستم های بک آپ گیری برای شرکت ها و سازمان ها، این امکان را برای شما فراهم می‎آورد تا با بالاترین ضریب اطمینان از سیستم های خود در برابر هر گونه خرابی سخت افزاری و نرم افزاری محافظت کنید.

[/av_textblock]