اخبار فناوری

مشکل شارژدهی USB-C در آیفون 15 پرو

مشکل شارژدهی USB-C در آیفون 15 پرو

مشکل شارژدهی USB-C در آیفون 15 پرو، آیا برای شما هم اتفاق افتاده است؟ آیا سعی کرده‌اید که آیفون 15 خود را با پاور بانک شارژ کنید، اما آیفون شما برعکس عمل کرده است؟

به نظر می‌رسد که تغییر پورت لایتنینگ اختصاصی به USB-C، در اپل، کار چندان راحتی نیست؛ زیرا برخی از کاربران با مشکل شارژدهی مواجه شده‌اند. در این مطلب از هنر توسعه و ارتباطات شایگان، به طور کامل باگ شارژ آیفون 15 پرو را بررسی می‌کنیم.

باگ شارژ آیفون 15 پرو

طبق گزارشی در Reddit، هنگامی یک کاربر گوشی آیفون 15 پرو خود را برای شارژ به پاوربانک Anker متصل کرده، به جای شارژ شدن باتری گوشی، آیفون، پاوربانک را شارژ کرده است. به گفته Anker، برای حل این مشکل، باید آیفون را از طریق پورت USB-A با استفاده از پاور بانک شارژ کنید.

 چرا این مشکل وجود دارد؟

سری گوشی‌های هوشمند آیفون 15، دارای قابلیت شارژ معکوس برای دستگاه‌های کوچکتر اپل مانند اپل واچ، ایرپاد و حتی دیگر گوشی‌های آیفون هستند. این قابلیت با استفاده از کابل شارژ USB-C انجام می‌شود. پورت USB-C اکنون باعث ایجاد مشکلاتی در شارژ دهی شده است!

همچنین، گزارش دیگری مبنی بر شارژ آیپد پرو توسط آیفون از طریق اتصال کابل USB-C وجود دارد؛ با تعویض کابل، آیپد پرو می‌تواند آیفون را شارژ کند.

باگ شارژ آیفون 15 پرو

علت مشکل شارژدهی USB-C در آیفون 15 پرو

مقصر دانستن اپل در بروز این باگ، کار آسانی است؛ اما پیدا کردن دلیل اصلی این مشکل، به بررسی بیشتر و ظریف‌تری احتیاج دارد. ممکن است تصور کنید که پورت USB-C دارای یک استاندارد مشخص است که توسط همه سازندگان رعایت می‌شود؛ اما درواقع USB-C دارای تعداد زیادی استانداردهای قدیمی و جدید است که آشفتگی زیادی را ایجاد می‌کنند!

انواع شارژر، کابل، پاوربانک و سایر لوازم جانبی دارای پورت USB-C هستند که مطابقت آن‌ها با استاندار‌های مختلف اصلا منطقی و منظم نیست.

اکنون اپل، پورت اختصای خود را که مدیریت بسیار دقیقی داشت به پورتی تغییر داده است که اگرچه در تئوری استانداردهای سختگیرانه‌ای دارد، اما در عمل بسیار دور از واقعیت می‌باشد. بنابراین، بروز این مشکل چندان جای تعجب ندارد!

راه حل این باگ (مشکل شارژدهی USB-C در آیفون 15 پرو) چیست؟

برای حل این باگ، اپل باید روش تشخیص آیتم‌های مختلف، توسط آیفون 15 را بهبود بخشد یا با اضافه کردن یک نرم افزار جهت جریان شارژ را کنترل کند.

در مجموع انتظار داریم که اپل به زودی این مشکل را بر طرف کند. لازم به ذکر است که اگرچه این مشکل عجیب به نظر می‌رسد؛ اما در گذشته نیز در برخی از دستگاه‌های اندرویدی اتفاق افتاده است.

این مطلب از هنر توسعه و ارتباطات شایگان، از سایت ZDNET گردآوری شده است. هنر توسعه و ارتباطات شایگان، فروشگاه اینترنتی معتبر در فروش تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه است. درصورت تمایل به خرید انواع تجهیزات شبکه، می‌توانید از فروشگاه این مجموعه نیز دیدن کنید. روتر، سوئیچ شبکه، هدست ویپ، تجهیزات ویپ و… محصولاتی هستند که در این فروشگاه اینترنتی، به فروش می‌رسند.

سوالات متداول

1.     مشکل شارژدهی USB-C در آیفون 15 پرو چیست؟

آیفون 15 پرو ممکن است در اتصال به پاوربانک از طریق پورت USB-C، برعکس عمل کند و به جای شارژ شدن، پاوربانک را شارژ کند.

2.     علت مشکل شارژدهی USB-C در آیفون 15 پرو چیست؟

آیفون 15 دارای قابلیت شارژ معکوس سایر دستگاه‌های کوچکتر اپل، از طریق پورت USB-C است. با وجود آشفتگی در استاندارهای قدیمی و جدید پورت USB-C، ممکن است که آیفون 15 پرو در اتصال به پاوربانک، به جای شارژ شدن، شارژدهی معکوس انجام دهد! این باگ قبلا در برخی از دستگاه‌های اندرویدی نیز مشاهده شده است.