مقالات, ویپ voip

مقایسه ۸ سرویس برتر VoIP

مقایسه ۸ سرویس برتر VoIP - بهترین سرویس ویپ

بهترین سرویس VoIP باید یک تماس باکیفیت را برای شما فراهم کرده و امکانات مدیریت تماس را نیز در اختیار شما قرار دهد. اما یک سرویس مناسب VoIP باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در این مطلب، قراراست به این سؤال پاسخ بدهیم و امکانات ۸ سرویس برتر VoIP دنیا را با یکدیگر مقایسه کنیم. استفاده از سرویس VoIP با مزایای زیادی همراه است و می‌تواند پشتیبانی به مشتریان و پاسخگویی به آن‌ها را با بهبود قابل توجهی همراه کند. همچنین، استفاده از این سرویس به جای تلفن‌های سنتی، با بهره‌وری بیشتر و هزینه‌های کمتر همراه است. با ما همراه باشید تا ویژگی‌های بهترین سرویس ویپ را در ادامه، مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین سرویس VoIP باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ – اهمیت انتخاب بهترین سرویس VoIP

استفاده از یک سرویس VoIP برتر، چه برای استفاده شخصی باشد و چه برای استفاده تجاری،‌ با تجربه کاربری بسیار متفاوتی نسبت به استفاده از سرویس تلفن سنتی یا سرویس‌های VoIP بی‌کیفیت، همراه است. با استفاده از یک سرویس VoIP مناسب، می‌توانید ارتباط‌ات درون و بیرون‌ سازمانی خود را با کیفیت بسیار بالایی برقرار کنید. افزایش کیفیت تماس، عملکرد شرکت شما در بخش پشتیبانی از مشتریان را بهبود خواهد داد و سرعت پاسخگویی شما به آن‌ها را نیز، افزایش خواهد داد. همچنین زمان معطل شدن مشتریان در صف پاسخگویی نیز، کاهش خواهد یافت. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از یک سرویس VoIP باکیفیت، پاسخ به تماس‌ها و مدیریت آن‌ها را به صورت اتوماتیک انجام دهید.

استفاده از VoIP در منزل نیز مزایای زیادی دارد. شما می‌توانید با استفاده از بهترین سرویس VoIP، از منزل خود با نقاط مختلف دنیا تماس بگیرید و هزینه این تماس نسبت به استفاده از خطوط تلفن سنتی، بسیار کمتر خواهد بود. ویژگی‌های مثبت استفاده از سرویس VoIP، باعث شده تا شرکت‌ها و اپراتورهای زیادی، به ارائه خدمات تلفن اینترنتی روی بیاورند. بنابراین پیدا کردن بهترین سرویس تلفن اینترنتی، مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه شده است!

به همین علت تصمیم گرفتیم تا سرویس‌های VoIP مختلف را بررسی کرده و بهترین‌های آن‌ها را در این مطلب از هنر و توسعه ارتباطات شایگان معرفی کنیم. در ادامه، می‌توانید با ۸ ارائه‌دهنده برتر خدمات VoIP آشنا شوید و خدمات آن‌ها را با یکدیگر، مقایسه کنید.

معرفی ۸ ارائه دهنده برتر خدمات VoIP

گفتیم ویپ چیست و شرکت‌های زیادی در دنیا وجود دارند که به ارائه خدمات VoIP می‌پردازند. در حال حاضر، شرکت Ooma را می‌توان به عنوان بهترین سرویس VoIP انتخاب کرد، چرا که این شرکت، خدمات بسیار مناسب و کاربردی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. بعضی از این قابلیت‌ها عبارت‌اند از:

  • قابلیت عالی تبدیل صدا به متن
  • قابلیت یکپارچگی با سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری
  • قابلیت تحلیل جزئیات تماس
  • قابلیت شخصی سازی تلفن گویا
  • پشتیبانی از مشتری به صورت قدرتمند و عالی

ارائه این خدمات را می‌توان معیار مناسب بودن یا نبودن یک شرکت تلفن اینترنتی دانست. در ادامه، لیستی را تهیه کرده‌ایم که شامل بهترین سرویس‌های VoIP و ویژگی‌های شاخص آن‌ها است.

بهترین سرویس ویپ - سرویس Ooma

۱. سرویس Ooma: بهترین سرویس تلفن اینترنتی در سال ۲۰۲۳

این سرویس را می‌توان بهترین سرویس ارائه‌دهنده خدمات VoIP در سال 2023 در نظر گرفت. سرویس Ooma، خدمات متنوع و کاربردی را با قیمت بسیار مناسب عرضه می‌کند و علت موفقیتش را نیز می‌توان در همین دو مورد خلاصه کرد. کیفیت تماس با استفاده از سرویس Ooma، هم برای کاربران خانگی و هم برای کاربران تجاری، بسیار بالاست.

مهم‌ترین ویژگی سرویس Ooma که آن را تبدیل به بهترین سرویس ویپ کرده است، ارائه یک اپلیکیشن موبایلی بسیار کاربردی است. کارمندانی که زیاد به مسافرت می‌روند، می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن، تماس‌های کاری خود را در هر لحظه و از هرجا، مدیریت کنند. مدیریت تماس‌ها با استفاده از این اپلیکیشن، به صورت کارآمد و آسان انجام می‌شود. کیفیت تماس نیز فارغ از موقعیت مکانی کاربر، بسیار بالاست. تلفن اینترنتی Ooma، امکان در ارتباط ماندن با مشتریان و همکاران در خارج از محل کار را فراهم می‌کند و از این نظر، یک مزیت قابل توجه نسبت به تلفن‌های سنتی دارد.

سرویس Ooma، همچینن یک منشی تلفنی مجازی پیشرفته را ارائه می‌دهد که می‌تواند تماس‌های ورودی را به صورت اتوماتیک مدیریت کند. با استفاده از این قابلیت، می‌توان تماس‌ها را به یک شخص یا واحد خاص، هدایت کرد. منشی تلفنی کمک می‌کند تا دیگر هیچ تماسی را از دست ندهید. از دست ندادن تماس‌ها برای سازمان‌ها بسیار مهم است، چرا که از دست دادن یک تماس، می‌تواند به از دست رفتن یک مشتری منجر شود.

ویژگی دیگر Ooma، امکان استفاده از خط تلفن اینترنتی، از طریق دستگاه‌های مختلف است. این قابلیت، اجازه می‌دهد تا هر کاربر بتواند از هر جایی که قرار دارد، با استفاده از تلفن اینترنتی، تماس‌های ورودی و خروجی را مدیریت کند.

نکات مثبت سرویس Ooma

  • ارائه سرویس در بیش از ۷۰ کشور دنیا
  • منشی مجازی با قابلیت پخش موزیک در هنگام معطل ماندن مشتری پشت خط
  • امکان هدایت تماس
  • قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه

نکات منفی سرویس Ooma

  • داشتن امکانات کم در طرح‌های پایه‌ای تماس
بهترین سرویس ویپ - سرویس 8x8

۲. سرویس 8×8: بهترین سرویس VoIP برای کاربران تجاری که خدمات خود را بر پایه استفاده از هوش مصنوعی ارائه می‌دهد

سرویس 8×8، سرویسی است که بیش از۲ میلیارد کاربر در سطح جهان از آن استفاده می‌کنند و به خدمات آن، اعتماد کرده‌اند. خودکارسازی بسیار از جریان‌های کار با استفاده از این سرویس و هوش مصنوعی پیشرفته آن، به راحتی انجام می‌شود. علاوه بر این، مزیت مهم سرویس 8×8 را می‌توان در انتقال صوت و تصویر با کیفیت HD، حتی در ارزان‌ترین طرح‌های تماس این سرویس دانست.

مزیت دیگر این سرویس، پخش موزیک برای کاربران معطل در صف تماس است. استفاده از این قابلیت باعث می‌شود تا حوصله کاربر هنگام معطل ماندن در صف تماس، سر نرود و به نوعی می‌توان او را سرگرم کرد. منشی تلفنی سرویس 8×8، ویژگی‌های پایه‌ای یک منشی تلفنی را در اختیار قرار می‌دهد و می‌تواند تماس‌ها را به شخص یا واحد مورد نظر کاربر، هدایت کند. هوش مصنوعی به‌کار رفته در این سرویس،‌ امکان مدیریت چندین‌وچند تماس به صورت هم‌زمان را فراهم کرده است.

قابلیت‌هایی مانند هدایت تماس، ایجاد رینگ گروپ (Ring Group یعنی این که چند اپراتور داشته باشیم تا در صورت مشغول بودن یک اپراتور، تماس به اپراتور دیگری که در دسترس است، منتقل شود) و قرار دادن تماس‌گیرنده در حالت انتظار نیز در این سرویس فراهم شده است. با استفاده از قابلیت هدایت تماس، می‌توان فرد تماس‌گیرنده را به صورت اتوماتیک، به یک اپراتور دیگر هدایت کرد. قابلیت قرار دادن تماس‌گیرنده در حالت انتظار نیز، کمک می‌کند تا بدون قطع شدن ارتباط با فرد تماس‌گیرنده، او را به یک اپراتور دیگر منتقل کرد. سرویس 8×8، بهترین سرویس VoIP از نظر امکانات منشی تلفنی و به‌کارگیری قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است.

مزایای سرویس 8×8

  • استفاده از هوش مصنوعی برای خودکارسازی جریان‌های کاری و مدیریت تماس‌ها به صورت هم‌زمان
  • قابلیت یکپارچه شدن با سیستم‌های مختلف مدیریت ارتباط با مشتریان
  • قابلیت ایجاد مرکز تماس اومنی چنل (Omni Channel که در آن تاریخچه تماس‌ها و فعالیت‌های کاربران برای ارائه یک تجربه شخصی‌سازی شده به آن‌ها، ذخیره می‌شود)
  • راه‌اندازی بسیار آسان

معایب سرویس 8×8

  • محدودیت در گزارش‌گیری
بهترین سرویس ویپ - سرویس Vonage

۳. سرویس Vonage: بهترین سرویس تلفن اینترنتی از نظر قابلیت هدایت تماس

یک نکته مهم در انتخاب بهترین سرویس ویپ، سرعت بالای پاسخگویی به تماس است. سرویس Vonage، روند تماس با مشتریان و همکاران را سرعت می‌بخشد. با استفاده از این سرویس، می‌توان تعداد بیشتری از تماس‌ها را در ساعات کاری، مدیریت کرد. همچنین این سرویس، امکانات شخصی‌سازی گسترده‌ای را ارائه می‌دهد.

پورتال مدیریت سرویس Vonage، امکان مدیریت تمامی سیستم تلفنی شرکت شما را از طریق تنها یک داشبورد، فراهم می‌کند. شما می‌توانید در این پورتال امنیتی، اطلاعات تحلیلی مفصلی را درباره تماس‌ها، به صورت دسته‌بندی شده دریافت کنید. همچنین می‌توانید متوجه شوید که کدام از یک از کارمندان شما، از نظر پاسخگویی، عملکرد بهتری دارد.

با استفاده از سرویس Vonage، می‌توانید متوجه شوید که کدام خط اشغال است، کدام خط در حال زنگ خوردن است و این که کدام خط،‌ آزاد است. این قابلیت، امکان مطلع شدن از وضعیت ۵۰ خط را به صورت هم‌زمان در اختیار شما قرار می‌دهد. این ویژگی، هدایت تماس‌ها را نیز تسهیل می‌کند. چرا که تماس به صورت اتوماتیک به یک خط آزاد، هدایت خواهد شد.

ویژگی دیگری به نام اعلام تماس وجود دارد که نام تماس‌گیرنده و هدف او از تماس را اعلام می‌کند. به کمک این قابلیت، می‌توانید فرد تماس‌گیرنده را به شخص یا واحد مناسب، متصل کنید. بهترین سرویس VoIP از نظر قابلیت‌های هدایت تماس را می‌توان سرویس Vonage دانست.

مزایای سرویس Vonage

  • امکان تشخیص بیش از ۱۲۰ زبان مختلف
  • داشتن امکانات پیشرفته برای هدایت تماس
  • داشتن دسترسی به شماره‌های محلی در ۷۶ کشور دنیا
  • قابلیت تقسیم‌بندی و بازسازی پیام‌های متنی طولانی به صورت اتوماتیک

معایب سرویس Vonage

  • وجود محدودیت در تعداد کاربران برای برگزاری ویدیو کنفرانس
سرویس Phone.com - بهترین سرویس ویپ

۴. سرویس Phone.com: دریافت هزینه بر اساس تعداد کاربران

سرویس phone.com به بیش از ۵۰ هزار برند در سراسر دنیا خدمات خودش را ارائه می‌دهد. شرکت‌های بزرگ و معروفی مانند Zoho و LifeMaster، از خدمات این سرویس استفاده می‌کنند. مهم‌ترین مزیت phone.com، شیوه قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیر آن است. این شیوه، قیمت‌گذاری خدمات را بر اساس تعداد دقیق کاربرانی که قرار است از خدمات VoIP بهره ببرند، تعیین می‌کند. این شیوه قیمت‌گذاری، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت شما خواهد شد.

مزیت دیگر phone.com، ارائه یک شماره تماس کاری برای هر اکانت، به صورت رایگان است. تهیه راحت شماره تماس کاری، باعث می‌شود تا به سرعت بتوانید کار خود را به عنوان یک کسب‌وکار، شروع کنید و با مشتریان هدف خود تماس بگیرید. تهیه طرح پیشرفته تماس phone.com، یک راه مناسب برای افزایش رضایت مشتری و همچینن بهبود عملکرد کارمندان است. این بهبود، به لطف بهره‌مندی از امکان ضبط تماس انجام می‌شود. تحلیل تماس‌های ضبط شده، می‌تواند در تعیین استراتژی شرکت در تعامل با مشتریان، تأثیرگذار باشد. قابلیت ضبط تماس کمک می‌کند تا بتوانید استراتژی مناسبی که بتواند مشتریان بالقوه را به خود جذب کند، پیدا کنید.

علاوه بر ضبط تماس، قابلیت‌های تحلیلی دیگری نیز توسط phone.com ارائه می‌شود. این قابلیت‌ها بر اساس نرخ پاسخگویی به تماس و عملکرد کارمندان، ارائه می‌شوند. آماروارقام ارائه شده توسط ابزارهای تحلیلی phone.com، کمک می‌کند تا در تقسیم وظایف یا ارتقای مرتبه کارمندان شرکت، عملکرد بهتری داشته باشید. سرویس phone.com را می‌توان بهترین سرویس VoIP از نظر ارائه خدمات تحلیل عملکرد کارمندان دانست.

مزایای سرویس phone.com

  • ارائه گزینه‌های متعدد برای هدایت تماس‌ها
  • پشتیبانی از پروتکل امنیتی HIPAA برای رمزگذاری و حفاظت از تماس‌ها، داده‌ها و..
  • امکان تبدیل صدا به متن
  • قیمت‌گذاری بر اساس میزان استفاده کاربران

معایب سرویس phone.com

  • عدم امکان استفاده آزمایشی از سرویس

۵. سرویس DialPad: سرویس موردنیاز کسب‌وکارهای بین‌المللی

سرویس DialPAd، یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است که امکان مدیریت ارتباطات مشتری و تیم‌کاری را در یک‌جا به صورت متمرکز فراهم کرده است. به کمک این سرویس می‌توان مدیریت بهتری روی فعالیت‌های روزمره تیم‌کاری داشت. سرویس DialPad، حتی در ارزان‌ترین طرح‌های تماس خود نیز امکان تماس، ارسال پیامک و MMS را به صورت نامحدود فراهم کرده است.

یک مزیت دیگر استفاده از DialPad، امکان دسترسی به شماره‌های محلی در بیش از ۷۰ کشور دنیاست. این ویژگی، به طور قابل توجهی امکان رشد کسب‌وکار در بازارهای جدید را بهبود می‌دهد. اگر به فکر گسترش کسب‌وکار خود به بازارهای بین‌المللی هستید، دسترسی به شمار‌های محلی کشورهای مختلف، شانس پیشرفت شما را دوچندان می‌کند. برخورداری از یک شماره کاری محلی، اعتماد افراد آن کشور را بهتر جلب خواهد کرد.

همچنین DialPad، جزو معدود ارائه‌دهندگان خدمات ویپ است که دسترسی صد درصدی و نداشتن قطعی را برای کاربرانش تضمین کرده است. بیشتر سرویس‌های VoIP، میزان در دسترس بودن و نداشتن قطعی را تا 99.99 درصد، تضمین کرده‌اند. اگرچه ممکن است هنگام استفاده از سایر سرویس‌ها نیز مشکل قطعی چندانی را تجربه نکنید، ولی به هرحال، نداشتن قطعی در شبکه، بهتر از این است که گهگداری دچار قطعی بشویم. بنابرین سرویس DialPad را می‌توان بهترین سرویس VoIP از نظر نداشتن قطعی دانست.

علاوه بر این، سرویس DialPad اجازه می‌دهد تا به هر اکانت، چند شماره تماس، احتصاص داده شود. به کمک این قابلیت، می‌توان کنترل بهتری روی تماس‌هایی که برقرار می‌شود، داشته باشیم و تماس‌ها را دسته‌بندی کنیم و هر تماس را با یک شماره خاص، برقرار کنیم. برای مثال، شما می‌توانید یک شماره را به تماس با مشتریان بالقوه و شماره دیگر را به تماس با مشتریان قدیمی اختصاص دهید. این کار، هم ترافیک تماس‌ها را کاهش خواهد داد و هم امکان مدیریت بهتر تماس‌ها را فراهم خواهد کرد.

مزایای سرویس DialPad

  • امکان یکپارچه شدن با سرویس‌های مدیریت ارتباط با مشتریان
  • ارائه خدمات منحصربفرد هدایت تماس بر اساس موقعیت مکانی
  • ارائه یک پلتفرم متمرکز برای مدیریت ارتباط با مشتری و ارتباط بین اعضای تیم‌کاری
  • امکان استفاده از چند شماره تماس برای یک اکانت

معایب سرویس DialPad

  • عدم ارائه گزارش‌های مفصل
سرویس Nextiva - بهترین سرویس ویپ

۶. سرویس Nextiva: بهترین سرویس تلفن اینترنتی مناسب برای کسب‌ و کارهای کوچک

سرویس Nextiva، امکان برقرای ارتباط در قالب‌های مختلف را، حتی در ارزان‌ترین طرح تماس خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید تماس‌های صوتی و تصویری خود را به صورت نامحدود، با استفاده از این پلتفرم تجربه کنید. این ویژگی به کار همه سازمان‌ها (فارغ از ابعاد آن) می‌آید و در هزینه‌های آن‌ها صرفه‌جویی خواهد کرد.

همچنین می‌توانید با استفاده از Nextiva، تماس‌های گروهی با حضور تعداد نامحدودی از کاربران را برقرار کنید. این ویژگی بیشتر برای برقرای ارتباط‌های درون سازمانی استفاده می‌شود. برای انجام کارهایی که به مشارکت فعالانه کارمندان و اعضای تیم نیاز دارد، مانند آموزش کارمندان یا معرفی سازمان به کارمندان جدید، برقراری تماس صوتی گروهی، بسیار کارآمد است.

همین مسئله، درباره تماس ویدیوی نیز صدق می‌کند. طبق طرحی که برای تماس انتخاب می‌کنید، شما می‌توانید تعداد مشخصی از کاربران را به تماس‌های ویدیویی گروهی، اضافه کنید. شبکه پایدار Nextiva، کیفیت برقراری تماس و نداشتن قطعی را تضمین کرده است.

سرویس Nextiva را می‌توان بهترین سرویس VoIP برای انتقال اطلاعات قدیمی، روی سیستم جدید دانست. شروع کار با Nextiva، بسیار ساده است. چرا که امکان انتقال مخاطبان و شماره تماس‌ها از حساب‌هایی مانند گوگل (Google) یا اوت‌لوک (Outlook) به راحتی فراهم شده است. بنابراین نیازی به وارد کردن دستی اطلاعات تماس، وجود ندارد. هر بار که شما یک مخاطب جدید را به حساب گوگل یا اوت‌لوک خود اضافه کنید، یک کپی از آن در سیستم Nextiva ثبت خواهد شد.

مزایای سرویس Nextiva

  • ارائه امکانات تحلیل تماس‌ها به صورت مفصل و پرجزییات
  • امکان برقراری تماس گروهی ویدیویی و صوتی به صورت نامحدود
  • وجود منشی تلفن و امکان پاسخگویی خودکار به تماس‌ها
  • امکان یکپارچه شدن با سیستم‌های معروف مدیریت ارتباط با مشتریان

معایب سرویس Nextiva

  • طرح‌های تماس پیشرفته آن می‌تواند به نسبت گران باشد
سرویس MightyCall - بهترین سرویس ویپ

۷. سرویس MightyCall: یک سرویس تلفن اینترنتی با ارائه سیستم خوشامدگویی تماس بی‌عیب‌ونقص

سرویس MightyCall، بیش از ۳۰ قابلیت مدرن را ارائه می‌دهد و از معدود شرکت‌هایی است که امکان استفاده از خدمات آن به صورت آزمایشی فراهم شده است. بر خلاف سرویس‌هایی مانند phone.com، این سرویس، به هر اکانت، دو شماره تلفن کاری را اختصاص می‌دهد. این مسئله فارغ از نوع طرحی است که خریداری می‌کنید.

برای ایجاد هماهنگی در تیم کاری خود، سرویس MightyCall امکان تعیین وضعیت اپراتورها را مشخص می‌کند، دقیقاً مانند سرویس Vonage. به کمک این قابلیت می‌توان در دسترس بودن یا نبودن یک اپراتور را تعیین کرد و تماس‌گیرنده به صورت اتوماتیک به اپراتور در دسترس، هدایت می‌شود.

امکان اضافه کردن کاربر به سرویس MightyCall، با پرداخت پول، فراهم شده است. اگر صاحب کسب‌وکاری هستید که همواره انتظار رشد تعداد کارمندان خود را دارید، بهتر است طرح سازمانی این سرویس را تهیه کنید. با تهیه طرح Enterprise سرویس MightyCall، می‌توانید تعداد نامحدودی از کاربران را به این سرویس تلفن اینترنتی، اضافه کنید.

سرویس MightyCall، بهترین سرویس VoIP از نظر شخصی‌سازی شیوه پاسخگویی به هر تماس است. شما می‌توانید به کمک سرویس MightyCall، طریقه هدایت و برخورد با هر تماس را شخصی‌سازی کنید. مثلاً می‌توانید شماره‌هایی که در لیست سیاه وجود دارند را به پیغام‌گیر ارجاع دهید. یا می‌توانید شماره‌های اشخاص مهم را مستقیماً به بخش پشتیبانی هدایت کنید. شیوه خوشامدگویی به تماس‌های مختلف را نیز می‌توانید شخصی‌سازی کنید.

مزایای سرویس MightyCall

  • ارائه قابلیت‌های عالی برای ضبط تماس
  • امکان تعیین سطح برای پاسخگویی اتوماتیک به تماس‌ها و شخصی‌سازی خوشامدگویی به مشتری
  • رابط کاربری آسان و جذاب
  • عدم نیاز به نصب نرم افزار خاص

معایب سرویس ‌MightyCall

  • عدم ارائه امکان ویدیو کنفرانس
سرویس VoIPLy - بهترین سرویس ویپ

۸. سرویس VoIPLy: بهترین سرویس تلفن اینترنتی برای استفاده در منازل و سازمان‌ های کوچک

سرویس VoIPLy از محبوبیت خاصی برای استفاده در منازل و سازمان‌های کوچک، برخوردار است. تا به امروز بیش از ۲۵ هزار کاربر از خدمات این سرویس، بهره‌مند شده‌اند. مهم‌ترین مزیت این سرویس، امکان برقراری تماس بین‌المللی به صورت نامحدود است.

اگرچه سایر سرویس‌های ویپ نیز، خدمات تماس بین‌المللی به صورت نامحدود را ارائه می‌دهند، ولی بیشتر آن‌ها، این خدمت را فقط برای تماس با آمریکا و کانادا ارائه می‌دهند. اما با استفاده از سرویس VoIPLy، می‌توانید به صورت نامحدود با آمریکا، کانادا و بیش از ۵۰ کشور دیگر، تماس برقرار کنید.

ویژگی کاربردی دیگری که این سرویس ارائه می‌دهد، امکان ایجاد رینگ گروپ است. رینگ گروپ این امکان را فراهم می‌کند تا در صورت اشغال بودن یک اپراتور، تماس برای اپراتور دیگری که در دسترس است هدایت شود و به این ترتیب، نگرانی بابت از دست رفتن تماس‌های مهم، به پایان خواهد رسید.

اگر به هر دلیلی، تماس ورودی را از دست دادید، نگران نباشید، چرا که این تماس به صندوق صوتی منتقل خواهد شد و مشتری می‌تواند برای شما پیغام بگذارد. این قابلیت، برای کسب‌وکارهای کوچک و در حال رشدی که نمی‌خواهند حتی یک مشتری را از دست بدهند، بسیار مهم است.

اگر حتی هیچ اپراتوری برای پاسخگویی در دسترس نباشد، مشتری پیغام گذاشته و یک کپی از این پیغام از طریق ایمیل، به اپراتور ارسال خواهد شد تا اپراتور، گوش دادن به آن را فراموش نکند. در سرویس VoIPLy می‌توانید با استفاده از تماس، چت یا ارسال ایمیل، از مشتریان خود پشتیبانی کنید. بنابراین، VoIPLy را می‌توان بهترین سرویس VoIP از نظر پشتیبانی از مشتریان دانست.

مزایای سرویس VoIPLy

  • تضمین پایداری شبکه تا ۹۹ درصد
  • وجود گزینه‌های قابل شخصی‌سازی متعدد
  • ابزارهای کارآمد بلاک کردن اسپم
  • هزینه خدمات مقرون‌به‌صرفه

معایب سرویس VoIPLy

  • عدم امکان استفاده از خدمات به صورت آزمایشی

بیشتر یدانید: جامع ترین راهنمای خرید گوشی VoIP 

سخن پایانی

در این مطلب، به اهمیت و مزایای استفاده از ویپ، اشاره کردیم. همچنین امکانات و ویژگی‌های ۸ ارائه‌دهنده برتر سرویس VoIP را با یکدیگر مقایسه کردیم. انتخاب بهترین سرویس VoIP، بستگی به نیازها و انتظارات شما از آن سرویس و همچنین، تعداد اعضای تیم‌کاری و مشتریان شما دارد. پس با در نظر گرفتن نکات و ویژگی‌هایی که برای یک سرویس ویپ مناسب ذکر کردیم، می‌توانید سرویس تلفن اینترنتی موردنظر خود را انتخاب از آن استفاده کنید.

منبع: techopedia.com

سوالات متداول

۱. سرویس تلفن اینترنتی یا ویپ (VoIP) چیست؟

سرویس تلفن اینترنتی، انتقال صدا را بر بستر اینترنت انجام می‌دهد، بر خلاف خطوط تلفن سنتی که این کار با انتقال صدا به صورت آنالوگ و از طریق سیم‌های مسی یا فیبر نوری انجام می‌شود.

۲. بهترین سرویس VoIP باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک سرویس تلفن اینترنتی، باید ویژگی‌هایی مانند هدایت تماس، منشی تلفنی، برقراری تماس از طریق گوشی و لپتاپ، برقراری تماس گروهی صوتی و تصویری، دسترسی به شماره‌های محلی کشورهای مختلف و مدیریت تماس‌های ورودی را داشته باشد.