باگ Outlook، کاربران را با درخواستهای غیر منتظره باز کردن مجدد پنجرههای بسته شده روبهرو میکرد؛ اکنون مایکروسافت این مشکل را بر طرف کرده است. مایکروسافت در آپدیت رسمی آگوست، با تایید وجود این باگ، چنین گفته است:
” این باگ در نسخه 2309 Build 16827.20130 برطرف شده است. برای آپدیت سریع میتوانید مسیر زیر را انجام دهید:
” File > Office Account > Update Options > Update Now
باگ Outlook، ممکن است هنگام استفاده از SKUهای دائمی مانند Microsoft Office Professional Plus و Office Home and Business، خصوصا از نسخه 2306 (Build 16529.20154) به بعد، رخ دهد.
در این سیستمها، کاربران Microsoft 365 Outlook، با درخواستهایی از قبیل بسته شدن Outlook درحالی که موارد باز دارید یا درخواست بازیابی پنجرهها بسته مواجه میشوند. لازم به ذکر است که اغلب نسخههای دائمی Office، گزینهای برای تنظیم عدم نمایش این درخواستها را ندارند؛ بنابراین نمیتوان این باگ را از طریق رابط کاربری پیکربندی کرد.
به عبارت دیگر، بازیابی خودکار پنجرههای Outlook، به طور پیش فرض فعال میشود و از ژوئن 2020 در اختیار کاربران Microsoft 365 که از نسخه 2006 (Beta Channel) Outlook for Windows (Build 13006.20002) استفاده میکنند، قرار گرفته است.
مایکروسافت در ارتباط با این ویژگی، توضیحات زیر را ارائه کرده است:
” اگر Outlook، به هر دلیلی از قبیل خرابی، آپدیت سیستم یا حتی توسط کاربر بسته شود، اکنون در یک اعلان از شما سوال میشود که آیا میخواهید پنجرههای قبلی را مجددا باز کنید.”
با کلیک بر روی گزینه “Yes” پیشنویسهای ایمیل، پنجرههای قبلی ایمیل، میتینگ و سایر پنجرههای قبلی، مجددا بازیابی میشوند.
راه حل باگ Outlook
اگر نمیتوانید Outlook خود را بهروزرسانی کنید، راه حل موقت نیز وجود دارد. با استفاده از این راه حل ساده میتوانید Outlook را پیکربندی کنید تا بازیابی مجدد پنجرههای قبلی متوقف شود و درخواستهای باز کردن پنجرهها، نیز غیرفعال شود.
در صورتی که گزینه مربوط به این مشکل در تنظیمات Outlook وجود نداشته باشد، کاربران میتوانند یک کلید رجیستری برای این منظور پیکربندی کنند. شایان ذکر است که با توجه به ماهیت متناوب این ویژگی، تنظیم این کلید، یک راه حل دائمی محسوب نمیشود و فقط تا حدی از ظاهر شدن مجدد این درخواستها جلوگیری میکند. برای این منظور، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
- Registry Editor، را باز کنید.
- رجیستری DWORD را طبق زیر در مکان مشخص شده، ایجاد یا ویراش کنید:
Subkey: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Preferences
DWORD: ReopenWindowsOption
Value: 1
- از Registry Editor خارج شوید.
- Outlook را ریستارت کنید.
همچنین، تیم Outlook، راه حل موقتی برای رفع مشکلات آپدیتهای امنیتی جولای Microsoft Office را نیز ارائه کرده است. این باگها شامل جلوگیری از باز شدن برخی از هایپرلینکها توسط Outlook و تاخیر زیاد هنگام ذخیره پیوستها در اشتراکهای شبکه میشود.
منبع:BLEEPINGCOMPUTER
سوالات متداول
1. راه حل باگ Outlook مبنی بر درخواست باز کردن مجدد پنجرههای بسته شده چیست؟
مایکروسافت ضمن تایید این باگ، بیان کرده است که این مشکل در نسخه 2309 Build 16827.20130 برطرف شده است. شما میتوانید از طریق زیر، آپدیت را انجام دهید:
File > Office Account > Update Options > Update Now
2. راه حل موقت باگ Outlook مبنی بر درخواست باز کردن مجدد پنجرههای بسته شده چیست؟
اگر به هر دلیلی امکان آپدیت Outlook را ندارید میتوانید از راه حل موقت زیر استفاده کنید:
- Registry Editor را باز کنید.
- رجیستری DWORD را طبق زیر ایجاد یا ویرایش کنید:
Subkey: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Preferences
DWORD: ReopenWindowsOption
Value: 1