مقالات

راهنمای مفهومی آی پی فون ها (IP Phones) برای مبتدیان

IP Phones

با تغییر سیستم تلفن کسب و کار خود به VoIP، ممکن است برخی از کارکنان شما پیرامون چگونگی استفاده از IP Phones / آی پی فون ها و همچنین چرایی اهمیت آن ها برای کسب و کار شما به کمی آموزش نیاز داشته باشند. در این مقاله به صورت ساده و مبتدی به بررسی تلفن های تحت شبکه (IP Phones)، تفاوت آن ها با تلفن های ثابت و مزیت آن ها می پردازیم.

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • آی پی فون چیست؟
  • آی پی فون ها چطور کار می کنند؟
  • آی پی فون ها از چه سیستمی استفاده می کنند؟
  • تفاوت آی پی فون ها با تلفن های ثابت چیست؟
  • چرا آی پی فون ها بهتر هستند؟
  • کجا می توان از آی پی فون ها استفاده کرد؟
  • از آی پی فون ها چه انتظاراتی باید داشت؟

قبل از راه اندازی آی پی فون های جدید، این پست را با کارکنان خود به اشتراک بگذارید تا برای آینده آموزش های لازم را ببینند و بابت این تغییر نگرانی به خود راه ندهند. اجازه دهید شروع کنیم.

آی پی فون چیست؟

پروتکل صدا از طریق اینترنت یا VoIP، تکنولوژی است که به شما این امکان را می دهد از طریق اینترنت تماس تلفنی برقرار کنید. از این رو تلفن های VoIP که معمولاً به آن ها آی پی فون گفته می شود، تلفن های ادارای هستند که می توانید با سیستم تلفن VoIP از آن ها استفاده کنید. به احتمال زیاد شما تلفن های آی پی را در دفاتر بسیاری دیده اید و متوجه نشده اید که VoIP هستند.

آی پی فون ها از طریق اینترنت و با استفاده از کابل اِتِرنِت یا اتصال Wi-Fi به سرویس تلفن شما متصل می شوند.

آی پی فون ها تلفن های رومیزی، تلفن های بی سیم و تلفن های کنفرانسی را شامل می شوند که به تلفن دفتر کار شما شباهت دارند، اما از تکنولوژی متفاوتی برای برقراری تماس استفاده می کنند. اجازه دهید درباره تفاوت یک آی پی فون با تلفن قبلی خود (تلفن آنالوگ که با نام تلفن ثابت شناخته می شود)، بیشتر صحبت کنیم.

آی پی فون ها چطور کار می کنند؟

تلفن های تحت شبکه (IP Phones) چگونه کار می کنند؟ آی پی فون ها سیگنال های صوتی آنالوگ اشخاص را می خوانند و آن ها را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می کنند. سپس سیگنال های دیجیتال به عنوان یک داده به یک لاینِ گسترده ارسال می شوند. به عبارت ساده تر، آی پی فون ها با انجام مکالمات تلفنی آن ها را از طریق سیستم IP Phones که به سیستم VoIP معروف است، به کمک کابل شبکه به شبکه و سپس به اینترنت هدایت می کند.

VoIP ارتباطات تلفنی را می گیرد و آن را به شبکه منتقل می کند. میکروفون و گیرنده سیستم آی پی فون ها مشابه عملکرد دستگاه پخش MP3 عمل می کنند؛ با گرفتن صدا و تبدیل آن به سیگنال های دیجیتالی و ارسال آن ها از طریق شبکه. کاری که یک سیستم آی پی فون انجام می دهد این است که سیگنال های دیجیتالی را دریافت کند و برای شما پخش کند.

سیستم IP Phones چیست؟

سیستم آی پی فون ها به منظور ارسال و دریافت سیگنال های دیجیتال با آی پی فون ها کار می کند. سیستم IP Phones ها از سه قسمت ضروری تشکیل شده است که به آن ها امکان کار، ارسال و دریافت سیگنال های دیجیتال صوتی IP را می دهد.

یک سیستم آی پی فون، یک آی پی فون (به عنوان تلفن VoIP نیز شناخته می شود) و یک PBX IP یا یک VoIP Private Branch Exchange را شامل می شود. نحوه عملکرد این سیستم ها این است که از طریق شبکه محلی (LAN) به ارائه دهنده خدمات VoIP متصل می شود. سیستم آی پی فون ها، برخلاف نحوه عملکرد سیستم تلفن های سنتی از طریق برقراری تماس های تلفنی و اینترنت عمل می کند.

برای خرید تلفن تحت شبکه گرنداستریم مدل Grandstream GXP1620 کلیک کنید!

تفاوت آی پی فون ها با تلفن های ثابت چیست؟

پس از این که سیستم تلفن خود را به VoIP انتقال دهید، تلفن های ثابت قدیمی شما دیگر کار نمی کنند و باید با آی پی فون ها جایگزین شوند (مگر این که تصمیم بگیرید از آداپتورهای ATA استفاده کنید که معمولاً توصیه نمی شود). از نظر ظاهری، آی پی فون ها و تلفن های آنالوگ برای افراد عادی قابل تشخیص نیستند و عملکرد یکسانی را ارائه می دهند.

از نظر کاربری، تلفن های تحت شبکه همانند تلفن های آنالوگ عمل می کنند. تفاوت آن ها در انتقال است.

بنابراین تفاوت آی پی فون ها با تلفن های ثابت در انتقال است. آی پی فون ها داده های صوتی را به صورت دیجیتالی منتقل می کنند، این در حالی است که تلفن های ثابت فقط به خطوط ثابت محدود می شوند.

مزیت آی پی فون ها این است که این سیگنال های دیجیتالی را می توان فقط با استفاده از اتصال اینترنت به هر نقطه از اینترنت منتقل کرد، در نتیجه دیگر به خرید کابل ها و پرداخت قبوض تلفن نیازی نیست. اجازه دهید دیگر مزایای آی پی فون ها را نیز بررسی کنیم.

چرا تلفن تحت شبکه بهتر است؟

تقاضا برای آی پی فون در سازمان های کوچک و بزرگ در حال افزایش است. مزایای آی پی فون ها به وضوح حس می شوند.

ظاهر و راحتی یکسان:‌ تفاوت آی پی فون ها با دیگر تلفن های ثابت در عملکرد آن ها است و نه در ظاهر. آی پی فون ها تقریباً مشابه تلفن های آنالوگ هستند. اگرچه به نظر می رسد تلفن های آی پی باید ظاهر جدیدتری داشته باشند، با این حال آن ها اندازه یکسانی دارند و دارای گوشی، صفحه کلید و دکمه هایی نظیر انتقال، نگه داشتن و کنفرانس هستند.

مهمتر از همه، نیازی نیست به کارکنان خود آموزش خاصی بدهید. محل قرارگیری صفحه کلید، گوشی، صفحه نمایش و دکمه ها همانند تلفن های ثابت است. آی پی فون ها تقریباً شبیه به تلفن های ثابت هستند، بنابراین نیازی به آموزش خاصی نیست.

صرفه جویی در هزینه ها: اگر کسب و کاری همزمان با به روزرسانی سیستم تلفن خود به دنبال صرفه جویی در هزینه ها طی درازمدت است، شبکه آی پی فون ها بهترین گزینه است.

آی پی فون ها از اینترنت برای برقراری و دریافت تماس استفاده می کنند، به این معنی که برای انتقال سیگنال های آنالوگ در سراسر دفتر کار مجبور نیستید برای سیم های مسی هزینه کنید. برای اتصال آی پی فون ها می توانید از اینترنت موجود در دفتر کار خود استفاده کنید. علاوه براین، کاربران می توانند با سایر آی پی فون های سازمان رایگان تماس برقرار کنند. آی پی فون ها از اینترنت شما استفاده می کنند، بنابراین هزینه های سخت افزاری حذف می شود.

تماس های نامحدود همزمان: با یک تلفن ثابت قدیمی نمی توان همزمان با دو خط تماس برقرار کرد، مگر این که شماره دیگری داشته باشید که به عنوان خط برگشت شناخته می شود. با استفاده از سیستم تلفن ابری، نیاز به خط برگشت (و هزینه اضافی آن در هر خط) برطرف می شود.

سیستم های تلفنی ابری (Cloud) تماس های نامحدود همزمان را فعال کرده و خطوط برگشت حذف می شوند. با استفاده از IP Phones هایی مانند Telzio که از VoIP پشتیبانی می کنند، شما فقط به تعداد تلفن های فیزیکی و افراد برای پاسخگویی به تماس ها محدود هستید و می توانید از شلوغ شدن سیگنال ها به طور کامل جلوگیری کنید. برای این که تماس گیرندگان خود را در صورت اشغال همه تلفن ها از دست ندهید، می توانید آن ها را در صف تلفن قرار دهید.

کجا می توان از سیستم تلفن آی‌پی استفاده کرد؟

یکی دیگر از ویژگی های آی پی فون ها این است که می توانید از آن ها در هر کجا که به اینترنت متصل است، استفاده کنید. آی پی فون ها به مکان خاصی محدود نیستند. می توانید یک آی پی فون را از برق بکشید، به جای دیگری ببرید و مجدداً آن را متصل کنید.

آی پی فون ها را می توان در هر کجا استفاده کرد، بنابراین کار از راه دور آسان می شود.

این ویژگی باعث می شود آی پی فون ها هنگام جا به جایی دفاتر و دورکاری انعطاف پذیر باشند. کارفرمایان می توانند یک آی پی فون در دفتر و یک IP Phones دیگر را در اختیار کارکنان دورکار قرار دهند؛ بنابراین از هر دو مکان می توان به تلفن ها پاسخ داد.

برای خرید تلفن تحت شبکه گرنداستریم مدل Grandstream GXP1625 کلیک کنید!

از آی پی فون ها چه انتظاراتی باید داشت؟

خوشبختانه، انتقال سیستم تلفن شرکت به یک سیستم VoIP جدید، به این معنی نیست که شما باید کار با تلفن را از دوباره یاد بگیرید. یک آی پی فون همچنان تلفن استاندارد اداری شما است و تمام ویژگی های لازم را دارد.

نکته کلیدی این است که یک سیستم آی پی فون مزایای اقتصادی و بلندمدتی را برای شرکت شما ایجاد می کند. در نهایت، یک آی پی فون طراحی مدرن، استفاده آسان و عملکرد بهتری را برای شما به ارمغان می آورد و به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد.

سیستم آی پی فون تا حد قابل توجهی از کار در محل را صرف مدیریت سیستم تلفن می کند؛ به این معنی که برای برنامه ریزی یک افزونه جدید، به روزرسانی و تعمیر و نگهداری سخت افزارها دیگر نیازی به تکنیسین ندارید.

بنابراین، جای نگرانی نیست! وقتی آی پی فون جدید شما روی میز قرار می گیرد، کافی است وارد داشبورد شوید، آدرس MAC آی پی فون را وارد کنید، آن را به کاربر اختصاص دهید و ویژگی Auto provisioning سایر تنظیمات را پیکربندی می کند. به همین راحتی!

منبع: telzio